skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
07:34:51
03.04.2006
03.04.2006
Majkl
-> Bery 02.04.06 23:49:15:
07:21:14
03.04.2006
03.04.2006
havlik
-> Bery:
23:49:15
02.04.2006
02.04.2006
Bery
-> Tuneman2/Fávo: spodní světla byly nornální žárovky do mlhovek(asi H1čky))a pak po 100W..hezký svetlo to bylo...
-> fine_ray: oproti ježkovi- bery v kleci.....nepíchá....:-)) no ono je to spíš k pláči
-> fine_ray: oproti ježkovi- bery v kleci.....nepíchá....:-)) no ono je to spíš k pláči
22:59:21
02.04.2006
02.04.2006
fine_ray
Bery v kleci
09:48:54
02.04.2006
02.04.2006
Tuneman2/Fávo - zrušená registrace
-> Bery: a prosímtě kolik má dohromady odběr ta světelná rampa vepředu?
09:47:51
02.04.2006
02.04.2006
Tuneman2/Fávo - zrušená registrace
-> Bery: Už se těším, jak bude Rapídek hotovej, je to podle mě nejlepší Rapídek tady, takže s chtí do práce, ať se daří
01:09:34
02.04.2006
02.04.2006
Bery
-> Max: utrhl se jeden imbus v zapalování-na rotoru a rozšrotoval celou elektriku,půl roku,než se sehnalo jiné.
A celo GO-když už se dělal motor,taxe rozebrala celá,nechal se nastříkat rám,udělalo se přepákování,nový brzdy,ložiska,řetězovka,k otouč a je z toho aspoň nová motorka.
Ale shodím to jinam.Hlavně jde o to že mám v autě nalakovaný rám a začínám strojit:-)
A celo GO-když už se dělal motor,taxe rozebrala celá,nechal se nastříkat rám,udělalo se přepákování,nový brzdy,ložiska,řetězovka,k otouč a je z toho aspoň nová motorka.
Ale shodím to jinam.Hlavně jde o to že mám v autě nalakovaný rám a začínám strojit:-)
21:14:37
01.04.2006
01.04.2006
Max
-> Bery: jakto že onemocněla ?
GO motoru ? Tipuju že i lak...
Jinak pěkný endurko...
GO motoru ? Tipuju že i lak...
Jinak pěkný endurko...
16:38:12
01.04.2006
01.04.2006
Bery
-> lpepsi: cena byla tržní:-)mám ji 2 roky,ale minulý rok byla celo GO a pak těžce onemocněla.příští týden ji snad po dlouhém spánku oživíme
09:07:51
01.04.2006
01.04.2006
lpepsi
-> Bery: za kolik si koupil tu yamahu? pekna
22:26:13
28.03.2006
28.03.2006
Kapřík - zrušená registrace
->Bery: ja jsem mel nekde fotku ....ale uz ju nemam .. tak nevim no ... mozna byla trochu upravena .... ale fakt nevim no nechci se hadat pac si fakt nejsem jistej...
21:58:16
28.03.2006
28.03.2006
Bery
-> Kapřík: a co bylo na R/H
bývala tam právě tahle sériová...
Jo jinak jsem dneska dolakoval rám,vejm*d jako svině.Nechápu jak to lakují,když mají rám ala WRC.Takhle jsem byl sfetovanej a pěkně jsem se zapotil...
bývala tam právě tahle sériová...
Jo jinak jsem dneska dolakoval rám,vejm*d jako svině.Nechápu jak to lakují,když mají rám ala WRC.Takhle jsem byl sfetovanej a pěkně jsem se zapotil...
21:52:41
28.03.2006
28.03.2006
Bery
-> Pavel Korbelář: vypadá to tak jak chci,ale není to konečný
-> pajus: rám je od Dlouhého z Boleslavi-respektive z Hrdlořez.Myslim,že všude se na takovou věc musíš objednat-jako přijet někomu na dvůr s podvalem,na něm auto a poserte se,já chci rám - to asi nefunguje:-)
-> fine_ray: oh,díky ještě to chci trochu doladit
-> Kapřík: si dovolím poznamenat,že u toho LR předku v podstatě vepředu nic není... a vzadu taky ne-když pominu ten laminát:-)
-> pajus: rám je od Dlouhého z Boleslavi-respektive z Hrdlořez.Myslim,že všude se na takovou věc musíš objednat-jako přijet někomu na dvůr s podvalem,na něm auto a poserte se,já chci rám - to asi nefunguje:-)
-> fine_ray: oh,díky ještě to chci trochu doladit
-> Kapřík: si dovolím poznamenat,že u toho LR předku v podstatě vepředu nic není... a vzadu taky ne-když pominu ten laminát:-)
21:49:55
28.03.2006
28.03.2006
Kapřík - zrušená registrace
no jasny .. tak jestli se ti libi s naraznikem nikdo ti nebrani ho tam dat ze :) konec koncu fotek je vsude hafo .. ale nejdulezitejsi je real pohled ... mam dotaz nevite kde se da sehnat maska na skoda rapid 130 RH ? thx
21:46:47
28.03.2006
28.03.2006
Pavel P@nkáč
-> fine_ray: njn normální u mě
-> Kapřík: jde o to že já o těch blaťákách taky uvažju ...............
-> Kapřík: jde o to že já o těch blaťákách taky uvažju ...............
15:47:42
28.03.2006
28.03.2006
Kapřík - zrušená registrace
vseobecne znama vec ... je ze tuning je nekonecny a naprosto osobity jsou lidi ktery maji svuj styl ... a sou lidi co nemaj cit .. takze pro ne sou urceny cely sady veci... a Bery patri do ty prvni skupiny... nejni tak davno co se prohaneli skodovky bez narazniku na rally , zavodech do vrchu , okruzich a i ted sou takovy :-) takze i kdyby to divny bylo ..jeto vec majitele ne ? :)
14:52:04
28.03.2006
28.03.2006
fine_ray
-> Pavel Korbelář: nevYpadá to diwně
14:29:14
28.03.2006
28.03.2006
Pavel P@nkáč
-> Bery: a nepřipadá ti to divné mě z těch fotek trochu jo ale nevím jak to vypadá v reálu
14:28:15
28.03.2006
28.03.2006
pajus
cau mam jemn dotaz na ram: delal ti ho GRABIC? z boleslavi jestli jo musis se k nemu predem obednat?