Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…

- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs



2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top


Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka



Převodovka - Kalmar motorsport dog kit

2014

Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T


Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)



2015

Rallye Orlické Hory 2015 
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský

Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye



Bery/Rapid - komentáře:

14:47:16
19.05.2014
pavucina
Proc nezkusit nastavitelny regulator brzdneho ucinku ? Myslim, ze by jsi mel po starostech. Kdyz to budes mit nekde u sebe, aby jsi to mohl behem jizdy lehce menit, tak myslim, ze by to mohl byt dobry krok.
Vubec jsem nepochopil, jak to auto pak zataci na brzdach, kdyz se zadku prida (v mezich...)
14:36:14
19.05.2014
Bery
mám klasiku s posilovačem,kde bych já vzal vahadlo?:-)zatím to brzdilo jako čert a nevšiml jsem si toho že by mi to narušovalo nálet do retardérů.Až včera po těch litoměřicích jsem si promítal nějaké útržky z tratě a to brždění mě zlobilo od půlky první RZ když se auto a brzdy pěkně prohřály a začaly fungovat.šlo by to vzít ještě za opačný konec - vrátit se ke starému set-upu,ale nechce se mi.Přeci jen ty ds desky brzdí pěkně.
11:34:00
19.05.2014
Toušík
-> vhml: Nebo tak, ale to už by asi muselo bejt abys to nedohlal vahadlem.. A cena není taky nějak pohoršující .
11:25:51
19.05.2014
vhml
-> Toušík 19.05.14 11:23:08: což se i pak dá snadno řešit, že na předek a zadek dáš jinou velikost válců.
11:23:08
19.05.2014
Toušík
-> Bery 19.05.14 11:07:52: Hele a proč vahadlo jako polední varianata?? Tobě tam bude pasovat bez úprav a doladíš si to přesně ke svojí dokonalosti bez nutnosti hledání nejideálnějších destiček atd.. Já myslel že ho tam máš a nemůžeš to dohonit ani tím vahadlem..
11:19:22
19.05.2014
vhml
-> Bery 19.05.14 11:15:03: Musíš převrtat díry na závlačky asi jen.

Nějak = jiný destičky, jinak řešená hydraulika atd, dle vlastní chuti :-)
11:15:03
19.05.2014
Bery
desky z Lady pasují do 4pístu škoda,žejo?po lehké úpravě:-)

vhml - definuj "nějak":-)
11:13:14
19.05.2014
vhml
-> Bery 19.05.14 11:07:52: jo podvozek.

Tomu zadku zkus nějak přidat no. A ty máš teda jakej hlavní válec? Jen obyčejnej škodováckej s posilovačem.
11:07:52
19.05.2014
Bery
-> Luky: jako vahadlo?poslední varianta...-> vhml: tak zkusim dát ds 2500 i dozadu a uvidíme.
Co nebude pasovat?myslíš ten podvozek?
10:23:24
19.05.2014
vhml
-> Bery 19.05.14 07:53:42: na kyvku asi nebude pasovat co? 3 4
10:21:41
19.05.2014
vhml
-> Bery 19.05.14 09:44:25: mám stejnej problém. Vepředu Galfery , vzadu série ( zapojeny dva pístky ale na celou destičku ) a ten zadek k tomu nebrzdí adekvátně, potřeboval by víc.

Zajímavý, že třeba stovka s 2 pístama a bubnama brzdí krásně rovnoměrně celá.
upraveno 1x, naposled 19.05.2014 10:22:02
09:56:49
19.05.2014
Luky
-> Bery: nebo štelovátko na poměr brzdného tlaku mezi předkem a zadkem
09:44:25
19.05.2014
Bery
ještě bych tu měl jeden střípek,drobný detail - mám problémy s brzdama - nedokážu dávkovat brzdu tak, abych intenzivně a na poslední chvíli dokázal zpomalit na odbočení,nebo před retardérem.hodně si pomáhám převodovkou a to jsem byl upozorněn ať s tím tolik nebrzdím,že to namáhá strašně obal atd...
Moje teorie-letim do retardéru a pod plynem si ťuknu do brzdy jestli reaguje,brzdy jsou už ohřátý,držim ještě chvíli full a začnu brzdit,řadit dolů,jsem dlouhej a došlápnu víc brzdu,předek se blokuje,za mnou modro,ale mám pocit,že po výměně destiček zadek nezablokuju,takže to auto teď tolik nezastavuje.
Tudíž nás to stojí vteřiny,protože musim brzdit dřív a ne tolik agresivně.
pozoruju to co jsem dal nový náboje,kotouče a hlavně ferodo DS 2500,vzadu jsou textary z předku a to ferodo brzdí při ohřátých brzdách mnohem agresivněji i při menším přítlaku.Zadek tím pádem má taky menší přítlak,protože pedál stačí pošimrat a auto brzdí.
Jestli je má teorie správná,tak by to mohly řešit stejný desky dozadu a mělo by to být znát.
co Vy na to?
07:53:42
19.05.2014
Bery
pánové,byl to mazec,nedůvěra v techniku se těžko překonávala:-)
s tím vrtáním si dám pozor,zatím to vypadá jen na malou evoluci v podvozkových partiích.kdyby někdo scháněl pěkný podvozek od HP....:-)jeden tu budu mít
23:46:30
18.05.2014
Eidy
-> U-Geen: Šajse, to jsem z toho nepochopil. Tak nic no.1
23:44:11
18.05.2014
U-Geen
-> Eidy: hele ta lizina vzadu by octavce moc nepomohla proti prorazeni vany :-)
23:39:59
18.05.2014
Eidy
-> Bery: Tak paráda chlape. Škody jsou tedy jen drobné a auto obstálo. A co ta děravá vana? Ty nemáš vzadu lyžinu? Aspoň víš co dál. Ale hlavně se v tom teď nevrtej, když to funguje a jezdi.4
23:39:30
18.05.2014
m8rinek
-> vhml: Stříkačka bude jednoznačně lepší, ale ty polopravdy co se šířej o dvojitejch karburátorech to je k zblití...

Pokud něco nefunguje tak za to v 90% případů může majitel (něco nedotáhl, nezajistil, zapomněl), korunu tomu dávaj karburátory z čech, který jsou polepený tím co dům dal. Na Weberech jezdila fůra seriovejch aut a najely solidní porce kilometrů. A vlastně kdyby jen aut... www.skoda110r.eu/akce/... /sinsheim140012.jpg
23:35:50
18.05.2014
Bery
jsme živý,zdravý z5 z litoměřic,test dopadl celkem slušně.Ve čtvrtek jsme si ještě 3x vyndali a překopali zadní nápravu,přenastavili geometrii a ve 4 ráno jsem přišel domů. V 6:30 byl odjezd směr Litoměřice,takže krásná noc.Děkuju Leošovi za pomoc!Krasojízda pokračovala když jsem při najíždění prorazil vanu na najíždáku na všemi oblíbené RZ,3km jsem pak psal za sebou lajnu,než na mě zapískala palubka že nemažem.Děkuji ochotnému pánovi,který po nás uklidil ten zbytek,co dovytekl z deklu.
Zkusili jsme si sucho i mokro,šotolinu i bláto,auto funguje,nehřeje se to,převodovka je bomba,vo tom žádná,jen ještě dohnat něco málo do motoru a myslim,že bychom mohli být úspěšní.Litoměřice pro nás skončili 4. místem díky mé blbosti kdy jsem si škrtnul o retardér a 5 vteřin navíc nás stálo 3. místo.2 rz jsem prodal,mokrý kostky s blátem nestály za pár vteřin riskování,byl to přeci jen první delší závod po...po dlouhý době:-).Děkuji Leošovi a Honzovi za servis,za opravu vany na oktávce,Tomášovi za spolupráci na trati a zítra začneme okukovat škody.Zatím vím jen o zdeformované lyžině vepředu,ohnutém spodním ramenu na pravo a zmaštěném uložení na levé straně.
Budeme pilovat a těšit se na 390 km dlouhou Radouňskou rallye 27.-28.6. 2014
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 18.05.2014 23:35:50
Extreme Tyres