Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

08:14:27
27.05.2010
Bery
Vana je tam,čidlo na teplotu bude schovaný takhle směrem k zadnímu čelu,tak doufám že ho žádný šutr neustřelí.

Prosím povšiměte si tuzerských kombinací barev na podvozku a motoru,takhle blbou kombinaci nemá nikdo snad ani na virtu:-)

Jinak jsme včera svářeli,pojedeme v červnu na STK...takže prostě - připravujem návrat k originálu...
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 27.05.2010 08:14:27
08:25:42
20.05.2010
Bery
jinak podval hotovson a parkuje i pod střechou:-)z dálky vypadá pěkně,z blízka je tam pár věcí,co určitě překuchám...
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 20.05.2010 08:25:42
08:14:13
20.05.2010
Bery
ale i pro další lidi z okolí-na obzoru je koupě mašinky na synchronizaci karbeců,takže by to nastavování mohlo dostat trochu odborný punc:-)
08:10:47
20.05.2010
Bery
-> stevotuner: pokudmožno více než 100oktanové benzíny a karburátory když jsme koupili,tak se nechali vyčistit,natryskovat na obsah 1300 a pak je doštelovat už byla hračka-pro pana motoráře,já to slyšim,ale když s tim začnu kroutit,tak to seřizování nebere konce.
23:42:52
19.05.2010
stevotuner
-> Bery: a este jednu informaciu ako si nastavoval karburatory volnobech?
23:42:05
19.05.2010
stevotuner
-> Bery: aky benzin dotoho tankujes? a este aku volu ventiloch mas nastavenu??
17:52:00
15.05.2010
TheronBB_130LR
-> stevotuner: neskoro uchyle 3 už se nevykroutíš :D tak hodne zdaru peněz je vždy malo 5
20:52:07
13.05.2010
stevotuner
-> Bery: mislel som koruny peniaze honit zarabat
22:42:05
11.05.2010
Max
-> Bery: njn...na ten internet dneska leze kde kdo...
21:39:23
11.05.2010
Bery
-> stevotuner: ale to jsi tu špatně,to zkus jiný stránky.nebo si najdi holku...nebo kluka...jo,21.století
11:37:32
10.05.2010
stevotuner
-> Bery: spravne spravne treba honit a honit

3
22:56:18
07.05.2010
Bery
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: povikendu začnu brousit.Připravim ti to pod dohledem Štěpána a pak to nějak polejem,čas nás netlačí..Hodíš na to pak oko a doladíme detaily.zatim taky budu honit koruny
20:27:09
06.05.2010
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Bery: nějak to spatlame, ikdyz usilí bude asi na tobě a štěpanovi, já honim peníze kde se dá, nějak vyschlá studna7
22:37:33
05.05.2010
Bery
-> stevotuner: diky



chytám jarní slinu,včera jsem si dal nočku do 1:30..začalo to kolečkem na podval,který už je ready,nejdřív jsem myslel,že koupim jak nový blatníky,tak i kolečko...na podval padly táty blatníky na traktor,kolečko bylo total K.O.,než jsme vyndali osičku,která byla z 12ky kulatiny v ložisku o průměru 17mm,takže trochu vakl..

ale z5 k rapidu.včera mi kecla zadní náprava na packu,takže jsem si docela pořval..ale po čase jsem konečně nandal do ramen rozpěrné trubičky...na levý straně budu muset povolit kostku,protože tam se to asi hnulo a jeden šroub jsem nedokázal chytit do závitu..obrousil jsem vanu s novým čidlem teploty oleje a potunil sědivým sprejem a nasadil kola.Jo a jen tak cvičně jsem dotáhl kola momenťákem a zkurvil jsem ho.asi osud..přišel mi počtou oil,dneska jsem přivezl nový světla,kupíme věci aby se to dorazilo do funkčního konce...uvidíme jak KATLOV GARAGE MOTORSPORT bude mít náladu na mě...:-)Kecá mi to...dopiju,jdu spát)
15:41:39
05.05.2010
stevotuner
pekna hracka klobuk dole

upraveno 1x, naposled 05.05.2010 15:41:52
08:03:51
19.04.2010
Bery
jj,jedničková okťa..taky moje volba:-)4x4 mít nemůžu,nevešel bych se do 3,5t s podvalem,takhle se s TDi vejdu a mám o starost míň.

No těšim se až zapřahnu
23:03:17
18.04.2010
Max
-> Bery: ten vozejk se mi moc líbí...tahle !starý poctivý! mám nejradši...jeden mi utekl, byl na 2,5t. Než jsem se rozhoupal, prodal z něj papíry...

Oktávky jsou ještě dobrý...myslim jednočkový okty. Samozřejmě....jsou věci který se serou... ale silný tdi v kombiku je dobrá volba. Když je to 4x4 má to i 1500na kouli :-)

Já mám spíš obavu v čem budu jezdit za 10-15let. Protože to co je kolem mě v práci....prozlot je jednou opravovat,natož ty opravy platit. U konkurence to neni lepší... :-(
21:52:33
18.04.2010
Eidy
-> Bery: Jo, doba je taková. Ale Octávky jsou obecně držáci řekl bych. Já plánuju až VW udělá pápá tak koupit poslední jedničkovou Octu nebo starý Volvo s 2,5 TDI od VW pod kapotou. Jinak je mě ze všech aut špatně.

A vozejk - otec má podobnej, jen je navíc sklopnej a odpruženej jenom gumovým lúžkem. Ale taky nízkej.
21:47:11
18.04.2010
Bery
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: nojo,ty kecko

-> Eidy: je,bohužel...já to beru jako další zdroj problémů,ale doba je taková..

Podval není odpruženej a starý je dobře...aspoň doufám:-)

je to ještě domorobo1995,350 kg prázdnej,plazí se za autem,člověk o něm ani neví.
21:30:12
18.04.2010
Eidy
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: A je taky f elektrice? 1

-> Bery: A Vozejk super. Je odpruženej? Nic nevidím. A jak je starej?
Extreme Tyres