-> skodoukolemsveta.cz: Au :/ Tak ja nie som žiadny extra motorár, ale keď sa nad tým logicky zamyslím, tak ak sa neprehrieva chladiaca kvapalina, ani teplota oleja by nemala mať moc veľký rozdiel v porovnaní s "vodou". Navyše olej 20W50 by mal byť dostatočne tepelne výkonný. Osobne by som problém s chladením oleja vylúčil. To by sa prejavovalo inak (olej čierny ako bota, karbónové úsady v drážkach piestov, pridieranie...), nie praskaním piestov.
Popraskané piesty zrejme súvisia s nedobre naladeným motorom vzhľadom k použitému palivu. Písal si, že hlava bola už viackrát rovnaná, takže zrejme priveľký kompresný pomer, nekvalitné palivo, vysoký predstih, a je to.... Za jazdy nepočuť detonácie?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
10.05.2017 Rapidka opět vysvobozena z peruánského jha...:-)!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!! Radujte se a veselte, do dna pěkně chlastejte..:-)!
16.12.2015 RAPIDKA ZABAVENA PERUÁNSKOU CELNÍ ZPRÁVOU!!!!!!!!!!!!!!!!!
Český rekord v sólo cestě okolo zeměkoule je nyní už oficiálně v držení Rapidky!!! Viz mé www.stránky, odkaz v sekci "projekt".
NA TENTO PROJEKT NEPŘISPĚLA ANI ZLÁMANOU GREŠLÍ SPOLEČNOST ŠKODA AUTO!!!
AŤ ŽIJE A VZKVÉTÁ ZNAČKA ŠKODA, AŤ SI VŠAK TRHNE JEJÍ MANAGMENT...
Aktuálně k cestě
:
cestovani.idnes.cz/skoda- kolem-sveta-0zl-/kolem-sve ta.aspx?c=A151112_...
Agentura Dobrý den z Pelhřimova vyhodnotila oficiálně dne 6.11.2015,
"výměnu kola automobilu v nejvyšší nadmořské výšce" (4800m.n.) jako nový český rekord!
Stejně tak "nejdelší sólo cestu automobilem okolo zeměkoule"!
V sobotu 15.8. bylo povídání ve vysílání ČR Radiožurnál, dám na stránky. Jeden ze starších rozhovorů tam už je.
Koupím zrcátka Engelmann, případně nějaké jiné "vývozní" doplňky...
Nabídněte do pošty prosím, kdyby měl někdo navíc. Díky
Níže další editace!!!
Ani nevím, jak bych začal...a vlastně je to jedno, vše podstatné i to proč jsem vlastně vyjel na takovouto cestu, dnes bych už řekl spíše, "šílený podnik"(cesty jsou kdy pěkné, jindy naopak moc ne a nebo jen namalované na mapě...), je obsaženo na mém webu skodoukolemsveta.cz. Je tam navíc i spoustu dalších fotografií a lze dokonce, díky laskavé pomoci společnosti Jablotron, sledovat online, aktuální polohu mé Rapidky, jak jí familiárně o samotě říkám...
A tak mi snad editor těchto stránek promine, že své vozidlo prezentuji krapet jiným způsobem, než asi všichni ostatní, já to ještě nějak napravím a doplním.
V době psaní těchto řádek, jsem krapet poničil unášeč nápravy nevydržel likvidační "valchu" a po stovkách km nehostinnou pouští se částečně protáčí, dále mám lehce prasklý obal převodovky a zničené kolo 1+R a tak budu asi nejdříve chvíli léčit, než se opět společně rozjedeme... Naštěstí jsem Rapidku, díky dobrým lidem, dostal zdarma z nehostinné a nejsušší pouště světa Atakami, do osídleného místa, sice také obklopeného pouští ale jen v 2500m a tak se zde dá opravovat. Vyndal jsem motor s převodovkou a nějak si jistě poradím, i když převodovku jsem tedy nikdy neskládal ale mám k ruce katalog, Andrta...
Ale k cestě samotné... Vůbec nechápu, jak jsem se vlastně dostal s Rapidem až sem, kromě skvělých tlumičů Protlum a ochraného plechu pod motorem, nemá žádné nějaké mimořádné úpravy. A to už jsem s ním plaval, skákal a nevím co ještě. Právě teď mám na tachometru 37100km z domova + dalších 29100km lodí, takže doposud cca 66200 překonaných kilometrů, někdy v hrozivých podmínkách provozu.
A když si vezmu, že po mnohokrát stech km tzv. drtiček(ztvrdlého od větru kamenino-písčitého vlnovitého povrchu, většinou v pouštích-Karakum v Turkmenistánu, Gobi a v celém Mongolsku, částí Austrálie, Atakami v ARG a Chile), kdy z auta odpadá snad vše co není přivařené, to ještě docela jde... Z Evropou nebo i Ruskem, se to vůbec nedá srovnávat- třeba po průjezdu Střední Asií a Mongolskem, jsem se v Rusku, bez nadsázky, cítil jako bych vyjel z Albánie na německou dálnici.(omlouvám se Albánii, tam jsou cesty ještě docela slušné...). Vím že to není Rallye... ale zas v Evropě nikde na Rallye prostě takové necesty, kdy vám padají plomby v puse, vypadávají šrouby co drží dveře a vůbec, co není přivařené, prostě nejsou a navíc máte zázemí v podobě dílny, mechaniků, úplně jiné auto atd...
Poznal jsem svět, jaký doma, v Evropě neznáme a na jaký už dlouhou dobu nejsme(naše poslední generace v mn.čísle) zvyklí, poznal jsem, že jinde si naprosto cizí lidé pomáhají a to zcela samozřejmě a aniž by za to předem kalkulovali s nějakou odměnou. Například, když někde zůstanete stát s otevřenou kapotou nebo i jen tak, bylo to v Mongolsku, na Sibiři, v Austrálii, Argentině, Chile a nevím kde ještě a někdo jede vozidlem okolo vás, prakticky skoro všichni u vás zastaví a zeptají se, zda něco nepotřebujete nebo jak by mohli případně pomoci. A je úplně jedno, jestli jedou ve 40 let starém Uazu nebo Fordu či nejnovějším modelu soudobé značky, ti lidé vědí, mají v krvi, že je to tak normální, nakonec zítra se to může stát jim...
Říkal jsem to už i v rozhlase a psal v médiích, ale nemohu zapomenout na toho strýčka, co se u mě objevil s mopedem na Sibiři, když mi po asi 500km bez benzínky prostě skončilo palivo...a ten člověk mi ze svého mopedu vytáhl 3l kanystřík se slovy: tady máš chlapče, na to už dojedeš, benzínka je kousek. A já tedy a co za to pane? A on: chlapče, tady nejsi v Evropě, tady si pomáháme! Nic nechci...
A tak (doposud) krom drobností, mám s lidmi v cizině jedinou negativní zkušenost: na Nový Zéland jsem původně vůbec nechtěl jet, prostě další náklady, člověk když nemůže kvůli takové cestě částečně dělat vlastní práci(a já si k ní ještě doplňuji vzdělání studiem na VŠ) tak se prostě zákonitě dostává do určité tísně a počítá každou korunu.
Proto mi samozřejmě, mimochodem, pomůže jakákoliv, byť i několika stovková podpora cesty(viz mé www stránky). A tak jsem chtěl Rapidku dostat z Austrálie rovnou do Jižní Ameriky. Nakonec jsem ale dostal pozvání mailem od Čecha žijícího na Zélandu, Václava Trunečka, s tím, že mi nemůže celou cestu zaplatit... ale, že " nějaký ten dolar se pro mne najde" a jestli chci vánoční dárek a že ať určitě přijedu, že je prodejce dílů Škoda na NZ a že sponzoruje i nějakou místní závodní posádku v předělané závodní Škodě 130... Nakonec jsem tedy přijel.
Bohužel mi na novozélandské celnici auto zadrželi k "celnímu odbavení" na 9 dní a mezitím ho tamtéž neznámý pachatel vykradl-ztratili se věci asi za 35000kč(viz mé stránky). Ten pán, Václav Truneček, bývalý Liberečák, mi nakonec i s autem před jeho garáží skutečně pomohl, nechal mě u nich v domě i přespat, když mi auto stále nevydávali(jídlo jsem si samozřejmě koupil). Nakonec jsem i konečně vyjel a objel alespoň Severní ostrov NZ. Když jsem pak opouštěl Auckland, nestačil už, díky letu, nechat spedici zálohu na přepravu auta do Chile. Nechal jsem tedy 2000NZD na stole Václavovi, s tím, že je vloží firmě na účet místo mě, což slíbil, že je bez problémů. Do dnes to ale neudělal a za asi dva měsíce, mi poslal kus papíru "tzv. fakturu" že mě pár dní ubytoval vč. polopenze v hotelu"(svém rodinném domku) a že to stojí právě těch 2000NZD, zbytek že je jeho "velkorysý sponzorský dar"...:-). A tak jsem svojí hloupostí, přišel zbytečně o peníze a poznal, že člověku pomůže pastevec v Mongolsku, neošidí ho v Iránu, pomůžou v Rusku nebo Chile ale pozor na bývalé spoluobčany! Venda si svoji pomoc asi pak rozmyslel... Nejhorší pro mě bylo, že je to "škodovák" jako mi tady asi všichni...(opět viz stránky).
A tím se dostávám k tomu, že já vlastně nikdy žádný "škúdkař" nebyl, nikdy jsem(vooostuda) nebyl ani na žádném Škoda srazu (to ale napravím...) ale svým rozhodnutím, uskutečnit tuto cestu, cestu za dávným dětským snem objet zeměkouli, který, jestli mi budou okolnosti alespoň trochu nakloněny, slibuji. že českým vozem Škoda dokončím, jsem se stal až nyní.
Staré "zadohraby" doby našich otců a dědů mě začali natolik fascinovat, že jsem jim zcela podlehl, mám je rád a s radostí sleduji zde na Virtu, jak se mladí kluci snaží dávat dohromady kdejaký takový kousek, někdy ho přitom dokonce doslova seberou "hrobníkovi" v podobě sběrných surovin, s lopaty... Za to jim patří můj obdiv a velké poděkování, neboť jsem se za ten rok a půl s Rapidkou také dostal na stejnou cestu jako oni, tedy vlastně vy všichni co čtete tyto řádky...
Tak mi zkuste držet palce, neboť to možná i potřebuji, je totiž mnohem těžší, jet takovou cestu sám, než ve dvou či třeba osmi lidech. Jejda co já se toho auta už natlačil po nekonečných rovinách, pampách a pod. Když vás je více, prostě to auto někdy i odnesete, když je třeba...a to nezmiňuji bezpečnostní stránku na mnoha místech.
Tak to je asi tak pro začátek vše, mám tu i na Virtu odkaz v rubrice "co kde a jak", navíc jistě ještě pár řádek a fotografií přidám, snad se tedy budou případně líbit...
Ivan 31.7.2015, okolí Calami, poušť Atakami, Chile
------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------------
7.8.2015
Situace se bohužel nijak nezměnila!
I když mi z domova ta dvě kolečka do převodovky poslali hned 29.7, ještě tady nejsou! DHL se dušuje, že věc už několik dní "prověřuje a že jistě vše bude v pořádku" ale není.
Takže trčím nadále na okraji chilské pouště a učím se španělsky, jestli vše nechám i příště v rukách "nomádské karavany" DHL, která nepochybně v Evropě funguje skvěle, budu španělštinu nejspíše potřebovat k dalšímu životu...
10.8.2015, opět ještě čekám...že by kolečka v systému DHL ztratili a nechali je někde mezitím vyrábět...:-)?
1.9.2019 Rapidka absolvovala cestu přes celou Jižní a Střední Ameriku, byla dvakrát "zajata" pro dokumentační nesrovnalosti či spíše obstrukce a nepochopení ze strany místních úřadů, jednou v Peru na asi rok a půl a jednou v Mexiku skoro 2roky. V Peru se mi podařilo po velkých tahanicích a obrovské pomoci změnit částečně legislativu, auto mi tak bylo vráceno. V Mexiku se to samé nepodařilo a tak jsem si nakonec musel auto znovu vykoupit!
Pokusím se nyní, pokud mi budou okolnosti nakloněny, dokončit celou cestu a Rapidku vrátit tam kam patří, domů...
Pokud bude kdokoliv chtít pomoci v mém snažení, podívejte na mé stránky, WWW.SKODOUKOLEMSVETA.CZ kde každý může na cestu přispět jakoukoliv sumou dle svých možností na připojený cestovatelský účet. Každý přispěvatel bude jmenovitě na stránkách uveden, zrovna tak i při budoucích přednáškách a doprovodných akcích!
Upozorňuji, že se nejedná o jakkoli marketingový nebo nějak jinak výdělečný projekt ale jen o osobní touhu dostat Rapidku domů a ukázat jí vám všem na srazech či podobně.
23.08.2022 Od dnešního dne se snažím o opravu auta a pokračování v cestě. Škůdka je v žalostném stavu, ale já to snad nějak dám.
Nebrzdí, nutno komplet pročistit soustavu a vyměnit hadice, opravit HBV, zarezlé destičky vpředu, vzadu povypadané pružinky z jedné strany , systém je plný jakési tvrdé homogenní směsi. Vodní soustava to samé, nestartuje- něco s elektrikou, na místech rez, teče tak různě z motoru kde co, samolepy na autě přepálené od slunce, baterie k.o. ostřikovač nejde, uvnitř plesnivé a rozpadlé molitany. Půlka auta nesvítí...je toho ještě mraky, ani už nevím, co všechno..:-)
Hlavně to horko je tu šílený a dělá se tak zpomaleně venku pod přímím sluncem ale nějak bylo, nějak bude..:-)
------------------------- -------------------------- -------------------------- ---------------------
16.12.2015 RAPIDKA ZABAVENA PERUÁNSKOU CELNÍ ZPRÁVOU!!!!!!!!!!!!!!!!!
Český rekord v sólo cestě okolo zeměkoule je nyní už oficiálně v držení Rapidky!!! Viz mé www.stránky, odkaz v sekci "projekt".
NA TENTO PROJEKT NEPŘISPĚLA ANI ZLÁMANOU GREŠLÍ SPOLEČNOST ŠKODA AUTO!!!
AŤ ŽIJE A VZKVÉTÁ ZNAČKA ŠKODA, AŤ SI VŠAK TRHNE JEJÍ MANAGMENT...
Aktuálně k cestě
:
cestovani.idnes.cz/skoda- kolem-sveta-0zl-/kolem-sve ta.aspx?c=A151112_...
Agentura Dobrý den z Pelhřimova vyhodnotila oficiálně dne 6.11.2015,
"výměnu kola automobilu v nejvyšší nadmořské výšce" (4800m.n.) jako nový český rekord!
Stejně tak "nejdelší sólo cestu automobilem okolo zeměkoule"!
V sobotu 15.8. bylo povídání ve vysílání ČR Radiožurnál, dám na stránky. Jeden ze starších rozhovorů tam už je.
Koupím zrcátka Engelmann, případně nějaké jiné "vývozní" doplňky...
Nabídněte do pošty prosím, kdyby měl někdo navíc. Díky
Níže další editace!!!
Ani nevím, jak bych začal...a vlastně je to jedno, vše podstatné i to proč jsem vlastně vyjel na takovouto cestu, dnes bych už řekl spíše, "šílený podnik"(cesty jsou kdy pěkné, jindy naopak moc ne a nebo jen namalované na mapě...), je obsaženo na mém webu skodoukolemsveta.cz. Je tam navíc i spoustu dalších fotografií a lze dokonce, díky laskavé pomoci společnosti Jablotron, sledovat online, aktuální polohu mé Rapidky, jak jí familiárně o samotě říkám...
A tak mi snad editor těchto stránek promine, že své vozidlo prezentuji krapet jiným způsobem, než asi všichni ostatní, já to ještě nějak napravím a doplním.
V době psaní těchto řádek, jsem krapet poničil unášeč nápravy nevydržel likvidační "valchu" a po stovkách km nehostinnou pouští se částečně protáčí, dále mám lehce prasklý obal převodovky a zničené kolo 1+R a tak budu asi nejdříve chvíli léčit, než se opět společně rozjedeme... Naštěstí jsem Rapidku, díky dobrým lidem, dostal zdarma z nehostinné a nejsušší pouště světa Atakami, do osídleného místa, sice také obklopeného pouští ale jen v 2500m a tak se zde dá opravovat. Vyndal jsem motor s převodovkou a nějak si jistě poradím, i když převodovku jsem tedy nikdy neskládal ale mám k ruce katalog, Andrta...
Ale k cestě samotné... Vůbec nechápu, jak jsem se vlastně dostal s Rapidem až sem, kromě skvělých tlumičů Protlum a ochraného plechu pod motorem, nemá žádné nějaké mimořádné úpravy. A to už jsem s ním plaval, skákal a nevím co ještě. Právě teď mám na tachometru 37100km z domova + dalších 29100km lodí, takže doposud cca 66200 překonaných kilometrů, někdy v hrozivých podmínkách provozu.
A když si vezmu, že po mnohokrát stech km tzv. drtiček(ztvrdlého od větru kamenino-písčitého vlnovitého povrchu, většinou v pouštích-Karakum v Turkmenistánu, Gobi a v celém Mongolsku, částí Austrálie, Atakami v ARG a Chile), kdy z auta odpadá snad vše co není přivařené, to ještě docela jde... Z Evropou nebo i Ruskem, se to vůbec nedá srovnávat- třeba po průjezdu Střední Asií a Mongolskem, jsem se v Rusku, bez nadsázky, cítil jako bych vyjel z Albánie na německou dálnici.(omlouvám se Albánii, tam jsou cesty ještě docela slušné...). Vím že to není Rallye... ale zas v Evropě nikde na Rallye prostě takové necesty, kdy vám padají plomby v puse, vypadávají šrouby co drží dveře a vůbec, co není přivařené, prostě nejsou a navíc máte zázemí v podobě dílny, mechaniků, úplně jiné auto atd...
Poznal jsem svět, jaký doma, v Evropě neznáme a na jaký už dlouhou dobu nejsme(naše poslední generace v mn.čísle) zvyklí, poznal jsem, že jinde si naprosto cizí lidé pomáhají a to zcela samozřejmě a aniž by za to předem kalkulovali s nějakou odměnou. Například, když někde zůstanete stát s otevřenou kapotou nebo i jen tak, bylo to v Mongolsku, na Sibiři, v Austrálii, Argentině, Chile a nevím kde ještě a někdo jede vozidlem okolo vás, prakticky skoro všichni u vás zastaví a zeptají se, zda něco nepotřebujete nebo jak by mohli případně pomoci. A je úplně jedno, jestli jedou ve 40 let starém Uazu nebo Fordu či nejnovějším modelu soudobé značky, ti lidé vědí, mají v krvi, že je to tak normální, nakonec zítra se to může stát jim...
Říkal jsem to už i v rozhlase a psal v médiích, ale nemohu zapomenout na toho strýčka, co se u mě objevil s mopedem na Sibiři, když mi po asi 500km bez benzínky prostě skončilo palivo...a ten člověk mi ze svého mopedu vytáhl 3l kanystřík se slovy: tady máš chlapče, na to už dojedeš, benzínka je kousek. A já tedy a co za to pane? A on: chlapče, tady nejsi v Evropě, tady si pomáháme! Nic nechci...
A tak (doposud) krom drobností, mám s lidmi v cizině jedinou negativní zkušenost: na Nový Zéland jsem původně vůbec nechtěl jet, prostě další náklady, člověk když nemůže kvůli takové cestě částečně dělat vlastní práci(a já si k ní ještě doplňuji vzdělání studiem na VŠ) tak se prostě zákonitě dostává do určité tísně a počítá každou korunu.
Proto mi samozřejmě, mimochodem, pomůže jakákoliv, byť i několika stovková podpora cesty(viz mé www stránky). A tak jsem chtěl Rapidku dostat z Austrálie rovnou do Jižní Ameriky. Nakonec jsem ale dostal pozvání mailem od Čecha žijícího na Zélandu, Václava Trunečka, s tím, že mi nemůže celou cestu zaplatit... ale, že " nějaký ten dolar se pro mne najde" a jestli chci vánoční dárek a že ať určitě přijedu, že je prodejce dílů Škoda na NZ a že sponzoruje i nějakou místní závodní posádku v předělané závodní Škodě 130... Nakonec jsem tedy přijel.
Bohužel mi na novozélandské celnici auto zadrželi k "celnímu odbavení" na 9 dní a mezitím ho tamtéž neznámý pachatel vykradl-ztratili se věci asi za 35000kč(viz mé stránky). Ten pán, Václav Truneček, bývalý Liberečák, mi nakonec i s autem před jeho garáží skutečně pomohl, nechal mě u nich v domě i přespat, když mi auto stále nevydávali(jídlo jsem si samozřejmě koupil). Nakonec jsem i konečně vyjel a objel alespoň Severní ostrov NZ. Když jsem pak opouštěl Auckland, nestačil už, díky letu, nechat spedici zálohu na přepravu auta do Chile. Nechal jsem tedy 2000NZD na stole Václavovi, s tím, že je vloží firmě na účet místo mě, což slíbil, že je bez problémů. Do dnes to ale neudělal a za asi dva měsíce, mi poslal kus papíru "tzv. fakturu" že mě pár dní ubytoval vč. polopenze v hotelu"(svém rodinném domku) a že to stojí právě těch 2000NZD, zbytek že je jeho "velkorysý sponzorský dar"...:-). A tak jsem svojí hloupostí, přišel zbytečně o peníze a poznal, že člověku pomůže pastevec v Mongolsku, neošidí ho v Iránu, pomůžou v Rusku nebo Chile ale pozor na bývalé spoluobčany! Venda si svoji pomoc asi pak rozmyslel... Nejhorší pro mě bylo, že je to "škodovák" jako mi tady asi všichni...(opět viz stránky).
A tím se dostávám k tomu, že já vlastně nikdy žádný "škúdkař" nebyl, nikdy jsem(vooostuda) nebyl ani na žádném Škoda srazu (to ale napravím...) ale svým rozhodnutím, uskutečnit tuto cestu, cestu za dávným dětským snem objet zeměkouli, který, jestli mi budou okolnosti alespoň trochu nakloněny, slibuji. že českým vozem Škoda dokončím, jsem se stal až nyní.
Staré "zadohraby" doby našich otců a dědů mě začali natolik fascinovat, že jsem jim zcela podlehl, mám je rád a s radostí sleduji zde na Virtu, jak se mladí kluci snaží dávat dohromady kdejaký takový kousek, někdy ho přitom dokonce doslova seberou "hrobníkovi" v podobě sběrných surovin, s lopaty... Za to jim patří můj obdiv a velké poděkování, neboť jsem se za ten rok a půl s Rapidkou také dostal na stejnou cestu jako oni, tedy vlastně vy všichni co čtete tyto řádky...
Tak mi zkuste držet palce, neboť to možná i potřebuji, je totiž mnohem těžší, jet takovou cestu sám, než ve dvou či třeba osmi lidech. Jejda co já se toho auta už natlačil po nekonečných rovinách, pampách a pod. Když vás je více, prostě to auto někdy i odnesete, když je třeba...a to nezmiňuji bezpečnostní stránku na mnoha místech.
Tak to je asi tak pro začátek vše, mám tu i na Virtu odkaz v rubrice "co kde a jak", navíc jistě ještě pár řádek a fotografií přidám, snad se tedy budou případně líbit...
Ivan 31.7.2015, okolí Calami, poušť Atakami, Chile
------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------------
7.8.2015
Situace se bohužel nijak nezměnila!
I když mi z domova ta dvě kolečka do převodovky poslali hned 29.7, ještě tady nejsou! DHL se dušuje, že věc už několik dní "prověřuje a že jistě vše bude v pořádku" ale není.
Takže trčím nadále na okraji chilské pouště a učím se španělsky, jestli vše nechám i příště v rukách "nomádské karavany" DHL, která nepochybně v Evropě funguje skvěle, budu španělštinu nejspíše potřebovat k dalšímu životu...
10.8.2015, opět ještě čekám...že by kolečka v systému DHL ztratili a nechali je někde mezitím vyrábět...:-)?
1.9.2019 Rapidka absolvovala cestu přes celou Jižní a Střední Ameriku, byla dvakrát "zajata" pro dokumentační nesrovnalosti či spíše obstrukce a nepochopení ze strany místních úřadů, jednou v Peru na asi rok a půl a jednou v Mexiku skoro 2roky. V Peru se mi podařilo po velkých tahanicích a obrovské pomoci změnit částečně legislativu, auto mi tak bylo vráceno. V Mexiku se to samé nepodařilo a tak jsem si nakonec musel auto znovu vykoupit!
Pokusím se nyní, pokud mi budou okolnosti nakloněny, dokončit celou cestu a Rapidku vrátit tam kam patří, domů...
Pokud bude kdokoliv chtít pomoci v mém snažení, podívejte na mé stránky, WWW.SKODOUKOLEMSVETA.CZ kde každý může na cestu přispět jakoukoliv sumou dle svých možností na připojený cestovatelský účet. Každý přispěvatel bude jmenovitě na stránkách uveden, zrovna tak i při budoucích přednáškách a doprovodných akcích!
Upozorňuji, že se nejedná o jakkoli marketingový nebo nějak jinak výdělečný projekt ale jen o osobní touhu dostat Rapidku domů a ukázat jí vám všem na srazech či podobně.
23.08.2022 Od dnešního dne se snažím o opravu auta a pokračování v cestě. Škůdka je v žalostném stavu, ale já to snad nějak dám.
Nebrzdí, nutno komplet pročistit soustavu a vyměnit hadice, opravit HBV, zarezlé destičky vpředu, vzadu povypadané pružinky z jedné strany , systém je plný jakési tvrdé homogenní směsi. Vodní soustava to samé, nestartuje- něco s elektrikou, na místech rez, teče tak různě z motoru kde co, samolepy na autě přepálené od slunce, baterie k.o. ostřikovač nejde, uvnitř plesnivé a rozpadlé molitany. Půlka auta nesvítí...je toho ještě mraky, ani už nevím, co všechno..:-)
Hlavně to horko je tu šílený a dělá se tak zpomaleně venku pod přímím sluncem ale nějak bylo, nějak bude..:-)
------------------------- -------------------------- -------------------------- ---------------------
Rapidka světoběžnice - komentáře:
05:21:16
17.08.2017
17.08.2017
skodoukolemsveta.cz
-> minno 28.07.17 09:37:09: -> Jarda - zrušená registrace 03.08.17 10:23:08: -> Eidy 28.07.17 11:18:35: -> Pavel P@nkáč 28.07.17 13:19:33: Včera jsem zjistil, že mi to fučí opět do vzduchového filtru, zase loužička oleje uvnitř... Tak jsem dnes auto na benzínce v Hondurasu opět krapet rozhodil a uvědomil jsem si, že jsem pěkný pako, v Bogotě, jsem viděl dvě přední "chytlé" vložky, tak jsem vyměnil dva komplety (ke kabině). Dva zadní jsem ale nechal na místě. Dnes jsem zjistil, že první válec zezadu má prasklý píst mezi kroužky také! Kroužky ale v pohodě, proto auto normálně jelo i startovalo... Naprosto zbytečná dvojitá práce... Každopádně stále nevím proč...?
Konzultoval jsem to ještě s kamarádem a nevím, je možné, že se mi špatně chladí i olej, ve velkých výškách a velkém horku, jak mám ten ochranný duralový plech pod motorem, eliminuje tím docela to žebrování na vaně, jak je vpředu zvednutý k převodovce. V Peru jsem sice dal olej 20W50, ale nemuselo to stačit. Tak nevím... Přemýšlím, jestli prozatím vyndat termostat, bych tomu pomáhal, i když nemrzka se mi nehřeje ani neubývá. Nebo nasměrovat nějak vzduch na vanu? Olejové chlazení tady v těch končinách fakt vymýšlet nehodlám, ani výměník pod filtr. Na druhou stranu v JA byl hnusnej benzín, tady už je určitě lepší, i když k našemu má ještě kousek. Co myslíte?
Konzultoval jsem to ještě s kamarádem a nevím, je možné, že se mi špatně chladí i olej, ve velkých výškách a velkém horku, jak mám ten ochranný duralový plech pod motorem, eliminuje tím docela to žebrování na vaně, jak je vpředu zvednutý k převodovce. V Peru jsem sice dal olej 20W50, ale nemuselo to stačit. Tak nevím... Přemýšlím, jestli prozatím vyndat termostat, bych tomu pomáhal, i když nemrzka se mi nehřeje ani neubývá. Nebo nasměrovat nějak vzduch na vanu? Olejové chlazení tady v těch končinách fakt vymýšlet nehodlám, ani výměník pod filtr. Na druhou stranu v JA byl hnusnej benzín, tady už je určitě lepší, i když k našemu má ještě kousek. Co myslíte?
22:54:29
03.08.2017
03.08.2017
skodoukolemsveta.cz
-> Jarda - zrušená registrace 03.08.17 10:23:08: A byl jsi v Mongolsku..:-)? Ve střední Asii je proti Mongolsku vlastně taková krásná cesta...
V Mongolsku jsem musel každý den utahovat zahrádku na střeše. Jeden den jsem na to ráno zapomněl a ještě před polednem jsem měl stan na zadním okně, jako zázrakem neprasklo, jen jsem odřel oba zadní sloupky, pak mi ho 3kluci pomáhali dát zpátky.
Já od 26.7. kdy jsem ho nalodil v Kolumbii, čekám na auto v Panamě, právě teď jsem v děsný díře jménem Colón, vypadá to tady, jako by zrovna minulý týden skončila nějaká menší válka. Přiznám se, že jsem zažil hodně ale tady se normálně bojím za soumraku chodit venku...
Doufám, že zítra už bych auto měl dostat z kontejneru a budu pokračovat, uvidíme. Pitomci nejsou schopní udělat přes Darienský prales 140km silnice, takže přeprava kvůli tomu stojí skoro co z Ameriky do Evropy... prý tu bylo ferry ale fungovalo asi 3 měsíce v roce 2014, oni ti místní ani nikam moc necestují, tak ho asi nepotřebují. Zdar expedici, já to mám zatím o kousek dál ještě...
V Mongolsku jsem musel každý den utahovat zahrádku na střeše. Jeden den jsem na to ráno zapomněl a ještě před polednem jsem měl stan na zadním okně, jako zázrakem neprasklo, jen jsem odřel oba zadní sloupky, pak mi ho 3kluci pomáhali dát zpátky.
Já od 26.7. kdy jsem ho nalodil v Kolumbii, čekám na auto v Panamě, právě teď jsem v děsný díře jménem Colón, vypadá to tady, jako by zrovna minulý týden skončila nějaká menší válka. Přiznám se, že jsem zažil hodně ale tady se normálně bojím za soumraku chodit venku...
Doufám, že zítra už bych auto měl dostat z kontejneru a budu pokračovat, uvidíme. Pitomci nejsou schopní udělat přes Darienský prales 140km silnice, takže přeprava kvůli tomu stojí skoro co z Ameriky do Evropy... prý tu bylo ferry ale fungovalo asi 3 měsíce v roce 2014, oni ti místní ani nikam moc necestují, tak ho asi nepotřebují. Zdar expedici, já to mám zatím o kousek dál ještě...
10:23:08
03.08.2017
03.08.2017
Jarda - zrušená registrace
-> skodoukolemsveta.cz 28.07.17 09:16:29: prosimte, skodovka je oproti lade drzak... Na skodovce se vpodstate nema co vysrat, ale popravde nechapu, jak ten Tvuj rapid prezil ty rolety v Asii, to zlutak by se mi asi rozlozil, nivou po tom jedu tak 70kmh a mam pocit, ze se mi i zuby vymlati v puse
O temacu jsrm psal tady uz davno, nedavat, nedavat, nedavat, takovej elring snese i malou prasecinku, jako je nulovej presah
P.s. zrpvna jak toto pisu, tak tu projela pancerovana niva :) uz jsem u ni chtel mrknout na podvozek, ale vzdy jsou kolem ni chlapici s akckama, at se cesta dari a at se to zlepsi, ja uz to mam domu asi jen neco pres 5tis. Km, ale bylo to taky sahnuti si az na dno a opravama jsem ztravil tak asi 3 dny, coz za vic jak mesic jde, loni Maroko, jsrm sr v tom vrtal tyden ze 3tydnu, v Maroku jsou kreteni lidi, tady jsou ti muslimove naprosto v pohode...
A k tem pistum, ja Ti chtel dat 135kovy, tam by byla nizsi pravdepodobnost jejich poskozeni, jinak predstih dolu a bojatost nahoru, nic jineho poradit neumim, popripade dat silnejsi tesneni pod hlavu, ten temac je dost tenkej... Tady kplikrat jezdi, tak rehtajici auta, i policajtum chevrolet niva rechtala jak prase nebo jako kun :)
O temacu jsrm psal tady uz davno, nedavat, nedavat, nedavat, takovej elring snese i malou prasecinku, jako je nulovej presah
P.s. zrpvna jak toto pisu, tak tu projela pancerovana niva :) uz jsem u ni chtel mrknout na podvozek, ale vzdy jsou kolem ni chlapici s akckama, at se cesta dari a at se to zlepsi, ja uz to mam domu asi jen neco pres 5tis. Km, ale bylo to taky sahnuti si az na dno a opravama jsem ztravil tak asi 3 dny, coz za vic jak mesic jde, loni Maroko, jsrm sr v tom vrtal tyden ze 3tydnu, v Maroku jsou kreteni lidi, tady jsou ti muslimove naprosto v pohode...
A k tem pistum, ja Ti chtel dat 135kovy, tam by byla nizsi pravdepodobnost jejich poskozeni, jinak predstih dolu a bojatost nahoru, nic jineho poradit neumim, popripade dat silnejsi tesneni pod hlavu, ten temac je dost tenkej... Tady kplikrat jezdi, tak rehtajici auta, i policajtum chevrolet niva rechtala jak prase nebo jako kun :)
16:39:04
28.07.2017
28.07.2017
skodoukolemsveta.cz
-> Eidy 28.07.17 11:18:35: -> Pavel P@nkáč 28.07.17 13:19:33: V Peru jsem tenkrát, než mi zabásli auto, měnil všechny 4vložky a písty. 4500km jelo auto super, ani kapka oleje, nic. Pár km před Bogotou najednou olej ve vzduchovém filtru, špatný... Dojel jsem opatrně do Bogoty a tam jsem zjistil, že jeden, resp. dva písty(oba vzadu), podřené od kroužků. Když jsem to vyndal, vidím, že kroužek už prasknul dokonce. O.K. dal jsem opět, dvě nové sady(jen na ten zadek a jel jsem. Samozřejmě byla snaha mít to rovně ale... Neměl jsem ani ty kroužky dole pod vložku, dal jsem nějaké staré, co byly a místo gumiček silikon, nic chytřejšího mě nenapadlo, zas takovej motorář nejsem...
Auto ale kupodivu ujelo bez problémů asi 1500km a na té venezuelské hranici prásk, těsnění na předposledním válci... Auto se nepřehřívalo, resp. v bílém lehce nahoru, ne jak v Evropě přesně ve středu...ale teplota venku taky 37-41... Velký problém vidím, že občas prostě člověk nemá na výběr a než nic, musí natankovat benzín 88okt... Jinak pořád 92okt, když je...
Auto ale kupodivu ujelo bez problémů asi 1500km a na té venezuelské hranici prásk, těsnění na předposledním válci... Auto se nepřehřívalo, resp. v bílém lehce nahoru, ne jak v Evropě přesně ve středu...ale teplota venku taky 37-41... Velký problém vidím, že občas prostě člověk nemá na výběr a než nic, musí natankovat benzín 88okt... Jinak pořád 92okt, když je...
13:19:33
28.07.2017
28.07.2017
Pavel P@nkáč
-> Eidy: njn to bude asi tim ale tohle se asi těžko takle na cestě řeší, jestli to je na jedné vložce tak přilepit medenej kroužek na těsnění to funguje dobře, nebo bych vzal šmirglem blok....
11:18:35
28.07.2017
28.07.2017
Eidy
-> skodoukolemsveta.cz: A odchází to pořád na stejným místě, u stejný vložky třeba? Jestli spíš nejsou propadlý vložky. Přesahy máš možnost změřit?
10:24:05
28.07.2017
28.07.2017
skodoukolemsveta.cz
-> minno 28.07.17 09:37:09: To kdybych věděl? Jediné, co mne napadá je, že už před cestou jsem měl hlavu "lehce lízlou" a pak už jí na cestě asi dvakrát rovnali, i když jsem chtěl tzv "nulově". Tak mě napadá, jestli třeba už není velká komprese, ve spolupráci s velkým horkem...jen domněnka...
09:37:09
28.07.2017
28.07.2017
minno
-> skodoukolemsveta.cz: Tak to je riadna smola :( A v čom je problém, že tie tesnenia stále odchádzajú?
09:16:29
28.07.2017
28.07.2017
skodoukolemsveta.cz
-> šadesa 27.07.17 14:13:30: Po pravdě? Nejradši bych se na to vykašlal vcelku okamžitě! Ale nějak mi to nedá, tak bych chtěl alespoň do USA a pak domů. Rozhodně už v tom není žádná turistika ani zvídavost, jak to auto furt opravuju, tak spíš taková beznaděj a síla vůle... Před čtyřmi dny jsem kousek od venezuelský hranice v 41´C dělal vedle cesty těsnění pod hlavou(Temac), byl tam pár dní od té Bogoty... Co ti mám říkat...
14:13:30
27.07.2017
27.07.2017
šadesa
Hele nevim ale vykaslal bych se na to a jel do cr nebo o rapo zase prijdes ale pribehy mas dobry
22:08:42
16.07.2017
16.07.2017
skodoukolemsveta.cz
-> Jarda - zrušená registrace 15.07.17 08:52:40: Já jsem zase byl včera v Bogotě. Po 4500km po generálce v Peru, mi odešly zas dva písty(lehké prasklinkyezi kroužky... Auto jelo 4300km naprosto skvěle a najednou tohle, byl jsem hotovej. Našel jsem tu ale nové, vyměnil a zase jedu! Jenže se mi to nelíbí, motor jakoby občas trochu "převaluje", nevím, jestli to nezpůsobila "zlehka" špatná svíčka, zkusím je také vyměnit teď ještě. Večer jsem pak omylem zabočil do nějaké ponuré čtvrti v Bogotě, přiznávám, že jsem se fakt bál. 1,5hjsem tam jezdil v ponurých uličkách, občas mi někdo bouchal na auto... a nemohl jsem ven. Nakonec jsem objevil dva policajty, co zrovna "řešili" nějakýho lotra u zdi. Když s ním skončili, vyvedli mě ven. Byl jsem šťastnej jak blecha! A ten jeden se mě ptá: a ty se tu nebojíš? My sem normálně po setmění nejezdíme... Jj, sumy musíš jen na černo, v bankomatu a bance dostaneš skoro jen půlku...jako v Argentině, ekonomika tragická...:-)
08:52:40
15.07.2017
15.07.2017
Jarda - zrušená registrace
-> skodoukolemsveta.cz 15.07.17 06:24:24: jj, ja to cetl... Ted jsem v Buchare, na ten propan se mi to uz podarilo vyladit, ale nevim, na co pojedu v Tadzikistanu, tam prej je hodne spatnej benzin a plyn neni :(. Jinak ten plyn je za cca 6kc, kdyz teda sumce kupuju na cernyn trhu a ne v bance, to by vychazel na 12kc.
06:24:24
15.07.2017
15.07.2017
skodoukolemsveta.cz
-> Jarda - zrušená registrace 13.07.17 20:11:16: Máš se mne zeptat, když jsem tam jel já, byla benzínová krize a benzín v Uzbekistánu vůbec nebyl!! na rozdíl od sousedního Turkmenistánu, kde stál 4,5kč/l...
Když podíváš na moje stránky skodoukolemsveta.cz tak tam mám fotky, jak jsem pokoutně sehnal benzín v Buchaře od člověka, co vlastnil penzion, kde jsem spal. Ráno se mnou zajel na oficiálně zavřenou benzínku a "zařídil" plnou nádrž a asi 25l, tak abych z jejich země odjel v pořádku a neměli ostudu, že se o turistu nepostarali...:-). Mimochodem mi to dali za nominál, i když na mně mohli vydělat... Plyn ale sem tam byl, jezdili na něj všichni, protože jinou možnost neměli...
V Taškentu ale už byl, jenže to mi přišlo jako jinej stát...
Když podíváš na moje stránky skodoukolemsveta.cz tak tam mám fotky, jak jsem pokoutně sehnal benzín v Buchaře od člověka, co vlastnil penzion, kde jsem spal. Ráno se mnou zajel na oficiálně zavřenou benzínku a "zařídil" plnou nádrž a asi 25l, tak abych z jejich země odjel v pořádku a neměli ostudu, že se o turistu nepostarali...:-). Mimochodem mi to dali za nominál, i když na mně mohli vydělat... Plyn ale sem tam byl, jezdili na něj všichni, protože jinou možnost neměli...
V Taškentu ale už byl, jenže to mi přišlo jako jinej stát...
20:11:16
13.07.2017
13.07.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Pavel P@nkáč 13.07.17 19:47:32: no, ale smrdi tak, oct.c.pisi 80, na stojanech jsem videl napsano nejvic 91,ale nikde neni:(, zatin jezdin na plyn, pisi propan a uz na 4 cerpackach mi rekli no butan
19:47:32
13.07.2017
13.07.2017
Pavel P@nkáč
-> Jarda: petrolej je podobnej naftě na to by ti niva nejela
04:18:07
13.07.2017
13.07.2017
Jarda - zrušená registrace
-> skodoukolemsveta.cz 02.07.17 16:09:01: myslim, ze to nema cenu... A jaka je kvalita? Tady v Uzbeku je to spis petrolej :/
16:09:01
02.07.2017
02.07.2017
skodoukolemsveta.cz
-> Jarda - zrušená registrace 30.06.17 03:47:18: Zeptej se na vládě. Když sundají daně a taxy, bude u nás cena stejná...:-)
03:47:18
30.06.2017
30.06.2017
Jarda - zrušená registrace
-> skodoukolemsveta.cz 25.06.17 21:36:09: jj, Vídeň
v Ekvádoru za galon? tak to je brutus... proc to nemame taky
v Ekvádoru za galon? tak to je brutus... proc to nemame taky
21:36:09
25.06.2017
25.06.2017
skodoukolemsveta.cz
-> Jarda - zrušená registrace 19.06.17 21:32:15: Hodně z toho, co píšeš jsem Rapidkou projel a dobrý. Ta uzbecká víza bereš ve Vídni?
Já si ho tam na dálku domluvil a vyzvedával, na tři zeptání bez navigace a byl jsem na konzulátě..:-). Přeji úspěch expedice!
Já si ho tam na dálku domluvil a vyzvedával, na tři zeptání bez navigace a byl jsem na konzulátě..:-). Přeji úspěch expedice!