-> ZiPik: já ti děkuju za upozornění,ale směřuj svou starostlivost jiným směrem,auto mám r.v. 89,takže se do vetránů jen tak nepodivám,až budou dveře ustrojený,uvidíme komu to bude vadit a kdo si toho všimne a jak si to já odůvodnim.A za další jsem bez technický,takže musim postavit kopii tohodle na STK.
A na to abych si brousil zuby na nějakou velkou závodní hitparádu nebudou peníze,neboť ty větší podniky se mi nepodaří uplatit a proto se tolik komisařůFASu nebojim...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
11:46:32
10.02.2008
10.02.2008
Bery
13:04:49
09.02.2008
09.02.2008
Bedřich - zrušená registrace
-> havlik: Ale s tímto jsou opravdu na povinném testování do republiky problémy.Člověk který provozoval 2 RS-a co jezdila po čechách exibice a evropu s tím problémy měl.U erka sice není rám okna, ale rámek ve kterém mu držel makrolon měl navrtaný a technikům se to nelíbilo.Ovšem nevím jesli to musel odstranit nebo ho s tím pustili.Ale čemu to vadí se mne neptejte to nevím.
-> ZiPik: Každopádně jsou předpisy kterých je se třeba držet a pukud to Bery v předpisech pro to co chce jet nemá dané, tak proč ne.
-> ZiPik: Každopádně jsou předpisy kterých je se třeba držet a pukud to Bery v předpisech pro to co chce jet nemá dané, tak proč ne.
11:14:09
09.02.2008
09.02.2008
havlik
-> ZiPik 08.02.08 20:07:55: jak už to zaznělo myslet znamená hovno vědět
20:07:55
08.02.2008
08.02.2008
ZiPik
-> TUNER: jasne, ja jsem myslel ze s autem hodla jezdit veterany, tak jsem ho chtel vcas varovat
20:00:18
08.02.2008
08.02.2008
TUNER
-> ZiPik: A proč by to tam nemohl provrtat když to k jeho účelům neni zakázaný? Nikdo netvrdí že to je dobovej speciál přesně jak má bejt...a když bude chctít,vyměnit dveře "za těžký" přece neni žádnej problém....
19:55:40
08.02.2008
08.02.2008
ZiPik
-> TUNER: jj, proto se to tam vubec nevrta! Protoze to bud provrtas skrz nebo vubec!
19:52:54
08.02.2008
08.02.2008
TUNER
-> ZiPik: viděl jsi už někdy dveře na škodovce?
19:50:15
08.02.2008
08.02.2008
ZiPik
-> Bery: ,-> havlik: rally.profiko.cz/fotogale
rie/.../zimni_repase_005.h
tml tohle je Trnenyho oktavka, proc to nema provrtany skrz, kdyz to nicemu nevadi???? Protoze to provrtany skrz byt nemuze a jesli s tim budes chtit jezdit veterany, tak te s tim vyhodi komisari na prejimce!!! Zavolej schalne nekomu z FASu co ti k tomu povi!!!
19:37:32
08.02.2008
08.02.2008
Bery
-> TUNER: jo,to by ještě něco určitě hodilo,ale hliník plánuju ještě na bočnice na Barušku,takže zatim na dveře jen karboflex a vrtačku))
16:33:42
08.02.2008
08.02.2008
TUNER
-> Bery: A kdyby byl alu plech,doklepal by jsi si ho podle dveří? To myslim by bylo dobrejch pár kilo....
15:53:29
08.02.2008
08.02.2008
Bery
-> Eidy: na alu nemám,honim deka jinde
15:41:36
08.02.2008
08.02.2008
Eidy
-> Bery: nenene, hezky si ji nech pro sebe
Hele, a neni ten vnější plech na dveřích moc těžkej??? Mě napadlo, co kdybys je udělal třeba z padákoviny nebo hedvábnýho papíru.
Hele, a neni ten vnější plech na dveřích moc těžkej??? Mě napadlo, co kdybys je udělal třeba z padákoviny nebo hedvábnýho papíru.
15:27:35
08.02.2008
08.02.2008
Bery
-> ZiPik: myslet znamená hovno vědět,to už říkal můj děda...
A ten profil nelze neprovrtat - bud musíš skrz,nebo nevrtat,není to dvojitý profil.Navíc mi taky nedochází čemu by to mělo vadit a protože jsem ořezal a odvrtal i panty,vyndal příčky,vyřezal i spodek dveří,nemohl jsem to železo nahoře nechat ladem
nestrašte s korozí!!!nebo ji pošlu i na ty vaše stroje))
A ten profil nelze neprovrtat - bud musíš skrz,nebo nevrtat,není to dvojitý profil.Navíc mi taky nedochází čemu by to mělo vadit a protože jsem ořezal a odvrtal i panty,vyndal příčky,vyřezal i spodek dveří,nemohl jsem to železo nahoře nechat ladem
nestrašte s korozí!!!nebo ji pošlu i na ty vaše stroje))
14:00:33
08.02.2008
08.02.2008
Eidy
-> havlik, MATTESS: ale jen do tý doby, než pokročí koroze natolik, že zmizne půl podlahy. To bude finální verze Beryho odlehčení
13:06:09
08.02.2008
08.02.2008
MATTESS
-> Eidy: takže se mu zpátky zvýší hmotnost
13:04:19
08.02.2008
08.02.2008
havlik
-> Eidy: ajo vlastně tak to je v háji
13:01:10
08.02.2008
08.02.2008
Eidy
-> havlik: no že tam Berymu bude zatejkat při dešti, neee??!!
12:20:49
08.02.2008
08.02.2008
havlik
-> ZiPik: nějak mi furt uniká čemu by to mělo vadit.
12:05:32
08.02.2008
08.02.2008
ZiPik
-> Bery: hele ja si myslim ze to takhle byt nemuze, my kdyz jsem to vrtali na favu, tak jsme to delali tak, aby to nebylo ze shora videt, jestli chces muzu ti to vyfotit! Jeste jsem u zadnyho zavodaku nevidel to vrtany takhle ze shora.