skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Stal jsem se majitelem této Škody 1000 MB Deluxe,vyrobená 26.10.1968,19 série barva 8220 červeň rubínová.Postupně budu přidávat informace a foto.
Já jsem celkově 5 majitel,jen pro zajímavost,1 majitel (povoláním chemik) jí koupil 4.12.1968 v mototechně v Praze a už 10.12.1968 jí prodal 2 majiteli.Ten jí měl necelé 3 roky a 27.8.1971 jí prodal 3 majiteli,který už si jí užíval trochu déle :-).Až do 16.1.2002,kdy byla vyřazena z registru.Ale naposled vyjela na silnici někdy v polovině roku 2001.Pak jí v od něho v roce 2004 koupil kluk tady kousek od nás,a od té doby jí měl uskladněnou v garáži až do teď.Já jí u něj měl ještě nějakou dobu schovanou,a včera 22.3.2013 jsem jí konečně převezl ke mě domů do garáže.Takže začíná běh na dlouhou trať.:-) Doufám,že se mi jí podaří dát do stavu s kterým budu spokojen.
Scháním aktuálně tyto ND:
-vnitřní zpětné zrcátko,stačí pouze ten plast,
-madla dveří,stačí pouze vrchní díl v bílé barvě,2ks
-gumy pod zadní světla a karoserii-koupeno
-gumičky do HBSV,ty co jsou přímo na pístkách včetně pojistných kroužků
-plovák do nádrže
výhledově:
-zadní sedačku v černé barvě,pouze levé opěradlo,slíbeno?
-kovralové koberce (to bude asi oříšek) podařilo se mi koupit zadní,ale sehnat přední bude horší :-(
-gumy na slzy nárazníků
-zadní mlhovku Pal-už jsem koupil novou
-jednu hliníkovou lištu na př.blatník
-bezp.pásy-už jsem koupil
-čelní sklo-mělo by být na půdě :-)
-postupně ještě něco určitě přibude :-)
Já jsem celkově 5 majitel,jen pro zajímavost,1 majitel (povoláním chemik) jí koupil 4.12.1968 v mototechně v Praze a už 10.12.1968 jí prodal 2 majiteli.Ten jí měl necelé 3 roky a 27.8.1971 jí prodal 3 majiteli,který už si jí užíval trochu déle :-).Až do 16.1.2002,kdy byla vyřazena z registru.Ale naposled vyjela na silnici někdy v polovině roku 2001.Pak jí v od něho v roce 2004 koupil kluk tady kousek od nás,a od té doby jí měl uskladněnou v garáži až do teď.Já jí u něj měl ještě nějakou dobu schovanou,a včera 22.3.2013 jsem jí konečně převezl ke mě domů do garáže.Takže začíná běh na dlouhou trať.:-) Doufám,že se mi jí podaří dát do stavu s kterým budu spokojen.
Scháním aktuálně tyto ND:
-vnitřní zpětné zrcátko,stačí pouze ten plast,
-madla dveří,stačí pouze vrchní díl v bílé barvě,2ks
-gumy pod zadní světla a karoserii-koupeno
-gumičky do HBSV,ty co jsou přímo na pístkách včetně pojistných kroužků
-plovák do nádrže
výhledově:
-zadní sedačku v černé barvě,pouze levé opěradlo,slíbeno?
-kovralové koberce (to bude asi oříšek) podařilo se mi koupit zadní,ale sehnat přední bude horší :-(
-gumy na slzy nárazníků
-zadní mlhovku Pal-už jsem koupil novou
-jednu hliníkovou lištu na př.blatník
-bezp.pásy-už jsem koupil
-čelní sklo-mělo by být na půdě :-)
-postupně ještě něco určitě přibude :-)
Tabi / Škoda 1000 MB DeLuxe - komentáře:
21:27:39
09.11.2013
09.11.2013
Tabi
m8rinek,asi tak nějak budu mít vnitřek výfuku.Svody budou nové 3 do 1,obal včetně koncovky a samozřejmě i ty svody budou z leštěného nerezu.
07:21:56
07.11.2013
07.11.2013
vhml
-> Tabi 06.11.13 20:25:57: pěkné pěkné, skočím si odpoledne koupit kartáč :-) škoda že jsem to uspěchal a už mám blok v laku
22:04:24
06.11.2013
06.11.2013
Tabi
Bude se vyrábět nový výfuk,díky m8rinkovi za výpalky polotovarů na jeho výrobu.Obal,koncovka i svody bude nerez,asi leštěnej.
21:55:40
06.11.2013
06.11.2013
Tabi
-> Koblet: Leštění nějakej čas zabere,ale není to tak hrozný.I kdybych nic neleštil,tak mi to stejně bude trvat dost dlouho.
21:05:21
06.11.2013
06.11.2013
Koblet
-> Tabi: Už chápu proč Ti to skládání auta trvá tak dlouho. To bude pojízdné zrcadlo až to doděláš. Na 1km jízdy 10 hodin leštění.
O víkendu začnu rozebírat motor od motorky, takže se blíží čas leštění také.
O víkendu začnu rozebírat motor od motorky, takže se blíží čas leštění také.
20:25:57
06.11.2013
06.11.2013
Tabi
-> Lock007: Máš pravdu,je lepší to pouze vyleštit než to nechat pochromovat.-> vhml: Trochu jsem lopatku před vyleštěním břebrousil smirkovou kostkou,asi 120kou pak asi 180kou včetně všech hran,až potom přišel na řadu ten kartáč.Šlo by to přejet pouze tím kartáčem,a vyleštíš to úplně stejně.Jenže ten neodstraní ty oděrky a takové větší vrypy hlavně na těch hranách.
15:47:56
06.11.2013
06.11.2013
Tabi
-> Jarinko: Samozřejmě,že budu s autem jezdit. Ale za deště minimálně,a to pouze v tom případě,že mě počasí někde překvapí a nestihnu před deštěm ujet. -> dragon_cb_cz: Přesně jak píšeš,když je to vyleštěný vydrží to déle pěkné.Ale bezbarvej lak není taky na některé díly nejlepší řešení,ale dělá se to.V tomto ohledu ještě experimentuju,ale mám už něco v plánu,můj tajnej tip,tak jsem zvědavej jak se to osvědčí v provozu.
15:37:01
06.11.2013
06.11.2013
vhml
-> Tabi 06.11.13 10:22:12: ta vrtule je teda jen vypucovaná mosazným kartáčem?
14:47:03
06.11.2013
06.11.2013
Lock007
-> Tabi: nedavno sem viděl tuhle vrtuli nachromovanou a bylo to takový až moc výrazný... když se to pořádně rozleští tak to vypadá snad i líp já sem vrtuli taky trochu přeleštil, ale je fakt, že tam zůstaly takový tmavý mapy a fleky jak píšeš
12:42:13
06.11.2013
06.11.2013
dragon_cb_cz
-> Jarinko: Čím lépe je vyleštěný, tím méně je na oxidaci náchylný... případně se to dá stříknout bezbarvým lakem.
10:28:26
06.11.2013
06.11.2013
Jarinko
S tým autom chceš aj jazdiť? Aby si nebol sklamaný po prvom daždi keď ti všetok hliník chytí bielu lišku...
10:22:12
06.11.2013
06.11.2013
Tabi
Vyzkoušel jsem včera vyleštit jednu lopatku na vrtuli.Snad to půjde dobře,akorát jsou to mizerný odlitky(na tu dobu normální) takže to má různé výstupky,ostré hrany a jiné kosmetické vady. Je třeba to doladit obroušením a potom se pustím do leštění.Taky to má po vyleštění místama takové fleky s jinou strukturou,tak to vyzkouším na jedné lopatce obrousit.Pak se uvidí jestli je to pouze na povrchu,nebo to jde do hloubky.Je to tam zřejmě kvůli nečistotám v materiálu které tam bývali při odlévání.Kdysi jsem viděl myslím na stovce vyleštěnou vrtuli úplně do zrcadla,tenkrát mě to tak fascinovalo,že pořád leštím a lěštím.
22:10:57
04.11.2013
04.11.2013
Tabi
-> Koblet: Jenom něco malého. -> m8rinek: Táta ho používá na lyže co,to bych se mu ani nedivil,že by tě hnal.
21:51:40
04.11.2013
04.11.2013
Koblet
-> Tabi: No leštit ručním kartáčem je až poslední varianta.
21:47:53
04.11.2013
04.11.2013
m8rinek
-> Tabi: Hehe ten má táta, ten by mě hnal, kdybych mu ho vzal :D.
21:41:06
04.11.2013
04.11.2013
Tabi
Našel jsem jeden ruční měděný kartáč co se používá na skluznice na lyže.Na něco by byl taky asi použitelnej.
21:38:38
04.11.2013
04.11.2013
Koblet
-> Tabi: To se někdo má. Já snad změním práci abych se dostal k řemeslu a mohl také leštit.
21:35:20
04.11.2013
04.11.2013
Tabi
Ty klasický ocelový dráťáky do flexi mám taky,ale to používám na hrubé čištění.Ale můj brácha s nima kdysi vyčistil,vyleštil celej motor,a jako docela super.Škoda,že nemám fotku.Některý hliníkový slitiny se dají dobře leštit,protože nejsou tak měkké jak by člověk myslel.Třeba materiál na kolíňáku(volantu) je trochu jinej než třeba na karburátoru.Ale vyleštit se dá všechno. A v práci máme dost leštících a brusných past,to bude potom zrcadlo.
21:18:15
04.11.2013
04.11.2013
Lock007
-> Koblet: jo to znam taky rukavice to pěkně žere