Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…

- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs



2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top


Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka



Převodovka - Kalmar motorsport dog kit

2014

Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T


Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)



2015

Rallye Orlické Hory 2015 
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský

Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye



Bery/Rapid - komentáře:

08:25:09
28.05.2014
Bery
-> Antony: máme lis,takže se to toho moc nemlátilo,ale naklepávali jsme to do ramene.Nic extrémního.víc v sz
08:04:54
28.05.2014
Antony - zrušená registrace
-> Bery 28.05.14 07:42:53: Oki 4
to poškození bylo myšleno např. omlácený od kladiva při "lisování" silentu ve svěráku apod. 4
07:42:53
28.05.2014
Bery
-> Antony: jsou zabaleny na ponku.jedna montaz a demontaz to zelezo neznici a dneska mam litani po uradech, tak to vezmu prez postu.
07:31:01
28.05.2014
Antony - zrušená registrace
-> Bery 24.05.14 08:00:14: Hooj, jen dotaz: už jsi mi poslal hlavice zpatky? Doufám že bez poškození 4
22:19:26
27.05.2014
Bery
-> Zazaa: budeme zkouset neco co se da vic nastavovat.je to zatim v jednani.
20:52:32
27.05.2014
Zazaa
-> Bery: smarja co vymejslis s podvozkem ze jde HP pryc ?
17:05:39
27.05.2014
Bery
Na prodej 2 nove kumho c03 smes k60 rozmer 180/530/13 3200/ks
Podvozek HP racing na prodej.pc 24000, Prodam za 16000.k odberu za cca 4tydny.
08:00:14
24.05.2014
Bery
kostky pro úpravu odklonu/záklonu předního kola rallye tested příjem objednávek:-)
skoda-virt.cz/cz/.../1783 74-uprava-odklonu-zaklonu- predniho-kola-certal
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 24.05.2014 08:00:14
07:27:22
24.05.2014
Bery
lehké škrtnutí o kostky na rallye
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 24.05.2014 07:27:22
18:24:49
19.05.2014
Bery
-> Tuner#2: převod mám silnej,to jsme se bavili s Kašparem,že série je na cca 400 km a končí.Navíc je to bez záruky.Nacpal jsem tam všecko od Kalmaru.A rozdělávat to každou chvilku-to se nikomu nechce.Ale ten obal to prý stejně těžko nese.Já tý převodovce pomáhám,ale ne vždycky na to je čas a pokud má člověk trochu citu,tak se to dá odřadit tak aby to tam padalo jako po másle:-)
Desky zkusim,každopádně děkuji za reakce
16:08:59
19.05.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 19.05.14 09:44:25: K tomu brzdeni. Ty tam mas i ten silnejsi staly prevod? Pokud ne, tak Simurda rikal, ze to s hewlandem odchazelo jak prase kdyz jsi kopal kvalty dolu pres brzdy. Takze bud to bude chtit styl Jate-line kdy pomalu poustis spojku a nebo zainvestovat do prevodu. Jinak stejny desky bych dal urcite, ja mam zadek po ohrati tak tak ze neni prebrzdenej ale to je tim vetsim prumerem pistku a deskama.
14:59:03
19.05.2014
pavucina
-> vhml: Uz mlcim, ja zvyklej, z ostatnich aut, ze na zadku maji uz v zakladu nakej regulator... Toto me nenapadlo, ze tady vlastne neni nic takoveho
14:51:39
19.05.2014
vhml
-> pavucina 19.05.14 14:47:16: těžko zadek regulovat když tam má málo 3 3 3

A jak to pak zatáčí? Asi jako moje stovka na vodě. Jde to do přetáčivýho smyku při kterým chcípne motor. Výborná taškařice :-D
upraveno 1x, naposled 19.05.2014 14:52:47
14:47:16
19.05.2014
pavucina
Proc nezkusit nastavitelny regulator brzdneho ucinku ? Myslim, ze by jsi mel po starostech. Kdyz to budes mit nekde u sebe, aby jsi to mohl behem jizdy lehce menit, tak myslim, ze by to mohl byt dobry krok.
Vubec jsem nepochopil, jak to auto pak zataci na brzdach, kdyz se zadku prida (v mezich...)
14:36:14
19.05.2014
Bery
mám klasiku s posilovačem,kde bych já vzal vahadlo?:-)zatím to brzdilo jako čert a nevšiml jsem si toho že by mi to narušovalo nálet do retardérů.Až včera po těch litoměřicích jsem si promítal nějaké útržky z tratě a to brždění mě zlobilo od půlky první RZ když se auto a brzdy pěkně prohřály a začaly fungovat.šlo by to vzít ještě za opačný konec - vrátit se ke starému set-upu,ale nechce se mi.Přeci jen ty ds desky brzdí pěkně.
11:34:00
19.05.2014
Toušík
-> vhml: Nebo tak, ale to už by asi muselo bejt abys to nedohlal vahadlem.. A cena není taky nějak pohoršující .
11:25:51
19.05.2014
vhml
-> Toušík 19.05.14 11:23:08: což se i pak dá snadno řešit, že na předek a zadek dáš jinou velikost válců.
11:23:08
19.05.2014
Toušík
-> Bery 19.05.14 11:07:52: Hele a proč vahadlo jako polední varianata?? Tobě tam bude pasovat bez úprav a doladíš si to přesně ke svojí dokonalosti bez nutnosti hledání nejideálnějších destiček atd.. Já myslel že ho tam máš a nemůžeš to dohonit ani tím vahadlem..
11:19:22
19.05.2014
vhml
-> Bery 19.05.14 11:15:03: Musíš převrtat díry na závlačky asi jen.

Nějak = jiný destičky, jinak řešená hydraulika atd, dle vlastní chuti :-)
Extreme Tyres