skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Stal jsem se majitelem této Škody 1000 MB Deluxe,vyrobená 26.10.1968,19 série barva 8220 červeň rubínová.Postupně budu přidávat informace a foto.
Já jsem celkově 5 majitel,jen pro zajímavost,1 majitel (povoláním chemik) jí koupil 4.12.1968 v mototechně v Praze a už 10.12.1968 jí prodal 2 majiteli.Ten jí měl necelé 3 roky a 27.8.1971 jí prodal 3 majiteli,který už si jí užíval trochu déle :-).Až do 16.1.2002,kdy byla vyřazena z registru.Ale naposled vyjela na silnici někdy v polovině roku 2001.Pak jí v od něho v roce 2004 koupil kluk tady kousek od nás,a od té doby jí měl uskladněnou v garáži až do teď.Já jí u něj měl ještě nějakou dobu schovanou,a včera 22.3.2013 jsem jí konečně převezl ke mě domů do garáže.Takže začíná běh na dlouhou trať.:-) Doufám,že se mi jí podaří dát do stavu s kterým budu spokojen.
Scháním aktuálně tyto ND:
-vnitřní zpětné zrcátko,stačí pouze ten plast,
-madla dveří,stačí pouze vrchní díl v bílé barvě,2ks
-gumy pod zadní světla a karoserii-koupeno
-gumičky do HBSV,ty co jsou přímo na pístkách včetně pojistných kroužků
-plovák do nádrže
výhledově:
-zadní sedačku v černé barvě,pouze levé opěradlo,slíbeno?
-kovralové koberce (to bude asi oříšek) podařilo se mi koupit zadní,ale sehnat přední bude horší :-(
-gumy na slzy nárazníků
-zadní mlhovku Pal-už jsem koupil novou
-jednu hliníkovou lištu na př.blatník
-bezp.pásy-už jsem koupil
-čelní sklo-mělo by být na půdě :-)
-postupně ještě něco určitě přibude :-)
Já jsem celkově 5 majitel,jen pro zajímavost,1 majitel (povoláním chemik) jí koupil 4.12.1968 v mototechně v Praze a už 10.12.1968 jí prodal 2 majiteli.Ten jí měl necelé 3 roky a 27.8.1971 jí prodal 3 majiteli,který už si jí užíval trochu déle :-).Až do 16.1.2002,kdy byla vyřazena z registru.Ale naposled vyjela na silnici někdy v polovině roku 2001.Pak jí v od něho v roce 2004 koupil kluk tady kousek od nás,a od té doby jí měl uskladněnou v garáži až do teď.Já jí u něj měl ještě nějakou dobu schovanou,a včera 22.3.2013 jsem jí konečně převezl ke mě domů do garáže.Takže začíná běh na dlouhou trať.:-) Doufám,že se mi jí podaří dát do stavu s kterým budu spokojen.
Scháním aktuálně tyto ND:
-vnitřní zpětné zrcátko,stačí pouze ten plast,
-madla dveří,stačí pouze vrchní díl v bílé barvě,2ks
-gumy pod zadní světla a karoserii-koupeno
-gumičky do HBSV,ty co jsou přímo na pístkách včetně pojistných kroužků
-plovák do nádrže
výhledově:
-zadní sedačku v černé barvě,pouze levé opěradlo,slíbeno?
-kovralové koberce (to bude asi oříšek) podařilo se mi koupit zadní,ale sehnat přední bude horší :-(
-gumy na slzy nárazníků
-zadní mlhovku Pal-už jsem koupil novou
-jednu hliníkovou lištu na př.blatník
-bezp.pásy-už jsem koupil
-čelní sklo-mělo by být na půdě :-)
-postupně ještě něco určitě přibude :-)
Tabi / Škoda 1000 MB DeLuxe - komentáře:
09:20:29
06.01.2016
06.01.2016
Jozka
-> Bukaj: Tak to jsou ty víceméně uni, co se tehdy používaly všude možně.. mám v autě po tátovi stejný - což by mohlo znamenat, že moje modrá je nepovedená fialová..
09:00:39
06.01.2016
06.01.2016
Bukaj
-> Jozka: Fialová - jsou tam dobové kontrolky z tramvaje
Takové ty velké s otočnou hlavicí (regulace osvitu "stínítkem") - můžeš kontrolku prakticky zaslepit...
Eit: Tak ne z tramvaje, ale z Multikrávy: www.multicar22.cz/histori e/provyp.jpg
Takové ty velké s otočnou hlavicí (regulace osvitu "stínítkem") - můžeš kontrolku prakticky zaslepit...
Eit: Tak ne z tramvaje, ale z Multikrávy: www.multicar22.cz/histori e/provyp.jpg
08:46:48
06.01.2016
06.01.2016
Jozka
-> Bukaj: Fialová ? Spíš nepovedená modrá, ne ? Jinak dobově měly hmlová přední světla kontrolku oranžovou a hned na jedný z prvních TK nás za to pojebali a musela pryč, protože v tý době už měla být zelená.
08:36:56
06.01.2016
06.01.2016
Bukaj
-> Tabi: Jak píše Jožka - třeba u 130 s GL palubkou jsem se také bál, že v noci nebuddu umět našmátrat ten správný spínač poslepu (jsou tam 4 vedle sebe, u druhé 130 jich tam mám 5) - a světe, div se, už poslepu přesně nahmátnu vypínač ventilátoru topení, cyklovač, nebo spínač mlhovek, či výjimečně výstražných...
A taky jak u MB budeš často spínat mlhovky? Asi tak jednou za dva roky na STK?
Jinak kontrolky by měly být příslušné barvy, symboly být označené nemusí. A u MB mi v pohodě procházela i dobová kontrolka zadní mlhovky fialové barvy - technik se sice divil, ale uznal, že dobová kontrolka oranžové barvy se asi blbě shání/sháněla
A taky jak u MB budeš často spínat mlhovky? Asi tak jednou za dva roky na STK?
Jinak kontrolky by měly být příslušné barvy, symboly být označené nemusí. A u MB mi v pohodě procházela i dobová kontrolka zadní mlhovky fialové barvy - technik se sice divil, ale uznal, že dobová kontrolka oranžové barvy se asi blbě shání/sháněla
07:56:21
06.01.2016
06.01.2016
Jozka
-> Tabi: Je to jen o zvyk - mám historicky tři "tractor" kontrolky na palubce (přesně jak píšeš: modrou, zelenou a orange), pod nima tři embéčkový origo páčkový přepínače a normálně to nahmátnu - myslím, že jsem se ještě nespletl. Praktický je mít zadní mlhovku úplně vlevo (a přední zase vpravo)
Symboly tam nemám, nikdo je nikdy nechtěl a ani k těm prosvícenejm se pokud vím nikdy nedávaly, vždy stačilo, když to svítilo příslušnou barvou..
Symboly tam nemám, nikdo je nikdy nechtěl a ani k těm prosvícenejm se pokud vím nikdy nedávaly, vždy stačilo, když to svítilo příslušnou barvou..
00:54:24
06.01.2016
06.01.2016
Tabi
Nebudu zatím zakládat nové vlákno ale zkusím se zaptat tady u mě,tedy vás co sem občas kouknete.Dělal jsem objednávku nějakýho elektro materiálu co potřebuju a chtěl jsem si objednat i nějaké páčkové vypínače do tisícovky.Jde o to,že mám v autě jinej vypínač na zad.mlhovku a jinej na přední mlhovky,to samé kontrolky,každá jiná.Takže to chci trochu sjednotit aby to mělo nějakou kulturu. A to ještě přibude asi ještě jeden na přídavné dálky. Teď mám přímo v palubce tři díry navíc,dvě kontrolky jeden vypínač,druhý vypínač je vlevo dole kousek od zásuvky 12V.Vrtat další díru nechci a nebudu,tak můžu buď koupit tři stejný kontrolky,dát je do děr v palubce a dolů dát tři vypínače.Jenže se mi zdá,že ty vyp. dole budou dost nepraktický,není na ně vidět,tak nevím jak by se mi to zapínalo vypínalo.Když je tam jenom jeden,tak je to v pohodě rukou ho našmátrám a zapnu,ale tři nevím nevím. O co mi vlastně jde jde mi o to kdybych koupil vypínače s kontrolkou,ty jak mají na konci páčky diodu,tak jestli musí být kontrolka označena i symbolem???JNebo stačí jenom příslušná barva kontrolky,na dálkové modrá,př.mlhovky zelená a zad.mlhovka oranžová.?Co na to STK,dívají se na to?Já myslím,že u normálních aut ne,ale když tam přijedu a uvidí tam čtyři přídavný světla na víc,tak se o to můžou víc zajímat,jestli to mám dobře zapojený a ty kontrolky by je mohli potom taky zajímat. Zatím jsem teda vypínače neobjednal,až v tom budu mít jasno jestli to tak může být. Ještě by šel udělat zvlášť malej panel pod palubku nebo velkej středovej od palubky k tunelu jak se to dělalo,ale to se mi moc nechce.Chtěl bych to zachovat tak nějak origo.
19:53:15
16.11.2015
16.11.2015
Jozka
-> Tabi: Hlavně zaznamenej, abys nebyl jak já s Milanem - jsem si nezapsal v pátek odstín na rámy sedadel (kterej už nepoužít, protože asi příliš světlej i při započítání těch dobových rozptylů).
19:50:01
16.11.2015
16.11.2015
Tabi
-> Jozka: Bylo to přesně jak píšeš,předjížděl jsem abych tě dojel a pak se mohl v klidu kochat a manželka natáčet. Ono každý den nepotkáš na silnici pěknou tisícovku.
Asi příští týden povezu disky na opískování,tak dám potom vědět jak jsem pochodil a vybral odstín.
Asi příští týden povezu disky na opískování,tak dám potom vědět jak jsem pochodil a vybral odstín.
19:23:51
16.11.2015
16.11.2015
Jozka
-> Tabi: Drž se těch, co vypadají origo a nic nemůžeš vybrat špatně - ono jim to tak zhruba do půli 70. let lítalo "plus mínus autobus", takže žádný drama..
Jinak perlička k tý "naší" jízdě srpnový - kámoš říkal, že jsem pako, prý jsem si tvýho předjíždění všiml v zrcátkách a dokonce se pak podivil, že jsi za námi najednou spěchat přestal..
Jinak perlička k tý "naší" jízdě srpnový - kámoš říkal, že jsem pako, prý jsem si tvýho předjíždění všiml v zrcátkách a dokonce se pak podivil, že jsi za námi najednou spěchat přestal..
19:19:18
16.11.2015
16.11.2015
Tabi
-> Jozka: Ale jo,až tam povezu disky na opískování,tak rovnou vyberu barvu.Měl bych mít asi dva disky na autě,které by mohli mít snad ten správný odstín.Další dva na autě jsou béžové a ostatní co mám doma jsou každý trochu jiný.Jsou už omlácený,rezavý a stokrát přelakovaný,podle těch bych asi těžko vybíral odstín.
19:08:13
16.11.2015
16.11.2015
Jozka
-> Tabi: Na embéčko ho vybereš snadno
17:13:56
16.11.2015
16.11.2015
Tabi
-> zralous: Díky,večer až sednu k pc,tak se podívám.A myslím,že vzorník RAL mají,tak snad vyberu ten správný odstín.
12:25:14
16.11.2015
16.11.2015
zralous
-> Tabi: Koukni ke mě na 1100MBX, řešil jsem tenhle problém na jaře. Číslo už si bohužel nepamatuju, nechával jsem tenkrát nalakovat jedno kolo jako mustr pro porovnání a sedělo téměř přesně. Pokud mají RALovej vzorník, tak je to myslím ta nejtmavší stříbrná.
22:09:33
15.11.2015
15.11.2015
Tabi
-> Tomaso435: Píšeš postup na komaxit,čili práškovou barvu?
-> Jozka: Aha,tak to chápu.
-> Jozka: Aha,tak to chápu.
21:50:56
15.11.2015
15.11.2015
Jozka
-> Tabi: Že tehdy nebyl tak úplně ve venkovním provedení - to byl u těhle odstínů problém docela dost dlouho, třeba ten nejvíc chromovej byl interiérovej dekorační ještě docela nedávno.
E: Ta první komaxitovaná sada byla na prášku v roce 2001..
E: Ta první komaxitovaná sada byla na prášku v roce 2001..
21:50:56
15.11.2015
15.11.2015
Tomaso435
-> Tabi: ja když nechával už několikrát lakovat tak postup byl pískování jemnejma kuličkama.... následně kurevsky odolnej základ - trouba, barva - trouba, bezbarvej - trouba. nezničitelný kola který vypadaly lip jak nový:D
21:47:54
15.11.2015
15.11.2015
Tabi
-> Jozka: Jaký byl důvod přelakování komaxitu na diskách bezbarvým lakem?
21:35:01
15.11.2015
15.11.2015
Jozka
-> Tabi: Divný.. u nás mají čtyři různý černý pararelně, včetně tý "satin black" (která je fakt moc, taky jsem zkusil nějaký víko). Šedostříbrnej komax mám na jedný sadě sice asi vhodnej, ale tak dlouho, že nevím, co byl zač - navíc tehdy ho bylo nutný přetáhnout bezbarvým lakem..
Na stáří pneumatik mi ještě nikdy nekoukali, a to i přesto, že jsem jezdil na STK, kde technici naprosto přesně vědí, že Barum 155-14 OR 6 se nevyrábí už nějakej ten pátek..
Na stáří pneumatik mi ještě nikdy nekoukali, a to i přesto, že jsem jezdil na STK, kde technici naprosto přesně vědí, že Barum 155-14 OR 6 se nevyrábí už nějakej ten pátek..
20:50:20
15.11.2015
15.11.2015
Tabi
Za nedlouho nám začne zima,tak snad něco málo zase udělám na autě. Povezu teď pár dílů do lakovny na přestříkání,páč poslední várka co šla do černého komaxitu je oproti předchozím hodně matná. Důvod?zmněna dodavatele barvy na přání většiny zákazníků.Chtěli prostě úplně matnou,ta předchozí barva co používali byla spíš polomat,povrch byl pěkně hladký.Myslím,že se tomu taky říká hedvábný mat.To co používají teď je strašný,nebo teda pro díly na tisícovku úplně na hovno.Je to drsný,když se to zapráší,tak to ani nejde pořádně utřít,děs běs. Majitel říkal,že by tam měli mít ještě tu starou barvu,tak mi to doufám přestříkají.Když už tam pojedu,tak tam musím vzít origo disky na otryskání.Doma si je doladím a až potom tam půjdou znova na komaxit.Doufám,že vyberu podle vzorníku pěknou stříbrnou. Náhodou nedával někdo komaxit a nevěděl by třeba číslo barvy?A ještě jedna technická,když na ty origo disky obuju staré pryže co jsem dostal k autu,které jsou samozřejmě tak staré,že bych se na nich bál jet víc jak 50 km/h,tak jestli se na STK dívají na datum výroby,asi jak kde co?Nechce se mi kupovat nové,když na nich zatím neplánuju jezdit.A přijde mi zbytečné je koupit a hned pověsit v garáží na hřebík,kde můžou ležet ladem třeba x let.Takže kdybych potom chtěl začít jezdit na originálech,tak pneu už budou zase dávno staré,neříkám,že bych nedal na auto pneu starší čtyř let.Radši si potom koupím funglovky,teď chci zainvestovat do slušných třináctek,abych se trochu povozil.