Rapidka světoběžnice Rapidka světoběžnice

komentáře | popis | fotky | skodoukolemsveta.cz | 12.10.17 08:57 | 120x v oblíbených
10.05.2017 Rapidka opět vysvobozena z peruánského jha...:-)!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!! Radujte se a veselte, do dna pěkně chlastejte..:-)!

16.12.2015 RAPIDKA ZABAVENA PERUÁNSKOU CELNÍ ZPRÁVOU!!!!!!!!!!!!!!!!!


Český rekord v sólo cestě okolo zeměkoule je nyní už oficiálně v držení Rapidky!!! Viz mé www.stránky, odkaz v sekci "projekt".


NA TENTO PROJEKT NEPŘISPĚLA ANI ZLÁMANOU GREŠLÍ SPOLEČNOST ŠKODA AUTO!!!

AŤ ŽIJE A VZKVÉTÁ ZNAČKA ŠKODA, AŤ SI VŠAK TRHNE JEJÍ MANAGMENT...


Aktuálně k cestě
:
cestovani.idnes.cz/skoda- kolem-sveta-0zl-/kolem-sve ta.aspx?c=A151112_114757_k olem-sveta_tom


Agentura Dobrý den z Pelhřimova vyhodnotila oficiálně dne 6.11.2015,

"výměnu kola automobilu v nejvyšší nadmořské výšce" (4800m.n.) jako nový český rekord!

Stejně tak "nejdelší sólo cestu automobilem okolo zeměkoule"!





V sobotu 15.8. bylo povídání ve vysílání ČR Radiožurnál, dám na stránky. Jeden ze starších rozhovorů tam už je.


Koupím zrcátka Engelmann, případně nějaké jiné "vývozní" doplňky...
Nabídněte do pošty prosím, kdyby měl někdo navíc. Díky

Níže další editace!!!

Ani nevím, jak bych začal...a vlastně je to jedno, vše podstatné i to proč jsem vlastně vyjel na takovouto cestu, dnes bych už řekl spíše, "šílený podnik"(cesty jsou kdy pěkné, jindy naopak moc ne a nebo jen namalované na mapě...), je obsaženo na mém webu skodoukolemsveta.cz. Je tam navíc i spoustu dalších fotografií a lze dokonce, díky laskavé pomoci společnosti Jablotron, sledovat online, aktuální polohu mé Rapidky, jak jí familiárně o samotě říkám...

A tak mi snad editor těchto stránek promine, že své vozidlo prezentuji krapet jiným způsobem, než asi všichni ostatní, já to ještě nějak napravím a doplním.

V době psaní těchto řádek, jsem krapet poničil unášeč nápravy nevydržel likvidační "valchu" a po stovkách km nehostinnou pouští se částečně protáčí, dále mám lehce prasklý obal převodovky a zničené kolo 1+R a tak budu asi nejdříve chvíli léčit, než se opět společně rozjedeme... Naštěstí jsem Rapidku, díky dobrým lidem, dostal zdarma z nehostinné a nejsušší pouště světa Atakami, do osídleného místa, sice také obklopeného pouští ale jen v 2500m a tak se zde dá opravovat. Vyndal jsem motor s převodovkou a nějak si jistě poradím, i když převodovku jsem tedy nikdy neskládal ale mám k ruce katalog, Andrta...

Ale k cestě samotné... Vůbec nechápu, jak jsem se vlastně dostal s Rapidem až sem, kromě skvělých tlumičů Protlum a ochraného plechu pod motorem, nemá žádné nějaké mimořádné úpravy. A to už jsem s ním plaval, skákal a nevím co ještě. Právě teď mám na tachometru 37100km z domova + dalších 29100km lodí, takže doposud cca 66200 překonaných kilometrů, někdy v hrozivých podmínkách provozu.

A když si vezmu, že po mnohokrát stech km tzv. drtiček(ztvrdlého od větru kamenino-písčitého vlnovitého povrchu, většinou v pouštích-Karakum v Turkmenistánu, Gobi a v celém Mongolsku, částí Austrálie, Atakami v ARG a Chile), kdy z auta odpadá snad vše co není přivařené, to ještě docela jde... Z Evropou nebo i Ruskem, se to vůbec nedá srovnávat- třeba po průjezdu Střední Asií a Mongolskem, jsem se v Rusku, bez nadsázky, cítil jako bych vyjel z Albánie na německou dálnici.(omlouvám se Albánii, tam jsou cesty ještě docela slušné...). Vím že to není Rallye... ale zas v Evropě nikde na Rallye prostě takové necesty, kdy vám padají plomby v puse, vypadávají šrouby co drží dveře a vůbec, co není přivařené, prostě nejsou a navíc máte zázemí v podobě dílny, mechaniků, úplně jiné auto atd...

Poznal jsem svět, jaký doma, v Evropě neznáme a na jaký už dlouhou dobu nejsme(naše poslední generace v mn.čísle) zvyklí, poznal jsem, že jinde si naprosto cizí lidé pomáhají a to zcela samozřejmě a aniž by za to předem kalkulovali s nějakou odměnou. Například, když někde zůstanete stát s otevřenou kapotou nebo i jen tak, bylo to v Mongolsku, na Sibiři, v Austrálii, Argentině, Chile a nevím kde ještě a někdo jede vozidlem okolo vás, prakticky skoro všichni u vás zastaví a zeptají se, zda něco nepotřebujete nebo jak by mohli případně pomoci. A je úplně jedno, jestli jedou ve 40 let starém Uazu nebo Fordu či nejnovějším modelu soudobé značky, ti lidé vědí, mají v krvi, že je to tak normální, nakonec zítra se to může stát jim...

Říkal jsem to už i v rozhlase a psal v médiích, ale nemohu zapomenout na toho strýčka, co se u mě objevil s mopedem na Sibiři, když mi po asi 500km bez benzínky prostě skončilo palivo...a ten člověk mi ze svého mopedu vytáhl 3l kanystřík se slovy: tady máš chlapče, na to už dojedeš, benzínka je kousek. A já tedy a co za to pane? A on: chlapče, tady nejsi v Evropě, tady si pomáháme! Nic nechci...

A tak (doposud) krom drobností, mám s lidmi v cizině jedinou negativní zkušenost: na Nový Zéland jsem původně vůbec nechtěl jet, prostě další náklady, člověk když nemůže kvůli takové cestě částečně dělat vlastní práci(a já si k ní ještě doplňuji vzdělání studiem na VŠ) tak se prostě zákonitě dostává do určité tísně a počítá každou korunu.
Proto mi samozřejmě, mimochodem, pomůže jakákoliv, byť i několika stovková podpora cesty(viz mé www stránky). A tak jsem chtěl Rapidku dostat z Austrálie rovnou do Jižní Ameriky. Nakonec jsem ale dostal pozvání mailem od Čecha žijícího na Zélandu, Václava Trunečka, s tím, že mi nemůže celou cestu zaplatit... ale, že " nějaký ten dolar se pro mne najde" a jestli chci vánoční dárek a že ať určitě přijedu, že je prodejce dílů Škoda na NZ a že sponzoruje i nějakou místní závodní posádku v předělané závodní Škodě 130... Nakonec jsem tedy přijel.

Bohužel mi na novozélandské celnici auto zadrželi k "celnímu odbavení" na 9 dní a mezitím ho tamtéž neznámý pachatel vykradl-ztratili se věci asi za 35000kč(viz mé stránky). Ten pán, Václav Truneček, bývalý Liberečák, mi nakonec i s autem před jeho garáží skutečně pomohl, nechal mě u nich v domě i přespat, když mi auto stále nevydávali(jídlo jsem si samozřejmě koupil). Nakonec jsem i konečně vyjel a objel alespoň Severní ostrov NZ. Když jsem pak opouštěl Auckland, nestačil už, díky letu, nechat spedici zálohu na přepravu auta do Chile. Nechal jsem tedy 2000NZD na stole Václavovi, s tím, že je vloží firmě na účet místo mě, což slíbil, že je bez problémů. Do dnes to ale neudělal a za asi dva měsíce, mi poslal kus papíru "tzv. fakturu" že mě pár dní ubytoval vč. polopenze v hotelu"(svém rodinném domku) a že to stojí právě těch 2000NZD, zbytek že je jeho "velkorysý sponzorský dar"...:-). A tak jsem svojí hloupostí, přišel zbytečně o peníze a poznal, že člověku pomůže pastevec v Mongolsku, neošidí ho v Iránu, pomůžou v Rusku nebo Chile ale pozor na bývalé spoluobčany! Venda si svoji pomoc asi pak rozmyslel... Nejhorší pro mě bylo, že je to "škodovák" jako mi tady asi všichni...(opět viz stránky).

A tím se dostávám k tomu, že já vlastně nikdy žádný "škúdkař" nebyl, nikdy jsem(vooostuda) nebyl ani na žádném Škoda srazu (to ale napravím...) ale svým rozhodnutím, uskutečnit tuto cestu, cestu za dávným dětským snem objet zeměkouli, který, jestli mi budou okolnosti alespoň trochu nakloněny, slibuji. že českým vozem Škoda dokončím, jsem se stal až nyní.

Staré "zadohraby" doby našich otců a dědů mě začali natolik fascinovat, že jsem jim zcela podlehl, mám je rád a s radostí sleduji zde na Virtu, jak se mladí kluci snaží dávat dohromady kdejaký takový kousek, někdy ho přitom dokonce doslova seberou "hrobníkovi" v podobě sběrných surovin, s lopaty... Za to jim patří můj obdiv a velké poděkování, neboť jsem se za ten rok a půl s Rapidkou také dostal na stejnou cestu jako oni, tedy vlastně vy všichni co čtete tyto řádky...

Tak mi zkuste držet palce, neboť to možná i potřebuji, je totiž mnohem těžší, jet takovou cestu sám, než ve dvou či třeba osmi lidech. Jejda co já se toho auta už natlačil po nekonečných rovinách, pampách a pod. Když vás je více, prostě to auto někdy i odnesete, když je třeba...a to nezmiňuji bezpečnostní stránku na mnoha místech.

Tak to je asi tak pro začátek vše, mám tu i na Virtu odkaz v rubrice "co kde a jak", navíc jistě ještě pár řádek a fotografií přidám, snad se tedy budou případně líbit...

Ivan 31.7.2015, okolí Calami, poušť Atakami, Chile

------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------------

7.8.2015

Situace se bohužel nijak nezměnila!

I když mi z domova ta dvě kolečka do převodovky poslali hned 29.7, ještě tady nejsou! DHL se dušuje, že věc už několik dní "prověřuje a že jistě vše bude v pořádku" ale není.

Takže trčím nadále na okraji chilské pouště a učím se španělsky, jestli vše nechám i příště v rukách "nomádské karavany" DHL, která nepochybně v Evropě funguje skvěle, budu španělštinu nejspíše potřebovat k dalšímu životu...


10.8.2015, opět ještě čekám...že by kolečka v systému DHL ztratili a nechali je někde mezitím vyrábět...:-)?

------------------------- -------------------------- -------------------------- ---------------------



Rapidka světoběžnice - komentáře:

23:08:43
04.10.2017
skodoukolemsveta.cz

-> šadesa 23.09.17 12:31:07: V Mexiku, opět nějaké problémy, klasika...
...
12:31:07
23.09.2017
šadesa

Kde se rapid nachazi?
14:35:59
23.08.2017
Jarda

-> skodoukolemsveta.cz 22.08.17 04:41:30: v zivote jsem nedal pod hlavu pouzite tesneni, tak budu drzet palce, at drzi4
23:29:27
22.08.2017
Pavel P@nkáč

-> skodoukolemsveta.cz: ty jo máš to veselé ale tak na cestách už to tak je, tak držím palce ať aspoň to těsnění vyzvedneš...
04:41:30
22.08.2017
skodoukolemsveta.cz

-> Eidy 17.08.17 21:44:06: Nádherný článek a pěkné čtení, děkuji!
-> minno 17.08.17 09:05:23: -> Jarda 18.08.17 08:43:45: -> Pavel P@nkáč 18.08.17 22:02:21: Tak jsem to nevydržel a na jedné benzínce motor kuchnul... Byl lehce prasklý první píst (odzadu auta) mezi kroužky, kroužky O.K. Jsem hrozný pako! V Bogotě jsem měnil ty dva zadní komplety(směrem ke kabině) a tyhle dva zezadu auta jsem nechal, protože na omak byly vložky krásný, nepoškrábaný...a tak jsem zřejmě jel s tím prasklým pístem celou dobu, nevím, v té Kolumbii jsem ho vůbec nevyndal... Teď jsem zkontroloval všechny, zadní dva vyměnil(jen písty, vložky nechal. Ten druhý byl dobrý ale jak mi dva zbyli tak jsem je tam dal.
Může to být tím KP určitě, s tím ale nic neudělám, dokonce těsnění pod hlavu už jsem neměl, tak zachránil staré. Nastříkal jsem ho takovou emerikánskou břečkou na těsnění, vypadá to jako postřik na svody, jen je na spreji fotka těsnění pod hlavou, snad to nebude na škodu. Nové, zvýšené a pokovené těsnění z Meraka na mne čeká na Velvyslanectví v Mexiko City, zatím jsem ale teprve v Salvádoru, tak snad tam dojedu... Respektive ho snad nebudu potřebovat, benzín se postupně zlepšuje, teplota už je teď jen do 35´C, dnes dokonce jen 33´C a olej jsem dal 20W50...
22:02:21
18.08.2017
Pavel P@nkáč

-> Jarda: tak to bude čest když pisty od mě projedou kus světa:)
08:43:45
18.08.2017
Jarda

-> Pavel P@nkáč 17.08.17 21:49:01: ten svet je malej, ty 135kovy pisty jsou dokonce od tebe4 z toho motoru 135, co jsem kupoval od Tebe kdysi na Hrochaci, udelal jsem si z nej do cervenyho MTX 1.4ku4 protoze me na STK buzerovali, ze tam nema byt 136, ale 135, tak jsem si udelal 1.4 do bloku 135 :)))4
21:49:01
17.08.2017
Pavel P@nkáč

-> skodoukolemsveta.cz: jak tu pisou kluci tak to praskani pistu bude špatnym palivem chtelo by to snižit KP a dat ty 135 kove pisty nemelo by to byt tak naročné na kvalitu paliva a nasledné klepaní...ale jestl ti to zatim jede tak ja bych asi jel:)
upraveno 1x, naposled 17.08.2017 21:49:51
21:44:06
17.08.2017
Eidy

-> skodoukolemsveta.cz: Krásenj článek se spoustou informací. Kapitola 3.2.2
www.stekly.wz.cz/zavady.h tm 4
15:51:42
17.08.2017
Jarda

-> skodoukolemsveta.cz 17.08.17 15:05:56: myslim, ze spis to tou teplotou nebude, ale ja mam radeji ve zlutakovi, v cervenym MTX a ted i v nive vymenik voda/olej... uvazuji o nem i do feldy 1.6, ale nevim jestli to ma smysl s olejem total quartz racing 10W50, do nivy jsem ted lil nejaky olej safari 20W50 a stejne to zralo tak litr na 2tis.km a i poblikavala kontrolka mazani, nakonec jsem misto filtru mann pro felicii 1,2 bar dal nejakej 1,0 bar ruskej a trochu se to zlepsilo, jen nevim, proc i kdyz mam po horni rysku olej, tak pri prudcim brzdeni treba se rozblika kontrolka mazani9 8 olejovy cerpadlo jsem pretesnoval a nevypadalo nejak zle, koupil jsem udajne origo a to mi prijde takove cele volne, tak nevim, jestli ho zkouset... v motoru nic nemlati, nic se nezda byt extremne vybehane, ale uvazuju, ze to cele rozhodim a vymenim minimalne stiraky

Jestli to trochu jede, tak to zatim nekuchej a ja Ti privezu tu 135 pistni sadu. Olej do sani jde i pritelkyni u fabie 1.4mpi a to to dela uz od koupi - pres 100tis. km a klasicky ubytek mezi vymenama je asi litr - po dolni rysku.4

Ja kdysi u rapida na technicak (nic jineho nebylo) dal predstih -5° stejne to klepalo, ale 50km to dalo (a to tenkrat jsem mel k.p.10,7:1), pak jsem to naredil 98kou.
upraveno 2x, naposled 17.08.2017 16:24:00
15:05:56
17.08.2017
skodoukolemsveta.cz

-> Eidy 17.08.17 09:59:53: -> minno 17.08.17 09:05:23: S tím samozřejmě souhlasím, palivo bylo jednou většinou hroznej hnus jednou to šlo a pod. S rozdělovačem jsem kroutil jak s hodinama furt někam...aby to neklepalo. Proto hledám příčiny i jinde, protože pak, po opravě v Peru, mi to auto určitě nějak neklepalo, dost jsem si to hlídal. Proto hledám nějaké příčiny i jinde. Myslím právě, že teplota oleje může být vyšší nezávisle na vodě, když tam původně byl 10W40, zakrytované žebrování a pod. Nevím, jen se zamýšlím...
09:59:53
17.08.2017
Eidy

-> skodoukolemsveta.cz: Souhlasím s -> minno: Písty popraskají při detonacích. To je buď kvuli chudé směsi, malému OČ paliva nebo velkému předstihu. Nebo kombinace všeho.
09:05:23
17.08.2017
minno

-> skodoukolemsveta.cz: Au :/ Tak ja nie som žiadny extra motorár, ale keď sa nad tým logicky zamyslím, tak ak sa neprehrieva chladiaca kvapalina, ani teplota oleja by nemala mať moc veľký rozdiel v porovnaní s "vodou". Navyše olej 20W50 by mal byť dostatočne tepelne výkonný. Osobne by som problém s chladením oleja vylúčil. To by sa prejavovalo inak (olej čierny ako bota, karbónové úsady v drážkach piestov, pridieranie...), nie praskaním piestov.

Popraskané piesty zrejme súvisia s nedobre naladeným motorom vzhľadom k použitému palivu. Písal si, že hlava bola už viackrát rovnaná, takže zrejme priveľký kompresný pomer, nekvalitné palivo, vysoký predstih, a je to.... Za jazdy nepočuť detonácie?
upraveno 1x, naposled 17.08.2017 09:05:56
05:21:16
17.08.2017
skodoukolemsveta.cz

-> minno 28.07.17 09:37:09: -> Jarda 03.08.17 10:23:08: -> Eidy 28.07.17 11:18:35: -> Pavel P@nkáč 28.07.17 13:19:33: Včera jsem zjistil, že mi to fučí opět do vzduchového filtru, zase loužička oleje uvnitř... Tak jsem dnes auto na benzínce v Hondurasu opět krapet rozhodil a uvědomil jsem si, že jsem pěkný pako, v Bogotě, jsem viděl dvě přední "chytlé" vložky, tak jsem vyměnil dva komplety (ke kabině). Dva zadní jsem ale nechal na místě. Dnes jsem zjistil, že první válec zezadu má prasklý píst mezi kroužky také! Kroužky ale v pohodě, proto auto normálně jelo i startovalo... Naprosto zbytečná dvojitá práce... Každopádně stále nevím proč...?
Konzultoval jsem to ještě s kamarádem a nevím, je možné, že se mi špatně chladí i olej, ve velkých výškách a velkém horku, jak mám ten ochranný duralový plech pod motorem, eliminuje tím docela to žebrování na vaně, jak je vpředu zvednutý k převodovce. V Peru jsem sice dal olej 20W50, ale nemuselo to stačit. Tak nevím... Přemýšlím, jestli prozatím vyndat termostat, bych tomu pomáhal, i když nemrzka se mi nehřeje ani neubývá. Nebo nasměrovat nějak vzduch na vanu? Olejové chlazení tady v těch končinách fakt vymýšlet nehodlám, ani výměník pod filtr. Na druhou stranu v JA byl hnusnej benzín, tady už je určitě lepší, i když k našemu má ještě kousek. Co myslíte?
22:54:29
03.08.2017
skodoukolemsveta.cz

-> Jarda 03.08.17 10:23:08: A byl jsi v Mongolsku..:-)? Ve střední Asii je proti Mongolsku vlastně taková krásná cesta...
V Mongolsku jsem musel každý den utahovat zahrádku na střeše. Jeden den jsem na to ráno zapomněl a ještě před polednem jsem měl stan na zadním okně, jako zázrakem neprasklo, jen jsem odřel oba zadní sloupky, pak mi ho 3kluci pomáhali dát zpátky.
Já od 26.7. kdy jsem ho nalodil v Kolumbii, čekám na auto v Panamě, právě teď jsem v děsný díře jménem Colón, vypadá to tady, jako by zrovna minulý týden skončila nějaká menší válka. Přiznám se, že jsem zažil hodně ale tady se normálně bojím za soumraku chodit venku...
Doufám, že zítra už bych auto měl dostat z kontejneru a budu pokračovat, uvidíme. Pitomci nejsou schopní udělat přes Darienský prales 140km silnice, takže přeprava kvůli tomu stojí skoro co z Ameriky do Evropy... prý tu bylo ferry ale fungovalo asi 3 měsíce v roce 2014, oni ti místní ani nikam moc necestují, tak ho asi nepotřebují. Zdar expedici, já to mám zatím o kousek dál ještě...
zvětšit Rapidka světoběžnice  - obrázek od skodoukolemsveta.cz vložen 03.08.2017 22:54:29
10:23:08
03.08.2017
Jarda

-> skodoukolemsveta.cz 28.07.17 09:16:29: prosimte, skodovka je oproti lade drzak... Na skodovce se vpodstate nema co vysrat, ale popravde nechapu, jak ten Tvuj rapid prezil ty rolety v Asii, to zlutak by se mi asi rozlozil, nivou po tom jedu tak 70kmh a mam pocit, ze se mi i zuby vymlati v puse
O temacu jsrm psal tady uz davno, nedavat, nedavat, nedavat, takovej elring snese i malou prasecinku, jako je nulovej presah
P.s. zrpvna jak toto pisu, tak tu projela pancerovana niva :) uz jsem u ni chtel mrknout na podvozek, ale vzdy jsou kolem ni chlapici s akckama, at se cesta dari a at se to zlepsi, ja uz to mam domu asi jen neco pres 5tis. Km, ale bylo to taky sahnuti si az na dno a opravama jsem ztravil tak asi 3 dny, coz za vic jak mesic jde, loni Maroko, jsrm sr v tom vrtal tyden ze 3tydnu, v Maroku jsou kreteni lidi, tady jsou ti muslimove naprosto v pohode...
A k tem pistum, ja Ti chtel dat 135kovy, tam by byla nizsi pravdepodobnost jejich poskozeni, jinak predstih dolu a bojatost nahoru, nic jineho poradit neumim, popripade dat silnejsi tesneni pod hlavu, ten temac je dost tenkej... Tady kplikrat jezdi, tak rehtajici auta, i policajtum chevrolet niva rechtala jak prase nebo jako kun :)
upraveno 1x, naposled 03.08.2017 10:31:05
16:39:04
28.07.2017
skodoukolemsveta.cz

-> Eidy 28.07.17 11:18:35: -> Pavel P@nkáč 28.07.17 13:19:33: V Peru jsem tenkrát, než mi zabásli auto, měnil všechny 4vložky a písty. 4500km jelo auto super, ani kapka oleje, nic. Pár km před Bogotou najednou olej ve vzduchovém filtru, špatný... Dojel jsem opatrně do Bogoty a tam jsem zjistil, že jeden, resp. dva písty(oba vzadu), podřené od kroužků. Když jsem to vyndal, vidím, že kroužek už prasknul dokonce. O.K. dal jsem opět, dvě nové sady(jen na ten zadek a jel jsem. Samozřejmě byla snaha mít to rovně ale... Neměl jsem ani ty kroužky dole pod vložku, dal jsem nějaké staré, co byly a místo gumiček silikon, nic chytřejšího mě nenapadlo, zas takovej motorář nejsem...
Auto ale kupodivu ujelo bez problémů asi 1500km a na té venezuelské hranici prásk, těsnění na předposledním válci... Auto se nepřehřívalo, resp. v bílém lehce nahoru, ne jak v Evropě přesně ve středu...ale teplota venku taky 37-41... Velký problém vidím, že občas prostě člověk nemá na výběr a než nic, musí natankovat benzín 88okt... Jinak pořád 92okt, když je...
13:19:33
28.07.2017
Pavel P@nkáč

-> Eidy: njn to bude asi tim ale tohle se asi těžko takle na cestě řeší, jestli to je na jedné vložce tak přilepit medenej kroužek na těsnění to funguje dobře, nebo bych vzal šmirglem blok....
11:18:35
28.07.2017
Eidy

-> skodoukolemsveta.cz: A odchází to pořád na stejným místě, u stejný vložky třeba? Jestli spíš nejsou propadlý vložky. Přesahy máš možnost změřit?
10:24:05
28.07.2017
skodoukolemsveta.cz

-> minno 28.07.17 09:37:09: To kdybych věděl? Jediné, co mne napadá je, že už před cestou jsem měl hlavu "lehce lízlou" a pak už jí na cestě asi dvakrát rovnali, i když jsem chtěl tzv "nulově". Tak mě napadá, jestli třeba už není velká komprese, ve spolupráci s velkým horkem...jen domněnka...
Extreme Tyres