skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak mi 11.11.2009 Martin přistál doma v garáži na trochu nezvyklém "bílém koni" a já jsem se stal majitelem vytoužené 1000 MB - kua, to už mám doma dva mladoboleslavský kusy plechu:-)
Něco informací:
- Škoda 1000MB, rv 1965, model 990
- Po 1. majiteli (ročník 1935)
- Najeto 140 tis km
- Původní plechařina, interiér. Před pár lety malé GO motoru
- Vychytávky jako možnost startování klikou, plechové spony pásů, žábry, ostřikovací mechanismus skla mechanickou pumpičkou samozřejmostí
Práce mě čeká mnoho, plánuji víceméně originální stav, možná nějaká malá úprava pro lepší spolehlivost a bezpečnost (například asi nebudu vracet dynamo a nechám altík, možná přední kotouče). Hlavně mě čeká výměna spojkového ložiska, možná GO převodovky která trochu hučí (uvidíme po výměně toho ložiska) a také samozřejmě plechařina (asi všechny 4 blatníky) + lakování. Ale větší opravy budou muset počkat, teď nejsou moc finanční prostředky a ani místo na práci.
Jinak za víkend mám najeto asi 170 km, celou cestu s usměvem od ucha k uchu. Opravdu skvělé dojmy, užívám si každý kilometr. Škoda přicházející zimy, budu ji muset uložit ke spánku :-(
Zatím jsem nepochopil jak to je s teplem a zimou, která páčka mezi sedadly je na co, ale to se časem dochytá. Celkový technický stav je super, barva bohužel vypadá dost mizerně.
Něco informací:
- Škoda 1000MB, rv 1965, model 990
- Po 1. majiteli (ročník 1935)
- Najeto 140 tis km
- Původní plechařina, interiér. Před pár lety malé GO motoru
- Vychytávky jako možnost startování klikou, plechové spony pásů, žábry, ostřikovací mechanismus skla mechanickou pumpičkou samozřejmostí
Práce mě čeká mnoho, plánuji víceméně originální stav, možná nějaká malá úprava pro lepší spolehlivost a bezpečnost (například asi nebudu vracet dynamo a nechám altík, možná přední kotouče). Hlavně mě čeká výměna spojkového ložiska, možná GO převodovky která trochu hučí (uvidíme po výměně toho ložiska) a také samozřejmě plechařina (asi všechny 4 blatníky) + lakování. Ale větší opravy budou muset počkat, teď nejsou moc finanční prostředky a ani místo na práci.
Jinak za víkend mám najeto asi 170 km, celou cestu s usměvem od ucha k uchu. Opravdu skvělé dojmy, užívám si každý kilometr. Škoda přicházející zimy, budu ji muset uložit ke spánku :-(
Zatím jsem nepochopil jak to je s teplem a zimou, která páčka mezi sedadly je na co, ale to se časem dochytá. Celkový technický stav je super, barva bohužel vypadá dost mizerně.
1000MB/tommas - komentáře:
Podle toho jak jsme sledoval to auto a mrtě dodělávek, tak to bude zachovalá původní dvojice ,a pak dodělávka na mech sytič. U většiny aut to dnes je, že ta klapka ventilátoru se zrušila a místo ní se na ni připojil sytič. Protože na "65" byl určitě termosytič. Mám Pravdu?
-> tommasAHC: Tři páčky? To určitě vyfoť. Jinak jsem si ale doteď myslel, že tyhle starší ročníky měly páčky delší, v barvě kovu s bambulkou na konci a až později přišly varianty s plochým pádýlkem - nejdřív modrá-červená a nakonec bílá (šedá)-černá...
-> Jakuza: Je to tak jak říkáš...
Neříkej, že další Choceňák? Jinak páčky na teplo (bílá) by měla být vytažená nahoru. Doporučení starších tisícovkářů zní: "nikdy na ni nešahej". dělám to tak, a Letadlo topí vždy a voda cirkuluje radiátorem i v létě a nezanáší se.
Jinak jestli jsme si všiml správně, tak fotky jsou focený v Zálší, nebo ne?
Jinak jestli jsme si všiml správně, tak fotky jsou focený v Zálší, nebo ne?
nejsi z chocně? podobný embo vidim asi tejden na místě kde stává modrej forman... u odbočky před coop diskontem:) ... už sem to chtěl fotit a hodit to do foora :)
Ahoj, moc pekna tisicovka, takovou zabrovitou krasavici bych chtel taky. Chromy vypadaji taky pekne. A ta klika vzadu me uplne fascinuje :)
Jinak pises upravy pro lepsi spolehlivost - ja bych tam byt tebou dal hlavne dvouokruhove brzdy (u sebe to take planuju).
Jinak pises upravy pro lepsi spolehlivost - ja bych tam byt tebou dal hlavne dvouokruhove brzdy (u sebe to take planuju).
Díky. Moje je nějaká speciální.
Mám jak pravíš jednu páku na kohout teplé vody, jednu na klapku ventilátoru.
A pak třetí, vytahovací na ovládání sytiče.
Samo pak ještě ovládání dečky

Mám jak pravíš jednu páku na kohout teplé vody, jednu na klapku ventilátoru.
A pak třetí, vytahovací na ovládání sytiče.
Samo pak ještě ovládání dečky

-> tommasAHC: Pěknej kousek, máš KLIKU. Krátká páčka by měla zavírat "velkej chladící okruh", tzn. ventil topení, dlouhá ovládat klapku na ventilátoru - nebo taky sytič, není-li tam originální termokus. Anebo naopak, dá se to snadno prohodit. Ale taky snadno zjistit, po odklopení LZ sedáku nebo kapoty motoru
.

Diky moc... jenom tech dilu co ted musim sehnat

Rád vidím další zachráněnou 1000covku.Tak ať se daří dát do origo stavu 

dobry zaklad na renovaciu mas :) blahozelam ziabroviek je uz malinko a mozes byt stastny ze jednu z nich vlastnis :)


