-> minno: V podstate to, co doposud, plus tachomer s ukazatelem ujete vzdalenosti (tam by fungoval i nejaky tripmaster). Akorat to bude umet komunikovat s novejsima jednotkama (po CANu misto RS485) - zapalovani (zatim na papire), battery management (zatim je HW), BCM+IMOB (skoro hotovo) atd... Ale stejne jako puvodni verze, to umi fungovat i bez sbernic plne kompatibilne s puvodnimi signaly - pak je ale funkce dost omezena - jen na nejake provozni alarmy a vystrahy, plynule indikace krokacema, rizeny podsvit a jas kontrolek.
Kazdopadne nejvetsi pain je dat dohromady nejakou funkcni dostatecne abstraktni kostru vseho, aby pak sly jen jednoduse dopisovat funkce - zejmena, kdyz se musi zaintegrovat puvodni neprilis dobre napsany kod, ketrej ale fakt nechci vymyslet a programovat znova (treba konkretne to rizeni krokacu). A vzhledem k tomu, ze je tam recyklovany kod a k tomu, jaky zpusobem jsem to psal, tam budou tuny chyb - ostatne neco by se naslo i na tom screenshotu.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
S136R rv. 1989
Výchozí stav:
- slušný stav s relativním minimem koroze
-- přední blatník na výměnu
-- dvě ďubky na lemech
-- promáčklá kapota asi od nešetrného zavíraní, jinak ale zdravá
- vše víceméně původní, původní značky
- zachovalý interiér - až na repra ve dveřích.
Probíhá renovace. STK po prvotním sestavení hotova, může se jezdit.
Barva zůstala 1046.
Hotovo:
- plechařina, lak
- motor, převodovka, karb Weber DGV
- elektrika (sériové věci, palubní zásuvky pro posádku a dobíjení, přídavná kabeláž; originální svazek beze změn nevyužité dráty zakonzervovány)
- interiér
- zadní brzdy
- homokineťáky
- přední náprava
- úprava filtrboxu (opět longbox) na DGVčko
- renovace meteoru, pneu 185/70 r13
Probíhá:
- elektrika (zapalování, zabezpečovačka)
- elektronický přístrojový štít
Backlog:
- zadní náprava (krom brzd)
- pořádně vyčištění koberce v kufru
------------------------- -------------------------- ----
Poznamkovnik - az zapomenu, co tam je :) :
Maziva a jiné materiály:
- predni kola SKF LGWA 2
- zadni kola SKF LGWA 2
- svislaky Mogul A00
- vodni cerpadlo SKF LGHP 2
- homokinetaky Petro-Canada Precision XL 5 Moly EP2
- motor:
-- Liqui Moly 10W-60 (8/2024)
- prevodovka:
-- Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 (2020)
- chladici kapalina G12+
- brzdovka DOT 4
- brzdy predek - Ferodo DS2500 Ferodo original (od 10/23), kotouce Kalmar (2020)
- brzdy zadek - Ferodo premier FSB 120
- vzduchovy filtr (longbox) MANN C 1189
- spojkova lamela TAZ1500 (109-150111, 441 270 532 529)
- chladic oleje MOCAL, 115mm 34 rad.
- termostat oleje MOCAL OT/2G
- ventilator chladice oleje 2x VA69A-A101-87S
- ventilator dochlazovani vody VA02-AP70/LL-52A
- snimac tlaku oleje 443429021000 Tatra - snad ekvivalent VDO 360-081-030-004C (nutno overit merenim)
- indikator tlaku oleje VDO-350010014K
- snimac teploty oleje pro VDO indikátor - interní kalibrační označení 11
- pneumatiky: Uniroyal Rainexpert 3 185/70 R13
/*
Drive:
- brzdy predek - TRW GDB939 (do 10/2023)
- Castrol Edge TITANIUM FST 10W-60 (5/2020)
*/
Výchozí stav:
- slušný stav s relativním minimem koroze
-- přední blatník na výměnu
-- dvě ďubky na lemech
-- promáčklá kapota asi od nešetrného zavíraní, jinak ale zdravá
- vše víceméně původní, původní značky
- zachovalý interiér - až na repra ve dveřích.
Probíhá renovace. STK po prvotním sestavení hotova, může se jezdit.
Barva zůstala 1046.
Hotovo:
- plechařina, lak
- motor, převodovka, karb Weber DGV
- elektrika (sériové věci, palubní zásuvky pro posádku a dobíjení, přídavná kabeláž; originální svazek beze změn nevyužité dráty zakonzervovány)
- interiér
- zadní brzdy
- homokineťáky
- přední náprava
- úprava filtrboxu (opět longbox) na DGVčko
- renovace meteoru, pneu 185/70 r13
Probíhá:
- elektrika (zapalování, zabezpečovačka)
- elektronický přístrojový štít
Backlog:
- zadní náprava (krom brzd)
- pořádně vyčištění koberce v kufru
------------------------- -------------------------- ----
Poznamkovnik - az zapomenu, co tam je :) :
Maziva a jiné materiály:
- predni kola SKF LGWA 2
- zadni kola SKF LGWA 2
- svislaky Mogul A00
- vodni cerpadlo SKF LGHP 2
- homokinetaky Petro-Canada Precision XL 5 Moly EP2
- motor:
-- Liqui Moly 10W-60 (8/2024)
- prevodovka:
-- Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 (2020)
- chladici kapalina G12+
- brzdovka DOT 4
- brzdy predek - Ferodo DS2500 Ferodo original (od 10/23), kotouce Kalmar (2020)
- brzdy zadek - Ferodo premier FSB 120
- vzduchovy filtr (longbox) MANN C 1189
- spojkova lamela TAZ1500 (109-150111, 441 270 532 529)
- chladic oleje MOCAL, 115mm 34 rad.
- termostat oleje MOCAL OT/2G
- ventilator chladice oleje 2x VA69A-A101-87S
- ventilator dochlazovani vody VA02-AP70/LL-52A
- snimac tlaku oleje 443429021000 Tatra - snad ekvivalent VDO 360-081-030-004C (nutno overit merenim)
- indikator tlaku oleje VDO-350010014K
- snimac teploty oleje pro VDO indikátor - interní kalibrační označení 11
- pneumatiky: Uniroyal Rainexpert 3 185/70 R13
/*
Drive:
- brzdy predek - TRW GDB939 (do 10/2023)
- Castrol Edge TITANIUM FST 10W-60 (5/2020)
*/
COL/S136R "Adéla" - komentáře:
-> COL: A čo by to potom malo dokázať?

Aby to nevypadalo, ze se vubec nic deje, tak se plizivym tempem refaktoruje 15 let stary kod pro pristrojovku.



-> Václav Vašák: Je to 1513 ccm. Původní provedení od Chovance mělo kroutak trochu menší 145? 150? Už si nepamatuji, je to skoro 15 let
-> COL: myslel jsem to tak,že motor s 80hp a 155Nm by byl krajně nepravděpodobný,každopádn
ě hodně optimistické hodnoty Nm byť na 1,5 tohoto vzhledu,výkon se mě zdá naprosto reálný...jestli řekneš,že tam je 1300ccm,tak mám jasno,kam jezdím od letoška na brzdu 

-> COL 04.01.22 11:01:31: Aha, mne šlo hlavne o to poznať dôvod toho počinu :) Takže kvôli LPG mixu. Už chápem. Ďakujem za osvetu. Ale nepáči sa mi to

-> Václav Vašák: je to v kW. Rozptyl musí být vždy stejný, protože P=M*w [W, Nm, rad/s]
-> COL: můžu se zeptat na osvětlení hodnot toho grafu?Nedává mě to moc smysl,...155Nm a 80hp nebo 80kw?Snad do toho neleješ naftu,aby to mělo takový rozptyl křivek 

-> minno: tak puvodne (tj. na sedem) to bylo hlavne nove umisteni LPG mixu a vysledna nizsi a bezkolizni zastavbova vyska, s tim, ze kdyz se do toho teda vrta a prodkuzuje se to, tak se pro vetsi motor da i vetsi filtr. Tady, na bilem, je jen ten delsi filtr a longbox je lehce kratsi. Merene to neni ani na brzde, ani jinak. Tedy presneji receno - na sedem jsem kdysi v praveku meril rozdil tlaku v sani pri plne zatezi pri kratkem a dlouhem filtru v longobxu a neco meritelne bylo, cisla si uz nepmatuju. Muzu to nekdy zopakovat...
-> COL: Aký reálny prínos má ten longbox a dlhým filtrom?
-> DEKODOVAC: No, to musí být nejdřív příležitost je udělat... :) pak budou.
Viacej fotiek s novým lakom by si mohol sem dať prosím.

-> minno: S barvou 1046 jsem se uz v rámci zachovani puvodnosti smířil. Lak samotnej je udelanej celkem hezky. Ted to zbývá dát dohromady:)
Paráda. S lakom spokojný?