skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co k tomu napsat.....
Je tomu presne rok (4.4.2014), co jsem se dovedel o tomhle vraku... Slovo dalo slovo a dohodla se cena.... I nastalo dlouhe dohadovani co se tyka dopravy atd.... Zacatkem brezna 2015 mi na FB pristala zprava, ktera mne potesila... Auto je mozne vyzvednout.... Zatim jeste neni v CR, ale pocitam, ze nejpozdeji 5.4.2015 bude....
Stav je zrejmy z fotek...cca 6 let to stalo pod plachtou... i z fotky je zrejme, ze majitel uplne nechtel, aby to "nedychalo", tak je hardtop trosku zvedly. Mimochodem HARDTOP je velmi raritni doplnek... dle mych info jich bylo vyrobeno cca 5ks... proto nejsem moc rad, ze existuje nove vyrobena forma pro vyrobu. Stale premyslim zda ho prodat ci si ten neforemny kus laminatu potazeny kozenkou nechat.... No... uvidime.....jak se vyvine situace.
Tot zatim vse... Upravy a opravy, pripadne foto z dopravy do CR budou brzo nasledovat...
4.4.2015 16:20 Nalozeno... ted na dalku sepsat papiry a sup do CR....
5.4.2015 Poprve na ceske pevnine....
Stav: nema to prahy, lemy, podelniky prahu, okraj podlahy. Kufr skrz jen u chladicovky, kolem brzdovych hadic zdrave, P kapsy cele... proste zajimave shnile... Plus tedy shnily novy C sloupek - proste jak se anglani vyprdli na antikorozni ochranu.... A jeste shnily ram okna, ovsem ne v dolni casti u sloupku, kde by to bylo normalni, ale nahore....
9.4.2015 Nakoupena cast plechariny-pravy podbeh, lem, vyztuha prahu, zadni podelniky prahu....
23.4.2015 Clovek mini a priroda meni... P kapsy jsou sice temer OK - az na dve dirky cca pul cm, ale vrsky podbehu jsou emental... A jako tresnicka na dortu je ZAREZLY motor. Ani velky trhak a trubka ho neprimely se otocit...
27.4.2015 Oloupana ipa z prednich podlah... zjistena koroze u praveho podbehu, castecne urezly tunel od podlahy (to uz jsem resil i na garde), a sikma cast podlahy pod pedaly... jinak kupodivu OK... zadek, ktery budu loupat priste je na tom hur....
16.6.2015 Prevezeno na dilnu... Zitra zacne komplet odstrojovani a o vejkundu pocne vyvarka.... Nejake foto pridam zitra....
17.6.2015 Odstrojovani.... nasly se nejake nove direcky a na co sahl anglan, to je shnily....
18.6.2015 Odlouban zbytek podlahy, vyskleno predni okno, opatrne odstranena kozenka, aby se nektere casti daly vratit a nektere nechat udelat nove dle originalu.... Zatim se jako nejvetsi krize jevi ram celniho okna, ktery je kupodivu vespod uplne OK, ale zvrchu total KO...
14.7.2015 Mame zpet vrsek chladicovky a jeden vrsek podbehu.... zitra snad levou P kapsu plus zavareni nejakych direk...
16.11.2015 A abyste nerekli, ze se nic nedeje, tak davam par fotek... Chvili to byla dokonce Flintstoun kara, ale podlaha je zpet.... za to kufr zatim zeje prazdnotou... ale reknete... kdy mate moznost videt napravnici zvrchu, kdyz je v aute?! :-D
2.2.2016 Tak a hop zpatky na vetev (neplest s Vetev)... pujdou vymenit i podbehy, rost kufru a komplet chladicovka.... proste z gruntu novy....
10.3.2017 Po dlooooouhe dobe nejaka cinnost.... Protoze Tuxik byl jiz dlouhou dobu casove vytizen, tak se kastle presunula jinam, kde by mela byt do leta hotova... a Tuxika ceka jen slozeni naprav, ktere jsou jiz v dilech pripraveny... Jinak je jiz pripraven funkcni motor, ale ten prozatim spinka v garazi kousek od Prahy.
21.1.2018 Noční prevoz, protoze se na kastli temer rok nesahlo :( no.. ale to se zmeni... koncem unora si na ni klempir, ktery dela povetsinou erka, udela cas... Dekuji clenum APPLE a Bibendum30 za pomoc pri transportu.
9.11.2018 S 3/4 rocnim spozdenim prisla konecne u klempire rada na cabrio... postupne sem budu pridavat fotky s postupem praci, tak jak mi je klempira bude posilat.
13.3.2019 Jsem si udelal radost v podobe novych number plates.
9.-12.7.2019 Pripraven novy ram predniho okna a vykuchan stary shnily z auta.....
13.-17.7.2019 Ram okna usazen, lehce nabodovan a vyzkouseno zda vse pasuje... VSE OK - mozno natvrdo navarit....
22.-25.7.2019 Priprava "nove" podlahy....
6.8.2019 Flintstones.... upadla podlaha......
8.2019 - 11.2019 Pokracuje vyvarka..... semtam aktualizuji foto....
1.2020 Z hovna se tu plete cele auto.... ANO, KLEMPIR JE KOUZELNIK!!!
7.2020 Prodan hardtop - zustava vsak na virtu....
Zkontrolovan postup praci.... vicemene nebylo moc co fotit... Na aute jeden novy C sloupek (zatim bez obalu), ktery je nadherne udelany. Zkonzultovany nejake detaily atd... Zbyva dovarit nekolik drobnosti... obaly C sloupku, drzaky podelnych ramen.... a vse k sobe poradne provarit.... Pak priprava pod lak... NOVE FOTO budou v horizontu 14 dnu.
Objeven novy prvek v konstrukci Luxe.... kdo cekal, ze ten jekl, ze ktereho je oblouk, je prazdny, tak se mylil... jsou v nem dve tenke avsak pomerne silnostenne trubky.
14.7.2020 V Anglii vyzvednuty EMPI.... v CR budou obuty na 195/55/15, coz temer odpovida 165/82/13.
4.8.2020 Konecne vyzvednuty EMPI a jsou doma... Jeste uvazuji o rozmeru 185/60/15, ktery je puvodnim 13" jeste blize, ale 195/55/15 jsou levnejsi :D E: ceny se zmenily a 185/60/15 jsou levnejsi
26.9.2020 Navsteva u klempiry... mizi male dirky.... chybi jeste par vetsich veci, ale ty dle slov klepmpire jsou hotove rychle a prave tohle mizeni malych direk je casove nejnarocnejsi.... oblouk je take zpet....
6.1.2021 Vyzvednut TP z registru. V TP zapsany vsechny typicky skodovacke rozmery kol a 185/60/15 a 195/55/15
Je tomu presne rok (4.4.2014), co jsem se dovedel o tomhle vraku... Slovo dalo slovo a dohodla se cena.... I nastalo dlouhe dohadovani co se tyka dopravy atd.... Zacatkem brezna 2015 mi na FB pristala zprava, ktera mne potesila... Auto je mozne vyzvednout.... Zatim jeste neni v CR, ale pocitam, ze nejpozdeji 5.4.2015 bude....
Stav je zrejmy z fotek...cca 6 let to stalo pod plachtou... i z fotky je zrejme, ze majitel uplne nechtel, aby to "nedychalo", tak je hardtop trosku zvedly. Mimochodem HARDTOP je velmi raritni doplnek... dle mych info jich bylo vyrobeno cca 5ks... proto nejsem moc rad, ze existuje nove vyrobena forma pro vyrobu. Stale premyslim zda ho prodat ci si ten neforemny kus laminatu potazeny kozenkou nechat.... No... uvidime.....jak se vyvine situace.
Tot zatim vse... Upravy a opravy, pripadne foto z dopravy do CR budou brzo nasledovat...
4.4.2015 16:20 Nalozeno... ted na dalku sepsat papiry a sup do CR....
5.4.2015 Poprve na ceske pevnine....
Stav: nema to prahy, lemy, podelniky prahu, okraj podlahy. Kufr skrz jen u chladicovky, kolem brzdovych hadic zdrave, P kapsy cele... proste zajimave shnile... Plus tedy shnily novy C sloupek - proste jak se anglani vyprdli na antikorozni ochranu.... A jeste shnily ram okna, ovsem ne v dolni casti u sloupku, kde by to bylo normalni, ale nahore....
9.4.2015 Nakoupena cast plechariny-pravy podbeh, lem, vyztuha prahu, zadni podelniky prahu....
23.4.2015 Clovek mini a priroda meni... P kapsy jsou sice temer OK - az na dve dirky cca pul cm, ale vrsky podbehu jsou emental... A jako tresnicka na dortu je ZAREZLY motor. Ani velky trhak a trubka ho neprimely se otocit...
27.4.2015 Oloupana ipa z prednich podlah... zjistena koroze u praveho podbehu, castecne urezly tunel od podlahy (to uz jsem resil i na garde), a sikma cast podlahy pod pedaly... jinak kupodivu OK... zadek, ktery budu loupat priste je na tom hur....
16.6.2015 Prevezeno na dilnu... Zitra zacne komplet odstrojovani a o vejkundu pocne vyvarka.... Nejake foto pridam zitra....
17.6.2015 Odstrojovani.... nasly se nejake nove direcky a na co sahl anglan, to je shnily....
18.6.2015 Odlouban zbytek podlahy, vyskleno predni okno, opatrne odstranena kozenka, aby se nektere casti daly vratit a nektere nechat udelat nove dle originalu.... Zatim se jako nejvetsi krize jevi ram celniho okna, ktery je kupodivu vespod uplne OK, ale zvrchu total KO...
14.7.2015 Mame zpet vrsek chladicovky a jeden vrsek podbehu.... zitra snad levou P kapsu plus zavareni nejakych direk...
16.11.2015 A abyste nerekli, ze se nic nedeje, tak davam par fotek... Chvili to byla dokonce Flintstoun kara, ale podlaha je zpet.... za to kufr zatim zeje prazdnotou... ale reknete... kdy mate moznost videt napravnici zvrchu, kdyz je v aute?! :-D
2.2.2016 Tak a hop zpatky na vetev (neplest s Vetev)... pujdou vymenit i podbehy, rost kufru a komplet chladicovka.... proste z gruntu novy....
10.3.2017 Po dlooooouhe dobe nejaka cinnost.... Protoze Tuxik byl jiz dlouhou dobu casove vytizen, tak se kastle presunula jinam, kde by mela byt do leta hotova... a Tuxika ceka jen slozeni naprav, ktere jsou jiz v dilech pripraveny... Jinak je jiz pripraven funkcni motor, ale ten prozatim spinka v garazi kousek od Prahy.
21.1.2018 Noční prevoz, protoze se na kastli temer rok nesahlo :( no.. ale to se zmeni... koncem unora si na ni klempir, ktery dela povetsinou erka, udela cas... Dekuji clenum APPLE a Bibendum30 za pomoc pri transportu.
9.11.2018 S 3/4 rocnim spozdenim prisla konecne u klempire rada na cabrio... postupne sem budu pridavat fotky s postupem praci, tak jak mi je klempira bude posilat.
13.3.2019 Jsem si udelal radost v podobe novych number plates.
9.-12.7.2019 Pripraven novy ram predniho okna a vykuchan stary shnily z auta.....
13.-17.7.2019 Ram okna usazen, lehce nabodovan a vyzkouseno zda vse pasuje... VSE OK - mozno natvrdo navarit....
22.-25.7.2019 Priprava "nove" podlahy....
6.8.2019 Flintstones.... upadla podlaha......
8.2019 - 11.2019 Pokracuje vyvarka..... semtam aktualizuji foto....
1.2020 Z hovna se tu plete cele auto.... ANO, KLEMPIR JE KOUZELNIK!!!
7.2020 Prodan hardtop - zustava vsak na virtu....
Zkontrolovan postup praci.... vicemene nebylo moc co fotit... Na aute jeden novy C sloupek (zatim bez obalu), ktery je nadherne udelany. Zkonzultovany nejake detaily atd... Zbyva dovarit nekolik drobnosti... obaly C sloupku, drzaky podelnych ramen.... a vse k sobe poradne provarit.... Pak priprava pod lak... NOVE FOTO budou v horizontu 14 dnu.
Objeven novy prvek v konstrukci Luxe.... kdo cekal, ze ten jekl, ze ktereho je oblouk, je prazdny, tak se mylil... jsou v nem dve tenke avsak pomerne silnostenne trubky.
14.7.2020 V Anglii vyzvednuty EMPI.... v CR budou obuty na 195/55/15, coz temer odpovida 165/82/13.
4.8.2020 Konecne vyzvednuty EMPI a jsou doma... Jeste uvazuji o rozmeru 185/60/15, ktery je puvodnim 13" jeste blize, ale 195/55/15 jsou levnejsi :D E: ceny se zmenily a 185/60/15 jsou levnejsi
26.9.2020 Navsteva u klempiry... mizi male dirky.... chybi jeste par vetsich veci, ale ty dle slov klepmpire jsou hotove rychle a prave tohle mizeni malych direk je casove nejnarocnejsi.... oblouk je take zpet....
6.1.2021 Vyzvednut TP z registru. V TP zapsany vsechny typicky skodovacke rozmery kol a 185/60/15 a 195/55/15
Rapid 136 Lux Renovace - komentáře:
13:39:45
16.11.2015
16.11.2015
Matsoft
-> Pavell: u kamose je rapid na ND, tak se z nej fikne strecha a postizene casti se vymeni....
13:23:40
16.11.2015
16.11.2015
Pavell
co budeš dělat s tím rámem kolem střechy? Vypadá to děsivě
22:28:36
18.06.2015
18.06.2015
miguelias
-> miguelias: Být tebou tak jsi s tou podlahou pohraju. není to škoda zabít zalátanou podlahou ? Já mám obyčejnou užovku, ale i tak si s tím hraju snažím se aby to bylo uděláno co nejlépe a to včetně všech prolisů :) Když už tak pořádně. Není lepší to udělat jednou a pořádně ? A není to jne o penězích...ta podlaha by nemusela stát prakticky nic. Kdybys vyřezal zdravé části z nějakého vrkau a tak to převařil, nemuselo by to být špatné, a ani by to nějak nešlo vidět.
22:19:39
18.06.2015
18.06.2015
miguelias
-> Matsoft: tak jsem to chtěl říct :) ale plete se mi to....
22:18:27
18.06.2015
18.06.2015
Matsoft
-> miguelias: LDD bylo celkem 343 (nebo 334) a z toho pry 58 Luxu...
21:41:20
18.06.2015
18.06.2015
miguelias
-> Matsoft 18.06.15 21:24:11: 58 ks ldd není moc. Dal bych ho přesně do stavu v jakém opustil brány ldd. Jinak kdyby se to mělo bastlit tak to smysl moc nemá...
21:24:11
18.06.2015
18.06.2015
Matsoft
-> miguelias: ono vseobecne kabria jsou vzacna... Kdyz vezmeme v potaz, ze celkem cabrii bylo cca 500.... Pokud Luxu bylo opravdu jen 58ks, tak sice patri k "masovejsi" vyrobe, nicmene dle info z Nemecka bylo G/R Meise cca 80ks (info primo od pana Meise), takze I tak je vzacnejsi... Byt se jich zachovalo pomerne hodne... Samozrejme Kanada, Dansko, Rakousko nebo MTX je uplne jina kava - 6, 20 a 18ks je trochu jinde nez 58, 80 a cca 280 (standart). No a co se oprav tyka, tak kazdy zachraneny kus je fajn... A kupodivu ani nesnizuje cenu ostatnich, jak tomu mnohokrat je u jinych znacek...
21:23:53
18.06.2015
18.06.2015
havlik
-> Pavell: nemožné na počkání, zázraky do druhého dne
21:21:00
18.06.2015
18.06.2015
Pavell
Akorát ten rozpočet mi přijde teda dost malej, odvážnej. Taky momentálně "generálkuju"ra
pida a to jen lítá a stojí mi tam pořád rozebraná prázdná kastle.
No hodně zdaru.
No hodně zdaru.
21:13:28
18.06.2015
18.06.2015
miguelias
Luxy jsou vzácné...podle mě se to vyplatí dát dokupy. veterány z 30tých let se taky opravujou a to i v daleko horším stavu, a tyhle rapidy na tom budou jendou stejně. Za mě zachránit......
21:07:26
18.06.2015
18.06.2015
rsvancara
-> Matsoft: Kašli na sentimentalitu, jestli toho z originálu zbyte víc nebo míň. Vyměnit co největší celky a pokud možno svářet tam, kde svářeli v automobilce....
21:00:53
18.06.2015
18.06.2015
Matsoft
-> Tomaso435: hele, na par mistech odloupal... A tam kde odloupal je cistej plech... Takze cajk..... Ale samozrejme predpokladam ze nekde narazim na rez... Je to vic jak pravdepodobny... Na vetsinu existujou opravarensky plechy... Na neco ne, ale to pujde uriznout z jednoho vraku...
20:51:13
18.06.2015
18.06.2015
Tomaso435
ještě bych se zamyslel nad tím, kolik toho původního originálu zbyde.... podlaha nasračky, sloupky nasračky, podběhy nasračky, rám okna nasračky... a ještě sis neodloup plastizol....
asi bych to umístil do muzea tak jak to je, jenom bez vinka .....
asi bych to umístil do muzea tak jak to je, jenom bez vinka .....
20:23:16
18.06.2015
18.06.2015
Jozka
-> m8rinek: Tak uvidíme.. i když tohle vypadá na samý hranici stavu vhodnýho pro užití "parciální metody"..
-> Matsoft: Úmysl chápu - tak snad bude ještě realizovatelnej..
-> Matsoft: Úmysl chápu - tak snad bude ještě realizovatelnej..
20:22:52
18.06.2015
18.06.2015
Matsoft
-> MOLSO: s tim, ze se obcas bude muset riznout hloubeji mas pravdu... A vis jak to je... Ono ani treba za 10 let na tu pravou renovaci nemusi dojit... Muze mi nejakej debil sestrelit a udelat totalku... Ale to ho potom na miste zabiju... A opakuju... "repliku" bych si umel postavit sam... Ale nechci. A co se tyka opravy uz opravovaneho... Zalezi jak je to delane... Vetsinou je to za trest.
20:17:09
18.06.2015
18.06.2015
Michal N 283 - zrušená registrace
-> MOLSO:
20:15:34
18.06.2015
18.06.2015
Matsoft
-> m8rinek: barva na to prijde bud prumyslovej akryl nebo prumyslovej uretan, podle toho u ceho budou umet nejblizsi odstin k zamyslenemu... Cast calouneni puvodni, cast nove udelana (kozenka ze za par korun). Co se tyka vyvarky, tak neco origo opravarensky dily, neco zaplaty...
20:15:28
18.06.2015
18.06.2015
MOLSO
-> Matsoft: ja sa chcem len spýtať, či si už niekedy skúšal vyvárať už raz vyvarené a dajme tomu dobastlené auto (vo všeobecnej rovine, v žiadnom prípade teraz neposudzujem kvalitu tuxikovych alebo inych zvarov). Ja som mal tú česť, a už by som sa na to nahovoriť nikdy nedal. Radšej opraviť prehnilú paštiku, než opravovať dobastlené a polepené auto ktoré "sa polepilo aby ešte nejaky rok vydržalo".
Ale ani vyváranie paštiky nie je med lízať, keď sa to má spraviť poriadne, tak je občas treba zarezať ďalej, ako človek pôvodne plánoval. Ja osobne by som na tejto kastli ani neuvažoval nad zachraňovaním, lebo sa do toho nasype kopa peňazí, času námahy a potu, a stále to nebude ono, lebo to bude pohnité vo všetkých dutinách. Moja zelená bola na tom na prvý pohľad oveľa lepšie, a stejnak som to vyváral pol roka, pretože som to chcel mať poriadne, a stále som nachádzal nové a nové prehnité miesta. Druhý krát by som do toho už nešiel. Pekných kasní je stále dosť a končia na vrakoviskách.
Ale ani vyváranie paštiky nie je med lízať, keď sa to má spraviť poriadne, tak je občas treba zarezať ďalej, ako človek pôvodne plánoval. Ja osobne by som na tejto kastli ani neuvažoval nad zachraňovaním, lebo sa do toho nasype kopa peňazí, času námahy a potu, a stále to nebude ono, lebo to bude pohnité vo všetkých dutinách. Moja zelená bola na tom na prvý pohľad oveľa lepšie, a stejnak som to vyváral pol roka, pretože som to chcel mať poriadne, a stále som nachádzal nové a nové prehnité miesta. Druhý krát by som do toho už nešiel. Pekných kasní je stále dosť a končia na vrakoviskách.
20:09:36
18.06.2015
18.06.2015
Matsoft
-> Jozka: ted jde o to zachovat co nejvic, ale zaroven nejde o to to opravit "profi", ale zbavit co nejvic koroze a "odementalit"..
. A dat do takoveho stavu, aby to byla provozni kara a I nejak vypadala... Ja se vylozene tesim, az sem budu davat fotky z postupu praci, jak si nekteri budou trhat snad I rodidla jaka je to prasarna, ze nekde neni prolis atd... Samozrejme celou rovnou podlahu bych nedelal, to je uplne k prdu, ale kdyz jde vic jak 80pct zachovat, tak ji radsi zachovam nez abych rezal vic nez je treba...