skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
-> Antony: pravdu mas dobre pises... vykyvne lozisko, unibal, cocka, rod end, a mnoho inych dalsich pomenovani , v skratke kyvne ulozenie zvecsa kov na kov.
-> Antony - zrušená registrace 30.11.15 13:20:42: Ale ložisko v LR ramenu stejně bude zmanenat uchycení přes šlicové díry, takže to nic neřeší...
Proto tady mluvím o oku jako měli třeba okruhovky: img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../10764_2014-0 7-25_23-24-21_58.jpg ale to jsem na rallye opravdu neviděl.
-> Toušík 30.11.15 13:33:52: To jako, že nebejt testování, tak tam mají oka? Nemyslím si... a co se týče Petra, tak on to ani na historika otestované nemá a kategorie, kde to má homologované pobírá vše co na autě má
Ale to do naší diskuze nepatří.
Proto tady mluvím o oku jako měli třeba okruhovky: img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../10764_2014-0 7-25_23-24-21_58.jpg ale to jsem na rallye opravdu neviděl.
-> Toušík 30.11.15 13:33:52: To jako, že nebejt testování, tak tam mají oka? Nemyslím si... a co se týče Petra, tak on to ani na historika otestované nemá a kategorie, kde to má homologované pobírá vše co na autě má

-> Tuner#2: TAk kolář ani Berger je tam nemají z důvodů testování. Což teda Šimurda nesplňuje, ale ten nesplňuje ani název vozu 130LR. Což je zbytečný řešit. Teda pokud to nejsou N-ka které mají taky předepsané "seriové" ramena atd. Jinak myslím že pistaa určitě myslel nové soudobé auta a ne ty naše dědečky v poli závodních aut. A ještě jen vím o připadech kde je unibal schovanej pod gumou právě kvůli dobovosti :/
-> Tuner#2 - zrušená registrace 30.11.15 12:53:14: já žiju v domění, že "unibal" je akčnejší název pro kloubový ložisko. Že je to jedno jedno a to samý.
Edit: to že tam není oko neznamená, že vevnitř klasickýho ramene není ložisko
-> Bery: možná bych doopravdy zkusil nejdřív ty podložky, to by se ale vlastně musely udělat jiný držaky. .
anebo vkládat do šlicový díry vymezovací segnenty. .
Edit: to že tam není oko neznamená, že vevnitř klasickýho ramene není ložisko

-> Bery: možná bych doopravdy zkusil nejdřív ty podložky, to by se ale vlastně musely udělat jiný držaky. .
anebo vkládat do šlicový díry vymezovací segnenty. .
-> pistaa 30.11.15 12:39:08: Tak to jsem asi vzdy lezel pod spatnym autem... Ja teda nevim, ale unibal (oko) jsem nevidel ani u Simurdy, ani u Kolare, ani u Bergra a takto bych mohl pokracovat...
-> Antony - zrušená registrace 29.11.15 18:54:42: To ano, ale tam je klasicke vykyvne lozisko uchycene v kasli ;)
-> Antony - zrušená registrace 29.11.15 18:54:42: To ano, ale tam je klasicke vykyvne lozisko uchycene v kasli ;)
-> Bery: ale samozrejme ze na rally maju ak nie vsetci tak 90 percent unibal, sup dotoho, ako tvrti Eidy , najlepsie silentblok je zelezo :)
-> Tuner#2: vsechno je jednou poprve a pokazdy to neni tak krasny... je otazka koho jsi se ptal a jestli to dotycny chtel priznat,jestli to vubec resi-resil. Na velky geometrii,kterou delame pred kazdyma zavodama a zapisuje se,tiskne se vidis. Resime tu treba 1°... ale vzhledem k soucasnym technologiim a moznostem mi tohle reseni pripada ponekud podivne.
-> Antony: nejakou predstavu mam,uvidime co z toho vyleze nez to vyhodim do srotu;-)
-> Antony: nejakou predstavu mam,uvidime co z toho vyleze nez to vyhodim do srotu;-)
-> Tuner#2: asi tam jsou takový síly, že to hne svěrným spojem. Apropo L/A svařenec má taky origo unibal na "podelným" 

-> Bery 29.11.15 18:14:59: Unibal na rallye? Nikdy jsem neslysel, ze by to samo menilo sbihavost.
-> Bery: pokud okem myslíš kloubovou hlavici, tak přesně tu jsem ti chtěl navrhnout
možná ještě podložku jen s vyosenou dírou a natočit ji, jak potrebuješ a dotáhnout. Na obou uložení.

možná ještě podložku jen s vyosenou dírou a natočit ji, jak potrebuješ a dotáhnout. Na obou uložení.
-> pistaa: je to nemoc asi...JInak šetřim,myslim na to
-> Antony: jj a vnitřní plech s přesnou dírou a ten v seřizování moc nepomáhá,maximálně jedním směrem.
nemáš nějaký vylepšení, než tam navařím oko jako to měl Pistaa?

-> Antony: jj a vnitřní plech s přesnou dírou a ten v seřizování moc nepomáhá,maximálně jedním směrem.
nemáš nějaký vylepšení, než tam navařím oko jako to měl Pistaa?

-> Bery: a co že to máš za "blbinec" že to neudrží? Klasický šlicový díry?
-> Bery: pekne ze sa v tom zasa hrabes chlape, to s ami paci :)
Moc dlouho mi to nevydrzelo v kuse;-)
Uplne jsem zapomněl na vymenu lozisek a hrideli v naprave. Nelibi se mi stelovani geometrie. Ted na sosnovou se zacal rozbihat zadek ale nebyl cas to hodit do nuly,tak musime vymyslet neco funkcnejsiho nez ten soucasny blbinec,ktery to nema sanci podrzet a musime to pojistit vzdycky svarem.
Uplne jsem zapomněl na vymenu lozisek a hrideli v naprave. Nelibi se mi stelovani geometrie. Ted na sosnovou se zacal rozbihat zadek ale nebyl cas to hodit do nuly,tak musime vymyslet neco funkcnejsiho nez ten soucasny blbinec,ktery to nema sanci podrzet a musime to pojistit vzdycky svarem.
-> Bery: Závodní auta jsou poskládaný vcelku snad jen během závodů- kolikrát to vydrží i jen několik málo kol /minut
Ale zase je výhoda že jde všecko dobře povolit - když se to tam dávalo třeba minulý týden ... pořád dokola nekonečný příběh


-> Bery: Já si to myslel :D :D Budu držet palce! Zlepšovák vypadá parádně oproti pedálům ze stovky.
-> Toušík: neboj.az me to v únoru popadne,bude zas auto rozhazeny po trech dilnach. Ceka me vymena dveri,motoru a mam tu par zlepsovaku na pristi sezonu.
-> Bery: Čistě závidím!! Sice jsem na 4 dny dostal auto taky pod plachtu, ale pak začal jít ven motor, sundat blatníky, vyndat chladič, rozebrat palubku atd atd... Ale je fakt že ty jsis tímto procházel po celej rok :/ Tak snad bude příští sezona lepší a auto se krásně vyspí. Tak držíme palce 
