Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

18:55:26
25.06.2008
Bery
přesně tak
18:06:41
25.06.2008
havlik
-> Bery: takže něco na objednávku a ty pružiny ti taky dělali v HP nebo respektive sou od nich?
13:08:48
25.06.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Díky pane za info.
07:50:07
25.06.2008
Bery
-> Eidy: je to fakt skoro to samý - 13mm drát,volná délka 210 mm a 6,5 závitu
07:22:59
25.06.2008
Eidy
pružiny budou něco jako ty moje. Volná 185mm, 6,5 závitu, drát 14mm. 1 Spodní ramena u vyndané nápravy jsou jako u naloženýho auta s normálníma pružinama. Akorát, že tyhle nejdou skoro zmáčknout.
23:52:05
24.06.2008
Bery
-> havlik: nevim jestli z toho budeš moudrej,ale tohle bych nazval "taková Beryho závodní sada"

na zadky ještě čekám
23:52:01
24.06.2008
jarin
-> Bery: Ta volna dilka tech pružin by me taky moc zajimala .... mam taky neco od pana Huska a prijdou mi nejak zbesile kratocky... jako rozpuleny seriovi originaly6 .... ale tvrdost fakt tramvaj
23:36:31
24.06.2008
havlik
-> Bery: a co to máš za sadu? tu LR nebo tu normoš vlečkovou závodní?
20:39:06
24.06.2008
Bery
-> Tuner#2: OK

byl jsem dneska v práci tak dlouho že jsem zmizel bez baličku,tak to změřim jindy

Co se týká tvrdosti péra a tuhosti tlumiče-přirovnávám to k tramvaji....
18:41:24
24.06.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: A sakra, pěkný balíček. Jen tak pro mou informaci mě změř volnou délku a průměr drátu pružiny. Vím že to není vše, ale zajímá mě to.4
22:16:00
21.06.2008
StepaNoFUN
-> Bery: Hele Bery ale ty jsi neprodal jenom zadní gumy... To prodávání Ti celkem šlo na výbornou... I když ta myšlenka s prodejem původních kol vznikla už o něco dřív... Ale nevím, kde seženeš spolujezdce na podzim, protože tomu fanu ty kola moc slušej, takže je nedám a některý lidi byli rudý až na pr... když to viděli. 1
17:19:57
18.06.2008
Bery
-> VeTëV: jj,veselou,záleží kolik se nás sejde))
08:27:35
18.06.2008
VeTeV
-> Bery: no ze misto vany a umyvadla pujdes do rybnika kde se Ti na pipinka prichyti ryba bo zaba :-)) sak pockej :-)))



ber to s humorem a koukam ze domacnost mas veselou

4
06:47:51
18.06.2008
TUNER
-> Bery: Nj,tak třeba až nějaká otěhotní tak to bude víc než kamarádka....1
20:56:16
17.06.2008
Max
teda jak kdy a jak na co 1
20:55:51
17.06.2008
Max
-> Bery: 3 3 3

no když si o umyvadlech rozhoduješ sám, to je pak pohoda... 1
18:58:58
17.06.2008
Bery
-> VeTëV: nějaký vysvětlivky k tomu?

jinak moje domácnost se skládá ze 3 aut,motorky a kamarádek....držím se hesla že tělo má jít do hrobu zhuntovaný4
12:50:52
17.06.2008
Max
-> VeTëV: 3
12:06:36
17.06.2008
VeTeV
-> Bery: ty vole - pan ma rad zabu a rybu na pipinkovi :-))



kazdopadne asi vyrovnana domacnost 3
20:10:06
16.06.2008
Max
-> Bery: tak jeslti to bere tak i přítulkyně, je to v pohodě 3
Extreme Tyres