Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

20:12:52
06.02.2008
Apple STS Chvojkovice-Brod
a co čeká ty 15" z bmw?
18:24:44
06.02.2008
Pavel P@nkáč
-> Bery: ty jo to jsou jako prevarene? nebo nejak si to nedokazu predstavi tposunuty limec:)
22:13:52
05.02.2008
Bery
noj,honím deka))

Ty Alpiny jsou předky 5,5 zadk 6,5,zadní mají posunutý límec - cca 3,5 cm.Jejich stav zatím není na fotku,jedno se léčí,je omletý o nějaký obrubník

Přítulkyni neodlehčuju...nebo...kter ou myslíš...)

Jo a ty ATS-kdyby někdo měl 2 ks v 5,5",tak bych vyměnil za moje 2 ks 7"
18:13:04
05.02.2008
Pavel P@nkáč
-> Bery: ty Aplpiny jsou 5,5J 13? ja mam 6J 13, ale jeste bys e me libyly ATS jako mas ty 2
09:55:56
05.02.2008
Majkl
-> Bery: fakt blazen 3 3 odlehcujs tak i pritulkyni ? 3 3
08:06:15
05.02.2008
Eidy
-> Bery: Ty jsi větší pacient než já 3 Dveře vypadaj fakt dobře. A nějaký celkový foto alpinek by nebylo pls?
01:56:48
05.02.2008
Tommyk
nechceš si provrtat i gumy? 3 3 3





krásná práce 4
00:16:05
05.02.2008
TUNER
Hezký hezký...za kolečka neděkuj...udělal jsem pro tebe minimum..)))

Jinak ohledně dveří...budou z venku ALU ?
23:33:43
04.02.2008
Pavel P..
-> Tuner#2: bodejť by ne, jsou moc těžký lepší budou drátěný jako na lunochodu co s tim jezdej rally po měsíci3 1
23:32:17
04.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Vemte mu tu vrtačku někdo z ruky, nebo si provrtá i gumy :o))
23:03:45
04.02.2008
MATTESS
-> Bery: pěkně jsi ty dveře odhehčil1
17:10:23
23.01.2008
Bery
-> Gemini: nevim jak mysliš to s tim že to trva,ale prodlevu jsem žádnou nepociťoval,a že by se nějak hromadil dole benzin,nebo že by se spodní část nějak zaplavovala to taky ne.pro porovnání s klasickým sáním to možná líp tahlo v nižších otáčkách,s webrovým sáním to srovnávat nebudu:-)
16:03:27
23.01.2008
Gemini
bery, ako sa chova to MPi sanie s karburatorom ?asi trochu trva kym to zacne normalne ist , nie ? hromadi sa v tej spodnej casti benzin ?
20:42:26
26.12.2007
gabo000000 - zrušená registrace
pekne auticko4
13:25:54
26.12.2007
suri
krásny rapid s tym jazdiš preteky MČR??
09:51:26
26.12.2007
drasni
Bery.... dekuju moc4
17:25:56
23.12.2007
Bery
-> drasni: Krajanský 00420607661987
16:47:21
23.12.2007
drasni
muze te mi nekdo poradit, kde bych sehnal ty LR plasty? teda laminaty?? dik moc 6
11:46:07
27.09.2007
Bery
-> lubor: starý PAL z 1000MB bez podtlaku
11:00:15
27.09.2007
lubor
--Bery:Jaký prosím používáš typ rozdělovače?Potřebuji nějaký bezpodtlak na 136Rapid a tak hledám něco co funguje a nejsou s tím problémy.Díky.
Extreme Tyres