skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Od chvíle co jsem si udělal papíry jsem chtěl eMBčko, ale když jsem sháněl svoje první auto tak zrovna žádné slušné nebylo po ruce (nakonec jsem koupil 110L). Tahle tisícovka se ke mně dostala shodou mnoha šťastných náhod o pár let později. První šťastnou náhodou bylo, že se u nás na fakultě našel další Škodofilií postižený jedinec, který mne upozornil na skutečnost, že jeho profesor fyziky z gymplu má tohoto litra ve stodole a chce se ho zbavit (údajně za lahev vína). V té době však ještě zvítězily poslední zbytky zodpovědnosti a říkal jsem si "druhé auto ne".
Michal (onen spolužák) se v přesvědčování nevzdal. Chtěl totiž odjet CzechWrecks (www.czechwrecks.com),/ ta tisícovka mu na to přišla vhodná, ale ujmout se jí nechtěl. Takže mě nakonec ukecal, vytáhla se ze stodoly, po vyhnání myší a troše zápolení se podařilo jí rozpohybovat a odvézt k němu na chalupu. Mimochodem, dostal jsem jí zcela zadarmo. Následoval rok shánění věcí a oprav, tak aby auto zvládlo CzechWrecks.
Povedlo se, auto odjelo 3300 km za 6 dní bez větších potíží, podívalo se 2757 metrů nad moře (Passo dello Stelvio), přejeli jsme asi 8 průsmyků a nakonec slavně dorazili na Václavák, dali rozhovor pro TN.cz, Novinky a Český Rozhlas - no a dál už je auto jen moje :)
Základní údaje:
- 1000MB de Luxe
- rok výroby 1968
- když jsem jí dostal tak najeto necelých 37 tisíc km, nyní skoro 43 tisíc.
- pokud se dobře pamatuji, tak jsem 4tý majitel.
Stav:
- Auto bylo spíš zanedbané než ojeté (stav km viz výše).
- Motor by potřeboval trošičku poladit karburátor, jinak jede jako prase, na německé dálnici jsme ho chvíli potrápili i za značkou 120km/h :)
- Kastle jako taková je ve velmi slušném stavu, koroze celkově minimální - i když to tak na první pohled nevypadá.
- Nápravy a spol také nejsou špatné, celkově technický stav je o dost lepší než vzhled.
- Exteriér je vidět na fotkách
- Interiér nic moc, ale mohlo být hůř.
Co už je hotové:
- Vyvařené vršky předních podběhů a okraj podlahy u řidiče - jediná vážnější koroze na autě, a nebylo to nic hrozného.
- Před CzechWrecks byly udělané prakticky komplet brzdy - profi repase hlavních válců, nové obložení, nová prasátka, natahané kompletně nové trubky, nové hadice (originál opletené).
- Nové těsnění vany, bočního víčka a víka ventilů, nová manžeta sahary, komplet nové hadice chladícího okruhu, nový termostat.
- Namontovaný karburátor dif. 24 (dočasně, ale jede to s ním fakt hezky ;)
- Kapilárový teploměr nefunkční, takže hezky čidlo+drát+teploměr ze 120ky, připravený je elektrický teploměr do originál palubky.
- Na zadku zánovní pneu Mabor, na předku Protektory Praha, oboje 155R14.
- Dočasně nahozené zdravé ale pestrobarevné blatníky (staré byly shnilé napadrť).
- Jiná nádrž. Původní byla vyrezlá a ten sajrajt ucpával podávací potrubí pod autem.
Plány:
- Konečný cíl je pochopitelně originál stav.
- Konkrétněji je v plánu rozborka, ošetření spodku a dutin a likvidace případné nalezene koroze (už by toho nemělo být moc).
- Podle potřeby a možností antikorozní ošetření dílů spodku (ramena, nápravnice a pod).
- Přetěsnění převodovky, dotěsnění motoru.
- Nové blatníky (připraveny) a následný celolak.
- Nazdobení chromy a pod (většina dílů už je připravená).
- Následně postupná renovace interiéru, ježdění, kochání se krajinou.
Log:
- 14.9. - 17.9.2012 Promazané svisláky a excentry na přední nápravě. Vyměněná (a důkladně namazaná) prasklá struna plynu. Auto kompletně vykydané, přivařený držák kolečka na sedačce řidiče, pojezdové drážky vyčištěné a namazané teflonem, dodaná kolečka tam kde chyběla, seřízeno - pojezdy konečně rozumně fungují. Vyměnený vzduchový filtr, seřízené ventily a lehce poštelován karburátor. Seřízené excentry brzd, doplněno trochu brzdovky.
Michal (onen spolužák) se v přesvědčování nevzdal. Chtěl totiž odjet CzechWrecks (www.czechwrecks.com),/ ta tisícovka mu na to přišla vhodná, ale ujmout se jí nechtěl. Takže mě nakonec ukecal, vytáhla se ze stodoly, po vyhnání myší a troše zápolení se podařilo jí rozpohybovat a odvézt k němu na chalupu. Mimochodem, dostal jsem jí zcela zadarmo. Následoval rok shánění věcí a oprav, tak aby auto zvládlo CzechWrecks.
Povedlo se, auto odjelo 3300 km za 6 dní bez větších potíží, podívalo se 2757 metrů nad moře (Passo dello Stelvio), přejeli jsme asi 8 průsmyků a nakonec slavně dorazili na Václavák, dali rozhovor pro TN.cz, Novinky a Český Rozhlas - no a dál už je auto jen moje :)
Základní údaje:
- 1000MB de Luxe
- rok výroby 1968
- když jsem jí dostal tak najeto necelých 37 tisíc km, nyní skoro 43 tisíc.
- pokud se dobře pamatuji, tak jsem 4tý majitel.
Stav:
- Auto bylo spíš zanedbané než ojeté (stav km viz výše).
- Motor by potřeboval trošičku poladit karburátor, jinak jede jako prase, na německé dálnici jsme ho chvíli potrápili i za značkou 120km/h :)
- Kastle jako taková je ve velmi slušném stavu, koroze celkově minimální - i když to tak na první pohled nevypadá.
- Nápravy a spol také nejsou špatné, celkově technický stav je o dost lepší než vzhled.
- Exteriér je vidět na fotkách
- Interiér nic moc, ale mohlo být hůř.
Co už je hotové:
- Vyvařené vršky předních podběhů a okraj podlahy u řidiče - jediná vážnější koroze na autě, a nebylo to nic hrozného.
- Před CzechWrecks byly udělané prakticky komplet brzdy - profi repase hlavních válců, nové obložení, nová prasátka, natahané kompletně nové trubky, nové hadice (originál opletené).
- Nové těsnění vany, bočního víčka a víka ventilů, nová manžeta sahary, komplet nové hadice chladícího okruhu, nový termostat.
- Namontovaný karburátor dif. 24 (dočasně, ale jede to s ním fakt hezky ;)
- Kapilárový teploměr nefunkční, takže hezky čidlo+drát+teploměr ze 120ky, připravený je elektrický teploměr do originál palubky.
- Na zadku zánovní pneu Mabor, na předku Protektory Praha, oboje 155R14.
- Dočasně nahozené zdravé ale pestrobarevné blatníky (staré byly shnilé napadrť).
- Jiná nádrž. Původní byla vyrezlá a ten sajrajt ucpával podávací potrubí pod autem.
Plány:
- Konečný cíl je pochopitelně originál stav.
- Konkrétněji je v plánu rozborka, ošetření spodku a dutin a likvidace případné nalezene koroze (už by toho nemělo být moc).
- Podle potřeby a možností antikorozní ošetření dílů spodku (ramena, nápravnice a pod).
- Přetěsnění převodovky, dotěsnění motoru.
- Nové blatníky (připraveny) a následný celolak.
- Nazdobení chromy a pod (většina dílů už je připravená).
- Následně postupná renovace interiéru, ježdění, kochání se krajinou.
Log:
- 14.9. - 17.9.2012 Promazané svisláky a excentry na přední nápravě. Vyměněná (a důkladně namazaná) prasklá struna plynu. Auto kompletně vykydané, přivařený držák kolečka na sedačce řidiče, pojezdové drážky vyčištěné a namazané teflonem, dodaná kolečka tam kde chyběla, seřízeno - pojezdy konečně rozumně fungují. Vyměnený vzduchový filtr, seřízené ventily a lehce poštelován karburátor. Seřízené excentry brzd, doplněno trochu brzdovky.
Dragon / 1000MB - komentáře:
22:09:37
30.09.2011
30.09.2011
ToHo
-> Vít Heřman: Fotky jsou hezký, zkusím to navrhnout přítelce, takovejhle výlet taky někdy :-))) Z kopců strach nemám, mně se to neohřeje ani když jedu na Ještěd :-) Já mám jen takovou celkou "obavu" z celý tý dálky...
21:59:38
30.09.2011
30.09.2011
dragon_cb_cz
Fotky douploadovány, můžete komentovat :)
Jindas: Stelvio je zážitek, jednak silnice a hlavně ta krajina, vyšlo nám krásně počasí (na fotkách je snad vidět), obloha skoro bez mráčku, teplo a viditelnost perfektní... musím tam zpátky :)
TT_daniel: Jedny z nejlepších v životě, ta zkušenost je úžasná, tomu autu vděčím za hodně.
ToHo: Hele neboj se toho, neměli jsme jedinej problém - jen prostě do kopce člověk musí s rozumem a z kopce s podřazenou rychlostí, abys neuvařil brzdy :)
Jindas: Stelvio je zážitek, jednak silnice a hlavně ta krajina, vyšlo nám krásně počasí (na fotkách je snad vidět), obloha skoro bez mráčku, teplo a viditelnost perfektní... musím tam zpátky :)
TT_daniel: Jedny z nejlepších v životě, ta zkušenost je úžasná, tomu autu vděčím za hodně.
ToHo: Hele neboj se toho, neměli jsme jedinej problém - jen prostě do kopce člověk musí s rozumem a z kopce s podřazenou rychlostí, abys neuvařil brzdy :)
21:50:49
30.09.2011
30.09.2011
ToHo
Tak já se pekelně připravuju na Tatry a ty rovnou takhle! Palec nahoru!
21:47:05
30.09.2011
30.09.2011
TT_daniel
krasne fotky a verim ze aj zazitky
21:42:14
30.09.2011
30.09.2011
Jindas
Nejel jsi náhodou průsmykem stelvio passo??? Nejlepší silnice,co jsem,kdy jel :)
Edit: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAA Jáááááááááá to věděěěěěěěěěěěěěěěěěěěěěě ěěěěěěěěěěěěěěěěěěěěěěěl :)
Edit: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAA Jáááááááááá to věděěěěěěěěěěěěěěěěěěěěěě ěěěěěěěěěěěěěěěěěěěěěěěl :)
21:32:50
30.09.2011
30.09.2011
oppik
se nějak zase rozjeli ty embéčka hlavně ta modrá barva
21:31:02
30.09.2011
30.09.2011
oppik
musím dát do oblíbených zase
21:25:54
30.09.2011
30.09.2011
oppik
další pěkný kousek do sbírky