Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

16:26:12
16.05.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 16.05.14 07:22:16: Nevím, webry nemám ani nevím jak se ladí a co vše se tam dá nastavit, ale snad všem to na webrech po prolítnutí esíčka min. chvíli tarokuje a tohle jsou slova mechanika od Petra a to nejsou žádný béčka...
upraveno 1x, naposled 16.05.2014 16:26:45
07:22:16
16.05.2014
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 14.05.14 18:57:50: to by mi zajímalo co každej na Webrech po závodu ladí. Tryska se ti přece sama nezvětší.



A aby se nepohnuly volnoběžný šroubky atd už přece v době Loctitu nemůže bejt problém...
23:10:07
14.05.2014
Bery
-> Tuner#2: jj,jenže tu máme nějaký pravidla na volnym poháru a pak je tu nepatrný rozdíl -cca 50 000oproti weberům.

Ale už jsem to začal trochu řešit,každopádně letos to ty webery musí odkroutit a pokud to nebudu sundavat,mělo by to držet.Mikov mi pokaždý říká že když to jsou ty starý a poctivý webery,ne ty současný španělský,nebo kde to lisujou,tak to musí fungovat.



odpoledne byl malý šotolinový test, přešli jsme odpo ventily,teď jsem dorazil domů.Zítra to moc nevyzkouším,protože jsem tu měl doprovod s modrými majáky,ale prošlo to.pro jednou...
18:57:50
14.05.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 14.05.14 08:42:58: NJ a presne to same rikaji mechanici od Petra Simurdy o webrech kontra jejich vstrikovani... Webry to je kazdy zavod ladeni, tady o tom nevi uz par sezon 1
08:42:58
14.05.2014
Bery
včera výlet do přelouče,pan Mikov poladil karburátory a opět mi to nedá - i jsme se o tom docela dlouho bavili - ať mi nikdo neříká,že ty motorkový karbecy umí to,co správně natryskovaný a naladěný weber:-)

ano děti,správně,neumí.5
00:15:37
12.05.2014
Bery
práve som sa vrátil z garáže,výfuk připravený,díly na přední nápravu taky a prořezal jsem si 2 gumy a mám toho dost.,bude to mazec tenhle tejden a ve čtvrtek směr středohoří.Bohatší část teamu taky ladí,ale včera vyplivlo turbo na subárku,tak uvidíme jak to dopadne.
12:44:10
06.05.2014
vhml
-> Bery 05.05.14 17:29:02: 4 jsou určitě špatně. Mám teď 3 na slalom, na zatáčení fajn, ale už je znát že to hůř brzdí.
12:29:09
06.05.2014
Bery
-> Tuner#2: asi tak.

Máme nový výfuk a cncčko vyrábí špony,snad z toho něco vypadne.
18:32:02
05.05.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 05.05.14 17:29:02: Ty 4° bude na rallye strašně moc. Mám lehce přes dva a je to takový kompromis na rozbitou cestu i na okruh. (Na okruhu by to chtělo odklon větší). Ono zas pak guma brzdí menší plochou a na rallye to asi nebude.
17:51:07
05.05.2014
Eidy
-> Bery: Říká se, že na pevnost stačí 3 závity :) Ale předpokládám, že Ti spíš nevyhovovalo chování auta a ne jen vzhled.
17:29:02
05.05.2014
Bery
-> Eidy: jako 4° je strašný,to vypadá jak vylomený kolo,tyčky spojovačky musíš vyšroubovat o 1cm aby jsi srovnal kola.to je taky zralý na vytržení.

Na rozbytí huby na rallye to není špatná geometrie:-)
23:07:59
04.05.2014
Eidy
-> Bery: Co Ti na tom vadilo? A na kolik se teda vrátíš?
upraveno 1x, naposled 04.05.2014 23:08:24
23:05:16
04.05.2014
Bery
tak bohužel,návrat ke kořenům, 4° odklon je fakt moc...
18:22:53
04.05.2014
Bery
plodný víkend:-) krycí plech u výfukových svodů,plastové zástěrky kryjící zadní nápravu a namontovány Antonyho bazmeky na svisláky,za 2 hoďky jedu na geometrii,ale štafle jsou to řádný...velký nezvyk.

Ještě jsem slušně načnul krycí plechy na spodním rameni.Ty,co chrání imbusy,co drží tlumič,tak tam musim heftnout kousek plechu.

V úterý bude výfuk a pojedem nastavit koně,seřídit karbecy.

Docela se těšim,snad to bude lepší,než předtím.
08:23:12
30.04.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Jasny, chapu a drzim palce at technika funguje.
08:03:08
30.04.2014
Bery
navíc mě začíná tlačit jiná věc...závazky vůči sponzorům...což je pro mě milá i nemilá novinka...
08:00:27
30.04.2014
Bery
-> Tuner#2: příjem přihlášek skončil minulý týden a navíc to bylo plný ještě dřív.Tento pátek se jede kopec v Náměšti n.O. a Bohoušek zprovozňoval svojeho Rapida - mimochodem myslim,že v Náměšti uvidí slušný peklo:-))

A prostě nebyl výhled kdy bude co hotovýho.Na dílně je plno,dělali jsme obě Subarka,je rozbitý jeden hever a Leoš má na jednom zvedáku rozdělaný svoje auto.V Bělý se zkusí jiná geometrie,hlavně jiný odklony,zkusíme jiný výfuky a jestli se to zlepší,budeme čekat na vačku,hlavu atd...ale auto bude doufám fungovat líp,než posledně a to bude impuls jet do Litoměřic

Takhle na vysvětlenou stačí?

6
23:46:25
29.04.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Jako Nwkt 8 Jen nechápu, když pojedeš příští týden testovat, přoč nepojedeš podbrdskou?
22:48:32
29.04.2014
Bery
-> Nwkt: taky jsem se těšil,málo přejezdů,spousta hezkých aut,ale víte jak to se mnou je - si něco naplánuju a ono to klapne,jen to má pár týdnú/měsíců až let zpoždění:-)
22:36:21
29.04.2014
Nwkt
-> Bery: Jaj škoda, jsem se těšíl že tě uvidím na ostro 1
Extreme Tyres