Doking/De Luxe Doking/De Luxe

komentáře | popis | fotky | doking | 20.06.15 14:35 | 67x v oblíbených
AKTUÁLNĚ:


Něco málo k autu:

- Škoda 1000 MB De Luxe
- vyrobena na Vánoce 67
- 16 série
- barva: Lahvová zelená BAL 5910
- blinkry v blatnicích
- béžový koženkový interiér, šedá palubní deska

- Jsem její 4 majitel.Původní spz byla ABA 41-14


Dneska jsem v PC našel dokonce i nějaké video,když jsem ještě zkoušel světla:
MVI 3955

MVI 3954



Zajímavé počtění o jednotlivých změnách,úpravách jednotlivých sériích během výroby:

skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=487




Doking/De Luxe - komentáře:

08:13:45
01.03.2016
Bukaj
-> doking: Nechtěl, ale asi byly v záloze u někoho, o koho jsem kupoval nějaké díly...
22:42:08
29.02.2016
doking
-> Bukaj: takže si to chtěl taky rozvrtávat jo 3
22:17:36
29.02.2016
Bukaj
-> doking:
Tak záleží na stavu, ale myslím, že nes bude rozhodně cena nápravy vyšší, než cena šrotu.
Odhadem má náprava tak 50 Kg a železo se nes vykupuje za 2-3 koruny max.
Pokud to nebude náprava vytažená z rybníka, či kopřiv, tak bych řekl, že mezi 500 a 1000 Kč bude asi tak v normě.
Jinak nes jsem při hledání něčeho jiného našel osm nýtů osmiček - k čemu asi tak mezi íly na MBčko mohly být...3
Ale hlavu mají jen 14 mm, zatímco originál na štítech mají hlavu 16 mm...
21:36:31
29.02.2016
Tabi
-> doking 28.02.16 21:48:42: No,já na tom nejsem teď o moc lépe než ty.O slušnou garáž s dílnou jsem přišel u našich,když předělali celý suterén na obytné,protože vršek nechali bráchovi a šli bydlet dolů.To jsem takhle jednou vloni jel za našima,na návštěvu a říct jim,že si tam na nějaký čas zaparkuju tisícovku abych sundal blatníky a nápravy a všechno to v klidu udělal.A ejhle,garáž kompletně vystěhovaná,tak mi trochu sklaplo no.10 Doma sice mám garáž ale v řadovce a není zrovna největší,máme tam jízdní kola,kočárek a tak různě,takže tady nemůžu nechat rozabrané auto,to by jsme se o to přerazili.4 Pak mám sice pěknou garáž,kde parkuju tisícovku.Mám to asi 800m od baráku,jenže jak to člověk nemá doma,tak už to není ono.10 A je taky malá,že tam není okolo auta místo abych to tam mohl rozebrat a věci nechat ležet někde vedle auta.Takže to taky nebudu mít teď lehké.A o penězích mi ani nemluv,minulej rok jsme předělávali taky bydlení což nás stálo skoro 250 tis.8Takže na auto nezbyla ani koruna. 6 Ale chtěl bych se do ní letos v létě pustit,tak snad jí dám do podzima do pojízdného stavu,doufám.1
13:59:42
29.02.2016
doking
Co myslíte,jaká je cena kompletní nápravy na mb,mám to brát jako cenu šrotu,kolik vlastně váží,máte to někdo v oku či v paměti?
12:55:20
29.02.2016
Jozka
-> doking: OK, uvidím, co se vynoří..
12:48:59
29.02.2016
doking
-> Jozka: No tak,jestli ti chybí a máš-li co potřebuji já,tak nevidím problém ve výměně.

Ano ta dosedací plocha pro čep na náboji není rovná. Asi takhle,je-li nějaká možnost to dát dohromady šrouby,po náležité úpravě a budu-li mít zaručeno,že to nepovolí,tak nemám problém. Já jsem byl tehdy moc hrr,ale snad to není neřešitelný problém.
12:47:09
29.02.2016
Petr98
-> doking: jo. Na prvni naprave jsem to kdysi taky odvrtal. Dal jsem to neresil. Ta zatim lezi pod regalem. Tedka uz jsem to nechal pohromade.
12:42:42
29.02.2016
doking
-> Petr98: to je také pravda,bohužel nemají no. Jak to myslíš s tím vydupáním,že si to taky rozdělal?
10:55:40
29.02.2016
Jozka
-> doking: Nemám to tak daleko, ale mám tohle dokonale zaskladněný pod regálem, kam můžu až po vyjetí s autem a odtahání x dalších věcí. Někde na kraji byl vykuchanej pár (bez rozpěrných trubek), ale jestli tam ještě je ?? Nicméně jsem rušil vícero MB náprav a tyhle díly nevyhazoval, něco by vyplavat mělo (a kilí naopak v zásobě pro MBB nemám 4 ).

-> Danster: 3 Pevnostní imbusy s nějakou malou úpravou (už se přesně nepamatuju jakou) a je to !
10:54:01
29.02.2016
Bukaj
-> Petr98 29.02.16 10:21:00: Jednak tak velkou a hlavně tak nízkou - a nejsem si jist, jestli ty origo nýty neměly hlavu lehce čočkovou - vzhledem k tomu, že dosedací plochy pro hlavu nýtu na čepu kola jsou kuželové - na rozdíl od nábojů 100/120, kde byly použity šrouby.
Vůbec si netroufám pokoušet se nýty nahradit šrouby, protože kromě toho konusu jsou tam další rozdíly a tudíž zcela jiný spoj a myslím si, že je nutno vymezit vůli v okách štítu i čepu právě těmi nýty, neboť spoj moc nedrží třením, jako u kotoučových brzd, ke šrouby stahují štít k čepu přes celou plochu držáku brzdiče, zatímco zde u MB vzhledem k nepříliš tuhému plechu štítu víceméně jen v blízkém okolí nýtů...7
10:21:00
29.02.2016
Petr98
-> doking: ty nyty, co jsi sehnal urcite nemaji tak velkou hlavu, jako originaly. Taky jsem se tak vydupal.
10:14:58
29.02.2016
Danster
Když to tak čtu. Čemu by to mělo vadit, když se štít přišroubuje místo přinýtuje ? Stejně je ten plech vystředěnej tou dírou co přijde na náboj. Jedinej důvod beru originálnost.

-> doking: Tý originality bych se taky u některých věcí radši vzdal. Třeba jeden příklad za všechny je spoj karoserie blatník kde je origo guma profilu Y která parádně nacucá vodu. To radši T profil co měly stovky 4
09:29:39
29.02.2016
doking
-> Jozka: Koukl by ses prosím, až se tím budeš prohrabovat (tuším,že ty díly máš daleko od domova), zaplatím a nebo tu mám stovkový náboje,i když ty jsou úplně nové. Začnu zase pořádně sledovat net,včera jsem narazil asi na tři úzké nápravy,ale všechny od stovky výše.

-> Bukaj: Já když vidím tu trnitou cestu, tak na pár místech,se nejspíš originality vzdám, naštěstí půjde o věci,co nebudou tolik vidět.

Co se týče nýtů,sehnal jsem 8x20 píšou čistě FE, označení oceli teď nevím,vím že jsem je kupoval někde na trase mezi Brandýsem ad Labem a odbočkou na Jablonec nad Nisou, blíž si nevzpomenu. V katalogu je udáván nýt 8x22
upraveno 1x, naposled 29.02.2016 09:34:46
08:07:54
29.02.2016
Jozka
-> doking: Možná bych nějaký náboje kol kompletní zpod regálu i vyhrabal, ale nemám vůbec přehled v tomhle artiklu.
-> Bukaj: Řešení trochu "topenářský", ale fungovat by mohlo - jen by to chtělo nýt zaručeně svařitelnej, třeba něco ve stylu 11 523 (nemám ani tušení, z jakýho materiálu se ty nýty vyráběly).
07:15:47
29.02.2016
Bukaj
-> doking: Přemýšlel jsem o tomto spoji a jako asi nejrozumnější varianta kompromisu funkčnost vs. original look mne napadlo vsunout zvenčí nýty, trochu je poškádlit palicí (jen, aby trošku držely a nevypadly) a zevnitř nýty dokola obvařit ke štítu. Tím by se měl spoj i přitáhnout (chladnutím po svařování), štít by se neměl vyviklat a v případě nutnosti by spoj byl rozebiratelný (odvrtáním nýtu či odbroušením sváru ze štítu).
Co si o tomto postupu myslíte?4
02:02:04
29.02.2016
doking
-> Jozka: Nepotěšil jsi mě, je reálná šance sehnat ještě přední nápravu,která by tohle měla v cajku? Případně nevíš o něčem :-) Jako už mě i napadlo,že se vykašlu na nýty a že to sešroubuji, nebo ty nýty tam mají nějaké odůvodnění? Vaření dohromady už mě také napadlo.
upraveno 2x, naposled 29.02.2016 02:03:39
00:44:06
29.02.2016
Jozka
-> doking: To asi fakt nebyl dobrej nápad.. tenhle spoj se tu a tam rozviklal i origo fabrickej (viděl jsem několikrát obvařený). Když jsem skládal nový, sám jsem dělat nechtěl, neb nemám vybavení a všude mě s tímhle nýtováním vypoklonkovali.
00:38:44
29.02.2016
doking
-> Tabi: A třeba už teď vím,že jsem nejspíš při rozebírání přední nápravy udělal zásadní chybu,že jsem kvuli lakování oddělal brzdový štít z toho náboje,tedy že jsem odvrtal ty nýty,to jsem měl nechat být a opravit to v kuse,nýty jsem sice sehnal nový,ale fakt netuším,jak to dám dohromady a zda ty štíty nenechám znovu opískovat a pak to nalakuju komplet až se mi to podaří zase složit,ještě jsem to odvrtával,tak,že ty díry jak na náboji tak na štítu jsou trochu šišatý,tak si říkám, zda tam nevznikne problém,aby se v budoucnu,když to znova (možná snýtuji), aby se to díky zvětšeným dírám,nemohlo nějak střihnout, i když ten nýt by to měl vyplnit,i když si říkám,no tak to vyvařím a udělám ji znova kulatou, možná přeháním,třeba to vůbec ničemu nevadí.
To jsou takový začátečnický chyby no.
upraveno 1x, naposled 29.02.2016 00:39:10
21:48:42
28.02.2016
doking
-> Tabi: Já to v roce 2009 koupil, za půl roku poškodil, začal jsem to rozebírat, stálo to, po nějakém čase jsem se pustil do nápravy, stálo to, loni v květnu jsem s tím jel na evidenčku a konečně jsem to na sebe přihlásil a stojí to, nemám moc peněz,to šetření mi furt nějak nejde,tam kde to stojí se na tom nedá prostě dělat a nikdo do toho objektu investovat nechce, kdybych to řešil sám,zůstal bych poustevníkem. V mezi čase jsem se pět let mordoval s bakalářským studiem, rok jsem byl v práci v Liberci, do toho další vášeň modely, žádná dílna, všechno co dělám řeším buď u pc nebo vždy v provizorním krátkodobým prostoru bez pořádnýho vybavení, ale vůbec nemám chuť to pouštět,když už jsem se tomu dost věnoval a vzhledem k tomu,že tomu cena leze nahoru, kdybych to teď pustil,bych pak za pár let nemusel sehnat už žádnou za rozumnou cenu. Pokud se nestane nějaký zázrak,nebo jiné životní priority,tak na to auto dojde nejspíš až po zařízení vlastního bydlení s pořádnou dílnou a garáží, fakt netuším jak to bude...10
upraveno 1x, naposled 29.02.2016 00:31:37
Extreme Tyres