-> eRkař: dej o sobě vědět po Běšinách,teď toho mám moc...
Termo tec je asi pěkný svinstvo i bez azbestu,ale svody jsou omotaný-s touhle páskou se pracovalo o trochu líp,je taková festovější a nemusí se tolik překládat.Ale štípe jako čert)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
00:05:12
18.04.2008
18.04.2008
Bery
16:05:10
17.04.2008
17.04.2008
eRkař
-> Bery: No jako drobny mam ale asi jich budu potrebovat pytel co|? kdyztak napis do zprav kolik teda
23:40:58
16.04.2008
16.04.2008
Bery
-> eRkař: tak jestli máš nějaký drobný,tak není problém)
kola jsou na autě.zadek vylezlý víc než bych si přál,na jedné straně je vidět jaxe prohnul blatník a kolo víc v horní části kouká,předek bude chtít cca 10mm podložku.I když i takhle se to dá skousnout.seškrabat komaxit na plochách kolem středícího kroužku,to je pěknej vopruz-to je tak,když se to dělá trochu festovějši...a je to i trochu vyšší.O 9 mm se zvedl zadek,ale to není na škodu)
kola jsou na autě.zadek vylezlý víc než bych si přál,na jedné straně je vidět jaxe prohnul blatník a kolo víc v horní části kouká,předek bude chtít cca 10mm podložku.I když i takhle se to dá skousnout.seškrabat komaxit na plochách kolem středícího kroužku,to je pěknej vopruz-to je tak,když se to dělá trochu festovějši...a je to i trochu vyšší.O 9 mm se zvedl zadek,ale to není na škodu)
19:06:10
16.04.2008
16.04.2008
eRkař
-> Bery: Sakra ty tvoje svody me drazdiii sezen mi je taky
23:15:14
15.04.2008
15.04.2008
Bery
-> Eidy: fakt se nenudím)
právě jsem se připlazil z dílny,krásně jsem vykurvil sání na webery,tak doufám,že mi to zítra svaří...
kola by měly být obutý zítra,tak přezuju a musim do přelouče pro webery...
právě jsem se připlazil z dílny,krásně jsem vykurvil sání na webery,tak doufám,že mi to zítra svaří...
kola by měly být obutý zítra,tak přezuju a musim do přelouče pro webery...
22:46:16
14.04.2008
14.04.2008
Eidy
-> Bery: Tak to máš v pohodě. Už jsem měl pocit, že máš snad rozebraný celý auto.
22:14:47
14.04.2008
14.04.2008
Bery
je po výplatě a už je po výplatě...kola jsou připravený,ted jsem přivezl pneu - předek avon,zadek good year,snad do léty vydrží..,sedačky a držáky už jsou taky doma,pružiny do hlavy jsou ošéfovaný,vyvážeme zadní nápravu,dáme tvrdý gumy do přední nápravy,přejdou se brzdy,nová ručka,nandám webery a svody a ustrojim dveře,haubny...bude to myslim o prsa...
19:52:18
06.04.2008
06.04.2008
pistaa
-> Bery: JJ pekne.. ja uy som na design uplne yanevrel.. hlupa vec an sportovom avte..
11:57:48
06.04.2008
06.04.2008
Eidy
-> Bery: závoďák nikdy nejni dokonalej (po estetický stránce). Jde především o funkčnost.
... Už jsi z peřin venku?
... Už jsi z peřin venku?
22:39:16
03.04.2008
03.04.2008
Bery
podělanej laminát,jestli to neumeju,tak ze sebe ráno nesundám peřiny)
22:21:19
02.04.2008
02.04.2008
Bery
no,mě ten smích přechází...každá strana je trochu jiná a nehodlám tam nacpat pixlu kytu...trochu to přemodeluju,na "závoďáku" se to musí ztratit))
00:41:53
02.04.2008
02.04.2008
Eidy
-> Bery:
23:14:59
01.04.2008
01.04.2008
Bery
čím víc se to datum blíží,tím víc je to rozebraný...dneska jsem nalaminoval prahy a blatníky (aby se mi Eidy nesmál,že jsem na to ještě nehrábnul))),shodil dveře,všude prach a smrad z lamina...zas to bude letos asi s odřenýma patama)
Barkase snad začnu strojit o víkendu...
Barkase snad začnu strojit o víkendu...
20:54:25
14.03.2008
14.03.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Super, teď už to je poskládat a hurá na Běšiny.
20:37:25
14.03.2008
14.03.2008
Bery
uff,prošli jsme technickou!
23:02:36
13.03.2008
13.03.2008
Bery
-> Apple: vápno,štetec a jedem....
00:25:54
13.03.2008
13.03.2008
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Apple: tak mám vše v plniči, zejtra když zbyde čas tak to obrousim a pak hurá do barvy
18:56:17
11.03.2008
11.03.2008
Bery
-> Apple: nechci slevu zadarmo)))
22:10:39
10.03.2008
10.03.2008
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Bery: dveře jdou zejtra do špricu, kapota taktéž-tu kapotu beru jako tvoji pomstu lakyrníkovi....
14:19:44
09.03.2008
09.03.2008
Pavel P..
-> Bery: ok tak napiš