skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Stal jsem se majitelem této Škody 1000 MB Deluxe,vyrobená 26.10.1968,19 série barva 8220 červeň rubínová.Postupně budu přidávat informace a foto.
Já jsem celkově 5 majitel,jen pro zajímavost,1 majitel (povoláním chemik) jí koupil 4.12.1968 v mototechně v Praze a už 10.12.1968 jí prodal 2 majiteli.Ten jí měl necelé 3 roky a 27.8.1971 jí prodal 3 majiteli,který už si jí užíval trochu déle :-).Až do 16.1.2002,kdy byla vyřazena z registru.Ale naposled vyjela na silnici někdy v polovině roku 2001.Pak jí v od něho v roce 2004 koupil kluk tady kousek od nás,a od té doby jí měl uskladněnou v garáži až do teď.Já jí u něj měl ještě nějakou dobu schovanou,a včera 22.3.2013 jsem jí konečně převezl ke mě domů do garáže.Takže začíná běh na dlouhou trať.:-) Doufám,že se mi jí podaří dát do stavu s kterým budu spokojen.
Scháním aktuálně tyto ND:
-vnitřní zpětné zrcátko,stačí pouze ten plast,
-madla dveří,stačí pouze vrchní díl v bílé barvě,2ks
-gumy pod zadní světla a karoserii-koupeno
-gumičky do HBSV,ty co jsou přímo na pístkách včetně pojistných kroužků
-plovák do nádrže
výhledově:
-zadní sedačku v černé barvě,pouze levé opěradlo,slíbeno?
-kovralové koberce (to bude asi oříšek) podařilo se mi koupit zadní,ale sehnat přední bude horší :-(
-gumy na slzy nárazníků
-zadní mlhovku Pal-už jsem koupil novou
-jednu hliníkovou lištu na př.blatník
-bezp.pásy-už jsem koupil
-čelní sklo-mělo by být na půdě :-)
-postupně ještě něco určitě přibude :-)
Já jsem celkově 5 majitel,jen pro zajímavost,1 majitel (povoláním chemik) jí koupil 4.12.1968 v mototechně v Praze a už 10.12.1968 jí prodal 2 majiteli.Ten jí měl necelé 3 roky a 27.8.1971 jí prodal 3 majiteli,který už si jí užíval trochu déle :-).Až do 16.1.2002,kdy byla vyřazena z registru.Ale naposled vyjela na silnici někdy v polovině roku 2001.Pak jí v od něho v roce 2004 koupil kluk tady kousek od nás,a od té doby jí měl uskladněnou v garáži až do teď.Já jí u něj měl ještě nějakou dobu schovanou,a včera 22.3.2013 jsem jí konečně převezl ke mě domů do garáže.Takže začíná běh na dlouhou trať.:-) Doufám,že se mi jí podaří dát do stavu s kterým budu spokojen.
Scháním aktuálně tyto ND:
-vnitřní zpětné zrcátko,stačí pouze ten plast,
-madla dveří,stačí pouze vrchní díl v bílé barvě,2ks
-gumy pod zadní světla a karoserii-koupeno
-gumičky do HBSV,ty co jsou přímo na pístkách včetně pojistných kroužků
-plovák do nádrže
výhledově:
-zadní sedačku v černé barvě,pouze levé opěradlo,slíbeno?
-kovralové koberce (to bude asi oříšek) podařilo se mi koupit zadní,ale sehnat přední bude horší :-(
-gumy na slzy nárazníků
-zadní mlhovku Pal-už jsem koupil novou
-jednu hliníkovou lištu na př.blatník
-bezp.pásy-už jsem koupil
-čelní sklo-mělo by být na půdě :-)
-postupně ještě něco určitě přibude :-)
Tabi / Škoda 1000 MB DeLuxe - komentáře:
23:37:22
05.12.2014
05.12.2014
Eidy
-> Tabi: V tom případě mlčím.
23:36:28
05.12.2014
05.12.2014
Tabi
-> Jozka: Asi to tak bude,ale někdy mě to pěkně se.. Mám doma pár drobností a šroubků,které by chtěli opravit.
-> Eidy: Myslím,že mám mřížky dané dobře,na straně kde jsou vrata jsou dvě dole u podlahy a na protější zase nahoře u stropu.
-> Eidy: Myslím,že mám mřížky dané dobře,na straně kde jsou vrata jsou dvě dole u podlahy a na protější zase nahoře u stropu.
22:50:05
05.12.2014
05.12.2014
Jozka
-> Tabi: Takhle podivně fungujou všechny galvanovny - zkušenosti nejen moje, platí to víceméně obecně..
22:45:01
05.12.2014
05.12.2014
Eidy
-> Tabi: Průduchy v garáži dobrý. Je lepší je dát na opačná strany. Myslím jedna vpředu, druhá vzadu. A nejlíp jedna dole a druhá nahoře. Aby to protahovalo celou garáží ať už díky větru nebo rozdílem teplot.
22:16:39
05.12.2014
05.12.2014
Tabi
-> ub40: Samozřejmě,že taky záleží na druhu materiálu,ale když tam jednou dovezu šrouby,matice atd. a výsledek je téměř na jedničku a ty samé potom podruhé,kde výsledek stojí za prd,tak bude problém určitě jinde než v materiálu. Zítra vyzkouším něco nafotit a dám to sem.
22:39:51
04.12.2014
04.12.2014
ub40
mě bylo vysvětleno že každý kov má jiné složení různý obsah křemíku a hořčíku atd.to je závislé na sbírání mikronú zinku na povrch takže jsou lépe a méně zinkovatelný. to je příklad toho že povrch je matný nebo lesklý a každý kov podle složení má jiný časový interval máčení v lázni. ale já měl víčko elektromotoru stěračů spola matné a to je hlubokotažný plech a ten by měl být v pohodě zinkovatelný tak jsme došly k názoru že je to prostě odfláknuté.
07:32:10
04.12.2014
04.12.2014
Bukaj
-> ub40 02.12.14 21:56:05: U galvanického zinkování je kvalita povrchu hodně závislá na podkladu - stačí trochu koroze a povrch je vyžraný (malinké důlečky) a tedy matný po zinku. Ta vrsta zinku při galvanickém pokovení je 00nic, není to jako barva, která "zalije" nerovnosti...
21:52:44
03.12.2014
03.12.2014
Tabi
-> ub40: Já jsem měl některý várky pěkný lesklý a některý byly taky flekatý a matnější,ono taky ale záleží na materiálu.Jestli to bylo hodně zrezlí,hrubý nebo tepelně zpracovaný,pak to nemusí být po nazinkování moc lesklý.Když je matroš kvalitní,čistý a hladký,tak je to lesklejší.Standartně se dělá vrstva cca 5-20 mikronů,s tím jsem tady nikdy neměl problém,že by se mi zdálo,že je tam málo.No a na tom lesku ještě taky záleží jakou používají lázeň,buď je to alkalická bezkyanidová nebo slabě kyselá chloridová,kde je povrch trochu lesklejší.Jednou jsem jim tam dával objímku na H3ku a tam bylo vidět,že to nechali špatně okapat a osušit,a byl tam v rohu té misky flek,tak jsem to chtěl očistit a moc to nešlo a zinek v tom místě hodně mizernej.Takže není pozink jako pozink. A mám taky pocit,jestli vůbec dělají po nazinkování nějakou pasivaci,která má vliv na větší odolnost proti korozi,protože se na tom udělají dost brzy ty fleky.Ale možná za to může jen ta lázeň a špatné okapání a osušení.Někdy třeba koupíš šroubky nebo matičky a na sáčku je psáno zinkochromát,což je další povlak a hlavně další dodatečná ochrana proti korozi.A vzhledově je to pěkný a lesklý.Chtělo by to najít galvanovnu s moderním provozem,kde si můžeš vybrat jak to chceš udělat,tak aby to vypadalo a hlavně vydrželo. Jinak klidně mi můžeš něco dát na zkoušku a uvidíš jak se ti to bude zamlouvat.
21:56:05
02.12.2014
02.12.2014
ub40
-> Tabi 01.12.14 21:10:45: já zinkoval v práci u ženy mají zinkovnu ale za kafe nemůžu čekat nějakou kvalitu zinek je bílý ale málo micronů a je to matné a flekaté vůbec se nám to nelíbí zkusím to tam poslat ještě jednou a poprosit o lepší výsledek.když to nedopadne tak se na tebe obrátím. děkuju
21:10:45
01.12.2014
01.12.2014
Tabi
-> ub40: Mám tady kousek (6 km) od baráku galvanovnu a lakovnu,kam vozím díly na zinek a komaxit.Je to v Dolním Bolíkově a má to p.Tůma.Ale bohužel u nich občas kolísá kvalita,nebo když chci díly do bílého zinku,tak udělají žlutý,nebo naopak a tak různě.Už jsem párkrát přemýšlel,že se pokusím najít někoho jiného.Ale zase na druhou stranu má lidové ceny a když jsem něco chtěl opravit,tak mi to udělali grátis. Takže ve finále jsem vlastně docela spokojený a hlavně to mám za humny. Jestli chceš něco hodit do zinku nebo komaxitu,tak se můžem domluvit.Hodíš mi to do práce a za pár dní to máš zpátky,není problém.
22:15:28
30.11.2014
30.11.2014
ub40
ahoj tabi prosím tě kde jsi nechal dělat ten pozink obr 46 dík
22:15:50
22.11.2014
22.11.2014
Tabi
-> ub40: Čeho,že jsou plný Slavonice?Myslíš těch "prasat"?
19:54:41
22.11.2014
22.11.2014
ub40
no ty jsi objevitel toho jsou plný Slavonice
19:54:37
22.11.2014
22.11.2014
Tabi
Garáž je připravená na zazimování tisícovky.Dneska jsem konečně dodělal větrací mřížky na protější straně,tak doufám,že to bude trochu luftovat,když jsou tam čtyři,uvidíme.Jinak mám v hlavě ještě nějaké nucené větrání.
17:43:19
08.11.2014
08.11.2014
Tabi
Dneska jsem byl v garáži opravit podlahu,teď ještě stačí vyřezat díry na větrací mřížky a tísícovka se může přestěhovat.A včera jsem se dozvěděl,že je vedle v buňce k dispozici elektřina a kde je jistič abych si mohl zapojit flexu.No a když jsem hledal ten jistič,tak jsem našel ještě něco,viz foto.Jsou tam tři kousky a spousta ND,hlavně asi komplet nová plechařina.Musím zjistit koho to je.
11:20:36
19.10.2014
19.10.2014
Jozka
-> Tabi: Ano, větrat a větrat.. i u auta pootevřít dveře, odcvaknout kufr - loni jsem zapomněl a plíseň uvnitř po 3. měsících.. Ostatně i takovej parní kotel se na odstavení musí buď naplnit doupravenou vodu - anebo otevřít tak, aby řádně luftoval (když ne, začne se po půl roce rozpadat korozí a že to je nějakej kus železa).
22:01:54
18.10.2014
18.10.2014
Tabi
-> Tabi 05.10.14 20:59:03: Tady jsem psal,že je garáž kompletně zateplená polišem,takže se žádná voda na vnitřních stěnách nesráží.
Ale ano,musí to větrat,větrat a zase větrat a to jak pomocí stálé dostatečné mikroventilace,tak i normálně,když je venku pěkně vyvalit vrata do kořán.
Ale ano,musí to větrat,větrat a zase větrat a to jak pomocí stálé dostatečné mikroventilace,tak i normálně,když je venku pěkně vyvalit vrata do kořán.
21:41:40
18.10.2014
18.10.2014
Pavel P..
-> Tomaso435: u nás v arealu kde máme sklad stojí 5let passat v kůži a neni ani přikrytej a vnitřek je taky kompletně obrostlej plísní, takže to je celkem jedno... pokud to nebude větraný tak ti shnije auto zevnitř i když stojí venku.... prostě stačí větrat.
21:40:56
18.10.2014
18.10.2014
Tabi
Fakt nemám strach,že tam tisícovka nepřežije zimu. V podobné garáži naši parkovali stodvácu asi 15 let.Ale ono zavřít auto do garáže na dva roky a občas to nevyvětrat,to se pak asi člověk nemůže divit. A co se ještě toho odvětrání a zvýšené vlhkosti týká,tak je pár vychytávek jak to trochu vylepšit. Až to budu mít hotové dám foto.
21:28:07
18.10.2014
18.10.2014
Davo
pěkna prace jsem zvědavej jak to dopadne držim palce