Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

00:16:32
03.01.2006
Bery
Voda v autě6
18:33:23
02.01.2006
aDAm
-> Bery: dik
17:22:33
02.01.2006
dial K for Karlos
-> Bery: Dík.
09:38:34
02.01.2006
Bery
blatníky jsou celolaminátový,ty nástavce jsem nechtěl,ale než budou na autě-to bude ještě trvat..

No a ty smyčka je tam ze dvou důvodů...no ze třech - vlastně jako pružný spoj...jako rezerva kdybych to v blatníku zkurvil a z lenosti,protože se mi to nechtělo měřit úplně přesně na milimetry 5
22:55:04
01.01.2006
aDAm
-> Karlos: ty co se nytujou vypadaj vic orizle ;)
22:35:29
01.01.2006
dial K for Karlos
-> Majkl:

-> Adam Radimovič:

No já na tu fotku taky koukal, ale co není vidět ze předu, zezadu býti může něco jiného, proto se táži Beryho. ps. asi jsem natvrdlo obecný4
22:15:01
01.01.2006
aDAm
hele mozna blby dotaz...proc mas u tech trubek na brzdy udelanou tu smycku?
22:14:15
01.01.2006
aDAm
-> Karlos: jelikoz sou videt komplet takze to budou asi celolamina
22:06:12
01.01.2006
Majkl
-> Karlos: j celolamináty 4
21:55:43
01.01.2006
dial K for Karlos
-> Bery: Hm tady se pracuje, Bery ty přední blatníky, to jsou jen nástavce na plechovejch, nebo celolaminátový ? Předpokládám, že B je správně, když tolik teď odlehčuješ.6
21:52:32
01.01.2006
dial K for Karlos
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
21:48:19
01.01.2006
Majkl
-> Bery: koukám taky makáš jako já... jen tak dál.. a tobě taky pěknej novej ROK
20:44:07
01.01.2006
Bery
oba odpojovače baterk funkční,voda hotová-myslim,že oběh bude mít o pár litrů vody míň(už jen oplécz trubky) a palubka tak nějak přidělaná a osazená.Pomalu půjdem na přední nápravu a uchycení stabíku.

A pěknej novej ruok!
23:20:49
26.12.2005
Bery
Prášek,Krajanský...Petr Dlouhý taky sežene,ale tam nevim jak s dodací lhůtou.Já mám všechno přez Petra-vesměs bártrový obchod
22:47:58
26.12.2005
Martin/rapid
Zdravim,sefe kde si splasnul tu sadu blatniku,a ta palubku sis delal sam????
21:23:36
26.12.2005
Majkl
-> Bery: koukám že taky pořád něco děláš, jen tak dál.. už se těšim až ti to vobhlídnu naživo
20:26:55
26.12.2005
Bery
znovu překopané brzdy,palubovka jen tak chycená v autě abych si udělal držáky,spojka je teď vedená tunelem,vrchem po tunelu jde lanko k odpojovači baterky a trubka brzd.Ve středu by měla být v autě už i voda.

No a o tom vykrajování těch plechů v zadních blatnících...to bych ani moc nerozváděl...
17:53:48
20.12.2005
fine_ray
-> Bery: 1 dobrý!
09:46:15
19.12.2005
Bery
-> fine_ray: nevážil,ale čím víc věcí na něj koupim,tím víc si ho vážim:-)))
16:13:50
18.12.2005
fine_ray
-> Bery: 28 supr nový věcičky 4.. Vážil si auto před odtučňovací kůrou?
Extreme Tyres