MB ´67 MB ´67

komentáře | popis | fotky | j_j | 14.10.23 19:00 | 79x v oblíbených
Škoda 1000 MB





! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)





r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.



V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.



27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.



Seznam koupených ND



6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-



15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-



21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-



12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)

nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-



26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !



30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.







30.9.2009 VIDEO z chaty
Škoda 1000 MB




29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu



8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)



Pár ND na renovaci



jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________

************************* *************************

** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **

************************* *************************



1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964

auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm



2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966

auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm

ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967

skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk



3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )

auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm



4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968

skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb





5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969

auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm



Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.



Proč eMBéčko ?



1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.

2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.

3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.

4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.

Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)

5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...











j_j

MB ´67 - komentáře:

21:07:47
18.05.2010
havlik
-> Fifa: už na to koukam
20:53:20
18.05.2010
Fifa
-> havlik: tady skoda-mb.prekladys.com/ je to dokonale napsané v technických údajích. Ještě je tam jiné časování vačky, hliníková vana a možná nějaké drobnosti o kterých(zatím) nevím.
19:19:25
18.05.2010
j_j
-> havlik: na tohle nechám odpovědět fundovanější...já jen doplnim, že na MBG/MBX byl bezpodtlakovej rozdělovač. (viz.foto dole).

1000 MB 1000 MBG

stupeň komprese 8,3 9

max. výkon SAE (k/ot.min-1) 42/4650 52/5200

točivý moment SAE (kpm) 7/2800 7,7/3000

upraveno 1x, naposled 18.05.2010 19:23:58
19:15:47
18.05.2010
havlik
-> Fifa: Jakej byl rozdíl v těch motorech krom těch karbeců?
19:12:26
18.05.2010
j_j
-> Fifa: myslel sem co tam narvat dva DIF 24 za sebou? :) hele jemu je mírnej nezájem docela fuk...má všechny poválečný škodovky, bud prodá nebo ne...
18:11:47
18.05.2010
Fifa
-> j_j: Klasická karburace tam je. Jezdit to bude. Ale...

Určitě se zeptej. Opatrně ať ho nevystrašíš ;-) Chce to předstírat mírný nezájem, však to znáš 40
17:49:58
18.05.2010
j_j
-> Fifa: jj, je to pecháček :) k tomuhle sem přišel jak slepej k houslím (celý auto dílů z Plzně za 2 000,-), byl by problém tam narvat klasickou karburaci (DIF 23x24) ?

hele já se ti zkusim zeptat jednoho týpka na tu novou 2 karburaci,ale viděl jsem ho jednou...nemůžu nic slíbit (neni to můj kámoš) :(
upraveno 1x, naposled 18.05.2010 17:51:05
17:23:53
17.05.2010
Fifa
-> j_j: a já tě chtěl ukecávat..Vidím že by to bylo házení hrachu na zeď. Já mam zase celý auto, ale něco mu chybí4 40
14:34:00
16.05.2010
j_j
jednou to MBG vyjde...
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 16.05.2010 14:34:00
12:55:25
08.03.2010
Jozka
-> Jakuza: Mě čeká večer gruntování v koupelně - z téhož důvodu3.
18:43:23
06.03.2010
Jakuza
-> j_j: Ti říkám že to moc hrotíš. Inak z jiného soudku, já včera díky litřence vytřel v kuchyni - hold mýt okna z dveří v dřezu kam se nevejdou ztropí solidní potopu, ale to jen tak pro zasmání.3
18:30:09
06.03.2010
j_j
už mě to auto přestává bavit 3
10:06:09
12.02.2010
Jozka
-> j_j: Safra, alespoň PP podběh bych taky "uživil".. Jak jseš na tom s tachometrama - můj novej (snad) 1203 nemá na plechový škebli vylisovaný pacičky se svorníkama, tak jsem musel prohrabat archív a budu skládat ze 4. zdrojů..
11:47:06
10.01.2010
j_j
-> Fifa: díky moc, pohledám tady nějakej DIF 23. Nápravy i šavle, půjdou do komaxitu. Snad jediná věc, kterou již ted plánuju neorigo jsou tlumiče - koupim nějaký lepší. Ty od PALu sice mám,ale nechám si je v krabici. Na fóru se ted vede diskuze o pískování, měl jsem v plánu auto nechat opískovat - je to snad základ pořádný renovace nebo ho nemám nechat pískovat? 6 díky (PS - znovu podotýkám,jsem v autech diletant, jen si chci postavit pěkný origo embéčko.)15
20:50:00
09.01.2010
Fifa
Tady je pár tabulek s info o karburátorech které jsem skenoval.

skoda-virt.cz/cz/.../5290 -osazovaci-tabulky-karbura toru-jikov

tady též: rapidka.blackh0le.eu.org/ ekatalog/cs?page=tech_...

A přední nápravu v komaxitu nemám. Tu mám zalakovanou alkytonem. Komax mám jen na podélných ramenech zadní nápravy, ale ty nedostávají žádný zatěžkávací test odolnosti vzhledem tomu že s autem jezdím jen pokud je pěkně.
upraveno 1x, naposled 09.01.2010 20:53:05
14:33:06
08.01.2010
Jozka
-> Jakuza: On je zas solidní, že když je karb v dobrým stavu, tak účtuje jen to, co propracuje, ne nějakej paušál.

K tomu komaxu - na provozce ho mám teď druhou zimu i na nárazníkách a žádný stopy po šutrech ani ničem jiným na nich nejsou..
10:06:41
08.01.2010
Jakuza
Ted jsme se ptal Jirouše na cenu a podmínky. Cenově to vychází na 1200-1400 u DIF 23. Automat stejně rozcházet nehodlám, tak jsem se na něj ani neptal.

Komaxit je perfektní matroš. Mám s ním zkušenosti z rámu koloběžky kde spodní lyžiny jezdili dost často po ostrých hranách - přímá mechanická zátěž hranami schodů a jiných brusných věcí měli vždy za následek, že se komaxit v místě časem probrousil na kov, ale nikdy nedošlo k loupání či rzy jinde než kde byl probroušen na kov. Zeptej se Fífy, ten snad má v komaxitu komplet přední nápravu pokud si to správně pamatuju.
08:38:47
08.01.2010
Jozka
-> j_j: No, když jsem to po sobě teď četl.. tak se nedivím, ale kvaltoval jsem.. a nechtěl do toho motat první typy nebo MBX..

Pro řadu MB jsou jen karburátory s automatem 32BST18 (DIF23 -1000MB) a 32BST21 (DIF24- 1100MB). Sestavy sytiče jsou pro oba typy téměř zcela jistě shodný.

Stejný karburátory měly i stovky ročníku 70, posléze se změněným označením. Pokud se jedná o ten větší s DIF24 pro 110L, tak ten se pak jmenoval 32BST-3140 a jeho nástupcem s mechanickým sytičem byl typ 32BS-3171. Od automatu se liší hlavní tryskou (125 vs. 122), vzdušníkem volnoběhu (150 vs. 130) a tryskou sytiče (95 vs 90 – menší hodnoty pro BS) a navíc ten nálitek s trubičkou na hadičku do filtrboxu. Čísílka a osazení pro "menší" karby 100 a 1000 s DIF23 jsem neopisoval, pamatuju si ale, že se liší ještě velikostí čtvrtého mosazného bazmeku. Uff!

Já jsem poté, co v Budějovicích zmizel firemní servis Motor Jikov chvíli tápal, teď jsem dával repasovat k Jirouš OCELOT / Žacléř.

Pozinkováním hrnců určitě nic nezkazíš, nejlíp asi žárovým - galvanicky jsem to měl, ale barva na tom moc nedrží a časem (2 roky asi) se mi zdola hrana na konci válcový části otryskala a začlo to reznout, přestože navrch byl resistin a tlumex plast. Což jsem pořešil v zárodku demontáží a komaxitem - ten, pokud je udělanej správně, tak je přes obecnej názor zde panující pružnější než syntetika a už tam vydrží celoou věčnost.
18:45:44
07.01.2010
j_j
-> Jozka: přiznám se, že si mi slušně zamotal hlavu...ty karburátory musim ještě nastudovat :) a mrknout na 7 mejch karburátorů :( poslal bych jeden na renovaci k www.1203.sk/ . Myslíš že je dobrý nechat pocínovat ži pozinkovat hrnce světel? Mám sice nový,ale už začínaj "hnít" - odlupuje se brava a tak.
11:27:36
07.01.2010
Jozka
Tak jsem včera juknul do chytrých knih (Baťa, katalogy MB a 100/110 1970..) a TEORETICKY vyplynulo, že díly automatických sytičů BST-18 (dif 23 pro 1000MB + 100) a BST-21 (dif 24 pro 1100 + 110L) jsou patrně shodný. Patrně proto, že některý díly jsou v katalozích atyp popsány jen názvy bez č.d. (třeba bimetalová spirála). Přitom karb BST-21 se od BS-21 s manuálem liší jen nemnoho velikostí tří trysek/vzdušníků a má přípojku pro podtlakový odvzdušnění, kterou BST neměly (tu zaslepuju zátkou na brzd. čuníky). Takže když vyměníš ty tři komponenty (myslím ale, že to není nutné) a zapomeneš na nátrubek, dá se z BS-21 udělat BST.. Sepsal jsem to přesně (u karbů pro 100/110 se časem změnilo označení) , bohužel se mi to někam zatoulalo.. nicméně v Baťovi pro 100/110 je porovnávací tabulka, máš-li.
upraveno 1x, naposled 07.01.2010 11:29:09
Extreme Tyres