skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
popis ještě nebyl přidán :-(
peter1975 - komentáře:
Zdravím, MBX je velice pěkné.... Žábrovky 64 pár kusů mělo, vyskytly se i na oficiálních fotkách, a toto provedení otisknul i časopis Motor Journal 3/2014, kde je článek o 50. výročí Škody 1000 MB... Ale trošku mne zarazilo u sedanu ty zavěšené dveře..., ale nakonec proč ne
-> peter1975: Však se ty žábry k MBX docela hodí, mnohem víc než k sedanům, tak proč ne...
-> Petr98: Divný.. že bych to tedy četl jinde než u Gerega, s těmi 4-mi kousky starokapsovými ?
-> Petr98: Divný.. že bych to tedy četl jinde než u Gerega, s těmi 4-mi kousky starokapsovými ?
zdravim vas v knihe,, skoda 1000MB,,od jana tuceka na strane ,64 ,65 ,su fotky prospektov mbx so ziabrami jedna je asi cervena druha biela prospekt je z 1964 mbx maju aj sroky usmev ale dalej je pisane ze v takejto podobe sa do vyroby nedostal,ja niesom veteranista nemusim to mat v origo stave robim ich ako sa mi pacia
-> Mirek MBG: No právě Gereg myslím má ty předsériovaný datovaný dost přesně, dobovej tisk ty potíže moc neventiloval.. Jinak Brežněv seděl na veletrhu v Brně v MBX už v roce 1966 nebo až 1967 ? Nemůžu teď to legendární foto najít, ale spekulace o tom, že to byl kus s původní kapsou, jsem už taky slyšel..
Jj geregovu knížku mam, ale tam nikde neni zmínka o zabrech na mbx..... Pouze nějaký ten vývojový, i v reklamě dobove je mbx zabrovka... Ale: nejde mi do hlavy jedna vec- když v polovině roku 66 zacli dělat mb deluxe s mrizkama, tak proč by kuwa dělali mbx, které snad byly všechny deluxe s zabrama?? To mi nějak nejde do hlavy.....
-> Jozka: tuším že první zmínka o testovaných vozech 1000 MBX pochází někde ze září, října 1966 - testování vozů, zkoumání těsnosti, vyztužování karoserií a myslím, že prvních 10 kusů bylo připraveno do prodeje v prosinci 1966, ale z nějaké komplikace se všechny vozy údajně dostaly do prodeje až v lednu 1967....dle mých informací....doporučuji knížku od pana Jaroslava Gerega - eMBéčko aneb 1000 malých bolestí, bohužel jsem ji teď půjčil kolegovi, tak nemohu přesně citovat.
-> j_j: já vím nyní o minimálně 3 žábrových MBX, přičemž 100% vím že jedno je předělávka, o ostatních to tvrdit nemohu - znám je pouze z fotek
i když se obávám, že všechny jsou zaručeně originály 


-> Petr98: Bohužel z hlavy nevím.. On byl začátek výroby MBX docela chaos, celý jim to hodně časově sklouzlo, než alespoň částečně pořešili vlnící se karosérii, tlačil na ně Motokov..
No, co si vybavuju, tak snad ty auta vznikly skoro současně nedlouho před náběhem "sériový" výroby, ale on to snad někdo bude vědet přesně nebo dohledá..
No, co si vybavuju, tak snad ty auta vznikly skoro současně nedlouho před náběhem "sériový" výroby, ale on to snad někdo bude vědet přesně nebo dohledá..
-> Jozka: a zhruba v jakém časovem rozpeti???
-> Petr98: Jo, traduje se (i v odborný literatuře), že byly postavený 4 ks předsériový ještě se žábrama..
-> Luky: Já nedávno někde (snad teď na Pačejově) zaslechl z davu, že se objevila další v nálezovým stavu..

-> Luky: Já nedávno někde (snad teď na Pačejově) zaslechl z davu, že se objevila další v nálezovým stavu..


-> j_j 18.08.13 22:42:45: no když můžou jezdit (tuším) 4 ks originálních Blahnových 130RS z Monte Carla... 

Xko s zabrama?? Tak nějaký prototyp, ne??
-> doking: A jestli jich doteď víc nebylo, tak s tímhle kouskem už asi je..

-> j_j: však já to tak myslel :-D
-> doking: dneska jich je možná víc, než v roce 1964 

-> Mirek MBG: bůhví kolik jich je dneska :-D
Pěkné práce, jen tak dál
To MBX je krásná práce, jaký je to rok výroby? Tuším, že existovali pouze 4 kusy žábrových MBX...

-> peter1975: ahoj,tu je Peter Golian z Očovéj,to som nevedel že máš aj škodulu?
To mbx je parádní. Těším se na další postup prací.
blatniky su iba nakvackane z lakovne ,a ziabra su dovarane ,prve kusy mali origo ziabra