skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
1000MBX, rok výroby 67, auto 247038, motor 248220/3, pořízeno v roce 2000 za 6 tisíc zvláštním způsobem- kolega v práci se chlubil, jak koupí MBX od kamaráda "v dobrém stavu" a dovezl tohle.
Vcelku to vypadalo dobře, ale už po částečném odstrojení se ukázalo, že dobrý stav spočívá hlavně v silném nánosu čehosi jako bitumen. Někdo to vzal hákem, bylo tím zalepený i matice kol a nešly sundat. Ale ta záhadná hmota to držela pohromadě.
Uvnitř jen polomotor se třema pístama, počínaje hlavou pusto.
Po složitým obchodním jednání jsem toto břímě převzal, vyjednal jsem myslím v ceně i novou Š100 podlahu v epox. základu a půl půdy použitých ND včetně skoro komplet motoru z MBG. No nekupte to, když je to na číslech...
Tři roky trvalo, než jsem se k tomu znova dostal (viz Jožka MBB), a to vlastně proto, že jsem to musel odvézt domů včetně tý podlahy a jako nejlepší způsob se mi jevila přeprava vcelku.
Nic tak nepříjemnýho jako bylo vyřezání zbytků podlahy jsem do tý doby snad na autě nedělal. Opačně už to bylo lepší, i když PP podběh byl lahůdka. Most nápravnice byl po dávný bouračce šouplej asi 20 mm dozadu (geometrii kdosi dohnal příslušným zdeformováním obou ramen!) a tak to k novým částem moc nepasovalo.
Na další zatím nebyl čas, v roce 2003 jsem stroj dovezl na zahradu, postavil kolem něj kůlnu a od tý doby tam občas juknu. Průběžně, ale ne moc aktivně sháním informace a poohlížím se po dílech.
Vcelku to vypadalo dobře, ale už po částečném odstrojení se ukázalo, že dobrý stav spočívá hlavně v silném nánosu čehosi jako bitumen. Někdo to vzal hákem, bylo tím zalepený i matice kol a nešly sundat. Ale ta záhadná hmota to držela pohromadě.
Uvnitř jen polomotor se třema pístama, počínaje hlavou pusto.
Po složitým obchodním jednání jsem toto břímě převzal, vyjednal jsem myslím v ceně i novou Š100 podlahu v epox. základu a půl půdy použitých ND včetně skoro komplet motoru z MBG. No nekupte to, když je to na číslech...
Tři roky trvalo, než jsem se k tomu znova dostal (viz Jožka MBB), a to vlastně proto, že jsem to musel odvézt domů včetně tý podlahy a jako nejlepší způsob se mi jevila přeprava vcelku.
Nic tak nepříjemnýho jako bylo vyřezání zbytků podlahy jsem do tý doby snad na autě nedělal. Opačně už to bylo lepší, i když PP podběh byl lahůdka. Most nápravnice byl po dávný bouračce šouplej asi 20 mm dozadu (geometrii kdosi dohnal příslušným zdeformováním obou ramen!) a tak to k novým částem moc nepasovalo.
Na další zatím nebyl čas, v roce 2003 jsem stroj dovezl na zahradu, postavil kolem něj kůlnu a od tý doby tam občas juknu. Průběžně, ale ne moc aktivně sháním informace a poohlížím se po dílech.
Jožka MBX2 - komentáře:
-> Jozka: je nieco nove ???
-> David29: Takový chvíle už byly a určitě ještě přijdou další..

Přeju hodně štěstí na renovaci MBX...né že ho hodíš do štotu! 

Moc Ti fandím, at to všecko seženeš a ať Ti to vyjde
-> dejf: Rám jsem zplodil sám na základě původní dílenský příručky pro 1000MB,kde byly nejen půdorysný rozměry jako v pozdějších vydáních. Taky je na tři díly jako seřizovací, jen trochu zesílenej. Ale nedodělanej, den po výměně podlahy vypli v hale proud (a pak zbourali). Už jsem nestihl provizorní nabodování nahradit šroubama a kolíkama a před dalším použitím se bude muset zase složitě doměřovat a rovnat..
Ahoj, pri renovaci tvyho mbx- ka na fotkach vidim zajimavej ram na kterem lezi karoserie ten je tvuj? dik David

no prosím.je zázrak kolik se jich dochovalo,navíc to neni nijak robustní auto,spíš naopak.držím ti palce a mám na tebe hned jednu prosbu:můžeš mi prosím poslat foto oblasti pod sundanym zadním blatníkem?nevím jak vypadá práh pod tím blatníkem a mechanismus stahování okna.moc děkuju.
zdenek.vlach@seznam.cz

-> Jozka: Tak zatial sa zda, ze ti to ide super, mas predsa MBX, to ti tisko zavidim a prajem ti aby ti to vsetko vyslo...hlavne to dotiahni a vystavuj na zrazoch, uz sa tesime. Postupne prihadzuj foto. Maj sa.
vela stastia sa praje, podlaha sadla vyborne, co viac si priat ...
-> Max: Těšíme se oba, ale letos to asi nebude. Loni jsem měl letní dovolenou jen 2 a půl dne a letošní asi padne na klasickou 1000MB, takže práce se omezujou na to, že slídím v koutech a když něco naslídím, odnesu to na komaxit.
-> Jozka: takže zatím čeká a těší se na renovaci ? 

-> dejf: + -> Pavel P.: díky, napřesrok na to vletím.. Jsem se snažil zamezit vzniku vrtulovitosti.. Tuhostí to nevyniká ani normálně, natož v tomhle stavu a bez podlahy..
pěkná prolejzačka uvnitř :-))... tak hodně štěstí při renovaci.

dalsi MBXko na svete, dobrej zaklad, tak at se dari