Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

08:56:48
23.06.2010
Bery
každá prdel jednou končí...

ještě pár dní se v tom budu hrabat,než to pojede,ale když jsem na to včera koukal,tak to je jako když jsem začínal-tech 4-5let zpátky:-)
21:18:18
22.06.2010
StepaNoFUN
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: No jo no... Co naděláš. 10 Legislativa v ČR nám nepřeje. 10 Až bude chvíle, tak se musíme taky pustit do vrácení LR do původního stavu... 150 150
20:29:53
22.06.2010
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Bery: luxus pane, moc se mi líbí, škoda že už nebudem závodit10
19:52:32
22.06.2010
myschaak AZNP K.Hora
-> Stepan FUN: 3 3 3
19:22:41
22.06.2010
StepaNoFUN
-> Bery: Dobře Ty. :-) Takže hotovo? Rám venku, sériovej podvozek, sériovej motor... ;-)
19:15:20
22.06.2010
Bery
22:03:11
07.06.2010
StepaNoFUN
-> Bery: Jo tak ty gumy by do lesa byly asi vhodný. :-D Vidíš to. To jsem je mohl obout na testování na LR. V tom lese by to na těch žiletkách mohl bejt mazec. Alespoň by bylo vidět, že se tam jezdilo. :-D
12:19:08
07.06.2010
Bery
máme z bugin z autocrosu,špalky jak na motorce,neboj:-)
17:08:44
05.06.2010
WMA - navigátor :)
-> TUNER: to aby jste koupily nejaky offroad gumy....
20:16:32
03.06.2010
TUNER
-> Bery: Nj,o plynu už přemejšlim dááávno...a až tam bude,tak to bude taky pracant,třeba na dříví do lesa ;-) ))
13:15:21
03.06.2010
Bery
-> TUNER: kde jsou ty časy...je to moc drahý a nelegální,tak se vrátim k originálu,dám do toho pak plyn,tažný a budu s tim jezdit do práce.-)
11:24:44
03.06.2010
TUNER
-> Bery: Vidíš to,já prošel i s rámem :D
11:11:01
03.06.2010
Bery
řekni že to v tobě necukalo,když jsi viděl kanály v hlavě a ty miniotvůrky v sání..:-))



jj,čeká nás STK.Vyřežem rám a jedem8
19:31:53
02.06.2010
jarda.u1
-> Bery: ceka te stk?
19:24:24
02.06.2010
StepaNoFUN
-> Bery: No vzhledem k tomu, v kolik jsi vkládal příspěvek, tak to bylo včera. :-D Ale vrčí pěkně. ;-) Ještě to jiný sání, převrtanej pierburg, laděný svody, trubku, pak tvrdej podvozek, náboje 4x100, odlehčit, stříknout do bílo modrýho akrylátu a ...



.... hurá na STK. :-D
00:24:25
02.06.2010
Bery
dnes opet zavrčel origo motor,co byl v rapidu:-)
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 02.06.2010 00:24:25
20:12:58
27.05.2010
Bery
Přivezl jsem od Sakyho prodloužení sání na webery,pěkná práce!:-)
16:17:40
27.05.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Aha jasný.
16:08:12
27.05.2010
Bery
-> Tuner#2: Vrátil jsem se k plechovce když jsem dal chladič oleje.Ona i víc vydrží když dostane ránu)
11:30:12
27.05.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Návrat k plechové vaně? Vedlo Tě k tomu odlévání u Al?
Extreme Tyres