Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

18:50:58
16.06.2008
Bery
je to hodina,co jsem dorazil domů,dneska jsem se zastavil v HP-myslim,že příjemný výlet,dobrý pokec a do konce června čekám první balík.

Koupě vany a umyvadel se odkládá na neurčito.Ale protože se dá koupat v rybníku,šlachy mi to nerve))
22:58:32
12.06.2008
Bery
diky

měl bych začít zase trošku makat...čekám na pneu,volant,kupte si někdo moje XT a bude i podvozek....Konečně...
15:58:54
12.06.2008
paranecek
krásnej......
18:11:42
04.05.2008
Bery
-> Tuner#2: ted na to koukám,děkuju!
12:56:14
04.05.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Došli Tě fotky na mail?
08:44:51
03.05.2008
Svobodak
-> Bery: to vis obchodovat se musi umet tak kdy si pro to muzu prijet????3
14:38:13
02.05.2008
Bery
-> TG: nebylo to špatný..škoda jen,že ty RZety nemají 7-10km...
11:16:29
02.05.2008
-> Bery: dle toho vypraveni si si uzil asi dost adrenalinu o vikendu ze?
11:12:17
02.05.2008
Bery
-> Svobodak: provokatére:-)
09:35:49
02.05.2008
Svobodak
-> Bery: kdyz je dobra cena za par tak proc to nevzit ze1 mne to zatim postaci3
20:08:54
01.05.2008
Bery
-> Eidy: ještě večer jsem je stihl prodat:-)byl jsem rád,že po tom rumu a pivu mluvim,ale prodávat mi šlo:-)
01:19:03
01.05.2008
Eidy
-> Bery: copak copak? Gumy zlobí? Jsi nic neříkal večer u piva.
14:53:11
30.04.2008
Čokin
-> Bery: Přesto všechno slušný výkon, a to nadšení to se cení nejvíce!
08:41:15
30.04.2008
MATTESS
-> Bery: dobrý zážitky9
08:38:01
30.04.2008
Zazaa
-> Bery: jj odlejvani bylo videt pekne ... s tema slupkama je me lito ze se potvrdilo co sem rikal, ale mel sem podobne zkusenosti ze na prechodu mokro-sucho si delaly co chtely :(
22:56:36
29.04.2008
Bery
-> TUNER: tak,není čeho litovat,bylo to záživný a jako test super!

Museli ze mě lítat kvanta benzínu...rovnou na altík a na cívku,to musim vychytat,to bychom taky mohli někde blafnout.příště-snad na ecce homo,orlické rally,nebo v pardubicích to už musí šlapat...
22:20:41
29.04.2008
TUNER
-> Bery: Tak to je škoda že to takhle dopadlo....:-(

To odlejvání bylo hodně dobře vidět na nějakym tom videu ze slalomu...tak snad příště a budu držet palce ať to brzo doladíte ke spokojenosti a technika bude držet...4
21:11:24
29.04.2008
Bery
-> TUNER: chtělo by to malý report,hodim ho do popisu...je to na delší vyprávění...
17:17:20
29.04.2008
TUNER
-> Bery: Jak jsi vůbec dopadnul? Nikdo zatim nikde nzveřejnil výsledky,tak vůbec nevim.... 7
15:28:59
29.04.2008
favo110lrs
-> Bery: zdárec tak jak stema kolama mel bych čas v pátek,?udeláš me ty fotky?
Extreme Tyres