Dragon / 1000MB Dragon / 1000MB

komentáře | popis | fotky | dragon_cb_cz | 07.03.14 21:56 | 44x v oblíbených
Od chvíle co jsem si udělal papíry jsem chtěl eMBčko, ale když jsem sháněl svoje první auto tak zrovna žádné slušné nebylo po ruce (nakonec jsem koupil 110L). Tahle tisícovka se ke mně dostala shodou mnoha šťastných náhod o pár let později. První šťastnou náhodou bylo, že se u nás na fakultě našel další Škodofilií postižený jedinec, který mne upozornil na skutečnost, že jeho profesor fyziky z gymplu má tohoto litra ve stodole a chce se ho zbavit (údajně za lahev vína). V té době však ještě zvítězily poslední zbytky zodpovědnosti a říkal jsem si "druhé auto ne".

Michal (onen spolužák) se v přesvědčování nevzdal. Chtěl totiž odjet CzechWrecks (www.czechwrecks.com),/ ta tisícovka mu na to přišla vhodná, ale ujmout se jí nechtěl. Takže mě nakonec ukecal, vytáhla se ze stodoly, po vyhnání myší a troše zápolení se podařilo jí rozpohybovat a odvézt k němu na chalupu. Mimochodem, dostal jsem jí zcela zadarmo. Následoval rok shánění věcí a oprav, tak aby auto zvládlo CzechWrecks.

Povedlo se, auto odjelo 3300 km za 6 dní bez větších potíží, podívalo se 2757 metrů nad moře (Passo dello Stelvio), přejeli jsme asi 8 průsmyků a nakonec slavně dorazili na Václavák, dali rozhovor pro TN.cz, Novinky a Český Rozhlas - no a dál už je auto jen moje :)

Základní údaje:
- 1000MB de Luxe
- rok výroby 1968
- když jsem jí dostal tak najeto necelých 37 tisíc km, nyní skoro 43 tisíc.
- pokud se dobře pamatuji, tak jsem 4tý majitel.

Stav:
- Auto bylo spíš zanedbané než ojeté (stav km viz výše).
- Motor by potřeboval trošičku poladit karburátor, jinak jede jako prase, na německé dálnici jsme ho chvíli potrápili i za značkou 120km/h :)
- Kastle jako taková je ve velmi slušném stavu, koroze celkově minimální - i když to tak na první pohled nevypadá.
- Nápravy a spol také nejsou špatné, celkově technický stav je o dost lepší než vzhled.
- Exteriér je vidět na fotkách
- Interiér nic moc, ale mohlo být hůř.

Co už je hotové:
- Vyvařené vršky předních podběhů a okraj podlahy u řidiče - jediná vážnější koroze na autě, a nebylo to nic hrozného.
- Před CzechWrecks byly udělané prakticky komplet brzdy - profi repase hlavních válců, nové obložení, nová prasátka, natahané kompletně nové trubky, nové hadice (originál opletené).
- Nové těsnění vany, bočního víčka a víka ventilů, nová manžeta sahary, komplet nové hadice chladícího okruhu, nový termostat.
- Namontovaný karburátor dif. 24 (dočasně, ale jede to s ním fakt hezky ;)
- Kapilárový teploměr nefunkční, takže hezky čidlo+drát+teploměr ze 120ky, připravený je elektrický teploměr do originál palubky.
- Na zadku zánovní pneu Mabor, na předku Protektory Praha, oboje 155R14.
- Dočasně nahozené zdravé ale pestrobarevné blatníky (staré byly shnilé napadrť).
- Jiná nádrž. Původní byla vyrezlá a ten sajrajt ucpával podávací potrubí pod autem.

Plány:
- Konečný cíl je pochopitelně originál stav.
- Konkrétněji je v plánu rozborka, ošetření spodku a dutin a likvidace případné nalezene koroze (už by toho nemělo být moc).
- Podle potřeby a možností antikorozní ošetření dílů spodku (ramena, nápravnice a pod).
- Přetěsnění převodovky, dotěsnění motoru.
- Nové blatníky (připraveny) a následný celolak.
- Nazdobení chromy a pod (většina dílů už je připravená).
- Následně postupná renovace interiéru, ježdění, kochání se krajinou.

Log:
- 14.9. - 17.9.2012 Promazané svisláky a excentry na přední nápravě. Vyměněná (a důkladně namazaná) prasklá struna plynu. Auto kompletně vykydané, přivařený držák kolečka na sedačce řidiče, pojezdové drážky vyčištěné a namazané teflonem, dodaná kolečka tam kde chyběla, seřízeno - pojezdy konečně rozumně fungují. Vyměnený vzduchový filtr, seřízené ventily a lehce poštelován karburátor. Seřízené excentry brzd, doplněno trochu brzdovky.

Dragon / 1000MB - komentáře:

00:41:30
20.03.2014
dragon_cb_cz
-> novotny540: To bych taky rád, ale od CzechWrecks už MBčko jezdí prakticky jen na STK a na to už se letos taky možná vykašlu... uvidíme kolik bude přes léto času, ale moc slavně to nevidím 8
00:22:51
20.03.2014
novotny540
Když jsem četl komentář na foru ohledně mého chlazení upoutal mě tvůj nick. Říkal jsem si že ho znám a měl jsem pravdu. Tvá cesta Mbéčkem mě velmi zaujala! já bych se se svou feldou na něco takového neodvážil už kvůli těm problémům na kterých se maká... 3 jdeš do oblíbených a doufám že nám ukážeš ještě spoustu zajímavostí.
22:55:10
15.11.2011
PAV-PO
Skladam obdiv nad vasim vykonem. Dovedu si plne vybavit jaka byla cesta a doufam ze se s Belousem pristi rok taky nekam na nejake kopecky vyhrabu. PS Meli jste se stavit na kafe...
19:31:48
03.10.2011
dragon_cb_cz
-> oppik: Ještě dvě :)
13:18:07
03.10.2011
Jozka
-> Vít Heřman: Však taky dřív nebo později nalakuješ.. Flekouš jezdil flekatej celý léta a jak pěkně, na fci to nemá vliv..3
Downgrade blinkrů byl možná dílem náhody a pokud ne, je to jedna ze záhad srpna 1968.. Pokud byly odpadlý blatníky origo (a skoro vypadaly, že jo), nebyly na nich dírky na držák hranatýho blinkru.. ani čelo nemělo držáky lišty (místo "křídla" na něm byla SPZ..).
12:47:14
03.10.2011
oppik
-> Vít Heřman: kolik sem ještě dáš aut do id karty 6
12:41:25
03.10.2011
dragon_cb_cz
-> Jozka: Heh, ty blinkry jsou dobra sranda... Ale to moc casto nebejva, ze by nekdo na posledni model hodil stary blinkry, vetsinou to bejva naopak. Jinak cemu ty rikas ochrana proti korozi, tomu ja rikam na pomery myho auta sakra slusnej kabat :)
12:25:23
03.10.2011
Jozka
-> Vít Heřman: Právě.. Zrcadlový i v nálezovým stavu, tys měl špatně hranatý blinkry a já kapky.. Lakováním bych to ani snad nenazval, spíš ochranou dílů proti korozi.. 4.
11:32:25
03.10.2011
dragon_cb_cz
-> Jozka: Jj, na to tvoje MB jsem koukal a říkal jsem si, že mám zrcadlové dvojče 1 Ale na posledních fotkám koukám, že už máš nalakováno?
08:26:00
03.10.2011
Jozka
-> Vít Heřman: Klobouk dolů nad tou turistikou.. Ale musel jsem se smát tý barevný kombinaci. Viz. skoda-virt.cz/cz/.../4987 -jozka-mbm
20:34:14
01.10.2011
dragon_cb_cz
-> COL: Tak kecám, nějak se mi ty názvy popletly. Vyhrabal jsem rally guide, z Interlakenu jsme jeli přes Susten (popletl jsem se Simplon), nasledne Oberalpass, potom Julierpass do Svateho Morice, z nej pres Berninapass, po nem se odbocilo na Livigno a dolu do Bormia. No a pak uz Stelvio a do Salzburgu.
07:03:52
01.10.2011
ToHo
-> Vít Heřman: Uvidíme, co moje škodovka řekne na ten výlet na Slovensko a pak bysme mohli něco naplánovat :-)
01:01:47
01.10.2011
COL
-> Vít Heřman: no jo, par jsem jich z projel. Simplon a kudy byste to jeli? Ja myslel, ze jste jeli do Livigna (letos jsem tam byl) pres Berninu. Simplon se ale da projet i s kamionem.... Ostatne nejen on, tohle jsem treba nechapal:
.... hledam fotku....
uz jsem ji sice nasel, ale nejak sem nejde vlozit
zde: skoda-virt.cz/cz/.../1067 80-kamionaci?gotopost=2...
upraveno 2x, naposled 01.10.2011 01:14:15
00:46:17
01.10.2011
dragon_cb_cz
-> COL: Ta 105ka je na fotce... A asi jsi nás nepostřehl, jeli jsme trochu mimo kolonu (MB se nedá tolik hnát 4 ). Ta 105 vypadala na pohled celkem hezky, ale byla shnilá odspoda - tak jsem z ní v Praze potom zachránil alespoň ty Meteory :) Jinak těch průsmyků se jede celá řada (na trase Interlaken -> Bormio -> Salzburg jich je kopice), mám pocit dohromady jich bylo asi 8. Třeba to Livigno ktere je také na fotce, ale holt Stelvio je Stelvio - žádný jiný se nekroutil tak ukrutně - a na žádném jiném nám nevyšlo tak krásné počasí :)

EDIT: co koukám do karty tvého Rapida, tak některé názvy zní povědomě - mám pocit, že Simplon a Oberal jsme jeli taky (Simplon byl myslím úplně první), asi by to šlo dohledat v rally guide, pokud bych ji někde vyhrabal :)
upraveno 1x, naposled 01.10.2011 00:48:43
00:34:21
01.10.2011
COL
Nooo... Konvoj Czech-wrecks jsem v roce 2009 potkal zrovna na hranicich v Dvoristi, pamatuji si jednu 105/120 s anglickou registriaci, MB jsem nejak prehledl.... No... zrovna jsem jel tou dobou mj . na Stelvio 6, ze se tudy jelo jsem tehdy nevedel. Letos jsem tam byl po 4., coz uz je celkem nuda 6, ale bylo to na ceste. Jinak doporucuji mene proflakle prusmyky, ikdyz Stelvio neni jeste tak desny jako treba GG.
23:10:33
30.09.2011
dragon_cb_cz
-> Peter/favo: jj, byl hezký - ale celkovým vítězem CRX byl ten modrý :)
upraveno 1x, naposled 30.09.2011 23:13:51
23:04:19
30.09.2011
Peter/favo
ten biely favorit sa mi velmi páči32
22:15:24
30.09.2011
dragon_cb_cz
-> ToHo: no znáš to, nebát se a nekrást :D Vezli jsme sebou kopici dílů, nakonec se měnily jen oba dva klíňáky a těsně před cílem (v mých domovských Českých Budějovicích) zdechlo dynamo :) Jinak já bych tam ženu taky rád vzal, tak se může někdy naplánovat kolektivní výlet :)

-> kraska98: No obavy byly, ale po když jsme vyjeli první nádrž a neucpalo se potrubí (nejzásadnější problém než jsme vyjeli, museli jsme jí brutálně čistit), tak jsme začali bejt optimisti :)
22:09:49
30.09.2011
kraska98
s embečkem takhle cestovat máš muj obdiv 5 jestli znáš top gear víš že ta silnice na fotce 19 byla zvlolena druhou nejlepší cestou na světě 3
Extreme Tyres