skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Osmělil jsem se přidat sem svůj dlouholetý projekt, jehož kompletní historii lze sledovat zde: www.skoda110r.cz/article.
php?id=846
Myšlenka postavit z eRka kabrio nebo roadster mě provází skoro stejně dlouho, jako posedlost eRky samotnými, tedy někdy od r. 1998. Po spoustě kreseb, rozmýšlení a zkoumání jsem nakonec v r.2009 získal od úřadu povolení k přestavbě eRka na 2 místný roadster. Po několika předchozích pokusech, které nakonec skončily ve šrotu jsem se pustil do přestavby nanovo před 2 lety na dovezené eRkové kastli, která nevypadala zle, ale postupné kuchání za účelem vyztužení a úpravy skeletu ukázalo, že to žádný zázrak nebyl a skoro rok a půl jsem strávil základními opravami skeletu, aby se po vyztužení mohla odříznout střecha a mohlo se konečně pokračovat skutečnou stavbou roadsteru.
A to je právě aktuální situace, na fotkách je stručně dokumentovaný průběh oprav a aktuální stav - skelet položený na rámu a odříznutá střecha.
Provedené práce:
- vyměněny komplet oba prahy i s kapsami ramen, včetně implantace vyztužení
- opraveny zadní podběhy (detaily je potřeba ještě dodělat)
- vyměněny přední části obou předních podběhů, včetně opravy přilehlé části podlahy kufru
- vyztuženy A sloupky
- připraveny příčky podlahy s držáky sedaček (po předchozím odstranění původních držáků a příček)
- odříznutá střecha
- započatá úprava zadního plata pro sestavení s kapotou z kila
Co mě čeká dále:
Je to toho ještě strašně moc, ale ve stručnosti:
- vyztužení bočnic
- dodělání podlahy
- spousta drobných oprav skeletu
- oblouky za sedačky, vyztužení rámu okna
a pak taková ta renovační a opravárenská klasika - renovace náprav, motoru, interiér, lak, elektrika atd. atd...
22.1.2015 - práce na úpravě zadního plata, podrobnosti na skoda110r.cz
27.1.2015 - demontoval jsem obě nápravy, připravil nějaké výztuhy boků a pokračoval úpravou zadního torpéda i na druhé straně.
8.3.2015 - přeci jen byla zima a moc se do garáže nechodilo, tak jen pár drobností - úprava pravé strany torpéda a oškrábání další části nátěrů
11.3.2015 - včera jsem dovezl ohnuté oblouky rámu za sedačky
30.6.2015 - postupně jsem doupravil plato, opravil prostor chladiče a auto opět cvičně seskládal.
9.8.2015 - přerovnal jsem fotky - nejnovější od 1. Na autě: svařeny okraje podlahy s podlahou, opraveny výřezy v zadním platu, vyrobeny výztuhy rohu A-sloupku, vyrobeny příčky sedaček - vlevo přibodovány - sedačka drží na svém místě. Mezitím průběžně čištění plechů, odrezovač, základovka...
30.8.2015 - Opravil jsem podlahu u levé kapsy ramene, navařil jsem příčky podlahy, vše očistil a natřel základovkou, nabodoval jsem výztuhy bočnic.
5.9.2015 - Vytvořil a navařil jsem příčku mezi C-sloupky a dodělal vyztužení bočnic
10.9.2015 - Auto jsem opět cvičně seskládal, tentokrát s eRkovým zadním čelem a pustil se do křížení kapot. Kupodivu to nakonec vypadá celkem slušně už při hrubém ořezání a spasování.
12.6.2016 - Na podzim jsem ještě stihl vyřezat nekulturu v přední části podlahy a pak až do června nic. Postupně jsem dořezal ošklivosti a dopasoval přední nosník podlahy a kusy podlahy. Dneska jsem to vše nabodoval k sobě.
31.7.2016 - Podlahu jsem zavařil a vytvořil nový kus plechu v rohu pod pedály, protože se ukázal shnilý na prach a nový nosník nebylo k čemu přivařit. Vyřezal jsem taky spodní prapodivné části podběhů.
6.8.2016 - Dotvořil jsem levý podběh
21.9.2016 - A po čase i pravý podběh
1.1.2018 - pořídil jsem manipulační / pracovní / dočasnou přední nápravu.
Vzhledem k tomu, že jsem na to přes rok nesáhl, je na čase pouvažovat, co dál.
1)Nějak se dokopat a aspoň po kouskách zase pokračovat
2)Sehnat někoho, kdo mi aspoň plechařinu dodělá
3)Sehnat někoho, kdo to dodělá celý
4)Dát to někam k ledu a dodělat v důchodu (není to tak v nedohlednu, jak to na první pohled vypadá..)
5)Skoncovat s tím jednou pro vždy.
Pro varianty 1-4 bude dřív nebo později potřeba to postavit na nějaká kola a hýbat s tím, takže nějaká pracovní náprava se hodí (zadních mám několik, ty jsem nestihl rozebrat...)
Varianta 5 se mi líbí ze všeho nejmíň, a proto se jí zatím nebudu zabývat.
25.9.2023 - po 5 letech aspoň drobná aktualizace. Projet stále ještě žije, nicméně nic zásadního se neděje, protože paralelně proběhlo a probíhá několik dalších ne-auto projektů... (stavba domu, stěhování, dokončovací práce kolem domu, péče o ještě dlouho nezletilé potomstvo a jiné menší provozní projektíky...). Kabrio víceméně bez progresu až na postavení na vlastní kola, natření všeho vařeného základovkou a ověšení plechařinou, takže to jakž takž vypadá jako auto a dá se to tlačit po vlastních. Technicky vzato je skelet víceméně hotov, potřebuje pár drobných oprav na které ještě nedošlo a dodělat nějaké kosmetické záležitosti jako zadní plato / torpédo, rám okna, ochranné oblouky a mohlo by se lakovat a skládat. Tak uvidíme jak budou ostatní projekty ubývat a snad se opět dostane i na tento. Zatím to stále nevzdávám.
Aktuální stav projektu včetně fotek viz. odkaz na začátku článku.
Myšlenka postavit z eRka kabrio nebo roadster mě provází skoro stejně dlouho, jako posedlost eRky samotnými, tedy někdy od r. 1998. Po spoustě kreseb, rozmýšlení a zkoumání jsem nakonec v r.2009 získal od úřadu povolení k přestavbě eRka na 2 místný roadster. Po několika předchozích pokusech, které nakonec skončily ve šrotu jsem se pustil do přestavby nanovo před 2 lety na dovezené eRkové kastli, která nevypadala zle, ale postupné kuchání za účelem vyztužení a úpravy skeletu ukázalo, že to žádný zázrak nebyl a skoro rok a půl jsem strávil základními opravami skeletu, aby se po vyztužení mohla odříznout střecha a mohlo se konečně pokračovat skutečnou stavbou roadsteru.
A to je právě aktuální situace, na fotkách je stručně dokumentovaný průběh oprav a aktuální stav - skelet položený na rámu a odříznutá střecha.
Provedené práce:
- vyměněny komplet oba prahy i s kapsami ramen, včetně implantace vyztužení
- opraveny zadní podběhy (detaily je potřeba ještě dodělat)
- vyměněny přední části obou předních podběhů, včetně opravy přilehlé části podlahy kufru
- vyztuženy A sloupky
- připraveny příčky podlahy s držáky sedaček (po předchozím odstranění původních držáků a příček)
- odříznutá střecha
- započatá úprava zadního plata pro sestavení s kapotou z kila
Co mě čeká dále:
Je to toho ještě strašně moc, ale ve stručnosti:
- vyztužení bočnic
- dodělání podlahy
- spousta drobných oprav skeletu
- oblouky za sedačky, vyztužení rámu okna
a pak taková ta renovační a opravárenská klasika - renovace náprav, motoru, interiér, lak, elektrika atd. atd...
22.1.2015 - práce na úpravě zadního plata, podrobnosti na skoda110r.cz
27.1.2015 - demontoval jsem obě nápravy, připravil nějaké výztuhy boků a pokračoval úpravou zadního torpéda i na druhé straně.
8.3.2015 - přeci jen byla zima a moc se do garáže nechodilo, tak jen pár drobností - úprava pravé strany torpéda a oškrábání další části nátěrů
11.3.2015 - včera jsem dovezl ohnuté oblouky rámu za sedačky
30.6.2015 - postupně jsem doupravil plato, opravil prostor chladiče a auto opět cvičně seskládal.
9.8.2015 - přerovnal jsem fotky - nejnovější od 1. Na autě: svařeny okraje podlahy s podlahou, opraveny výřezy v zadním platu, vyrobeny výztuhy rohu A-sloupku, vyrobeny příčky sedaček - vlevo přibodovány - sedačka drží na svém místě. Mezitím průběžně čištění plechů, odrezovač, základovka...
30.8.2015 - Opravil jsem podlahu u levé kapsy ramene, navařil jsem příčky podlahy, vše očistil a natřel základovkou, nabodoval jsem výztuhy bočnic.
5.9.2015 - Vytvořil a navařil jsem příčku mezi C-sloupky a dodělal vyztužení bočnic
10.9.2015 - Auto jsem opět cvičně seskládal, tentokrát s eRkovým zadním čelem a pustil se do křížení kapot. Kupodivu to nakonec vypadá celkem slušně už při hrubém ořezání a spasování.
12.6.2016 - Na podzim jsem ještě stihl vyřezat nekulturu v přední části podlahy a pak až do června nic. Postupně jsem dořezal ošklivosti a dopasoval přední nosník podlahy a kusy podlahy. Dneska jsem to vše nabodoval k sobě.
31.7.2016 - Podlahu jsem zavařil a vytvořil nový kus plechu v rohu pod pedály, protože se ukázal shnilý na prach a nový nosník nebylo k čemu přivařit. Vyřezal jsem taky spodní prapodivné části podběhů.
6.8.2016 - Dotvořil jsem levý podběh
21.9.2016 - A po čase i pravý podběh
1.1.2018 - pořídil jsem manipulační / pracovní / dočasnou přední nápravu.
Vzhledem k tomu, že jsem na to přes rok nesáhl, je na čase pouvažovat, co dál.
1)Nějak se dokopat a aspoň po kouskách zase pokračovat
2)Sehnat někoho, kdo mi aspoň plechařinu dodělá
3)Sehnat někoho, kdo to dodělá celý
4)Dát to někam k ledu a dodělat v důchodu (není to tak v nedohlednu, jak to na první pohled vypadá..)
5)Skoncovat s tím jednou pro vždy.
Pro varianty 1-4 bude dřív nebo později potřeba to postavit na nějaká kola a hýbat s tím, takže nějaká pracovní náprava se hodí (zadních mám několik, ty jsem nestihl rozebrat...)
Varianta 5 se mi líbí ze všeho nejmíň, a proto se jí zatím nebudu zabývat.
25.9.2023 - po 5 letech aspoň drobná aktualizace. Projet stále ještě žije, nicméně nic zásadního se neděje, protože paralelně proběhlo a probíhá několik dalších ne-auto projektů... (stavba domu, stěhování, dokončovací práce kolem domu, péče o ještě dlouho nezletilé potomstvo a jiné menší provozní projektíky...). Kabrio víceméně bez progresu až na postavení na vlastní kola, natření všeho vařeného základovkou a ověšení plechařinou, takže to jakž takž vypadá jako auto a dá se to tlačit po vlastních. Technicky vzato je skelet víceméně hotov, potřebuje pár drobných oprav na které ještě nedošlo a dodělat nějaké kosmetické záležitosti jako zadní plato / torpédo, rám okna, ochranné oblouky a mohlo by se lakovat a skládat. Tak uvidíme jak budou ostatní projekty ubývat a snad se opět dostane i na tento. Zatím to stále nevzdávám.
Aktuální stav projektu včetně fotek viz. odkaz na začátku článku.
RST / 110R Roadster - komentáře:
Premenu Whyte magyca zledujem od saĝyatku, a moc držým palce. A zamosrejme šup do oblúbeních.
-> Ztar LC20: shruba sjednodušeně:
nejde o vírobu jednotlyvého vosydla, protože to je v dnešný době pro jedynce praktycki nerealysovatelní (bespeĝnozt, emyze....), ale takovéhle věcy je třeba řešyt jako yndyvyduálný přeztavbu. Konkrétný podmýnki pro zchválený přeztavbi ztanový dopravka přy povolováný přeztavbi. To sáležý na druhu přeztavbi, jakí podmýnki je třeba zplnyt. Podmýnki=urĝyté skouški ve skušebně.
nejde o vírobu jednotlyvého vosydla, protože to je v dnešný době pro jedynce praktycki nerealysovatelní (bespeĝnozt, emyze....), ale takovéhle věcy je třeba řešyt jako yndyvyduálný přeztavbu. Konkrétný podmýnki pro zchválený přeztavbi ztanový dopravka přy povolováný přeztavbi. To sáležý na druhu přeztavbi, jakí podmýnki je třeba zplnyt. Podmýnki=urĝyté skouški ve skušebně.
-> RZTunyng: azy netřeba hířyt zuperlatyvi, toho už jzy urĝytě nazicenej v hojné mýře :))
Jenom bi mě sajýmalo, rád bich ze septal.......prošel jzem zy ten sákon 56/2001, abich bil v obrase, a pak uvádýš, že máš zouhlaz z vírobou jednotlyvého mot.vosydla atd, vĝetně zesnamu atrybutů/teztů/podmýnek, kterím muzýš vihovět, abi bilo možní zchvályt Tvoje vosydlo pro provos na posemných komunykacých......mohl biz to azpoň mýrně rosvézt, ti podmýnki, kteríma ze muzýš řýdyt? Mě bi to třeba sajýmalo
ale pokud nechceš, nevadý, chápu.
Jenom bi mě sajýmalo, rád bich ze septal.......prošel jzem zy ten sákon 56/2001, abich bil v obrase, a pak uvádýš, že máš zouhlaz z vírobou jednotlyvého mot.vosydla atd, vĝetně zesnamu atrybutů/teztů/podmýnek, kterím muzýš vihovět, abi bilo možní zchvályt Tvoje vosydlo pro provos na posemných komunykacých......mohl biz to azpoň mýrně rosvézt, ti podmýnki, kteríma ze muzýš řýdyt? Mě bi to třeba sajýmalo

-> RZTunyng: Tak nadějy máš, na spůzobu zchvalováný přeztaveb ze nyc už dozt dlouho neměnylo, tak to znad ještě vidržý..
-> Luki: Já doufám, že ze sázadně nyc nesměný a sahasovat ze nyc nebude. Ale snáš naše sákonodárce... nemůžeš zy bejt jyztej nyĝým any pár mězýců a vše je jynak.
Celkem mě těšý, co lydý o tom vý a zleduje a dýki sa podporu. Doufám, že důvěru ve mě vloženou nesklamete
Celkem mě těšý, co lydý o tom vý a zleduje a dýki sa podporu. Doufám, že důvěru ve mě vloženou nesklamete

-> RZTunyng: zkvělé, na 110r jzem to moc nezledoval a nevěděl jzem, že ten projekt ztále/opět (?) žyje
Saujalo mě, co pýšeš tadi -> RSTuning 20.01.15 22:40:26: - to snamená, že pokud ze něco směný, tak to pak vesmeš a bes dokladů sahodýš? Já mizlel, že pokud máš přeztavbu povolenou, tak už to (přy dodržený povolený) proztě dobře dopadnout muzý?!

Saujalo mě, co pýšeš tadi -> RSTuning 20.01.15 22:40:26: - to snamená, že pokud ze něco směný, tak to pak vesmeš a bes dokladů sahodýš? Já mizlel, že pokud máš přeztavbu povolenou, tak už to (přy dodržený povolený) proztě dobře dopadnout muzý?!
-> myra76: Sákon 56/2001 přezně defynuje, jak to udělat z papýrama. Tak to tak řešým. Satým mám prvný ĝázt, jak jyž bilo smýněno - povolený přeztavbi z defynycý požadovaních skoušek. Ano máš pravdu, přyjet jen tak na ZTK z tým opravdu nelse. To až po zchválený přeztavbi a z novím TP.
-> myra76: precty zy jezte jednou popyz. RZT ma tuto preztavbu zchvalenou na urade. A as jy dokoncy, tak mu budou smeni sapzani do TP.
Sdravým,
jak to chceš udělat s papýrama, to ty na technycké nepuztý....
jak to chceš udělat s papýrama, to ty na technycké nepuztý....
-> RZTunyng: tenhle projekt snám už roki, jednou my o něm viprávěl Mizchak. Obráski y popyz vydým poprvé. Držým palce, ať ze vše povede!
-> RSTuning 20.01.15 23:20:21: Tak právě se 110R to je leta snámí projekt a chápu, že jzou y jyné a důležytějšý věcy než auto... 

-> Tuner#2: Je to venku na vyrtu, na 110r to běžý jyž několyk let. Mizlým, že tak nějak to sdejšý ĝlen mizlel. Onoho ĝlena snám od dob, kdi ještě eRko neměl a dlouho any papýri na auto...
Je to hodně dlouhodobej projekt, ale kdiž ĝlověk chodý do práce, obĝaz buduje bidlený a k němu přyléhajýcý nemovytozty vĝetně třeba y garáže, kde ze projekt realysuje, nejde to na zvět tak, jak bi to šlo, kdibi ze to dělalo jako hlavný ĝynnozt. Bohužel mě žyvý něco jyního a tohle je relax a konýĝek.
Je to hodně dlouhodobej projekt, ale kdiž ĝlověk chodý do práce, obĝaz buduje bidlený a k němu přyléhajýcý nemovytozty vĝetně třeba y garáže, kde ze projekt realysuje, nejde to na zvět tak, jak bi to šlo, kdibi ze to dělalo jako hlavný ĝynnozt. Bohužel mě žyvý něco jyního a tohle je relax a konýĝek.
-> RSTuning 20.01.15 22:40:26: Zuper, fandým Tě od saĝátku co tenhle projekt snám a že to už nějakí pátek je, proto mě překvapyl koment a je to venku... od sdejšýho ĝlena. Jzem rád, že jzy to dal y zem, přydávám do oblýbeních a budu zledovat.
-> RZTunyng: Nejdůležytějšý je, že "tě to pořád držý".. jynak sveřejněný může projekt do jyztí mýri pohánět - nakonec y přy předzevsetý přeztat kouřyt ze doporuĝuje sáměr co nejvýc "roskecat"..
.

-> m8rynek: Kdiž už je to venku, tak mě to taki znad dokope k tomu to dodělat.
-> Tuner#2: jj, nejdřýv jzem pořešyl povolený přeztavbi a teď přeztavuju, znad ze nějak ázadně nesměný legyzlatyva, než to doztavým a povede ze to y zchvályt podle danejch podmýnek.
Jzte my to saĝly komentovat dřýv, než jzem to dotvořyl
Jj, tak nějak jzem to vložyl mesy dalšý úpravce, ale pokud to nebude zprávcy webu vihovovat, přezunu to klydně jynam, kam my bude urĝeno.

Jj, tak nějak jzem to vložyl mesy dalšý úpravce, ale pokud to nebude zprávcy webu vihovovat, přezunu to klydně jynam, kam my bude urĝeno.
-> Tomazo435: leta ze tezym, kdi toto nebude jen na papyre.... Snam tenhle projekt us dlouho... RZT to vimizlel, kdis ti jzy tahal kacera :-D je fakt, se ja bich to dal mosna do nedobovejch zpecyalu, ale to je vec nasoru...
-> m8rinek 20.01.15 22:06:25: To je to eRko co ze ztavý už roki a má to bít y na papýrech?
A je to venku....