Tabi / Škoda 1000 MB DeLuxe Tabi / Škoda 1000 MB DeLuxe

komentáře | popis | fotky | Tabi | 30.06.16 22:07 | 87x v oblíbených
Stal jsem se majitelem této Škody 1000 MB Deluxe,vyrobená 26.10.1968,19 série barva 8220 červeň rubínová.Postupně budu přidávat informace a foto.

Já jsem celkově 5 majitel,jen pro zajímavost,1 majitel (povoláním chemik) jí koupil 4.12.1968 v mototechně v Praze a už 10.12.1968 jí prodal 2 majiteli.Ten jí měl necelé 3 roky a 27.8.1971 jí prodal 3 majiteli,který už si jí užíval trochu déle :-).Až do 16.1.2002,kdy byla vyřazena z registru.Ale naposled vyjela na silnici někdy v polovině roku 2001.Pak jí v od něho v roce 2004 koupil kluk tady kousek od nás,a od té doby jí měl uskladněnou v garáži až do teď.Já jí u něj měl ještě nějakou dobu schovanou,a včera 22.3.2013 jsem jí konečně převezl ke mě domů do garáže.Takže začíná běh na dlouhou trať.:-) Doufám,že se mi jí podaří dát do stavu s kterým budu spokojen.



Scháním aktuálně tyto ND:

-vnitřní zpětné zrcátko,stačí pouze ten plast,

-madla dveří,stačí pouze vrchní díl v bílé barvě,2ks

-gumy pod zadní světla a karoserii-koupeno

-gumičky do HBSV,ty co jsou přímo na pístkách včetně pojistných kroužků

-plovák do nádrže

výhledově:

-zadní sedačku v černé barvě,pouze levé opěradlo,slíbeno?

-kovralové koberce (to bude asi oříšek) podařilo se mi koupit zadní,ale sehnat přední bude horší :-(

-gumy na slzy nárazníků

-zadní mlhovku Pal-už jsem koupil novou

-jednu hliníkovou lištu na př.blatník

-bezp.pásy-už jsem koupil

-čelní sklo-mělo by být na půdě :-)

-postupně ještě něco určitě přibude :-)

Tabi / Škoda 1000 MB DeLuxe - komentáře:

00:02:58
04.05.2014
Tabi
-> dragon_cb_cz: Jsou to hajzlíci malý,ale co můžou si za to sami,mají lítat vpravo,a ne se roztahovat po celý silnici1

-> Jozka: Myslíš jezdit na devátou do práce viď?To bych musel ve firmě dělat ředitele.3 Bohužel nedělám,jsem normální zaměstnanec,tak musím jezdit jak jezdím.1
23:36:23
03.05.2014
Jozka
-> Tabi: Děláš chybu, musíš jezdit až na devátou..3
23:35:40
03.05.2014
dragon_cb_cz
Já jsem od jistý doby dost rezignoval to mejt... jednou jsem 136GL umyl, pak jedu k večíru ČB -> Praha, na dálnici dotočím tachometr za horní hranici a přijedu do Prahy a je z toho hmyzí genocida... ještě mě pošlou do Haagu 10
23:33:16
03.05.2014
Tabi
-> Jozka: Tak jestli to máš o 1,5cm oproti mému,tak to není zase až tak vedle. 6

Jinak k nočním jízdám mi nic neříkej,dojíždím denně cca 36km do práce,auto je po týdnu odpolední zasraný až hrůza.7 6
22:53:12
03.05.2014
Jozka
-> Tabi: Celkem 2,5, takže o 1,5 dál.. ale k dírám nejsem schopen nic říct, skládal jsem ho tak před rokem a půl a teď koukám jen na dvě fotky, ze kterých to není vidět..



K těm nočním jízdám snad jen to, že mouchy a komáři na vyleštěným chromu drží, jak kdyby před smrtí proletěly mlhou z chemoprénu, je lepší se výletů za tmy vystříhat..10 10
21:53:15
03.05.2014
Tabi
-> Bukaj: Jo máš pravdu,díval jsem se teď do literatury co mám doma,a našel jsem taky starší typ dynama a otvory jsou stejně jak jsem to dal já,takže to tak snad má být.Akorát to potom asi pootočím šroubkem dolů.



-> Jozka: No jestli máš šroubek o 2,5cm dál než já,tak máš díry co jsou uhlíky napůl zakryté,ne?Na funkci to asi velký vliv nemá,ale je to tam od toho aby tudy mohl proudit vzduch.4 Jinak k těm světlům,já je snad ani nebudu potřebovat,protože nebudu jezdit aby se mi ty vyleštěný díly nezaprášily a nedejbože nezašpinily.1
11:17:26
03.05.2014
Jozka
-> Koblet: Odlesk měsíce od parabol, to budou až dálkový, jako potkávací budou stačit rámečky a ostatní ozdoby..4

-> Tabi: Já jsem pootočil asi 2,5 cm, ale řekl bych, že na tom zas tak moc nesejde..5
11:01:52
03.05.2014
Bukaj
-> Tabi: V Baťovi (a v návodu k autu) jsou fotky dynama a tam je plech otvory směřujícími dozadu (směrem k řemenici dynama), jak to máš na tom Tvém, ale spoj plechu je šikmo dolů.

Ovšem je to starší typ dynama (s Al řemenicí v jednom kuse s vrtulí).

Další diskusi na toto téma zakládám v "rozdílech" 4
10:32:50
03.05.2014
Tabi
-> Jozka: Já mám ten šroubek na objímce cca jeden cm od šroubku na plášti,dal jsem ho tak,aby to bylo co nejpřesněji vůči dírám v těle dynama kde jsou uhlíky.4

-> Koblet: No vidíš,když nebudu dávat žárovky do světel,tak nemusím dávat ani alternátor,dynamo tam bude stejně jenom na parádu a moc práce mít nebude.3
02:27:00
03.05.2014
Koblet
-> Jozka: Nic na svete se neleskne jako Tabiho dily,takze muzes byt v klidu. On nebude ani davat zarovky do svetel a pojede na odraz mesicniho svitu z vylestenych parabol. 3 Ale dynamo vypada vyborne.4
23:28:25
02.05.2014
Jozka
-> Tabi: Jo, galvanovny.. jinak dynamo (plech.pás) jsem po složitých dedukcích složil stejně jako ty, jen tu spojovací "přírubu" jsem nestiskl zároveň se šroubem na plášti, ale tak nějak 10mm mimo - čili doleva na tvý fotce. No a pohopitelně se můj repas kousek tak úchylně neleskne, jako ten tvůj..4 5
22:03:31
02.05.2014
Tabi
Nedávno jsem si dovezl šrouby a další věci s galvanovny,tak jsem dneska konečně doskládal dynamo.Co jsem ale zase nezjistil,že mi opět chybí několik matiček a šroubků.Asi je pro někoho dost velikej problém nepomíchat několik zakázek dohromady.Protože v mé krabičce mám směs šroubků,matiček a dalších blbostí co zase patří někomu jinému.169 12 Jeto k pláči,když si ani tohle nedokážou ohlídat.

Jinak k tomu dynamu,není ho škoda hodit do skříně?chtěl jsem dávat alternátor.A ještě malá technická,jak patří ten plech co zakrývá uhlíky?Mám ještě jedno náhradní dynamo,a tam je to zase obráceně než na tom co bylo v autě.Nechci to tam dát tak jak to někde bylo,ale tak jak to má být správně 6 díky.
zvětšit Tabi / Škoda 1000 MB DeLuxe - obrázek od Tabi vložen 02.05.2014 22:03:31
12:58:07
20.04.2014
Tabi
-> Jozka: Přesně jak píšeš,asi jsou s těch výparů občas mimo.1 Dělat bych v tom smradu nechtěl.-> Koblet: Dekly budou černé,ale přeleštit se musí určitě aspoň leštěnkou.2

-> tomas-p: Já v ničem nejedu,jsem čistej. 1 A všechno taky není luxusní,nějaká ta vada nebo kaz se taky občas najde.4
22:00:32
19.04.2014
Jozka
-> Koblet: Tak když skládáš z novejch dílů, zpravidla netřeba takových prostocviků 3 4 3
21:55:49
19.04.2014
Koblet
-> Tabi: chapu to spravne ze ty dekly nechas cerne a nebudou lestene? To bude na aute jako pest na oko. 3 Chvilku jsem si myslel ze jsem zrenovoval celkem slusne, ale ted vidim ze jsem nic nezinkoval, nelestil, nedaval komaxitovat... Asi jsem nekde udelal chybu.
20:58:48
19.04.2014
Jozka
-> Tabi: / -> Bukaj: Takže ty galvanovny jsou všechny úplně stejný.. to budou asi nějaký výpary z procesu..

Ta domácí příprava se fakt vyplatí - od tý doby, co to přestalo jít přes známýmo, kterej měl v jedný firmě kamaráda (ten odrezoval opakovaně, někdy se hlavně šroubky do plechu i dost zmenšily), jsem zkoušel tři provozovny a výsledky dost kolísaly.. Mě se jako 1. fáze osvědčil plamen, kterým pálím zbytky laků, tmelů, maziv a podobný sajrajty, pak protahuju závity a zapilovávám nebo zaklepávám otřepy, zbytek rychlý rotační kartáče, takže až budu bílit sklep, budou žně.. Čočkový hlavy jsem kdysi taky leštil do hladka, ale už jsem z toho dost vyrostl..



Jo, ty segrovky, ty jsou nějaký nemocný už z výroby - třeba ty na pantech dveřích praskají, i když se nezinkujou, stejně tak ty u bowdenů. Naopak třeba pojistka u ruční brzdy je v pohodě ať se s ní dělá cokoliv.
19:26:19
19.04.2014
tomas-p
zase si pojedol nejake drogy???1 tie diely vyzeraju neskutočne luxusne 2 4
12:55:52
19.04.2014
Tabi
-> Bukaj: Taky jsem měl věci v galvanovně skoro dva měsíce,až jsem to nevydržel a zajel se zeptat jestli to mám konečně hotové.Už to bylo,že by ale zavolali abych si pro to přijel,asi toho mají moc a nestíhají.10Jinak mi v galvanovně říkal,že ze starýma dílama nemusím nic dělat,že si to připraví sami.Ale už si to taky radši dělám sám a poctivě,protože to někdy pěkně odfláknou a na výsledku je to potom znát.8 Jinak už mi taky několikrát udělali nějaké věci jinak než jsem chtěl,a to mám taky popsané krabičky,a oni si ještě dávají papírek dovnitř co na to má přijít,a stejně to bylo blbě.9 A při poslední návštěvě,když jsem vezl věci na komaxit,jsem si všiml,že k deklům na baterku,ke startéru a do kufru hodil papírek červený komaxit,mohl jsem mít opravdu pěkné dekly.1 Zatím mi všechno co bylo blbě opravily a cena je vždycky hodně dobrá,tak jsem zatím jinou galvanovnu a lakovnu nehledal,ale už mě to poslední dobou sere.10 1
10:47:26
19.04.2014
Bukaj
-> Jozka 18.04.14 20:11:31: No, Galvanovna, kam jsem dával bez problému zinkovat věci a do týdne bylo hotovo, mne letos překvapila neochotou, věci už mi tam leží dva měsíce, dokonce tam na mne šéf řval (a jeho papoušek mu hezky přizvukoval 1), že to, že to blbě udělali je moje vina (ač bylo vše v krabičkách s popisem, co přesně mají udělat) - holt asi nezvládají a mají nervy v kýblu...8



Jinak příprava na zinek - odmastit (koupu v naftě (petroleji) a posléze v benzinu), odrezit (ač to odrezují v zinkovně, tak se s tím moc neserou a je lepší si to předpřipravit doma):

mechanicky (používám lamelový kotouček 120 - 240 do brusky, ale viditelné části je potřeba přeleštit - ten zinek je opravdu tenká vrstvička) - většinou se s tím moc nepářu a brousím spíš mechanická poškození (otřepy, orvané hrany šroubů apod) a následně z nazinkovaného materiálu třídím na kvalitativní třídy;

chemicky - používám kyselinu citronovou (dostupnou v každých potravinách či drogerii za pár kaček) - v horkém roztoku nechám díly louhovat, nejlépe je povařím, ale pozor na čistotu roztoku - při velmi zrezlém materiálu se z roztoku na dílech vysráží sůl, kterážto je po zatvrdnutí pevná jako kámen a jde blbě odstranit, takže je potřeba díly včas vytáhnout a roztok vyměnit.

Opakuji tak dlouho, než všechna viditelná koroze zmizí (zdravá ocel je po vytažení z lázně šedavě stříbrná, oxid je klasicky oranžový až černý).

Po vytažení z lázně koupu díly v jarové vodě a oplachuji teplou čistou vodou...



Jinak k vodíkové křehkosti - tu lze odstranit po zinkování "vypálením" nazinkovaných dílů při teplotě 200-250°C - většinou galvanovny na to jsou vybavené speciální pecí, nebo lze normálně "upéct" doma v troubě

4
20:41:41
18.04.2014
Tabi
-> Koblet: Musím se podívat,jestli nějakou najdu.1



-> Jozka: Když jsem dával poprvé věci na č.komaxit,tak jsem chtěl polomat,chlapík říkal,že má pouze lesk a mat.Tak jsem to nechal udělat matným a výsledek byl suprovej,hedvábnej hladkej povrch.Tak jsem myslel,že to bude to samé,bohužel teď tomu tak nebylo,musím se ho na to pozeptat,jestli náhodou nerozšížil svůj sortiment černý.Když budeš mít mosaznej kartáč jako já,tak jde čištění starejch šroubků a všech serepetiček samo.1 Když je potřeba,tak to předtím vezmu ještě brousící kostku,ten kartáš to pak pěkně vyhladí a dá tomu lesk.Jo ještě k tomu zinkování pružin nebo segrovek,malé segrovky po opětovném nazinkování praskají samy,normálně jí zlomíš v ruce.8
Extreme Tyres