Tak jsem si koupil další křáp do baráku :D
Škoda Rapid 136 Standard LDD. Na českých papírech, navíc od držitele ZTP v posledním záříjovém týdnu, takže to je skoro jako výhra v Bingu :)
Auto je v původním (tedy několikrát opravovaném) předrenovačním stavu, ale jako celek je to hezký kousek. Vymění se přední blatníky, kapota, zavaří se sem tam dírka a je to v cajku. Jo a asi taky vyměnit zadní nápravu, tahle už má svoje nejlepší léta asi za sebou, mám tu místo ní krásnou zachovalou.
22. 10. 2013
O víkendu jsem auto dorozkuchal, momentálně ve stavu holé kastle na kolech, s převodovkou a částečně demontovaným motorem. Pod čalouněním rámu na mě místy vykoukla povrchová koroze, tak se to bude muset trochu pořešit svářečkou, aby vůbec bylo kam tu koženku pak zase přilepit :)
16. 11. 2013
Odvoz ke klempíři. Když to bude někdy v lednu hotové, v březnu uděláme lak a na jaře vyjedeme (haha)
26. 11. 2013
V mezičase rozebíráme a čistíme motor, byla na něm asi centimetrová vrstva mazutu. Stav dílů, které jsem měl dnes v ruce zatím moc radostí nepřináší:
- spojková lamela ojetá až na nýty
- přítlačák ojetý od ložiska, s ulomenou pacičkou
- vodní kanály sacího potrubí ucpané blátem
- výfukové potrubí má vyžrané dosedací plochy, takže foukalo kolem těsnění a nejspíš asi zase bude, navíc má momentálně ulomený šteft (ale za to angláni nemůžou :D )
- vstupní trubka vodní pumpy je takřka prožraná skrz (on hliník ve vodě koroduje?!)
- alternátor má vůli na ložiskách
- domeček termostatu má stržené a VELMI odborně odvrtané závity
Sumasumárum, hlavu asi radši sunadavat nebudeme :D Ale zase o co byl motor zasranější zvenku, o to je čistší pod ventilovým víkem
1. 12. 2013
Současně s rekonstrukcí kabria probíhá doma i rekonstrukce stodoly. Jako na potvoru tam v uplynulém týdnu při přemisťování veškerého marastu vyplavala na povrch nová spojková lamela, pěkný alternátor, přítlačák a sací a výfukové potrubí na 742.136 :)
Tak jsem to trošku pohladil dráťákem ve vrtačce a je to jako nový. A provedl jsem halabala pokus o slícování výfukového potrubí s kanály v hlavě. Očekávám nárůst výkonu alespoň 10 koní :)
12. 1. 2014
Prakticky dorozkuchán dárce orgánů (použije se zadní náprava a převodovka). Náprava rozebraná na prvočinitele, připravená na opískování
15. 2. 2014
Přivezeno od klempíře. Kompletně vyvařeno a spasováno. Klempíř nakonec dělal víc než se čekalo, ono to pod těmi vrstvami kytu nebylo moc vidět. Ale byla tam veselá místa, jako třeba zadní lemy přibodované, překytované a přelakované přes ty původní shnilé, kus prahu vyrobený z kytu a pod...
Celkově moc hezky odvedená práce. Teď už jen nalakovat a nastrojit, to už je zívačka :)
23. 2. 2014
O víkendu proběhlo oškrábání problémových míst na spodku a jejich nástřik asfaltovým černidlem. K tomu montáž nádrže, vodovodních trubek, táhla řazení a podobných drobností na spodku a v tunelu
12. 4. 2014
Nalakováno. Do jarních Běšin zbývá méně než 10 týdnů...
13. 4. 2014
Částečně natahaná elektrika, montáž chladiče, hrnců světel apod.
20. 4. 2014
Původní zadní náprava ven, zrepasovaná dovnitř. S ní i převodovka. A odvzdušněna hydraulika, takže brzdíme a spojkujeme
4. 6. 2014
Na autě dveře, přední kapota, kus interiéru, motor. Už se to pomalu chýlí ke konci
8. 6. 2014
Konečně dolepené koženky, namontovány tapeci
18. 6. 2014
Jezdí! Ono to fakt jezdí! :)
**SHÁNÍM ČERNOBÍLÉ PRUHOVANÉ SEDAČKY V PĚKNÉM STAVU, ALESPOŇ PŘEDNÍ NEBO I PO KUSECH**
Luky / Standa(rd) - komentáře:
-> Luky: oo luxusní barvička!!!

som zvědavý na výsledok

-> Luky: Už si viděl Rapida se žehličkama?

a sežeň si vlastní
www.imgup.cz/images/.../v
0Hof.jpg
-> Deacon: Asi až ho někdo seskládá

ale já bohužel trefil na bandu línejch mechaniků, ne jako T#2 nebo Eidy, těm mejm to trvá tak 20x dýl

-> Nwkt: Samozřejmě jsem měl na mysli celé, hotové auto

-> Nwkt: jů, ty nemáš žehličky?

(bych se pak klidně ujal těchhle světel, beztak jsou nový

)
-> Deacon: To čelo může vyjet hned, stačí naložit do Seatu, o kterýho jsem se opíral při focení

-> Nwkt: A kdypak tohle vyjede?

Ona Žlutá je spolu s červenou "nejhorší" barva na chytání odstínu a šisování. I když signální Žlutozelená jako má Vráťa na eRku 4,2l je ještě horší

-> U-Geen: Ono to šisovalo na obou, ale na každým jinak
-> Nwkt: hele ale to byl nejakej problem s lakem na plastu vs kovu ne?
-> Luky: Nz, jinak si najdi fotku Cupry / Cupry R z pravýho zadního úhlu, víčko, nárazník a práh bude mít úplně jinej odstín než blatník a dveře. A to i u garážovanejch aut, co mají 40-50 tis. km

-> Nwkt: díky za včasnou informaci

-> Jarda: Tahle žlutá šisuje jako prase
-> T: jj, od roku 1997, kdy přijel po ose do CZ stojí v garáži

Tak si říkám jestli bych se ho neujal, kdyby náhodou byl na prodej
Barva vybíraná podle skutečného auta - Seat Leon Cupra. Jestli nenastala nějaká chyba v komunikaci s lakýrou, tak je to přesně to, co jsem chtěl. Jen jsem si myslel, že jsem chtěl něco jiného...

Ale co, já jsem spokojenej
(jen je blbý, že manželka si už v předstihu koupila žlutý lak na nehty, a obávám se, že ten odstín ji nebude pasovat

)
Dneska to jdu vylovit z dílny, tak zkusím udělat pořádné fotky, ta co je tady v komentech je špatně barevně vyvážená, ve skutečnosti je to sytější. Ale asi zase méně, než ta fotka čela se světy, ta je zase saturovaná moc. V reálu je to něco mezi...
upraveno 1x, naposled 13.04.2014 10:08:03
pripomina mi to zlutou co bejvala na feldach Color Line.. ta se mi libila dost.
-> Luky: Hmm, žlutý kabria se mi líbí. Třeba Alešovo vypadá perfektně. Tahle sice vypadá, že by mohla být žlutější, ale co už. Ono z katalogu toho moc poznat nejde. Spíš je lepší vybrat si podle skutečnýho auta, ale co už. Tak ať to složíš do Běšin.
