skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
08:36:55
17.10.2006
17.10.2006
TUNER
-> Bery: Paráda,až mi to někde klekne vim komu zavolat....
08:20:39
17.10.2006
17.10.2006
Bery
TAk pánové,týmové vozidlo je doma.Včera jsem absolvoval 170 km v Barkasu,21 l speciálu s olejem mi stačilo,ručička tachometru se kolíbala mezi 60 - 80 km/h.Kdyby neklouzala spojka,tak bych dal v Jihlave 4ku a pelášil bych domů,protože motor má víc síly,než rozumu:-)Jinak jsem řadil uplně minimálně,svítí to,TOPÍ TO!!vrčí to,takže nějaká údržba,je slyšet jedno ložisko na kole,tu spojku a měl by to být vítr a fešák.
Blbý je,že jsem v noci neměl náladu parkovat jinde,taxem to dal za barák....a doma samo nic netuší....ajaj...
Blbý je,že jsem v noci neměl náladu parkovat jinde,taxem to dal za barák....a doma samo nic netuší....ajaj...
20:00:14
12.10.2006
12.10.2006
Max
-> Bery: hustej stroj....chtěl bych to někdy vidět naživo. hlavně s tim vyvařením jsi to dost vychytal.....za ty prachy...dobrej kup
09:48:45
12.10.2006
12.10.2006
Pavel P@nkáč
-> Bery: tak to je pohoda s tou pojistkou a STK a RJ
08:27:04
12.10.2006
12.10.2006
Bery
já jsem z toho taky ještě na větvi.Ušetřim za rozšíření řidičáku,protože si s tím můžu jezdit s Béčkem,což je luxus:-)
Pojistka je 1400,- na rok,technická klasicky jednou za 2 roky,prostě to není jako u náklaďáků,je to normální:-))osobák.
Barkas je před 4mi lety vyvařený,ale už to zase chce tu a tam poopravit,ale bouda je v super stavu,šasí v dobrém(co jsem koukal jinde,tak v dost dobrém)Jezdilo to do rakous pro auta,takže aby to pustili a na druhý straně nezabavili,musí to být v pořádku...jo a technická ještě rok a něco,takže pohoda:-)
ten naviák je dobrý zlo,vypadá to že to utáhne cokoliv,pokud je ten barkas dobře zabržděnej!
Pojistka je 1400,- na rok,technická klasicky jednou za 2 roky,prostě to není jako u náklaďáků,je to normální:-))osobák.
Barkas je před 4mi lety vyvařený,ale už to zase chce tu a tam poopravit,ale bouda je v super stavu,šasí v dobrém(co jsem koukal jinde,tak v dost dobrém)Jezdilo to do rakous pro auta,takže aby to pustili a na druhý straně nezabavili,musí to být v pořádku...jo a technická ještě rok a něco,takže pohoda:-)
ten naviák je dobrý zlo,vypadá to že to utáhne cokoliv,pokud je ten barkas dobře zabržděnej!
21:15:55
11.10.2006
11.10.2006
Max
no barkásek je hustej.....
docela bě ma zajímaly další fotky. Jestli je budeš dávat někam na web....a hlavně by mě zajímal ten naviják poháněnej od převodovky To jsem ještě neviděl. Jak je na tom ? je schnilej ?
docela bě ma zajímaly další fotky. Jestli je budeš dávat někam na web....a hlavně by mě zajímal ten naviják poháněnej od převodovky To jsem ještě neviděl. Jak je na tom ? je schnilej ?
19:21:56
11.10.2006
11.10.2006
Pavel P@nkáč
-> Bery: jak to je s tim barkasem jako STK? jak casto? kolik se za to plati pojisteni?
06:39:18
09.10.2006
09.10.2006
CHIP
-> Bery: Barkasek, tak to je pekne .. .. aspon te pri ceste na srazy a akce nebudou pokutovat.
22:25:05
07.10.2006
07.10.2006
Max
já teďka viděl v annonci odtahovku starýho měďáka,vypadal divně (vzhledově) ale jinak na prvni pohled dobrý. Tak co jsi koupil ?
22:23:37
07.10.2006
07.10.2006
Max
-> Bery: my chceme fotku....a odtahovku taky chceme ke mně domu prosím
21:51:49
07.10.2006
07.10.2006
angela
-> Bery: No to je taky pravda,ale letos to asi nebude a navíc bych na plese chtěla oslavit můj svářečský průkaz na CO2,na kterej budu dělat teď v pátek zkoušky.
19:30:38
07.10.2006
07.10.2006
Pavel P@nkáč
-> Bery: fakt za kolik ja chci taky:-))
18:18:01
07.10.2006
07.10.2006
jerrom
-> gim: Barkase, trosek je malo. fotku!!!
15:01:09
07.10.2006
07.10.2006
gim
-> Bery: barkase nebo dvancettrosku..
14:59:04
07.10.2006
07.10.2006
Bery
HA a doma se poserou,koupili jsme odtahovku:-)
Hadejte jakou
Hadejte jakou
08:18:05
05.10.2006
05.10.2006
Bery
-> pistaa: ještě to něco málo chce,ale dik
-> angela: nezapoměl,alety vaše vesmírný plány,když máte pár promile pod čepicí..:-)))I když Štěpán si všechno pamatuje a na ples prý jede,to já asi až na jaře,ale ty vlastně budeš u nás ladit nový stroj,nee
-> angela: nezapoměl,alety vaše vesmírný plány,když máte pár promile pod čepicí..:-)))I když Štěpán si všechno pamatuje a na ples prý jede,to já asi až na jaře,ale ty vlastně budeš u nás ladit nový stroj,nee
17:34:35
04.10.2006
04.10.2006
angela
-> Bery: nezapoměl jsi na mě drobet?
12:30:45
02.10.2006
02.10.2006
pistaa
ono je to fesak i teraz teda myslim si.
co clovek to nazor
co clovek to nazor
09:44:31
02.10.2006
02.10.2006
Bery
-> Majkl: radši bych zůstal bratrem:-)
pomalu se prokousávám fotkama,dostal jsem se k videu,možná něco zaktualizujeme...no a i zaktualizujeme trochu auto aby to na jaře byl fešák
pomalu se prokousávám fotkama,dostal jsem se k videu,možná něco zaktualizujeme...no a i zaktualizujeme trochu auto aby to na jaře byl fešák
20:45:08
01.10.2006
01.10.2006
Majkl
-> Bery: Ja naturlich meine schwester