skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
AKTUÁLNĚ:
Něco málo k autu:
- Škoda 1000 MB De Luxe
- vyrobena na Vánoce 67
- 16 série
- barva: Lahvová zelená BAL 5910
- blinkry v blatnicích
- béžový koženkový interiér, šedá palubní deska
- Jsem její 4 majitel.Původní spz byla ABA 41-14
Dneska jsem v PC našel dokonce i nějaké video,když jsem ještě zkoušel světla:
Zajímavé počtění o jednotlivých změnách,úpravách jednotlivých sériích během výroby:
skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=487
Něco málo k autu:
- Škoda 1000 MB De Luxe
- vyrobena na Vánoce 67
- 16 série
- barva: Lahvová zelená BAL 5910
- blinkry v blatnicích
- béžový koženkový interiér, šedá palubní deska
- Jsem její 4 majitel.Původní spz byla ABA 41-14
Dneska jsem v PC našel dokonce i nějaké video,když jsem ještě zkoušel světla:
Zajímavé počtění o jednotlivých změnách,úpravách jednotlivých sériích během výroby:
skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=487
Doking/De Luxe - komentáře:
12:39:04
13.02.2012
13.02.2012
doking
04.02.12 18:40:49 tak a je venku,sice mi to trvalo asi 2 hodiny,ale to je fuk
09:13:36
13.02.2012
13.02.2012
Jozka
-> doking: Jo, občas na těch šroubech bývá vytvořená "vačka".. Ale zpravidla je drží v oku svisláku jen koroze v kombinaci s otřepama.. Můj uvolňovací rekord je rok a půl... taky bez autogenu
21:40:45
09.02.2012
09.02.2012
doking
Tak mi asi brzy dojde trpělivost a zmíněné čepy(zakroužkované na první fotce),říznu,podařilo se mi vyrazit 1ze3 a zbývající se ani nehnou,přitom,jeden spodní je v podstatě volný,je to vykotlaný. Myslíte,že by mohli být jakoby nastřihnuté a proto nejdou ven? wdčko a konkor nezabrali,autogen nevlastním,tak jsem se to snažil aspoň trochu napodobit horkovzduškou. Tď jsem si pročetl diskusi a ondie tu psal,že mohou být ty čepy zakyslé v tom silentbloku svisláku,tak to bude asi ono.
13:06:41
09.02.2012
09.02.2012
Jozka
-> Bukaj:
13:03:49
09.02.2012
09.02.2012
Bukaj
-> Jozka:
Tak možné je asi všechno
Ale čím více o škodovkách vím, tím jsem k různým anomáliím skeptičtější - časem zjistím, že ve všem je nějaký řád
Tak možné je asi všechno
Ale čím více o škodovkách vím, tím jsem k různým anomáliím skeptičtější - časem zjistím, že ve všem je nějaký řád
07:56:42
06.02.2012
06.02.2012
Jozka
-> Bukaj 30.01.12 17:12:15: To říkávali staří fachmani ironicky jako diagnózu: "Bylo to přemazaný".. Ale třeba ČEZ míval na hlášenkách závad chlívečky pro "příčinu poruchy" - a to jak políčko "nedostatek údržby", tak i "nadměrná údržba".. .
S těmi MB rameny - nedělaly se s novějším dorazem náhradní alespoň krátce - jednou jsem už narazil na nápravu osazenou rameny s úzkým MB rozvidlením a stovkovým provedením dorazu - bohužel v době, kdy mě ještě vůbec nenapadlo zkoumat detaily...
S těmi MB rameny - nedělaly se s novějším dorazem náhradní alespoň krátce - jednou jsem už narazil na nápravu osazenou rameny s úzkým MB rozvidlením a stovkovým provedením dorazu - bohužel v době, kdy mě ještě vůbec nenapadlo zkoumat detaily...
14:29:28
05.02.2012
05.02.2012
doking
-> PAV-PO: u nápravy se toho nebojím,ale v interieru ano,tam jsem vytahal takový drobotiny,podložky,těsněí
čka,nevím co všechno,snažil jsem se to popsat tak uvidím,případně si pak postavím budík podporovaný továrními díly škoda
20:22:45
04.02.2012
04.02.2012
PAV-PO
-> doking: Jo rozdelavat to jde vetsinou vsechno, ale pak to skladat dohromady aby ti nezbylo na budika je nekdy horsi.
19:27:07
04.02.2012
04.02.2012
doking
-> PAV-PO: Zatím se mi odměňuje tak,že je celkem zachovalá a jde všechno relativně dobře rozdělat s větší dávkou trpělivosti
19:19:40
04.02.2012
04.02.2012
PAV-PO
Pekne si hrajes, eMBecko se ti za to jiste odmeni pohodovymi projizdkami. Ja podnikl dnes tu prvni letosni. Krasny blizzard takze jsem neodolal a zajel k jezeru udelat par obrazku
18:40:49
04.02.2012
04.02.2012
doking
tak šroubek je z nápravnice venku,jen mi ho kousek zůstal v tom segmentu,který ním byl přichycen k nápravnici,budu ho muset vyrazit ještě.
20:16:22
31.01.2012
31.01.2012
doking
-> Bukaj: vypadá to že spíš zústanu u původních ramen,jelikož ty ostatní sarapatičky,mám právě na ty originální ramena.
U šroubu,který mi nešel povolit,jak jsem se tu zmiňoval,tak se mo podařilo krásně bez poškození okolí odříznout hlavičku,a už jsem ho i trošku uvolnil,ale zatím se mi rameno nepovedlo stáhnout,bohužel při pokusu povolit korunovou matku,zespoda na nápravnici na čepu pomocné páky,jsem stále neuvolněným ramenem chytnul o jekl ponku a šroub bez hlavičky nepatrně ohnul,no snad si s tím poradím
U šroubu,který mi nešel povolit,jak jsem se tu zmiňoval,tak se mo podařilo krásně bez poškození okolí odříznout hlavičku,a už jsem ho i trošku uvolnil,ale zatím se mi rameno nepovedlo stáhnout,bohužel při pokusu povolit korunovou matku,zespoda na nápravnici na čepu pomocné páky,jsem stále neuvolněným ramenem chytnul o jekl ponku a šroub bez hlavičky nepatrně ohnul,no snad si s tím poradím
17:12:15
30.01.2012
30.01.2012
Bukaj
-> Jozka 30.01.12 07:52:19:
Přemazání? To jako myslíš, že čepům vadí pravidelné mazání?
Jinak jak máš na foto číslo 3 ta ramena, tak stovkové (to nové s dorazem na plechu) má jiný excentr (delší) a i jiný domeček excentru - pro širší svislý čep. Ta ramena s těmi válcovými dorazy jsou originál MB.
zajímavé je, že i v dobových katalozích náhradních dílů jsou ramena kreslena s dorazem na plechu, i když všechna MB měla z výroby ta starší...
Přemazání? To jako myslíš, že čepům vadí pravidelné mazání?
Jinak jak máš na foto číslo 3 ta ramena, tak stovkové (to nové s dorazem na plechu) má jiný excentr (delší) a i jiný domeček excentru - pro širší svislý čep. Ta ramena s těmi válcovými dorazy jsou originál MB.
zajímavé je, že i v dobových katalozích náhradních dílů jsou ramena kreslena s dorazem na plechu, i když všechna MB měla z výroby ta starší...
07:52:19
30.01.2012
30.01.2012
Jozka
-> doking: Záleží, jakou mají čepy za sebou údržbu. Prasknutí svisláku bývala celkem častá závada z "přemazání". Původní interval byl snad po 2500 km, pak jaro-podzim.. Zesílením čepů se to mělo zlepšit, ale jak do samomazů přišel prach a voda, bylo to snad ještě horší.. Jinak je to ale banální závada, uletí závitový konec čepu s korunovou maticí a náprava si kecne na spodní hlavici - únavový dolomení proběhne zpravidla v malý rychlosti (nízká frekvence, velká amplituda)..
02:31:13
30.01.2012
30.01.2012
ondie
-> doking: Tady skoda-virt.cz/cz/.../5321
-belouch2 fotka 105-113 ..ale to muselo dostat asi řádnou čočku..
02:24:51
30.01.2012
30.01.2012
ondie
-> doking: to asi nee...spíš už může bejt tak vymletej/vyrezlej že to s nim nebude mít cenu...ale může bejt OK,pak stačí znova vypouzdřit těhlici (rejdovej čep),dát do horního oka novej silent a jezdí se..
Vyloženě ruplý svisláky sem tady viděl asi jen 2,a to když vzali závodníci při rally hodně hrubě pangejt.
Anebo můžeš jít ještě cestou tvrdochromu,že se na tu kluznou plochu svisláku nanese nová vrstva,ale to budou pořád new čssr svisláky z burzy či aukra levnější..
Vyloženě ruplý svisláky sem tady viděl asi jen 2,a to když vzali závodníci při rally hodně hrubě pangejt.
Anebo můžeš jít ještě cestou tvrdochromu,že se na tu kluznou plochu svisláku nanese nová vrstva,ale to budou pořád new čssr svisláky z burzy či aukra levnější..
21:23:48
29.01.2012
29.01.2012
doking
-> ondie: Nápravnice mám dvě navíc,ale rád bych zůstal u původní :-),dělám sice kompletní GO,ale zase si říkám,že když bude v pořádku,tak proč ho nenechat (mám i nové). U toho čepu,když nepočítám vymlácení silentbloků a těch pouzder,hrozí třeba že by samotné těleso čepu a hlavně svislá část mohla vlivem používání a zubem času prasknout?