skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
16:53:46
01.10.2006
01.10.2006
Max
-> Majkl:
15:06:49
01.10.2006
01.10.2006
Bery
asi má dobrej foťák...
21:35:19
29.09.2006
29.09.2006
Majkl
-> Max: ale majitel te oranzove potvory ano
21:31:35
29.09.2006
29.09.2006
Max
-> Majkl: každopádně vypadají dobře
Majitel to asi nebyl....
Majitel to asi nebyl....
15:14:59
29.09.2006
29.09.2006
Majkl
-> Max: ty fotky na rampe prej fotil nejakej profík
15:12:20
29.09.2006
29.09.2006
Max
-> Majkl:
-> Bery: na tý rampě mu to moc sluší
-> Bery: na tý rampě mu to moc sluší
14:55:02
29.09.2006
29.09.2006
Majkl
-> Bery: na ty posledni fotce mate pekny oranzovy auto v pozadi
21:43:55
28.09.2006
28.09.2006
angela
-> Bery: Že bych se přijela podívat a přesvědčit k čemu je motorsport dobrej?
21:42:46
28.09.2006
28.09.2006
angela
-> Bery: Ahojky,no se Štěpánem už je to drobet dohodnutý.Nechceš vyrazit na pleš skodateamu sem do Klatov je to 17.11.Mám zamluveno 6 míst,ale mám zatím jen 4 osoby.Mimochodem sem přijede Štěpán s mladou.Co ty na to jako svazák.
09:49:54
26.09.2006
26.09.2006
TUNER
-> Bery: Musíš si je vychovat.....
09:44:28
26.09.2006
26.09.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Mazec
09:27:31
26.09.2006
26.09.2006
Bery
-> TUNER: Lidi jsou kurvy,asi ruším příjem televize a jestli neruším příjem,tak 100pro poslech.Normálně tam hlídkovat nejezdí,to jen že pan Beran se prohnal vesnicí,tak někdo zavolal na stanici....U nás se motorsport moc nepěstuje.ZATÍM!!!
09:17:20
26.09.2006
26.09.2006
TUNER
-> Bery: Teeeda,koukam že jsi to měl taky vo chlup...Hlavně že jste v poho dojeli...
09:08:49
26.09.2006
26.09.2006
Bery
-> angela:
Ty jsi měla být kluk:-)
O tom sestavení,turbu a tak - já všechno prodal a doma práce nad hlavu.
Aby byl Rapid na jaře v lepší kondici budu sám mít dost práce + práce na baráku.To by jsme museli ukecat Štěpána ale ten má na dílně svého Fana který je po větším BUM a doma v garáži má rapida,kterýho musím já někam převézt a zazimovat,protože chci udělat dvojče toho mého ale na technickou.
Takže zatím vydělávej a svářej
Jinak v neděli jsme se s Vitamínem museli na podvalu vystřídat,protože se mu unavili štefty na zadním kole a to neni žádná legrace.Taxem posledních 25 km jel po ose,v Pečkách jsem projel nahoru a dolu (trochu pod plynem) a za chvíli tam byli policajti...Nevim co chtěli,ale auto už bylo za vraty v garáži uff
Ty jsi měla být kluk:-)
O tom sestavení,turbu a tak - já všechno prodal a doma práce nad hlavu.
Aby byl Rapid na jaře v lepší kondici budu sám mít dost práce + práce na baráku.To by jsme museli ukecat Štěpána ale ten má na dílně svého Fana který je po větším BUM a doma v garáži má rapida,kterýho musím já někam převézt a zazimovat,protože chci udělat dvojče toho mého ale na technickou.
Takže zatím vydělávej a svářej
Jinak v neděli jsme se s Vitamínem museli na podvalu vystřídat,protože se mu unavili štefty na zadním kole a to neni žádná legrace.Taxem posledních 25 km jel po ose,v Pečkách jsem projel nahoru a dolu (trochu pod plynem) a za chvíli tam byli policajti...Nevim co chtěli,ale auto už bylo za vraty v garáži uff
17:37:49
25.09.2006
25.09.2006
angela
-> Bery: Ahojky,jak se máš?Tak jak Štěpán mluvil o tom turbu z fiata,tak to bych měla,ale potřebovala bych z jakýho obsahu jestli z 1.3 a nebo z jinýho.No a auto to bych taky sehnala,takže by mi scházelo to odvézt se zbytkem náhradních dílů do Kutný Hory k vám na sestavení a udělali by jsme mladší sestřičku k tvýmu rapidovi,akorád by měla červeno bílou barvičku.Co ty na to?:JO dneska jsem od mistra dostala pochvalu za sváry,že na začátečníka to docela ujde a mám to srovnatelný s kamarádem.A až se budu učit vařit nerez,tak si udělám vejfuk.
11:29:33
14.09.2006
14.09.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> TUNER: Přesně tak - už se těším.
11:27:47
14.09.2006
14.09.2006
TUNER
-> Bery: V sobotu tě čekáme.....
08:36:35
14.09.2006
14.09.2006
Bery
Rádi bychom o víkendu zavrčeli,rozsvítili světla a škrtli někde spodkem o prašnou kamenitou cestu,tak nám držte palce...Přeci jen Běšiny jsou "až" za týden...Ale pořád ještě nemám odvoz... no,naděje umírá poslední!
11:25:18
12.09.2006
12.09.2006
Bery
možná shnilej....shnilý....ujet
á čeština