skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Stal jsem se majitelem této Škody 1000 MB Deluxe,vyrobená 26.10.1968,19 série barva 8220 červeň rubínová.Postupně budu přidávat informace a foto.
Já jsem celkově 5 majitel,jen pro zajímavost,1 majitel (povoláním chemik) jí koupil 4.12.1968 v mototechně v Praze a už 10.12.1968 jí prodal 2 majiteli.Ten jí měl necelé 3 roky a 27.8.1971 jí prodal 3 majiteli,který už si jí užíval trochu déle :-).Až do 16.1.2002,kdy byla vyřazena z registru.Ale naposled vyjela na silnici někdy v polovině roku 2001.Pak jí v od něho v roce 2004 koupil kluk tady kousek od nás,a od té doby jí měl uskladněnou v garáži až do teď.Já jí u něj měl ještě nějakou dobu schovanou,a včera 22.3.2013 jsem jí konečně převezl ke mě domů do garáže.Takže začíná běh na dlouhou trať.:-) Doufám,že se mi jí podaří dát do stavu s kterým budu spokojen.
Scháním aktuálně tyto ND:
-vnitřní zpětné zrcátko,stačí pouze ten plast,
-madla dveří,stačí pouze vrchní díl v bílé barvě,2ks
-gumy pod zadní světla a karoserii-koupeno
-gumičky do HBSV,ty co jsou přímo na pístkách včetně pojistných kroužků
-plovák do nádrže
výhledově:
-zadní sedačku v černé barvě,pouze levé opěradlo,slíbeno?
-kovralové koberce (to bude asi oříšek) podařilo se mi koupit zadní,ale sehnat přední bude horší :-(
-gumy na slzy nárazníků
-zadní mlhovku Pal-už jsem koupil novou
-jednu hliníkovou lištu na př.blatník
-bezp.pásy-už jsem koupil
-čelní sklo-mělo by být na půdě :-)
-postupně ještě něco určitě přibude :-)
Já jsem celkově 5 majitel,jen pro zajímavost,1 majitel (povoláním chemik) jí koupil 4.12.1968 v mototechně v Praze a už 10.12.1968 jí prodal 2 majiteli.Ten jí měl necelé 3 roky a 27.8.1971 jí prodal 3 majiteli,který už si jí užíval trochu déle :-).Až do 16.1.2002,kdy byla vyřazena z registru.Ale naposled vyjela na silnici někdy v polovině roku 2001.Pak jí v od něho v roce 2004 koupil kluk tady kousek od nás,a od té doby jí měl uskladněnou v garáži až do teď.Já jí u něj měl ještě nějakou dobu schovanou,a včera 22.3.2013 jsem jí konečně převezl ke mě domů do garáže.Takže začíná běh na dlouhou trať.:-) Doufám,že se mi jí podaří dát do stavu s kterým budu spokojen.
Scháním aktuálně tyto ND:
-vnitřní zpětné zrcátko,stačí pouze ten plast,
-madla dveří,stačí pouze vrchní díl v bílé barvě,2ks
-gumy pod zadní světla a karoserii-koupeno
-gumičky do HBSV,ty co jsou přímo na pístkách včetně pojistných kroužků
-plovák do nádrže
výhledově:
-zadní sedačku v černé barvě,pouze levé opěradlo,slíbeno?
-kovralové koberce (to bude asi oříšek) podařilo se mi koupit zadní,ale sehnat přední bude horší :-(
-gumy na slzy nárazníků
-zadní mlhovku Pal-už jsem koupil novou
-jednu hliníkovou lištu na př.blatník
-bezp.pásy-už jsem koupil
-čelní sklo-mělo by být na půdě :-)
-postupně ještě něco určitě přibude :-)
Tabi / Škoda 1000 MB DeLuxe - komentáře:
08:32:43
09.12.2014
09.12.2014
Jozka
-> Tabi: Jo, to se někdo má.. Ale od tý doby, co jsem někde natrefil na celej sortiment ségrovek černěnejch i pozinkovaných a zásobil se, už taky nemám problém.. Teda než zas dojdou..
22:38:58
08.12.2014
08.12.2014
Tabi
O pružinách a segrovkách moc dobře vím,už jsme to tady před časem s někým probírali. Jinak máme v práci pec přímo určenou na podobné tepelné úpravy. Takže si tam můžu cokoliv dát.Tenkrát jsem právě nechal s ostatníma dílama co šli na pozink i malé segrovky co jsou na táhlu plynu.A ty potom praskli jen když jsem se na ně blbě podíval. Tam jsem koupil rovnou nové,tam není co řešit.U ostatních je potřeba,když už to teda musí na pozink nechat vyžíhat a doufat,že to chvíli vydrží.
16:56:43
08.12.2014
08.12.2014
Bukaj
-> m8rinek 08.12.14 14:14:38: Při zinkování vždy nechávám odvodíkovat vše, i když to není pevnostní...
Cenu zinkování to zvedne tak o 10-20%, to mne nezničí
Cenu zinkování to zvedne tak o 10-20%, to mne nezničí
15:23:59
08.12.2014
08.12.2014
Jozka
-> m8rinek: Tak kapotový mám přezinkovaný všechny, to by se mi taky nelíbilo.. Jsem měl TZ domluvený vloni s komaxiťákama - když jedou hrubý kusy (typu závaží na VZV), maj na 200 rozhicováno taky a to dlouho - ale vykašlal jsem se na to.. Musí do tohohle praskacího jevu hovořit ale i další vlivy, řekl bych že hodně záleží na poměru tl. drátu a průměru, do kterýho je stočenej (krom způsobu namáhání pochopitelně). Ale kdo ví, jak - třeba pod těma miskama, co držej brzdový pakny, tam mi taky ještě žádná nerupla a přitom u těch bych to docela i čekal..
15:09:52
08.12.2014
08.12.2014
m8rinek
-> Jozka: Přepáčko karbce je jasný, tam je zvýšená teplota, agresivní prostředí... Tam je pružina načatá vždy a po nazinkování pružila... týden?
Ovšem, když jsem letos na konci sezony našel prasklou pružinu kapoty...
Ne ne pružiny do zinku opravdu nepatří.... a když tak pak vyžíhat pro odstranění vodíkový křehkosti...Odeslat manželu, nebo maminku na vejlet a 12h v troubě tuším kolem 200°C:))).
Ovšem, když jsem letos na konci sezony našel prasklou pružinu kapoty...
Ne ne pružiny do zinku opravdu nepatří.... a když tak pak vyžíhat pro odstranění vodíkový křehkosti...Odeslat manželu, nebo maminku na vejlet a 12h v troubě tuším kolem 200°C:))).
14:53:54
08.12.2014
08.12.2014
Jozka
-> m8rinek: Nemám tak dramatický zkušenosti.. ségrovky třeba přežijou montáž po přezinkování jen sporadicky, praskla mi už též pružina k brzdový čelisti (použitá ale na filtrboxu).. ale problém se málokdy vyskytne třeba s vratnejma pružinama k pedálům, do stahování dveří, kolem trnů kapot (nebo kouskama do těch strojků, kam trny zapadají).. Záleží hodně na stavu tý pružiny před zinkováním, pokud koroze není jen lehká liška, nedopadne to dobře.. Přitom samozřejmě některý pružiny nedávám zinkovat vůbec - třeba tu pod šroub BS-ka zrovna ne, stejně jako pružinky do klik dveří nebo do přepákování karburátoru, případně C pojistky ramen P nápravy - u těch by byly ztráty více než 50%
14:14:38
08.12.2014
08.12.2014
m8rinek
Hlavně se rozluč se všema pružinkama co jsi nechal nazinkovat. Vodíková křehkost je svinstvo... A není to jen JPP, osobní zkušenos mám s pružinkou kapoty, přepáčka karburátoru atd...
00:42:45
08.12.2014
08.12.2014
Bukaj
-> castrol:
Mně zase připadá, jako by to bylo buď špatně odmaštěné, nebo špatně odzinkované. Na původní galvanický zinek se sice nová vrstva nanese, ale nedrží a loupe se. Alespoň já mám takovou zkušenost. Jinak jak píše Jožka - s těmi galvanovnami je docela kříž
Mně zase připadá, jako by to bylo buď špatně odmaštěné, nebo špatně odzinkované. Na původní galvanický zinek se sice nová vrstva nanese, ale nedrží a loupe se. Alespoň já mám takovou zkušenost. Jinak jak píše Jožka - s těmi galvanovnami je docela kříž
22:23:32
07.12.2014
07.12.2014
ub40
super tak ve středu se zastavím
22:17:21
07.12.2014
07.12.2014
castrol
-> Tabi: to vyzera ako zle osusene alebo ked sa to zinkovalo tak to bolo v kope a zle sa nazinkovalo
22:14:02
07.12.2014
07.12.2014
Tabi
-> ub40: Zítra jedu do Plzně a v úterý mám dovolenou,tak mi to můžeš dovézt až ve středu.Mám odpolední,tak až zavřeš krám můžeš za mnou zajet do práce. Když tak SZ.
22:02:25
07.12.2014
07.12.2014
ub40
mohl bych ti předat ty díly na zinkování přece jen to zkusíme budeš zítra v práci?
21:25:40
07.12.2014
07.12.2014
Tabi
-> ub40: Tady je pár fotek nově pozinkovaných dílů.Něco bylo pěkné a stále je a něco už je v prdeli teď a to jsem to nedal ještě na auto.Třeba šroubky na karburátoru nebo podložky co drží víčko sytiče jsou na opravu a ještě se najde pár dalších,které budu muset znova opískovat a dát nově pozinkovat.Další fotky v kartě.
23:37:22
05.12.2014
05.12.2014
Eidy
-> Tabi: V tom případě mlčím.
23:36:28
05.12.2014
05.12.2014
Tabi
-> Jozka: Asi to tak bude,ale někdy mě to pěkně se.. Mám doma pár drobností a šroubků,které by chtěli opravit.
-> Eidy: Myslím,že mám mřížky dané dobře,na straně kde jsou vrata jsou dvě dole u podlahy a na protější zase nahoře u stropu.
-> Eidy: Myslím,že mám mřížky dané dobře,na straně kde jsou vrata jsou dvě dole u podlahy a na protější zase nahoře u stropu.
22:50:05
05.12.2014
05.12.2014
Jozka
-> Tabi: Takhle podivně fungujou všechny galvanovny - zkušenosti nejen moje, platí to víceméně obecně..
22:45:01
05.12.2014
05.12.2014
Eidy
-> Tabi: Průduchy v garáži dobrý. Je lepší je dát na opačná strany. Myslím jedna vpředu, druhá vzadu. A nejlíp jedna dole a druhá nahoře. Aby to protahovalo celou garáží ať už díky větru nebo rozdílem teplot.
22:16:39
05.12.2014
05.12.2014
Tabi
-> ub40: Samozřejmě,že taky záleží na druhu materiálu,ale když tam jednou dovezu šrouby,matice atd. a výsledek je téměř na jedničku a ty samé potom podruhé,kde výsledek stojí za prd,tak bude problém určitě jinde než v materiálu. Zítra vyzkouším něco nafotit a dám to sem.
22:39:51
04.12.2014
04.12.2014
ub40
mě bylo vysvětleno že každý kov má jiné složení různý obsah křemíku a hořčíku atd.to je závislé na sbírání mikronú zinku na povrch takže jsou lépe a méně zinkovatelný. to je příklad toho že povrch je matný nebo lesklý a každý kov podle složení má jiný časový interval máčení v lázni. ale já měl víčko elektromotoru stěračů spola matné a to je hlubokotažný plech a ten by měl být v pohodě zinkovatelný tak jsme došly k názoru že je to prostě odfláknuté.
07:32:10
04.12.2014
04.12.2014
Bukaj
-> ub40 02.12.14 21:56:05: U galvanického zinkování je kvalita povrchu hodně závislá na podkladu - stačí trochu koroze a povrch je vyžraný (malinké důlečky) a tedy matný po zinku. Ta vrsta zinku při galvanickém pokovení je 00nic, není to jako barva, která "zalije" nerovnosti...