Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 409x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

06:57:51
10.09.2007
CHIP
-> Bery: Tak co .. jak dojel Barkas bez spojkovyho lanka az domu ? V pohode, nebo nejakej problem ?
06:26:08
10.09.2007
Bery
-> deathcat: z fotky,nebo naživo?
22:27:11
06.09.2007
deathcat
-> Bery: Luxusní pohled na motůrek, taky bych chtěl někdy něco takového mít4
09:05:54
05.09.2007
Max
-> Bery: tohle znám no...je to na poslední chvíli a hektický 1

No ale budu ti držet palce,tak pak nohod nějaký foto
22:22:04
04.09.2007
Bery
-> Max: nevim -peníze,čas,práce...známe to:-)

jeto hodina co jsem nalil olej,letěl koupit ještě litr navíc,protože chladič a filtr a kanály prázdný,tak to nestačilo,a je to asi 5 minut,co jsem ho zase vypustil...jo a taky jsem koupil pullitrovku Taf-Xe do převodovky za nekřesťanských 299,-,jdu nandat zadní čelo,vynosit z auta do garáže pneu a sjedu si asi na jedno...za odměnu a na nervy
20:07:09
04.09.2007
Max
-> Bery: hmhm....no nevim jeslti to zvládnu. ASi spíš ne,mám na víkend moc práce :-(

jedeš ješta pak něco ?
16:20:13
04.09.2007
Bery
-> Max: v pátek na ecce homo

a jedou se v sobotu 2 tréningy a v neděli naostro.-)
09:07:05
04.09.2007
Max
-> Bery: a kde pojedeš ? chtěl bych tě vidět v akci :-)
06:18:41
04.09.2007
Bery
-> Max: v poho:-)

-> martin: rally a snad po následujícím víkendu budu moct říct i vrchy:-)

ale to bude asi takový....nemám na to podvozek...motor snad ano:-)
21:53:59
03.09.2007
Max
-> Bery: nene...já to nemyslel zle...mě se ta fotka fakt líbí.....jak je napůl najetej na barkáska :-)
20:33:50
03.09.2007
martin
-> Bery: nie nič.len sa pýtam lebo ma to zaujima
19:45:00
03.09.2007
Bery
dnes pauza,zítra to musí vrčet.ta poslední fotka je taková...došla mi bat ve foťáku,tak jsem nestihl lépe vyladit obraz:-)

-> martin: proč??něco je špatně??
11:40:18
03.09.2007
martin
ň-> Bery:ty s tym jazdis rally?
10:46:28
03.09.2007
Max
-> Bery: ta poslední fotka he moc pěkná 4
08:13:08
03.09.2007
Apple STS Chvojkovice-Brod
hezký fotečky
09:56:22
31.08.2007
Apple STS Chvojkovice-Brod
ty jo ty žiješ, no sláva, mi už včera mysleli že jsi umřel, jj běšiny sou pro nás letos pasé
08:17:53
31.08.2007
Bery
tak sláva,jsem zas doma:-)

slyšel jsem,že běšiny už jsou plný na registraci.:-(hmm

jdu něco spolknout a hurá pro kola,na barák a pak do garáže....
06:34:20
23.08.2007
CHIP
-> Tuner#2: To chce naplanovat dost dopredu, zase na druhou stranu uznavam ze to mate kus cesty ...
23:07:13
22.08.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> CHIP: No víš jak, plánujem pořádný vrch (u nás se vůbec nic nejezdí, kdomě rally) a právě nejlépe veterány, aby jsme viděli co nejvíc Škodovek a na to je tohle jak stvořený. Bohužel už to plánujem asi 5 let a pokaždý buď na to zapomenem, nebo to někomu nevyjde 8
20:31:27
22.08.2007
CHIP
-> Tuner#2: Co chcete se prijet podivat ? Mame tu kemp ... hospod kolik sneses .... docela to jde .. 1
Extreme Tyres