Petr98/MBG67 Petr98/MBG67

komentáře | popis | fotky | Petr98 | 27.09.23 06:27 | 115x v oblíbených
Tak jsem si udělal radost a 13.2. 2011 jsem dovezl (doufám, že trošku raritní) MBGčko. Bylo vyrobené 10.8. 1967. Jelikož jich je poměrně málo, tak se budu snažit o oživení tohodle vraku. Aspoň, že zůstaly karburátory, filtr, sání, svody. Už jsem se pustil do rozebírání a zjišťuju, že kastle není tak hrozná jak jsem si původně myslel. Ale je dost překopané a dostat ho do původního stavu bude záhul- jak časový, tak finanční. Dobrá zpráva - z archivu se podařilo zjistit původní barvu, kterou Géčko dostane. Původní barva je 8220 - červeň rubínová. Vždycky jsem chtěl červené EMBO, tak ho snad konečně budu mít.



V prubehu dubna 2015 auto ocisteno od ruznych ochrannych hmot a 23. odvezeno na piskovani.





3.6. konečně odvezeno do karosárny a konečně k odborníkům :-)



19.6. Auto přivezeno z karosárny.



22.11. Po karosářské stránce vyladěno k dokonalosti a připraveno do lakovny



2016



11.4. Auto konečně odvezeno do lakovny.



14.7. Auto je nalakováno.



K 8.11. je auto kompletně spasované, strojím ozdoby, lepím kedry. Chybí elektro a čalounění



11.11. Hotové chromy kromě zrcátka a mlhovky.



Leden 2017 doufám v el. svazek a odvoz do čalouníka a květen první kilometry. Tak snad to klapne :-)



3.1. 2017 - začínáme tvořit nový elektro svazek. Původní byl od bývalého majitele v zuboženém stavu a druhý adekvátní jsem bohužel nesehnal. V půlce února jedeme do čalouníka, tak snad po šesti letech vyjedu :-)



22.2. 2017 - odvezeno do čalounictví



1.5. 2017 - přivezeno z čalouníků



24.5. 2017 - hotová elektrika :-)



16.6 2017 hotovo, udělaná STK. Teď už jen užívat :-)

Petr98/MBG67 - komentáře:

15:30:37
14.03.2016
Petr98
Nové auto - pojedeme od nuly. 6
zvětšit Petr98/MBG67 - obrázek od Petr98 vložen 14.03.2016 15:30:37
19:33:37
13.03.2016
Petr98
Po mnoha marných pokusech a po několika omylech, je konečně komplet pohonné ústrojí na cestě k doktorovi. Mám velkou radost 5
zvětšit Petr98/MBG67 - obrázek od Petr98 vložen 13.03.2016 19:33:37
23:37:14
12.03.2016
Bukaj
-> Jozka 08.03.16 19:12:45: Jo, jo, změna byla až u kil...

...od kila až po užovku pak byla stejné tyčky, změna byla až na Garde (úzký hřeben) a Mku (široký šnek)4
08:49:05
11.03.2016
Jozka
-> Petr98: Tak snad ti ze spojů nic nepoleze - jsem zavrhl kvůli máchání v kyselinkách, který se nemusí povést vypláchnout a proto, že zinku se galvanicky do škvír a dutin moc nechce, ale možná je taková opatrnost zbytečná, kdo ví...



E: Nedávno jsem ale zahlídl, že někdo nechával přezinkovat uzávěr chladiče vcelku - tak asi taky jeden zkusím, co to udělá..
upraveno 2x, naposled 11.03.2016 09:07:26
05:44:35
11.03.2016
Petr98
-> Jozka: nazinkovali to vcelku slusne. Ale neco davam na prezinkovani - nejake chybky jsem nasel. Zvazoval jsem rozebrat to, ale pak to nytovat.... Tak jsem zvolil tenhle postup.
23:07:43
10.03.2016
Jozka
-> Petr98: Pěkné, nicméně zde volím raději "komaxit" - připadá mi, že aby to nebylo jen na tu parádu, byl by nutno rozložit na prvočinitele..

-> zralous: Podle okyslejch nýtů a často rozdílnýho stavu jednotlivých dílů bych tipoval z výroby na zinkování před sestavením - ale je to jen odhad.
21:01:18
10.03.2016
zralous
-> Petr98: já je měl taky zinkované, a pak šedá barva. Jenže nebyl jsem si jistej, jestli byly zinkované jednotlivé části zvlášť a pak snýtované, nebo zinkované až po kompletaci. Takže jsem nechtěl riskovat nějaký Al mezikomponent o který bych eventuelně mohl přijít a u stahovaček na MBX by to byl vcelku průser. Takže mechanické čištění a pak barva. Hodit do lázně je brnkačka, proto se ptám.. u druhého MBX bych to případně aplikoval jako ty4
20:21:08
10.03.2016
Petr98
-> zralous: Origo jsou zinkované. Já je teda zinkované měl. Lakované jsem měl táhla na otvíraní dveří. Chodí to dobře - už jsem to zkoušel.
20:16:09
10.03.2016
zralous
-> Petr98: taky jsem přemejšlel o zinkování stahovaček, leč jsem měl trochu obavu o následnou funkci.. Dej vědět, jak ti budou šlapat, já nakonec volil lakování dle origo.
20:09:19
10.03.2016
Petr98
22:55:34
08.03.2016
Jozka
-> Petr98: Jasný - tím jsi mi potvrdil dávný podezření, že zkracování tyček etc. není vždy úplně nutný a mělo se udělat pro snažší nastavování sbíhavosti - resp. proto, aby se dala naladit jen na jedný straně v potřebným rozsahu.
22:48:46
08.03.2016
Petr98
-> Jozka: Jsem se v tom nějak zamotal 3

Na autě byly tyčky 260mm cca. a byl tam kulák novodobý. Jelikož jsem měl nové tyčky, neřešil jsem nějaké jiné do doby, než jsem zjistil, že mé nové mají cca 280mm. Pochopil jsem, že jsou asi Mkové. Zahlídl jsem inzerát, krajní tyčky na úzkou nápravu. Psal jsem chlapíkovi, kolik že měří. Psal cca 25 cm. Řekl jsem si, že nejspíš blbě měří a vzal je. No a měřil pán dobře. Na mm jsem to neměřil, ale bude to těch 252, jak jsi psal. Toť můj příběh se spojovačkou 3
22:41:39
08.03.2016
Jozka
-> Petr98: Však jo, můžeš mít jeden origo pár pro MB a druhej pro kilo.
22:35:50
08.03.2016
Petr98
-> Jozka: Zítra to vyfotím, zdají se nové a řezané nevypadají.
22:32:46
08.03.2016
Jozka
-> Petr98: Jsi mě tak nahlodal, že jsem si to dohledal: "při použití hlavy s kulovým čepem ze Š100 (nezakoupí-li se nové taktéž Š100) se zkrátí původní řídící tyč z původní délky 260 mm na 252 mm a závit se prodlouží na délku 45 mm". Takže můžeš měřit 4.
20:01:13
08.03.2016
Petr98
-> Jozka: Tak ty, co mám - ty kratší, nejsou zkracované. Je tam krásně vidět struktura odlitku. Snad to společně s maznicovým kulákem nebude krátké 1
19:12:45
08.03.2016
Jozka
-> Petr98: Fakt ? Tohle jsem nikdy nehledal, jen si pamatuju, že snad pro nový (v podstatě současný) provedení kuláků se starý tyčky zkracovaly.. tak třeba byl přechod až u kil, blíž jsem nezkoumal.
18:47:45
08.03.2016
Petr98
-> Jozka: aha. Protoze v katalogu je jen jeden typ.
17:30:31
08.03.2016
Jozka
-> Petr98: Pokud se dobře pamatuju, jsou dvě dýlky pro MB - jedna pro původní provedení čepů, druhá pro víceméně ty současný. Jeden typ se musel při použití čepů pro druhej cca o 10 mm říznout..
Extreme Tyres