skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Osmělil jsem se přidat sem svůj dlouholetý projekt, jehož kompletní historii lze sledovat zde: www.skoda110r.cz/article.
php?id=846
Myšlenka postavit z eRka kabrio nebo roadster mě provází skoro stejně dlouho, jako posedlost eRky samotnými, tedy někdy od r. 1998. Po spoustě kreseb, rozmýšlení a zkoumání jsem nakonec v r.2009 získal od úřadu povolení k přestavbě eRka na 2 místný roadster. Po několika předchozích pokusech, které nakonec skončily ve šrotu jsem se pustil do přestavby nanovo před 2 lety na dovezené eRkové kastli, která nevypadala zle, ale postupné kuchání za účelem vyztužení a úpravy skeletu ukázalo, že to žádný zázrak nebyl a skoro rok a půl jsem strávil základními opravami skeletu, aby se po vyztužení mohla odříznout střecha a mohlo se konečně pokračovat skutečnou stavbou roadsteru.
A to je právě aktuální situace, na fotkách je stručně dokumentovaný průběh oprav a aktuální stav - skelet položený na rámu a odříznutá střecha.
Provedené práce:
- vyměněny komplet oba prahy i s kapsami ramen, včetně implantace vyztužení
- opraveny zadní podběhy (detaily je potřeba ještě dodělat)
- vyměněny přední části obou předních podběhů, včetně opravy přilehlé části podlahy kufru
- vyztuženy A sloupky
- připraveny příčky podlahy s držáky sedaček (po předchozím odstranění původních držáků a příček)
- odříznutá střecha
- započatá úprava zadního plata pro sestavení s kapotou z kila
Co mě čeká dále:
Je to toho ještě strašně moc, ale ve stručnosti:
- vyztužení bočnic
- dodělání podlahy
- spousta drobných oprav skeletu
- oblouky za sedačky, vyztužení rámu okna
a pak taková ta renovační a opravárenská klasika - renovace náprav, motoru, interiér, lak, elektrika atd. atd...
22.1.2015 - práce na úpravě zadního plata, podrobnosti na skoda110r.cz
27.1.2015 - demontoval jsem obě nápravy, připravil nějaké výztuhy boků a pokračoval úpravou zadního torpéda i na druhé straně.
8.3.2015 - přeci jen byla zima a moc se do garáže nechodilo, tak jen pár drobností - úprava pravé strany torpéda a oškrábání další části nátěrů
11.3.2015 - včera jsem dovezl ohnuté oblouky rámu za sedačky
30.6.2015 - postupně jsem doupravil plato, opravil prostor chladiče a auto opět cvičně seskládal.
9.8.2015 - přerovnal jsem fotky - nejnovější od 1. Na autě: svařeny okraje podlahy s podlahou, opraveny výřezy v zadním platu, vyrobeny výztuhy rohu A-sloupku, vyrobeny příčky sedaček - vlevo přibodovány - sedačka drží na svém místě. Mezitím průběžně čištění plechů, odrezovač, základovka...
30.8.2015 - Opravil jsem podlahu u levé kapsy ramene, navařil jsem příčky podlahy, vše očistil a natřel základovkou, nabodoval jsem výztuhy bočnic.
5.9.2015 - Vytvořil a navařil jsem příčku mezi C-sloupky a dodělal vyztužení bočnic
10.9.2015 - Auto jsem opět cvičně seskládal, tentokrát s eRkovým zadním čelem a pustil se do křížení kapot. Kupodivu to nakonec vypadá celkem slušně už při hrubém ořezání a spasování.
12.6.2016 - Na podzim jsem ještě stihl vyřezat nekulturu v přední části podlahy a pak až do června nic. Postupně jsem dořezal ošklivosti a dopasoval přední nosník podlahy a kusy podlahy. Dneska jsem to vše nabodoval k sobě.
31.7.2016 - Podlahu jsem zavařil a vytvořil nový kus plechu v rohu pod pedály, protože se ukázal shnilý na prach a nový nosník nebylo k čemu přivařit. Vyřezal jsem taky spodní prapodivné části podběhů.
6.8.2016 - Dotvořil jsem levý podběh
21.9.2016 - A po čase i pravý podběh
1.1.2018 - pořídil jsem manipulační / pracovní / dočasnou přední nápravu.
Vzhledem k tomu, že jsem na to přes rok nesáhl, je na čase pouvažovat, co dál.
1)Nějak se dokopat a aspoň po kouskách zase pokračovat
2)Sehnat někoho, kdo mi aspoň plechařinu dodělá
3)Sehnat někoho, kdo to dodělá celý
4)Dát to někam k ledu a dodělat v důchodu (není to tak v nedohlednu, jak to na první pohled vypadá..)
5)Skoncovat s tím jednou pro vždy.
Pro varianty 1-4 bude dřív nebo později potřeba to postavit na nějaká kola a hýbat s tím, takže nějaká pracovní náprava se hodí (zadních mám několik, ty jsem nestihl rozebrat...)
Varianta 5 se mi líbí ze všeho nejmíň, a proto se jí zatím nebudu zabývat.
25.9.2023 - po 5 letech aspoň drobná aktualizace. Projet stále ještě žije, nicméně nic zásadního se neděje, protože paralelně proběhlo a probíhá několik dalších ne-auto projektů... (stavba domu, stěhování, dokončovací práce kolem domu, péče o ještě dlouho nezletilé potomstvo a jiné menší provozní projektíky...). Kabrio víceméně bez progresu až na postavení na vlastní kola, natření všeho vařeného základovkou a ověšení plechařinou, takže to jakž takž vypadá jako auto a dá se to tlačit po vlastních. Technicky vzato je skelet víceméně hotov, potřebuje pár drobných oprav na které ještě nedošlo a dodělat nějaké kosmetické záležitosti jako zadní plato / torpédo, rám okna, ochranné oblouky a mohlo by se lakovat a skládat. Tak uvidíme jak budou ostatní projekty ubývat a snad se opět dostane i na tento. Zatím to stále nevzdávám.
Aktuální stav projektu včetně fotek viz. odkaz na začátku článku.
Myšlenka postavit z eRka kabrio nebo roadster mě provází skoro stejně dlouho, jako posedlost eRky samotnými, tedy někdy od r. 1998. Po spoustě kreseb, rozmýšlení a zkoumání jsem nakonec v r.2009 získal od úřadu povolení k přestavbě eRka na 2 místný roadster. Po několika předchozích pokusech, které nakonec skončily ve šrotu jsem se pustil do přestavby nanovo před 2 lety na dovezené eRkové kastli, která nevypadala zle, ale postupné kuchání za účelem vyztužení a úpravy skeletu ukázalo, že to žádný zázrak nebyl a skoro rok a půl jsem strávil základními opravami skeletu, aby se po vyztužení mohla odříznout střecha a mohlo se konečně pokračovat skutečnou stavbou roadsteru.
A to je právě aktuální situace, na fotkách je stručně dokumentovaný průběh oprav a aktuální stav - skelet položený na rámu a odříznutá střecha.
Provedené práce:
- vyměněny komplet oba prahy i s kapsami ramen, včetně implantace vyztužení
- opraveny zadní podběhy (detaily je potřeba ještě dodělat)
- vyměněny přední části obou předních podběhů, včetně opravy přilehlé části podlahy kufru
- vyztuženy A sloupky
- připraveny příčky podlahy s držáky sedaček (po předchozím odstranění původních držáků a příček)
- odříznutá střecha
- započatá úprava zadního plata pro sestavení s kapotou z kila
Co mě čeká dále:
Je to toho ještě strašně moc, ale ve stručnosti:
- vyztužení bočnic
- dodělání podlahy
- spousta drobných oprav skeletu
- oblouky za sedačky, vyztužení rámu okna
a pak taková ta renovační a opravárenská klasika - renovace náprav, motoru, interiér, lak, elektrika atd. atd...
22.1.2015 - práce na úpravě zadního plata, podrobnosti na skoda110r.cz
27.1.2015 - demontoval jsem obě nápravy, připravil nějaké výztuhy boků a pokračoval úpravou zadního torpéda i na druhé straně.
8.3.2015 - přeci jen byla zima a moc se do garáže nechodilo, tak jen pár drobností - úprava pravé strany torpéda a oškrábání další části nátěrů
11.3.2015 - včera jsem dovezl ohnuté oblouky rámu za sedačky
30.6.2015 - postupně jsem doupravil plato, opravil prostor chladiče a auto opět cvičně seskládal.
9.8.2015 - přerovnal jsem fotky - nejnovější od 1. Na autě: svařeny okraje podlahy s podlahou, opraveny výřezy v zadním platu, vyrobeny výztuhy rohu A-sloupku, vyrobeny příčky sedaček - vlevo přibodovány - sedačka drží na svém místě. Mezitím průběžně čištění plechů, odrezovač, základovka...
30.8.2015 - Opravil jsem podlahu u levé kapsy ramene, navařil jsem příčky podlahy, vše očistil a natřel základovkou, nabodoval jsem výztuhy bočnic.
5.9.2015 - Vytvořil a navařil jsem příčku mezi C-sloupky a dodělal vyztužení bočnic
10.9.2015 - Auto jsem opět cvičně seskládal, tentokrát s eRkovým zadním čelem a pustil se do křížení kapot. Kupodivu to nakonec vypadá celkem slušně už při hrubém ořezání a spasování.
12.6.2016 - Na podzim jsem ještě stihl vyřezat nekulturu v přední části podlahy a pak až do června nic. Postupně jsem dořezal ošklivosti a dopasoval přední nosník podlahy a kusy podlahy. Dneska jsem to vše nabodoval k sobě.
31.7.2016 - Podlahu jsem zavařil a vytvořil nový kus plechu v rohu pod pedály, protože se ukázal shnilý na prach a nový nosník nebylo k čemu přivařit. Vyřezal jsem taky spodní prapodivné části podběhů.
6.8.2016 - Dotvořil jsem levý podběh
21.9.2016 - A po čase i pravý podběh
1.1.2018 - pořídil jsem manipulační / pracovní / dočasnou přední nápravu.
Vzhledem k tomu, že jsem na to přes rok nesáhl, je na čase pouvažovat, co dál.
1)Nějak se dokopat a aspoň po kouskách zase pokračovat
2)Sehnat někoho, kdo mi aspoň plechařinu dodělá
3)Sehnat někoho, kdo to dodělá celý
4)Dát to někam k ledu a dodělat v důchodu (není to tak v nedohlednu, jak to na první pohled vypadá..)
5)Skoncovat s tím jednou pro vždy.
Pro varianty 1-4 bude dřív nebo později potřeba to postavit na nějaká kola a hýbat s tím, takže nějaká pracovní náprava se hodí (zadních mám několik, ty jsem nestihl rozebrat...)
Varianta 5 se mi líbí ze všeho nejmíň, a proto se jí zatím nebudu zabývat.
25.9.2023 - po 5 letech aspoň drobná aktualizace. Projet stále ještě žije, nicméně nic zásadního se neděje, protože paralelně proběhlo a probíhá několik dalších ne-auto projektů... (stavba domu, stěhování, dokončovací práce kolem domu, péče o ještě dlouho nezletilé potomstvo a jiné menší provozní projektíky...). Kabrio víceméně bez progresu až na postavení na vlastní kola, natření všeho vařeného základovkou a ověšení plechařinou, takže to jakž takž vypadá jako auto a dá se to tlačit po vlastních. Technicky vzato je skelet víceméně hotov, potřebuje pár drobných oprav na které ještě nedošlo a dodělat nějaké kosmetické záležitosti jako zadní plato / torpédo, rám okna, ochranné oblouky a mohlo by se lakovat a skládat. Tak uvidíme jak budou ostatní projekty ubývat a snad se opět dostane i na tento. Zatím to stále nevzdávám.
Aktuální stav projektu včetně fotek viz. odkaz na začátku článku.
RST / 110R Roadster - komentáře:
20:20:11
05.01.2018
05.01.2018
Eidy
-> Pavel P@nkáč: Tohle lze i podle současných předpisů. Pokud změníš jednu skupinu auta, lze to. A karoserie je jedna skupina.
18:16:24
05.01.2018
05.01.2018
Pavel P@nkáč
-> RSTuning: držím palce at to výjde ale něco takoveho považuji v ČR celkem za scifi...
12:26:22
05.01.2018
05.01.2018
RSTuning
-> Pavel P@nkáč 04.01.18 20:24:52: Stav předpisů se snažím sledovat a v oblasti přestaveb se toho zase tolik zásadně nezměnilo. Zatím nevidím důvod proč by to nemělo jít schválit. Že to nebude hned, jednoduché a zadarmo, to je jasné.
20:24:52
04.01.2018
04.01.2018
Pavel P@nkáč
-> Tuner#2: hele za tu dobu se to vše taky mohlo administrativně změnit, a ješte to bude nějakej čas určitě trvat takže nějaké změny nastanou další, povolení je věc hezká ale do finálního schválení cesta dlouhá...jako fandím tomu ale uplně nevěřím že to u nás dostane SPZ
17:51:50
04.01.2018
04.01.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pavel P@nkáč 04.01.18 17:36:07: Ano legální... Možná by stačilo si přečíst popis, když už tohle notoricky známé auto neznáš.
17:36:07
04.01.2018
04.01.2018
Pavel P@nkáč
-> wlad: legalní jo? zajimavé...
11:51:11
04.01.2018
04.01.2018
wlad
Radku nevzdávej to. Tím spíš, že to může být zcela legální. Nemít toho rozdělaného tolik tak ti snad řeknu ať to dovezeš. :-D
21:44:10
03.01.2018
03.01.2018
RSTuning
-> ZdrubT: no to já taky , jen netuším, kdy to bude... těch cílovejch termínů už bylo tolik, že už si netroufám něco odhadovat.
21:21:39
03.01.2018
03.01.2018
ZdrubT
Moc se těšim na dokončení.
08:27:51
20.08.2015
20.08.2015
RSTuning
Tak pracovní eRková kapota je doma.
12:27:57
23.07.2015
23.07.2015
RSTuning
Tak jsem se nakonec přiklonil k variantě dop(R)asování 100 a eR kapoty, ono to přeci jen bude asi vypadat lépe. 100 kapotu na rozřezání mám, ale eR mi chybí. Nepřebývá někomu zadní eRková kapota klidně i v hroším stavu?
Potřeboval bych hlavně její zadní část v přiměřeně celistvém stavu.
Potřeboval bych hlavně její zadní část v přiměřeně celistvém stavu.
22:56:49
16.02.2015
16.02.2015
Jozka
-> RSTuning: Snad svý R kusovkový kapoty nevyházeli všichni.. Mrknu, jak moc hluboko je ten blatník zahrabanej a když se ti nenaskytne něco v okolí, můžu dle dispozic kus odříznout a třeba i poslat - nebo vzít do Běšin, jestli nespěcháš a pojedeš..
21:57:21
16.02.2015
16.02.2015
RSTuning
-> Jozka: zadní blatníky by se mi hodily, kilí kapoty mám 2, ale eRkovou na rozkudlání zatím nemám... měl jsem, ale už dávno jsem se toho zbavil, nevědouc, že by mi to mohlo být k užitku... klasika. A to jsem měl i nějakou poupravovanou, který by nebyla škoda...
20:48:38
16.02.2015
16.02.2015
Jozka
-> RSTuning: Zajímavý.. myslel bych, že by se mělo dát jenom přetvarováním lemu. Jinak bych hlasoval pro dop(r)asování kapoty, i když asi fakt pracnější..
E: Jinak jeden kilí blatník-kusovku asi ještě mám..
E2: Vlastně i Š100 kapotu navíc..
E: Jinak jeden kilí blatník-kusovku asi ještě mám..
E2: Vlastně i Š100 kapotu navíc..
17:39:53
16.02.2015
16.02.2015
RSTuning
-> Jozka: Eidy má pravdu, tvar žlábku/hrany kapoty je jinej. Takžr mě čeká buď na eRkový blatníky navařit žlábek z kila (ploutev se zdá stejně vysoká), nebo stvořit nějakou speciální kapotu kombinací větší části z kila a zadní hranu s boky z eRka. Úprava blatníků se zdá jednodušší, kapota zase asi hezčí, ale kdovíjak by se taky mohla povést.
Takže v tuto chvíli sháním nějaký kilí zadní blatníky, stačí mi jen vršek, spodek klidně naprach. Přinejmenším nějaká pracovní verze bude s komplet kapotou z kila, do budoucna se uvidí.
Takže v tuto chvíli sháním nějaký kilí zadní blatníky, stačí mi jen vršek, spodek klidně naprach. Přinejmenším nějaká pracovní verze bude s komplet kapotou z kila, do budoucna se uvidí.
22:39:56
15.02.2015
15.02.2015
Jozka
-> Eidy: No.. kdo ví - ale dozvíme se to doufám.
Bral jsem tak po paměti a taky dle MBX ze kdysi, který mělo nabastlený blatníky z eRka a kilí kapotu a přitom vypadalo, že sáhnuto nebylo do ničeho..
Bral jsem tak po paměti a taky dle MBX ze kdysi, který mělo nabastlený blatníky z eRka a kilí kapotu a přitom vypadalo, že sáhnuto nebylo do ničeho..
22:28:11
15.02.2015
15.02.2015
Eidy
-> Jozka: Já bych právě neřekl. skoda-virt.cz/cz/.../1821
35-2-rst
Ale Radek asi kilovou kapotu pořeže a upraví.
Ale Radek asi kilovou kapotu pořeže a upraví.
22:09:01
15.02.2015
15.02.2015
Jozka
-> Eidy: Stovka má jen na blatníkách větší "ploutve", řekl bych..
20:32:15
15.02.2015
15.02.2015
Eidy
-> RSTuning: Jak pasujou eRkový blatníky a kilová kapota (zadní)? Mě přijde, že úplnej konec má dost jinej rádius. ERkový tak pozvolna klesají, zatímco u kila to jde rovně až na konec a pak šup dolů k čelu.
20:08:47
15.02.2015
15.02.2015
Tomáššš
-> RSTuning: pekna praca , pridavam k oblubenym