skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Berušku jsem koupil před rokem. Pojízdná, vše funkční, nicméně koroze i zásah kutila. Mám v plánu kompletní renovaci. Rozborka a postupné dávání do původní ho stavu. Bohužel není moc času, tak to jde pomaleji, než jsem myslel. Momentálně ji mám rozebranou, díly po krabicích a dělám na předku. Levý práh vymeněn, částečně i kus podlahy (Když už, tak pořádně).
Teď k autu:
Jedná se o předposlední model s úzkým sloupkem, 16. série, tedy ta co nemá poziční světla na sloupkách, ale za to má boční blinkry v předních blatnících. Mimochodem, nevíte někdo kde přesně?
Loňské léto byla na kolíbce, tzn. půl auta zespodu na plech + nová výztuha a práh, kus podlahy, letos v garáži a zrenovovat nápravu a vyvařit podběhy. Bohužel jsem přišel o část fotek, ale určitě si dám už bacha a budu přidávat, jak postupuju.
Všechny fotky mají tak 1,5 MB, tak to musím poladit.
5.6.2011
Tak dnes jsem se aspoň dopoledne dostal konečně na Berušku. Mám opískovanou nápravnici, půlku ramen, no snad příští týden bude zbytek.
V tomto týdnu snad konečně dořeším novou nádrž, kterou jsem koupil na Aukru. Jinak jsem opaloval, brousil a pískoval předek. Jde to pomalu a blbě.
Čeká mi tam poměrně dost vaření :-(. nějak foto snad přidám.
15.6.2011
O víkendu jsem opět pískoval, mám " novou " nádrž, je lehce ťuklá, ale budiž. opálena a připravena na písek. Překvapilo mě , že je hliníková.
Aspoň dirku spraví nýtek :-))). Už se těším až budu řezat a vařit. Na tom podběhu bude víc záplat než jsem myslel.
7.7.2011
Tak nádrž, je pocínovaná, pro mě objev. No už černá, jako nová ve sklepě. Náprava opískovaná, částečně v laku, čekám až vytvrdne barva a bude
se skládat. Sehnal jsem prachovky na spojovačky. Včera jsem konečně začal dělat záplaty. No nějak se s tím poperu. Přidám pár fotek.
4.1.2012
Dlouho jsem nic, nepřidal, umřelo mi CO, no a nic moc jsem nedělal. Snad už se bude blýskat na lepší časy. Přes vánoce jsem rozebral a složil komplet pedály.
Sehnal jsem brzdový válec, tak snad půjde lehce vyměnit. Jinak náprava se snad už konečně bude co nevidět skládat. Musím sehnat pár drobností, šroubky, pojistky atd... Ty staré jsem naložil do octa, tak uvidíme.
8.1.2012
Tak ocet, funguje skvěle. Měl jsem na nápravě kotouče, ale bubny byly uřízlé v ramenou a přidané v kufru. Teď mám komplet vše rozebrané a čistím. Chci dát bubny, ale kotouče si nechám do rezervy, uvidíme jak to bude brzdit. Vyrobil jsem přípravek na vyražení páky pro kulák. No povedlo se.
Postupně to musím poskládat. Přípravek - dvě matky s jemným závitem navařené k sobě zbroušené, a navařený kousek závitovky. Šikovná věc, a nezničí se závit.
10.1.2012
Tak dnes, pár drobností, a částečný úklid dílny, pořád je co dělat. Musím opravit tu svářečku a začít vařit. Snad o víkendu. Teď dávám dohromady nářadí a dělám místo na díly.
17.1.2012
Tak, náprava se pomalu začíná rýsovat, sehnal jsem pár nových dílů, nové prachovky, podložky, gumy, kuláky atd... V neděli jsem vyrobil stahovák na pružiny, tak doufám, že se podaří a bude fungovat. Svářečka pořád zlobí. Koupil jsem šikovnou věc na ventily.
28.1.2012
Dneska jsem zakoupil MB 67 na díly. No, spíš na drobnosti, je , kromě hlavy a pár drobností, kompletní. Ale poměrně schnilé.No, aspoň mi nebude tolik líto rozřezat ho do šrotu.
Svářečka už funguje, ne 100%, ale jede... hurá lepší to nebude. Dneska jsem začal záplatovat kapotu.
MB je venku už na špalkách, zítra snad vyndám nápravu. Potřebuju spodní ramena, neuvědomil jsem si, že jsem měl ze stovky:-(
16.4.2012
Tak jsem začal vyvařovat podběh, docela se dařilo a najednou bum včera jsem si přivezl úplně nové, originál netknuté podběhy, hurá. Tak jsem na sebe zvědavej, jestli se podaří odvrtat komplet celý a sesadit. jsou nádherné.
12.6.2012
Nemám moc času :-( Ale, jeden podběh už je napasovaný, musím vyvařit kus podlahy. Kapota v základu, hotová. No musím se na to vrhnout... Fotky přidám.
23.7.2012
Tak zase chvíli v garáži. MB už je rozřezané a ve šrotu. opravdu shnilé až hrůza. Zůstalo pár drobností, dveře, taky trochu chycené. Radost mám z krásných neroztrhaných gumových vaniček. Podběh přibodován, druhý skoro venku, budu muset zároveň uříznout práh...ˇKousek podlahy vyměněn.
Dneska jsem si vyzvedl podlahu kufru. Koupil jsem excentry na nápravu, tak zas můžu skládat. A nové pakny. Tak snad bude čas.
25.9.2012
Podběhy napasovány, podlaha upravena ze 100, tzn. výměna krytu vaničky. Potřebuju kontrolu u jiného MB, měl jsem ho rozřezat až potom.
teď musím dovařit podlahu u spolujezdce a celý pravý práh včetně výztuhy. Vypadá to, že vše pasuje. Na nápravu se vrhnu asi až v zimě. Není moc čas a teď ani moc chuť.
20.11.2012
Tak jsem se zase dostal do garáže. Dospěl jsem k závěru, že plechařina bude potřeba udělat najednou a ne postupně jak jsem zamýšlel. Vyndán komplet svazek elektriky, chladič a co nevidět půjde vše ostatní. Opravil jsem kompresor, tak se bude pískovat.
26.11.2012
Vyndán motor, převodovka, výroba pojezdů karoserie. Spálil se motor na kompresoru, prostě to neutáhnul, takže sháním sílnější, ideálně 4kW...
27.12.2012
Tak konečně pojezd hotov, kastle je zase pojízdná potřech kolech...uklid garáže...
22.1.2013 Předek konečně skoro hotov, zbývá přivařit podlahu kufru , ale to až jí otočím na bok. U spolujezdce je potřeba vyvařit taky podlahu. Hlavně že to celkem pasuje...
19.3.2013 Tak zase kousek, předek hotový, podlaha očištěná teď se snad dostanu na práh...
2.9.2024 Tak po hóódně dlouhé době jsem dnes přidal pár fotek. Náprava hotová, ještě stříknout bubny a vyzvednout trubky, brzd, spojky a paliva. Nádrž dostane ještě jeden nástřik a půjde taky na auto.
Teď k autu:
Jedná se o předposlední model s úzkým sloupkem, 16. série, tedy ta co nemá poziční světla na sloupkách, ale za to má boční blinkry v předních blatnících. Mimochodem, nevíte někdo kde přesně?
Loňské léto byla na kolíbce, tzn. půl auta zespodu na plech + nová výztuha a práh, kus podlahy, letos v garáži a zrenovovat nápravu a vyvařit podběhy. Bohužel jsem přišel o část fotek, ale určitě si dám už bacha a budu přidávat, jak postupuju.
Všechny fotky mají tak 1,5 MB, tak to musím poladit.
5.6.2011
Tak dnes jsem se aspoň dopoledne dostal konečně na Berušku. Mám opískovanou nápravnici, půlku ramen, no snad příští týden bude zbytek.
V tomto týdnu snad konečně dořeším novou nádrž, kterou jsem koupil na Aukru. Jinak jsem opaloval, brousil a pískoval předek. Jde to pomalu a blbě.
Čeká mi tam poměrně dost vaření :-(. nějak foto snad přidám.
15.6.2011
O víkendu jsem opět pískoval, mám " novou " nádrž, je lehce ťuklá, ale budiž. opálena a připravena na písek. Překvapilo mě , že je hliníková.
Aspoň dirku spraví nýtek :-))). Už se těším až budu řezat a vařit. Na tom podběhu bude víc záplat než jsem myslel.
7.7.2011
Tak nádrž, je pocínovaná, pro mě objev. No už černá, jako nová ve sklepě. Náprava opískovaná, částečně v laku, čekám až vytvrdne barva a bude
se skládat. Sehnal jsem prachovky na spojovačky. Včera jsem konečně začal dělat záplaty. No nějak se s tím poperu. Přidám pár fotek.
4.1.2012
Dlouho jsem nic, nepřidal, umřelo mi CO, no a nic moc jsem nedělal. Snad už se bude blýskat na lepší časy. Přes vánoce jsem rozebral a složil komplet pedály.
Sehnal jsem brzdový válec, tak snad půjde lehce vyměnit. Jinak náprava se snad už konečně bude co nevidět skládat. Musím sehnat pár drobností, šroubky, pojistky atd... Ty staré jsem naložil do octa, tak uvidíme.
8.1.2012
Tak ocet, funguje skvěle. Měl jsem na nápravě kotouče, ale bubny byly uřízlé v ramenou a přidané v kufru. Teď mám komplet vše rozebrané a čistím. Chci dát bubny, ale kotouče si nechám do rezervy, uvidíme jak to bude brzdit. Vyrobil jsem přípravek na vyražení páky pro kulák. No povedlo se.
Postupně to musím poskládat. Přípravek - dvě matky s jemným závitem navařené k sobě zbroušené, a navařený kousek závitovky. Šikovná věc, a nezničí se závit.
10.1.2012
Tak dnes, pár drobností, a částečný úklid dílny, pořád je co dělat. Musím opravit tu svářečku a začít vařit. Snad o víkendu. Teď dávám dohromady nářadí a dělám místo na díly.
17.1.2012
Tak, náprava se pomalu začíná rýsovat, sehnal jsem pár nových dílů, nové prachovky, podložky, gumy, kuláky atd... V neděli jsem vyrobil stahovák na pružiny, tak doufám, že se podaří a bude fungovat. Svářečka pořád zlobí. Koupil jsem šikovnou věc na ventily.
28.1.2012
Dneska jsem zakoupil MB 67 na díly. No, spíš na drobnosti, je , kromě hlavy a pár drobností, kompletní. Ale poměrně schnilé.No, aspoň mi nebude tolik líto rozřezat ho do šrotu.
Svářečka už funguje, ne 100%, ale jede... hurá lepší to nebude. Dneska jsem začal záplatovat kapotu.
MB je venku už na špalkách, zítra snad vyndám nápravu. Potřebuju spodní ramena, neuvědomil jsem si, že jsem měl ze stovky:-(
16.4.2012
Tak jsem začal vyvařovat podběh, docela se dařilo a najednou bum včera jsem si přivezl úplně nové, originál netknuté podběhy, hurá. Tak jsem na sebe zvědavej, jestli se podaří odvrtat komplet celý a sesadit. jsou nádherné.
12.6.2012
Nemám moc času :-( Ale, jeden podběh už je napasovaný, musím vyvařit kus podlahy. Kapota v základu, hotová. No musím se na to vrhnout... Fotky přidám.
23.7.2012
Tak zase chvíli v garáži. MB už je rozřezané a ve šrotu. opravdu shnilé až hrůza. Zůstalo pár drobností, dveře, taky trochu chycené. Radost mám z krásných neroztrhaných gumových vaniček. Podběh přibodován, druhý skoro venku, budu muset zároveň uříznout práh...ˇKousek podlahy vyměněn.
Dneska jsem si vyzvedl podlahu kufru. Koupil jsem excentry na nápravu, tak zas můžu skládat. A nové pakny. Tak snad bude čas.
25.9.2012
Podběhy napasovány, podlaha upravena ze 100, tzn. výměna krytu vaničky. Potřebuju kontrolu u jiného MB, měl jsem ho rozřezat až potom.
teď musím dovařit podlahu u spolujezdce a celý pravý práh včetně výztuhy. Vypadá to, že vše pasuje. Na nápravu se vrhnu asi až v zimě. Není moc čas a teď ani moc chuť.
20.11.2012
Tak jsem se zase dostal do garáže. Dospěl jsem k závěru, že plechařina bude potřeba udělat najednou a ne postupně jak jsem zamýšlel. Vyndán komplet svazek elektriky, chladič a co nevidět půjde vše ostatní. Opravil jsem kompresor, tak se bude pískovat.
26.11.2012
Vyndán motor, převodovka, výroba pojezdů karoserie. Spálil se motor na kompresoru, prostě to neutáhnul, takže sháním sílnější, ideálně 4kW...
27.12.2012
Tak konečně pojezd hotov, kastle je zase pojízdná potřech kolech...uklid garáže...
22.1.2013 Předek konečně skoro hotov, zbývá přivařit podlahu kufru , ale to až jí otočím na bok. U spolujezdce je potřeba vyvařit taky podlahu. Hlavně že to celkem pasuje...
19.3.2013 Tak zase kousek, předek hotový, podlaha očištěná teď se snad dostanu na práh...
2.9.2024 Tak po hóódně dlouhé době jsem dnes přidal pár fotek. Náprava hotová, ještě stříknout bubny a vyzvednout trubky, brzd, spojky a paliva. Nádrž dostane ještě jeden nástřik a půjde taky na auto.
Beruška - komentáře:
22:02:48
19.03.2013
19.03.2013
kyfkař
pěkně vyvařená moc dobrá práce
21:03:43
22.01.2013
22.01.2013
Pivex
-> pecen: děkuju, snažím se a dělám co můžu :-)
20:55:44
22.01.2013
22.01.2013
pecen
sůůůůůůůůůůůůůůůůpr
19:13:52
07.12.2012
07.12.2012
Pivex
Taky mi eprozin naučil používat táta, jednou jsem udělal pěkný zářez do prahu skoro nové felicie a pomocí eprozinu imitoval plechy :-)) , když se správně naředí, drží jak židovská víra... :-))
08:26:28
07.12.2012
07.12.2012
Jozka
-> Bukaj: Plastickej chirurg.. dosti dobrý..
22:47:22
06.12.2012
06.12.2012
Bukaj
-> Pivex: -> Jozka:
Jo, jo, Eprosin, to byly doby - dodnes ho mám v garáži
Naučil mne to používat táta a zanedlouho se ze mne stal skoro plastický chirurg
...kde byly díry, tam jsem jako nosnou konstrukci používal starý plátěný smirek (kterým jsem předtím brousil prahy a lemy), dvě až tři vrstvy Eprosinu a hotovo.
Sice mi moc nevoněl, ale zato držel fest (pokud se dobře odrezilo a odmastilo) a narozdíl od pozdějších polyesterových tmelů zněl na poklep jako kov
Jo, jo, Eprosin, to byly doby - dodnes ho mám v garáži
Naučil mne to používat táta a zanedlouho se ze mne stal skoro plastický chirurg
...kde byly díry, tam jsem jako nosnou konstrukci používal starý plátěný smirek (kterým jsem předtím brousil prahy a lemy), dvě až tři vrstvy Eprosinu a hotovo.
Sice mi moc nevoněl, ale zato držel fest (pokud se dobře odrezilo a odmastilo) a narozdíl od pozdějších polyesterových tmelů zněl na poklep jako kov
08:08:50
06.12.2012
06.12.2012
Jozka
-> Pivex: To nevím, jestli se tu vůbec smí vyslovit, eprosin.. Též jsem nenosný plechy opravoval ne-svařováním, výbornej byl na to např. jakejsi tmel z 90-tých (ocelový piliny+2.složky), ten se dal i pilovat a dodnes jde těžko sundat, když na opravovaný místa narazím.. Jinak jsem nedávno konzultoval ohledně okyslejch plechů s profilakýrníkem, specialistou na veterány a ten si s tím hlavu moc neláme - načnutý místa s důlkama přecínuje (po zaklepnutí případných dírek) a jede..
21:36:01
05.12.2012
05.12.2012
Pivex
-> Jozka: to není špatný nápad tzn. nevrtat vůbec...po tom tmelu se podívám, teď mě čeká dodělat předek - nové podběhy, podlaha kufru a pravý práh + opískovat + nějaké dírky...já jsem používal eprozin, a držel skvěle...
21:31:25
05.12.2012
05.12.2012
Pivex
-> exwrcteam: tak určitě bych chtěl projet minimálně čechy a slovensko...já řezat nebudu...
08:54:52
05.12.2012
05.12.2012
Jozka
-> Pivex: Rozhodování bylo těžké . Ale anténu si seženu nějakou aktivní a zasunu pod pavouka na kapotě, jako to mám na dalším vozíku. A jo, dával jsem "metal joints sealant" (polskej Gravit) - přelakovatelný, ani není moc vidět, že by tam bylo něco navíc (inspirovaly mě MBX, tam ty lemy bývaly jakýmsi tmelem přetažený už z fabriky).
19:07:24
04.12.2012
04.12.2012
exwrcteam
zalezi s jakym umyslem hodlas mbecko provozovat dotahnout do konce prinejhorsim 4Q ze 120tky to jiisti ne? jinak ja sem riznul a nestydim se za to
18:55:07
04.12.2012
04.12.2012
Pivex
-> Jozka: vidíš anténu, taky asi budu do budoucna řešit, ale asi navrtám blatník...co to je těsnivec? takové to medvědí hovno co se táhne jak žvýkačka...?
07:42:14
03.12.2012
03.12.2012
Jozka
-> Pivex: Každá díra navíc.. je prostě díra navíc. Včera jsem na dalším likvidoval díru po autoanténě. Ale takováhle rozborka je dobrá příležitost na odhlučnění. Mám teď sice nahozenej motor 100% série, ale ozývá se výrazněji až nad 80 km/h - a stačilo k tomu jen přetáhnout spoje těsnivcem na kastle a olepit kapotu a přepážku za sedadlama i zvenku.
22:37:37
30.11.2012
30.11.2012
Pivex
-> Jozka: jo to byl hlavní důvod, proč 5q , měl jsem kdysi R-ko s ostrou vačkou, lítalo jak dábel, ale 120 a řev motoru, že se to nedalo, i když by jelo, prostě pětka by jim slušela...originál je originál...díru do střechy dělat nebudu...:-))
08:15:07
30.11.2012
30.11.2012
Jozka
-> Pivex: Měl jsem taky v plánu kdysi 5q, z časových důvodů nestihl, trochu litoval (při pohledu na otáčkoměr ve 110 km/h), ale teď jsem docela rád, že odchylky originality jsem provedl pouze poměrně jedoduše vratné (krom 5q jsem při realizaci vypustil i blbej nápad se střešním oknem).
21:17:04
29.11.2012
29.11.2012
Pivex
-> m8rinek: máš pravdu, pokud dám auto do kupy dle mých představ, výsledek bych znehodnotil. Kašlu na to, ikdyž by pětka byla co se týká jízdních vlastností jedině plus.
22:43:04
27.11.2012
27.11.2012
m8rinek
-> Pivex: že toho budeš časem litovat...
22:38:09
27.11.2012
27.11.2012
Pivex
Mám teď trochu dilema. Chtěl jsem původně dát auto do originálního stavu, ale teď přemýšlím, že bych vyměnil převodovku za pětikvalt. S tím by souviselo pravděpodoně rozšíření tunelu. Jaký je váš názor, co si o tom myslíte?
16:26:25
26.09.2012
26.09.2012
Pivex
Ahoj, jsou to Hostěradice, za mostem doprava do kpoce a po ceduli Hostěradice první barák vlevo. :-) Pošli zprávu, jestli vyrazíš a já se podle toho přizbůsobím. Honza
15:40:02
26.09.2012
26.09.2012
fidelmc
A konecne jsem te nasel, snad bych se mohl stavit o vikendu nebo v patek. Zadej presnou polohu. Fidel (tetris-ferona:D