Petr98/MBG67 Petr98/MBG67

komentáře | popis | fotky | Petr98 | 27.09.23 06:27 | 115x v oblíbených
Tak jsem si udělal radost a 13.2. 2011 jsem dovezl (doufám, že trošku raritní) MBGčko. Bylo vyrobené 10.8. 1967. Jelikož jich je poměrně málo, tak se budu snažit o oživení tohodle vraku. Aspoň, že zůstaly karburátory, filtr, sání, svody. Už jsem se pustil do rozebírání a zjišťuju, že kastle není tak hrozná jak jsem si původně myslel. Ale je dost překopané a dostat ho do původního stavu bude záhul- jak časový, tak finanční. Dobrá zpráva - z archivu se podařilo zjistit původní barvu, kterou Géčko dostane. Původní barva je 8220 - červeň rubínová. Vždycky jsem chtěl červené EMBO, tak ho snad konečně budu mít.



V prubehu dubna 2015 auto ocisteno od ruznych ochrannych hmot a 23. odvezeno na piskovani.





3.6. konečně odvezeno do karosárny a konečně k odborníkům :-)



19.6. Auto přivezeno z karosárny.



22.11. Po karosářské stránce vyladěno k dokonalosti a připraveno do lakovny



2016



11.4. Auto konečně odvezeno do lakovny.



14.7. Auto je nalakováno.



K 8.11. je auto kompletně spasované, strojím ozdoby, lepím kedry. Chybí elektro a čalounění



11.11. Hotové chromy kromě zrcátka a mlhovky.



Leden 2017 doufám v el. svazek a odvoz do čalouníka a květen první kilometry. Tak snad to klapne :-)



3.1. 2017 - začínáme tvořit nový elektro svazek. Původní byl od bývalého majitele v zuboženém stavu a druhý adekvátní jsem bohužel nesehnal. V půlce února jedeme do čalouníka, tak snad po šesti letech vyjedu :-)



22.2. 2017 - odvezeno do čalounictví



1.5. 2017 - přivezeno z čalouníků



24.5. 2017 - hotová elektrika :-)



16.6 2017 hotovo, udělaná STK. Teď už jen užívat :-)

Petr98/MBG67 - komentáře:

22:51:36
15.03.2016
Bukaj
-> Petr98: Pravděpodobně dovozové šrouby? Nebo že by FH8 nebylo označení výrobního závodu, ale něco jiného? Každopádně materiálové vlastnosti (pevnosti) plně vystihuje 8G.

Takže je možné, že v určité době vázly dodávky ze Ždánice či Turnova a pokrytí výroby se řešilo dovozem.
21:38:35
15.03.2016
Petr98
Cela prevodovka je spojena srouby s timto oznacenim. Co to je? Samozrejme nemuzu zarucit nepuleni, ale i na darci mam par takovych sroubu.
zvětšit Petr98/MBG67 - obrázek od Petr98 vložen 15.03.2016 21:38:35
21:18:30
15.03.2016
Jozka
-> Bukaj: Už jsme to nějak probírali, že ?4
18:47:28
15.03.2016
Bukaj
-> Jozka: No, tak pokud si dobře pamatuju, tak naše širokosloupky jsou vyrobeny ve stejný den, ne? 1.8.19684
16:29:27
15.03.2016
Jozka
-> Bukaj 15.03.16 09:50:16: Tebe taky na širokosloupku ošidili o vrásnění ? 3

-> Petr98: Koukl jsem na údaje o tom "mým" G - byla to 15. série z podzimu 67 a hladko.. a váhal bych taky, ale asi by zvítězila tahle varianta, přestože se hůř udržuje ve stavu libovém.
10:23:52
15.03.2016
Danster
Když to tak čtu tak asi bude stěžejní ten 9/68. U mojí úzko sloupkový 5/68 ten vrchní kryt řízení mohl z nějakýho důvodu i minulý majitel vyměnit.
10:12:12
15.03.2016
Petr98
-> Bukaj: ok. Díky
09:50:16
15.03.2016
Bukaj
Souhlasím s Jožkou - já tedy naopak moc nejedu ve standardech, ale ani jedno De Luxe úzkosloupek jsem neviděl s vrásněným krytem sloupku, ani rámečkem. I na mém širokosloupku 8/68 (standard) jsou tyto plasty lesklé. Až na 1100MB 69 jsem zaznamenal obojí vrásněné4
09:00:47
15.03.2016
Petr98
-> Jozka: je to jeste hodne daleko, ale dat/nedat?
08:20:41
15.03.2016
Jozka
-> Petr98: Nic není nemožné, do nějakýho úzkosloupku z pozdního sběru se takovej kryt klidně zatoulat mohl, prototypově existovaly mnohem dřív, než v srpnu 68.. Já tedy v Luxech moc nejedu, nicméně všechny čtyři, který mi prošly rukama, měly všechno hladký (66 + 67, z toho dvě MBX a jedno G) a kompletní antireflex jsem našel až v autě z úplnýho konce výroby (a pochopitelně jako ND). Nicméně je to velice snadno vyměnitelnej díl, takže..
08:05:31
15.03.2016
Petr98
-> Jozka: Protoze ja jsem si stopro jisty, ze jsem tu matnou z GECKA vytahoval. Ale nemuzu rict, ze tam byla origo protoze cele auto vcetne elektriky bylo hodne "modernizovane"

Ale jelikoz se mi jich doma vali tolik (tech vrchnich krytu) budu tvrdit, ze byla i v deluxu mod. 68, uzky sloupek, blinkry, kterou jsem kdysi, jako prvni embecko, rozebiral.
07:57:35
15.03.2016
Jozka
-> Petr98: Aha takhle.. uváděný je oboje antireflexní od čísla motoru 318 700 (teď jsem kouknul) pro všechny typy, možná to zkraje ale byla jen výsada deLuxů (současně nabíhaly 1100) - můj širokosloupek nemá a neměl drsný ani jedno .
05:52:39
15.03.2016
Petr98
-> zralous:

-> Jozka:

Safra. A ja horko tezko poshanel ty horni kryty s prepinacema asi tri - abych aspon jeden vybral a ony tam nepatri. 3

Byl jsem presvedceny, ze je to vysada deluxu 71
23:07:12
14.03.2016
zralous
-> Petr98: i já jsem si to vysvětloval problémem s dodávkou dílů, ale pokud se zavedly do výroby až od 9/68, jak zmiňuje Joža, pak je záhada objasněna4 6
22:48:32
14.03.2016
Jozka
-> Petr98: Tý jo ! První nový tacho, na kterým je trojka (doposavad jsem viděl jen kusy s "natočenými" dvěma km).

Co vím, tak vrásněnej horní kryt s přepínačema a rámeček má nominálně být v autech od 9/68, ale objevovalo se až postupně, některý širokosloupky zkraje jejich výroby mají hladký oboje, pak kombinace antireflexního krytu s hladkým rámečkem a až posléze oboje drsný - asi že buď předzásobení nebo potíže plánovaného hospodářství.
22:23:52
14.03.2016
Petr98
-> zralous: Nemohu souhlasit. To byl právě jeden z "inovačních" prvků ten drsný kryt sloupku řízení.
22:00:45
14.03.2016
zralous
-> Petr98: -> Danster: Nemohu potvrdit ani vyvrátit. Na naprosto původní DeLuxe 67 bylo lesklé tacho i obal sloupku.
20:38:51
14.03.2016
Danster
-> Petr98: Tak to jo. Ten plast mám taky jak píšeš i na svojí 68" jen na vrchním krytu sloupku řízení4
20:03:13
14.03.2016
Petr98
-> Danster: Kde se objevoval tento nevím, dneska mi přišel balíček, tak jsem to cvaknul. Ale taky mi něco říká, že tento plast (zabraňující odleskům) je jen na vrchním krytu sloupku řízení.
19:48:47
14.03.2016
Danster
-> Petr98: Jen když tak koukam na ty budíky nějak mi tam nesedí ta hrubá struktura toho plastu. Žiju v domění že se objevoval až na modelech 69"
Extreme Tyres