Rapid 130 Lux - PRODANO Rapid 130 Lux - PRODANO

komentáře | popis | fotky | Matsoft | 06.06.21 14:14 | 57x v oblíbených
Dne 8.4.2005 jsem se stal šťastným majitelem Škody Rapid 130 Cabrio provedení Lux.

Auto bylo koupeno v polorozebraném stavu - na motoru chyběl karburátor, rozdělovač, termostat, pár hadic, interiér kompletně rozebraný. Řízení je předělané na levostranné. karoserie ve velmi pěkném stavu, totéž se ale nedá říct o střeše, kterou budu muset nechat udělat novou.

k 14.4.2005 bylo na tomto "kousku" uděláno toto - zkompletován a zprovozněn motor+chladící soustava, zkompletována palubka a dána do vozu, vyčištění interiéru - "vyprání" sedaček (u řidiče a spolujezdce to chce ještě jednou). Výměna zkorodované a promáčklé přední haubny za jinou - podařilo se mi sehnat i ve stejné barvě. Výměna předních světlometů za nové.

Při kontrole brzdové soustavy bylo zjištěno, ze jsou zarezlá prasátka (co by člověk čekal, když to 5 let stálo), tak budou vyměněna.

15.4.2005 brzdová prasátka vyměněna. bude víkend, tak se holt makat nebude :((( ale v pondělí zkontrolujem 4-pístky a pokud budou OK, tak rapouška čeká nová brzdovka. dokompletuju interiér a pujdu to poprvé projet.

18.4.2005 - 4pístky zkontrolovány, jsou jak nové. Vyměněna brzdovka, nějak to brzdí, ale jaksi posilovač "neposiluje" :(( Takze zkontrolujem hadici k podtlaku - mohla by být zpuchřelá a když nebude, tak se vymění posilovač.

1.pokus o vyleštění laku - viz foto. Rozdíl je trochu vidět - nemyslíte??



21.4.2005 koupena podtlaková hadice k posilovači - 22.4.2005 bude namontována.



22.4.2005 Hadice namontována a brzdí to JUPÍÍÍ :-)

výměna oleje a filtru

výměna LP blinkru za nový - nešel povolit jeden šroub

výměna krytů předních blinkrů za bíle - nějak mi doma přebývaly a kupodivu to vypadá úžasně.

Obutí na 13" plecháče - vepředu OR37 vzadu OR34.

STK+ME - mám to. a to jsem se bál jak budou protestovat, že to tu nesmí jezdit. Prý když na DI tu karoserii zapsali do papírů, tak je to vpořádku. Jediné, proti čemu měli výhrady, byla světla - je to Anglán, tak svítí po anglicku :-))



zbývá toho na udělání ještě moc.... :((



Motor je originál 130, předchozí majitel u něj udělal rozvody a zabrousil ventily+srovnal hlavu - šlape krásně tiše, akorát po tom 5-letém stání nejdřív nechtěly moc hýbat ventily, ale to se promazalo a je to OK.

Karoserie - originál s velmi mírnou korozí - nejkritičtěji je to orezlé na konci vnitřního prahu u té "vypouštěcí" díry. na pravém zadním lemu jsou 3 malé (cca 3mm) puchýřky, a děravý LP blatník.



Samozřejmě k tomu mám originál litá kola (Meteor II), ale nejsou v moc pěkném stavu, tak je nechám opískovat a nově nastříkat a samozřejmě přijdou na auto. Nejsem takovej barbar, abych jezdil s rapidem na 14" plecháčích.



29.4.2005 - 1.5.2005 - Najeto cca 350km. bohužel to žere trochu víc než je zdrávo - cca 8.5-9l/100km. Jinak žádný problém. Je to nerozježděný - max rychlost 135km/h. Chce to nové kuláky na předí nápravu a promazat a dotáhnout svisláky. Krásně to drží teplotu (při rozsvícených světlech sice ukazuje o 15 stupňů víc), dokonce funguje i čidlo na chladiči a ventilátor. A také to velice pěkně topí, což jsem ocenil v brzkých nočních hodinách - jinak než se staženou střechou se s tím jezdit nedá, ale cca v půli května bych měl mít střechu novou.



1.5.2005 - Kontrola hlídkou POLICIE ČR na výjezdu z Kladna za pumpou OMV:



P: Dobrý den, Vaše doklady a doklady od vozidla.

Já: Dobrý den, tady prosím. (Podával jsem jí doklady otevřenou střechou)

P: odchází zkontrolovat nálepky z STK a ME - vrací se a říká: Máte nezvyklou úpravu.

Já: To víte, zakázková práce, bylo jich vyrobeno asi tisíc a je jich už asi jen 250 a v Čechách kolem 20.

P: Tak to máte celkem unikát.

Já: No, to mám. Nashledanou.

P: Nashledanou, šťastnou cestu.



P - Policistka

Její kolega sedící v Octávii na Rapida koukal a nevěřil. Uniformovaná slečna byla hezká, milá a sympatická.



Doksy se blíží - změna obutí - prolisy - předek MP12 - 165/70/13

zadek Michelin 175/70/13



20.5.2005 - 22.5.2005 Tuning Doksy - v patek odpoledne jsem auto obul na prolisy, co mám normálně na své Š120. celkem v pohodě jsem dojel do Doks a cca 1.5km od kempu - bohužel na málo frekventované silnici jsem píchnul, neměl jsem rezervu, ale po cca půl hodině se našel jeden místní škodovkář, který mi zapůjčil svou. Po příjezdu do kempu jsem narazil na kámoše, tak se konalo další přehazování rezervy a navrácení tomu místnímu. v sobotu kolem 11 jsem si nechal dát novou duši, tak na spanilou jízdu jsem už vyrazil obutý na všech čtyřech prolisech.

V Doksech jsem prohodil pár slov s jedním Angličanem a dalším majitelem Luxe, prý obou typů anglických cabrií bude v Česku asi kolem 50 (myšleno STANDART a LUX dohromady), protože on (ten Anglán) jich prý asi 10 přivezl. Díky tomu, že se sraz kryl se srazem Felicia clubu se nás s cabriama sešlo v Doksech jen 5 Ale už teď se těším na další srazík.

Do Doks jsem jel bez střechy, měla sice být hotová, ale čalouník si zlomil ruku, tak mu to trvá o hodně déle než se předpokládalo. Jakmile bude střecha na autě a já ho budu mít doma, tak updatnu fotoz.



26.5.2005 Byl jsem se podívat v servisu na to jak se pracuje na střeše. kámoš měl s sebou PDA, tak jsme udělali asi 4 fotky. použitelné jsou pouze ty dvě které jsou přidané. brzo budou nové.

Střecha není dokonalá - na šířku je o kousek užší než má být, ale vypadá pěkně. Ale zas byla za super cenu.





15.6.2005 - Před týdnem mi kamarád natočil Rapídka na video, taxem vytípnul fotečky.





16.6.2005 - Rapídek byl v servisu na seřízení ventilů a měření komprese - bohužel to dopadlo celkem špatně:

8.7-7-8-7 takze jsou asi v háji kroužky nebo hlava (a to byla dělaná) - no nic po srazu virtu shodim hlavu a prozkoumám to.



20.6.2005 - Najeto něco přes 1000km.



2.7.2005 - SRAZ VIRTu. cestou mi u pravé zadní pneumatiky praskl kord a na Hrocháč jsem dojel už s čouhajícími dráty z pneumatiky. Poučen však podobným problémem ze srazu v Doksech, jel jsem vybavem dvěma rezervami. Tudíž jsem nazul rezervu a učinil jsem tak z Rapídka 3-stopé vozidlo. SRAZ BYL NAPROSTO SUPER!!!



Po Hrocháči jsem zjistil, že Rapídek má už se mnou "nalítáno" ne přes 1000km, ale přes 2000km neboť cca den po něm mi počítadlo mil ukázalo 1000 a vzhledem k tomu, že věčně nepočítá a přibližně vím jak je co daleko, tak ž to bude přes 2000km.



28.7.2005 - Vyzvednuty a obuty elektrony, sice zatim jen na 165/80/13 OR34, ale vypadá to zas o něco lépe.

29.7.2005 - Koupena přední maska s přídavnými dálkovkami a nasazena na auto. Těšte se na foto.

!!! CHYSTÁM PŘEKVAPENÍ !!! Těšte se.



10.8.2005 - Konečně new Fotoz.



30.8.2005 - PŘEKVAPENÍ JE NA SVĚTĚ!!!!! Kupte si aktuální číslo AUTO7



27.9.2005 KABRIOLET zapsán do TP



13.11.2005 Srazík v Hradci Králové u Mc Donalds (u bývalé Delvity) - Thanx to Hurdis 4 foto.



4.4.2006 Jsem poprve po zime vyjel. a kupodivu i se stazenou strechou.



15.4.2006 Běšiny Jaro 2006 - Cestou tam strašná mlha, v Klatovech se udělalo nádherně, tak jsem stáhnul střechu.



Cca 10.4.2006 další zkušenost s POLICII ČR - Měli jste vidět ten vyděšený výraz příslušníka, když ukazoval kolegovi můj techničák řka: "Ty vole, von to tam má" a ukazoval na zapsaný KABRIOLET 2DV. Evidentně to byl škodovkář, protože jsme si ještě pokecali, že naposled viděl kabrio v Mělníku 2000 atd... Přestupek vyřešen domluvou (otáčení se na světelné křižovatce).



20.4.2006 Namontován nový výfuk - ve starém bylo 7 malých direk. Jsem zvedav jak dlouho vydrzi - je totiz od AUTO SONA.



4.5.2006 Byl jsem se podivat na nove blatniky. Nedopadly uplne podle mych predstav - jsou malicko pomerancove, ale to se mozna jeste zlepsi, precijen je to cerstve strikly a lak jeste nejakou dobu pracuje, ale vypada, ze mozna budu reklamovat barvu - zdaly se mi trochu svetlejsi a pritom podle vzorniku barva naprosto presne sedela....uvidime, v nejhorsim mi budou muset zadarmo namichat novou barvu.



8.5.2006 Z auta sundany bile (tedy spise sede) prouzky, ktere byly po bocich. Vymenen LP blatnik. Zitra bude pravdepodobne vymenen PP blatnik a kulove cepy. Prouzky budou nahrazeny novymi. V prubehu tydne by mely jit do vyroby i kopie samolepek, ktere jsou na dverich a blatnicich.



19.5.2006 SKODA Tuning Doksy. Auticko dojelo v poradku. Na aute jsou nove STITKY "SKODA" na dverich, Repliky puvodnich samolepek, vymenene oba blatniky, nove bile prouzky a vyklepane dvere ridice - holt jsem si trochu maknul.



V nejblizsi dobe (horizont jednoho tydne) bude vymenen motor - zacal tlakovat do vody, ale olej je cisty. "Novy" motor bude prozatim take 130 - z meho normalniho Rapida, potom si postavim neco lepsiho.



4.6.2006 Novy motor je tam... zpocatku problemy s rozdelovacem, ktery predtim v jinem aute na tomto motoru chodil bez problemu - autu se nechtelo z nizkych otacek a jelo jako raketa 4800 - 6300 ot - trochu HC vytacet trojku do 120 a 4 do 150.... rozdelovac se dal puvodni ze stareho motoru a je klid. Nejakou zahadou se mi uz asi poctvrte u vymeny motoru stalo, ze mi odeslo dobijeci relatko - nechapu, tak bylo vymeneno za nejstarsi typ a je to uplne OK.





13.7.2006 Opět KO těsnění pod hlavou.... seru na to.... nechci už mít nic společnýho s motorama s litinovou hlavou... při nejbližší příležitosti tam pujde 781.135



14.7.2006 Zástavba motoru 781.135, který byl zakoupen z celým autem. Ze sesitu, který si předminulý majitel vedl bylo zjištěno, že motor prodělal v roce 2001 kompletní GO a je v něm nějaká ostřejší vačka. STejně tak je po GO i převodovka na vlečku (auto byla 130 GL), ale ta bude s největší pravděpodobností prodána jednomu členovi virtu. Na motoru je eMkový sací koš a vana a oboje rapiďácké parohy. o výsledku zkušební jízdy budu zanedlouho informovat.



15.7.2006 Zkušební jízda. Chtělo by to trošku poštelovat - moc se tomu nechce z nízkých otáček. Ale je to celkem pila. na dálnici 160km/h tachometrových (podle vedle mne jedoucí Octavie 155) a šlo by i víc. asi skočím na PAL-Test a na Emise, aby to poštelovali na spotřebu.



6.8.2006 Nainstalovány prahy od Grizlyho, kteremu timto jeste jednou dekuji. Foto budou brzo.



28.2.2007 Zavada na prevodovce, pravdepodobne ohnuta vidlicka nebo praskly ten plastovy mezikus v predni casti.



2.3.2007 Zavada odstranena (THANKS TUXIK). byla zlomena hokejka v prevodovce, tak se vzala z jine prevodovky.



20.4.2007 Tak po dvou letech opet STK. Vypis zavad byl: Sedadla /blbe mi zacvakavaj sklapitka/, motor prevodovka tesnost /prevodovka trochu chcije/, a svetlomety stav /byly blbe serizeny/.. a tot vse



19.1.2008 od leta je v aute jina prevodovka. Sice ma horsi synchron na 2 ale jede, narozdil od puvodni, ktera nakonec umrela z naprosto neznamych pricin.

Konecne po dlouhe dobe nainstalovan STARTER od KUBINY, kteremu timto DEKUJI, neb odvedl super praci a starter je lepsi jak novy. Auti umyto a castecne vylesteno.

Zitra probehne vymena prednich kobercu za bezove, uklid, dolesteni a vylesteni strechy. a pak alou zpatky do garage.



5.2.2008 Projizdka smer Nestrašovice pro nakomaxitovana kolecka PEG ITALY. Bohuzel kvalita prace italskych soudruhu je naprosto otresna - odlitky jsou znacne porovite, tak to nevypada uplne dobre (holt jsem mel poslouchat rady zkusenejsich a nechat je opiskovat, pak vytmelit a pak striknout barvou a lakem). S odstinem komaxitu naprosta spokojenost, a urcite sluzeb firmy JIRKAL KOMAXIT jeste vyuziji, protoze 1400 za opiskovani a nakomaxitovani 4kol je krasna cena - za totez chce jedna firma na okraji prahy temer 4000.

Rapid 130 Lux - PRODANO - komentáře:

23:09:38
11.06.2007
Matsoft
-> Jakub M.: neco uz s nima vymejslim taky...
14:01:37
31.05.2007
Jakub M.
-->Jednoduše řečeno bych měl člověka. dterý by dokázal vyrobit repliky, jen sehnat jeden originál a pak už to bude na světě.
23:52:15
27.05.2007
Matsoft
-> Jakub M.: sehnat se nedaji. urceni mas skoro dobre, davaly se na Sporty - sedany i rapidy a daly se koupit jako doplnkova vybava. pokud byly na sportovi, tak byly v barve vozu....
20:03:34
27.05.2007
havlik
-> Jakub M.: mno sehnat se moc nedájí je to spíš chyba a určení na vozy máš správně ale ne všechny kabria je měly bylo to taky jen na sporty teda myslim ale jistě ti to bude uplně upřesněno4
14:37:43
27.05.2007
Jakub M.
-->Matsoft

Člověče, dají se ještě sehnat ty spoilery které máš na VOZE? - myslím že se dávaly pouze na Cabria a na 130 Sport pro Anglii ne?? (kdyžtak oprav)

Docela rád bych je sehnal tátovi na auto
19:07:52
04.05.2007
Max
-> Tomes: pane jo....zas nějakej chytrák bez vyplněný ID... 8
12:46:12
04.05.2007
Matsoft
-> Tomes: ale ja se sveho cerveneho nezbavuji. za toho jsem mel nabidku 150tis a odmitl jsem ji....
12:18:32
04.05.2007
Tomes
8.4.2005 se nestal šťastným majitelem,ale naopak,protože sis myslel kolik na tom nevyděláš a teď se toho nemůžeš zbav it ani za nákup.3
15:27:41
01.05.2007
Pavel P..
-> Matsoft: když myslíš... ale až se ti při tvym stylu jízdy někde rozlámou tak uvidíš...1
15:25:07
01.05.2007
Matsoft
-> Pavel P.: v servisu rikaly ze jsou az na to vyzrani kvalitni a ze se na tom da bez obav jezdit. Zavody by to samozrejme uz nesneslo, ale na bezny jezdeni je tam materialu jeste dost
15:13:38
01.05.2007
Pavel P..
snad na těch vyžranejch pavučinách nechceš jezdit? ty jsou tak na zimní stání..3
22:02:29
24.04.2007
magor-no1
gratuluji
12:11:12
24.04.2007
Majkl
-> Matsoft: tak gratuluju k nove technicke!
00:26:35
19.03.2007
Matsoft
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
17:20:06
18.03.2007
Nwkt
-> Tuxik: A někdo vás tam viděl a založil si tu na to téma 3
17:19:06
18.03.2007
Tuxik
-> Strnadek: jj vcera jsme s Matsoftem jeli do Boleslavi :-)
23:24:37
17.03.2007
Strnadek
Sem tě zase dneska viděl ject - v zenklově si jel nahoru, já naproti s tramvají (jako řidič mám docela dobrej výhled)... ten svět je malej 4
14:05:54
22.12.2006
Nwkt
-> Psilocibin: To neni MTX 4
14:05:45
22.12.2006
Matsoft
-> Psilocibin: to neni MTX to je LDD 1
14:04:33
22.12.2006
Psilocibin
kde na ty MTXka chodíš. na vlastní oči jsem ho viděl jen jednou. A sehnat ho zrovna když se prodává to snad ani nejde. Šťastlivče.
Extreme Tyres