Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

09:02:32
25.01.2006
Majkl
-> TUNER: hehe luboš pod autem :-)) co děláš s přední nápravou?
08:57:29
25.01.2006
TUNER
-> Bery: Jooo,jinak jak jsi chtěl foto s vrtačkou tak to nemam,ale mam jiný pracovní....

Tady ho máš2



img89.imageshack.us/img89 /.../podvozek177zm.jpg



08:08:48
25.01.2006
Majkl
-> Bery: teda mas to pekny, ty blatniky tam sednou pekne. budes davat i ten RH predni spoiler?
19:13:14
20.01.2006
TUNER
-> Bery: Ty teda jedeš....9 No koukam že se činíš.Jinak ten ponk......3 klasika,taky když něco dělam tak je mi malej....2
19:08:01
20.01.2006
Bery
protože se teď nedostanu se svářečkou k autu vrhnul jsem se na pasování blatníčků.Forma teda nic moc-dost broušení a i řezání,horkovzduška si taky mákla,ale po pár hodinách hraní ta sedly:-)

Ten most jsme trochu zjednodušili(trochu jsem ho ořezal))dneska jsem nalisoval pouzdra na šrouby co drží stabík a v pondělí až bude na dílně místo to snad zavařím a fouknu barvou.A hurá vymyslet krycí plechy na spodek
10:21:05
13.01.2006
Bery
:-)Tady snad nee.Koukal jsem,že se ti ten dialog občas vyvine maličko jinak6
13:17:55
12.01.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: 3 4 Já už taky občas nevím co tady píšu - píšu to ve spěchu když je čas mezi prací a pak to vyvěrá vždy v hádku - asi bude nejlepší nepsat nic.
09:39:25
12.01.2006
Bery
-> Tuner#2: blbnu - vyhodit nápravu a přidat podložky,ne vyhodit podložky a přidat nápravu.....5 už nevim co píšu...
13:23:23
11.01.2006
Majkl
-> TUNER: 3 to je mazec.. tak az odstavis zelenku tak motor dej do scoota 1
12:37:46
11.01.2006
TUNER
-> Majkl: To si nemysli,pak mam ještě scoota....



Tady třeba jak si to upravenej Aerox dává s Ferrari na sprintech.....Ze začátku se ho docela držel....



http://www.youtube.com/wa tch.php?v=3VZK4ZBbFPk& search=Aerox
12:30:35
11.01.2006
Majkl
-> TUNER: alespoň jednou zbyde nějakej pohár na nás slabší 3
12:26:10
11.01.2006
TUNER
No jooo,klucí,nooo,gdyby jste měli novou karoserii......135

Mě se to začne za chvilku taky trhat....na kusy...A pak to hodim do garáže a nebudu jezdit vůbec....47
12:19:17
11.01.2006
Majkl
-> Tuner#2: mas pravdu ze to je "individualni". uvidim co to udela u me.. pak budu moct delat zavery kazdopadne tvoje reseni taky zni dobre...
11:56:04
11.01.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Majkl: Ono to na každém autě udělá něco jiného, protože třeba někdo to má víc snížený než já (opticky) ale má víc místa u dorazu a někdy naopak a záleží taky na tlumičích. Já jsem zkoušel pomáznout doraz vazelínou a při normální jízdě to za 10 km nešlo ani jednou na doraz, protože tam mám vcelku tuhé tlumiče a ten to taky "podrží"
11:49:01
11.01.2006
Majkl
-> Tuner#2: chápu to, prostě tam máš teď plochej plech a uděláš i plochej doraz tím že mu uřízneš špičku. Tzn, nebude to špička do dolíčku (ježiš to sou názvy 1 ) ale plocha na plochu.. no taky řešení to je fakt...

já budu mít 245ky a misky dorazu sem nechal seriově takže právě přemýšlím nad tím že zkrátím tu gumu a počkám co to udělá...
11:40:39
11.01.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Proč je budeš vyhazovat - budeš dělat odklony menší?
11:39:31
11.01.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Majkl: No to je sice řešení, ale pokud máš od sériového dorazu třeba 1 cm ke špičce, tak Ti to stejně bude chodit na dorazy. tam potřebuješ alespoň 2cm a nebo víc a kvůli tomu jsem otočil misky dorazů na spodním rameni. Jenže tam vzniká problém, že ten doraz byť sériově dlouhý způlky zajede do díry a díky tomu, že ze začátku je měkký kvůli tomu, že je do špičky, tak se zmáčkne a už mě to jednou šlo kov na kov - tzn, že si ta obruba klepla o misku na spodním dorazu (bylo to při velké díře, kam mě nahnalo auto a myslel jsem, že upadlo kolo...) Z toho důvodu tam teď mám rovný plech a zkrátím dorazy a nechám je téměř bez špičky aby ta guma byla tvrdší a v takový extrémech jako byl tento to ta guma ztlumila - težko se to vysvětluje - musel bych Ti to ukázat na nápravě, kterou mám venku.
11:37:28
11.01.2006
Bery
-> Tuner#2: A pak kdo se činí:-)

Já chci jít na pružinách taky trochu níž a na přední nápravě potřebuju vyhodit ty podložky kvůli odklonům...Ale to už nebude tak šílená lopota.-> Majkl: uvidíme jak to dopadne6
11:17:02
11.01.2006
Majkl
-> Tuner#2: jinak koukám že máš taky spoustu práce 9 tak ti přeju aby se to všechno vydařilo..



-> Bery: koukám že pořád něco vymýšlíš, ten most vypadaá fakt zajímavě..

taky přeju hodně úspěchů
11:15:46
11.01.2006
Majkl
-> Tuner#2: a není lepší zkrátit u dorazů ty gumy? myslím tu horní čast aby byly pořád do špičky
Extreme Tyres