
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
POPIS:
auto Škoda 1000 MB
r.v.: 1967
MOJE ŠKODA 1000 MB
-něco málo k mému novému autu...
Auto jsem koupil 10.10.2007 na inzerat...za symbolickou cenu, naštěstí pro mně pání co to prodávala neměla tušení co vše prodáva... Auto ji zůstalo po manželovi, který byl celý život automechanik... což znamená že auto bylo po celou dobu v dobrých rukou. To znamená pravidelně stříkané dutiny, a na celém podvozku a napravách asi 0,5 cm tlumexu. A pro mne to znamenalo, že jsem k autu obdržel nezpočet nových dílu např (komlet novou plechařinu, nové narazníky, světla, nové přední i zadní napravy, součástky na motor i převodovku).. :))))
Auto nyní čeká kompletní rekonstrukce, a jak to tak vypadá vše bude z velké části z nových originálních dílů.
A měl by to být veterán jak má být.. snad se to povede... Zatím jsem jen rozhodnut o budoucí barvě a ta bude oranžová, jelikož tísícovek se v této barvě dělalo velmi málo a nýní již není teměř k vidění, a za druhé se mi velice libí...
CO SE DĚJE:
- 10.10.2007 - se začala psát nová historie tohoto vozu...
- 18.10.2007 - odstrojování exteriéru - dveře, narazníky, kapoty a blatníky
- 05.11.2007 - odstrojování interiéru - sedačky, koberečky, okna,..
- 12.11.2007 - odstrojování motorového prostoru - chladič, topení, dynamo, komplet eletrika atd.
- 13.11.2007 - vyndávání motoru
- 16.01.2008 - čištění motoroveho prostoru, očištěno perchlorethylenem a natřeno základem S2003
- 02.02.2008 - vyndání zadní nápravy
- 06.02.2008 - vyndání převodovky a topení
- 09.02.2008 - vyndání přední nápravy
- 10.02.2008 - vyndání nádrže
- 11.02.2008 - vyndání a označení elektro instalace
- 12.02.2008 - vyndání a rozdělání HBV a sundání tlumexu z LZ podběhu...
- 13.02.2008 - sundání tlumexu z LP podběhu ...
- 10.03.2008 - sundání tlumexu z PP a PZ podběhu ...
- 28.03.2008 - kompletně dootstrojeno, auto polozeno na bok, čištění spodku od tlumexu..
- 09.04.2008 - celá podlaha dočištěna od tlumexu
- 26.04.2008 - očištění zadní části podlahy kolem baterie od tlumexu
- 02.05.2008 - odvrtání spodního banánu (před nadrží) + opiskování a natření nového
- 03.05.2008 - dočištěné zadní podběhy od tlumexu
- 07.05.2008 - odstrojeni stropu
- 23.10.2008 - připrava na piskovani
- 24.10.2008 - piskovani
------------------------- -------
- od te doby natreno zakladem + drobne prace
------------------------- -------
- 02.08.2011 opiskovány nové prahy, přední podběhy, vyztuhy prahu a kastlik baterky + držáky sedaček
vše očištěno perchlorethylenem a nasledně nastříkane zinkovým sprejem a formexem
- 09.08.2011 prahy, výztuhy, kastlik a držaky sedaček navic přesříkány synorexem
- 15.11.2011 auto komplet vyvařeno a rovnou od klempiře převezeno k lakyroj na nastřik plniče
- 27.11.2011 auto přivezeno od lakyrníka (zatim pouze plnič)
- 27.01.2012 pískovani blatniku a přední vyklapěčky a zrovna odvoz k lakyroj
- 09.02.2012 pískovani předni zadni kapoty a zadního cěla a zrovna odvoz k lakyroj
- 08.03.2012 přivezeny kapoty v plniči a ze spodni strany nasřikane Drohnexem (nahrada za gumoasfalt)
- 19.04.2012 4x nové dveřre opiskovány .. (po vystuzeni dvere pujdou znova na piskovaní venkovni strany)
- 25.04.2012 vystříkavaní dutin a natiraní vnitřku dveři
KOUPÍM:
- červené sklo do zadní kovové mlhovky...
- nový prostřední díl předního narazníku
auto Škoda 1000 MB
r.v.: 1967
MOJE ŠKODA 1000 MB
-něco málo k mému novému autu...
Auto jsem koupil 10.10.2007 na inzerat...za symbolickou cenu, naštěstí pro mně pání co to prodávala neměla tušení co vše prodáva... Auto ji zůstalo po manželovi, který byl celý život automechanik... což znamená že auto bylo po celou dobu v dobrých rukou. To znamená pravidelně stříkané dutiny, a na celém podvozku a napravách asi 0,5 cm tlumexu. A pro mne to znamenalo, že jsem k autu obdržel nezpočet nových dílu např (komlet novou plechařinu, nové narazníky, světla, nové přední i zadní napravy, součástky na motor i převodovku).. :))))
Auto nyní čeká kompletní rekonstrukce, a jak to tak vypadá vše bude z velké části z nových originálních dílů.
A měl by to být veterán jak má být.. snad se to povede... Zatím jsem jen rozhodnut o budoucí barvě a ta bude oranžová, jelikož tísícovek se v této barvě dělalo velmi málo a nýní již není teměř k vidění, a za druhé se mi velice libí...
CO SE DĚJE:
- 10.10.2007 - se začala psát nová historie tohoto vozu...
- 18.10.2007 - odstrojování exteriéru - dveře, narazníky, kapoty a blatníky
- 05.11.2007 - odstrojování interiéru - sedačky, koberečky, okna,..
- 12.11.2007 - odstrojování motorového prostoru - chladič, topení, dynamo, komplet eletrika atd.
- 13.11.2007 - vyndávání motoru
- 16.01.2008 - čištění motoroveho prostoru, očištěno perchlorethylenem a natřeno základem S2003
- 02.02.2008 - vyndání zadní nápravy
- 06.02.2008 - vyndání převodovky a topení
- 09.02.2008 - vyndání přední nápravy
- 10.02.2008 - vyndání nádrže
- 11.02.2008 - vyndání a označení elektro instalace
- 12.02.2008 - vyndání a rozdělání HBV a sundání tlumexu z LZ podběhu...
- 13.02.2008 - sundání tlumexu z LP podběhu ...
- 10.03.2008 - sundání tlumexu z PP a PZ podběhu ...
- 28.03.2008 - kompletně dootstrojeno, auto polozeno na bok, čištění spodku od tlumexu..
- 09.04.2008 - celá podlaha dočištěna od tlumexu
- 26.04.2008 - očištění zadní části podlahy kolem baterie od tlumexu
- 02.05.2008 - odvrtání spodního banánu (před nadrží) + opiskování a natření nového
- 03.05.2008 - dočištěné zadní podběhy od tlumexu
- 07.05.2008 - odstrojeni stropu
- 23.10.2008 - připrava na piskovani
- 24.10.2008 - piskovani
------------------------- -------
- od te doby natreno zakladem + drobne prace
------------------------- -------
- 02.08.2011 opiskovány nové prahy, přední podběhy, vyztuhy prahu a kastlik baterky + držáky sedaček
vše očištěno perchlorethylenem a nasledně nastříkane zinkovým sprejem a formexem
- 09.08.2011 prahy, výztuhy, kastlik a držaky sedaček navic přesříkány synorexem
- 15.11.2011 auto komplet vyvařeno a rovnou od klempiře převezeno k lakyroj na nastřik plniče
- 27.11.2011 auto přivezeno od lakyrníka (zatim pouze plnič)
- 27.01.2012 pískovani blatniku a přední vyklapěčky a zrovna odvoz k lakyroj
- 09.02.2012 pískovani předni zadni kapoty a zadního cěla a zrovna odvoz k lakyroj
- 08.03.2012 přivezeny kapoty v plniči a ze spodni strany nasřikane Drohnexem (nahrada za gumoasfalt)
- 19.04.2012 4x nové dveřre opiskovány .. (po vystuzeni dvere pujdou znova na piskovaní venkovni strany)
- 25.04.2012 vystříkavaní dutin a natiraní vnitřku dveři
KOUPÍM:
- červené sklo do zadní kovové mlhovky...
- nový prostřední díl předního narazníku
Kabal / 1000 MB - komentáře:
-> Péďa17: čas se zastavil
nn do leta snad bude v laku ...

-> Kabal: Něco nového?
-> exwrcteam: vypadam snad jak nejaka p...
ne dvere jsou opiskovany.. tak je zevnitr natiram a vystrikavam ty zlabky kde chodej okna v tech sametkach, pak pujdou teprve ke stemberoj na kitovani a pak plnic..


-> exwrcteam: pise ze natira dutiny

to strikas dutiny na vyplnicovanejch dverich?
-> PAV-PO: Já jen kdyby to někdo něco dopravoval, tak ku zcuknutí zásilky. Jinak se zatím "ještě vejdu", takže času dost..

-> Jozka: V kazdem pripade nic nevyhazuj. Inventuru budu delat v pulce kvetna a pak dam vedet co a jak.
-> PAV-PO: Někdy i to.. Už máš všechno, cos naposledy sháněl ? (kápl jsem na krabici těch výdechů topení horních i k nohám, tak jsem si vzpomněl..). Kdyžtak SZ..
-> Jozka: a zapomel jsi dodat ze i financne
-> PAV-PO 21.02.12 12:42:47: Takhle výměnným způsobem já opravuju skoro úplně všechno
. Bohužel je to způsob prostorově a organizačně náročnej
.


-> PAV-PO: Tos asi špatně pochopil, všechny "kostky" brzdospojky na všechna MB měly stejné válce i s vnitřnostma, jen tam je více gumiček - v každém válci jedna gumka navlečená na pístku, druhá opřená o pístek :)
Poslední gumovou věcí je přepouštěcí ventilek v brzdovém válci, ten nemám ani jeden náhradní :(
Poslední gumovou věcí je přepouštěcí ventilek v brzdovém válci, ten nemám ani jeden náhradní :(
-> Jozka: To je prave duvod proc shanim HBV abych ho mohl predem pripravit nez se pustim do demontaze toho meho.
-> Kabal: Asi tak. Dělá to na mě nakonec dojem, že u tý 15. série asi bylo, jak se povedlo.. pro zajímavost: souhrnej katalog z roku 75 nadpisama nad obrázkama dělá dojem, že 15. série měla obojí.. 

-> Jozka: no ja to taky ani resit nebudu jen mne to zajmalo.. jinak pozicky byly podle instalace urcite origo a zadny draty k blinkrikum jsem tam nemel a predni blatniky byly podle mne origo..
-> Bukaj: Právě třeba si na G dávali víc záležet, tak jim ležela déle - mě tak napadlo, že karosérie měla číslo pod lakem, takže přidělený dávno před tím, než k ní doputoval na lince motor a až teprve potom se musel razit štítek vozidla.. Dokud muselo být oboje stejný (1966), byla to asi docela honička, aby bylo..
Rozdíly mezi kastlí a motorem, co mám zmapovaný, jsou v roce 1967 obvykle tak 300 až 1100 (taky jsem ale viděl auto 530 vs.532)..
Já taky viděl jenom cosi, co kdysi mohl, ale taky nemusel být kovovej plovák na MB, funkční jsem nikde nekuchl..
Na ty domky termostatu jsem jukl do katalogu, ten nekompromisně uvádí do 14. série malej s dlouhatánksou trubkou, pro 15. serii malej s krátkou a až od 16. série velkej, odpovídá tomu i zbytek dílů.
-> Kabal: No, čistě podle čísla bys měl mít blatníkový blinkříky.. Jedině sehnat dobový fotky nebo juknout na originalitu instalace.. Osobně bych to moc neřešil - když ke konci výroby došly MBX skelety bez dírek, dávali na poslední kusy zas pozičky a bylo jim to šuma fuk..
-> PAV-PO: Volil bych variantu d) - sehnat jakoukoliv "brzdospojku", nechat jí profesionálně repasovat a pak jen prohodit. Starý gumky jsou jen starý gumky, nevíš jak byly skladovaný, sice i ten kroužek na pístku se dá vyměnit, ale budeš se s tím drbat a pak ti to třeba stejně proteče..
Rozdíly mezi kastlí a motorem, co mám zmapovaný, jsou v roce 1967 obvykle tak 300 až 1100 (taky jsem ale viděl auto 530 vs.532)..
Já taky viděl jenom cosi, co kdysi mohl, ale taky nemusel být kovovej plovák na MB, funkční jsem nikde nekuchl..
Na ty domky termostatu jsem jukl do katalogu, ten nekompromisně uvádí do 14. série malej s dlouhatánksou trubkou, pro 15. serii malej s krátkou a až od 16. série velkej, odpovídá tomu i zbytek dílů.
-> Kabal: No, čistě podle čísla bys měl mít blatníkový blinkříky.. Jedině sehnat dobový fotky nebo juknout na originalitu instalace.. Osobně bych to moc neřešil - když ke konci výroby došly MBX skelety bez dírek, dávali na poslední kusy zas pozičky a bylo jim to šuma fuk..

-> PAV-PO: Volil bych variantu d) - sehnat jakoukoliv "brzdospojku", nechat jí profesionálně repasovat a pak jen prohodit. Starý gumky jsou jen starý gumky, nevíš jak byly skladovaný, sice i ten kroužek na pístku se dá vyměnit, ale budeš se s tím drbat a pak ti to třeba stejně proteče..
-> Bukaj: Diky za nabidku. Bohuzel nevim ktery typ mam. Musel bych to predem rozhodit a kdyz to jeste jaks takz funguje nemel jsem do toho chut. Nevite nekdo u ktereho modelu se to menilo? Mam uz vicko s uzemenim, ale jeste bez plovaku. (15. serie)
-> PAV-PO:
Ty celoplošné s čudlíkem uprostřed, těch mám hromadu, klidně Ti čtyři daruji a ty, co jsou navlečené na pístku, je lepší sehnat i s pístkem originálně zajištěné mosazným kroužkem.
Ty celoplošné s čudlíkem uprostřed, těch mám hromadu, klidně Ti čtyři daruji a ty, co jsou navlečené na pístku, je lepší sehnat i s pístkem originálně zajištěné mosazným kroužkem.
-> Bukaj: -> Kabal: Panove pokud mate ty gumicky beru. Rad bych dve sady . Jednu na ted a jednu do rezervy. Dejte vedet.
-> Kabal:
Jo, tohle znám (korkový plovák), ale nesetkal jsem se ještě s plechovým, jak psal Jozka.
Jinak gumiček na pístek HBV a HSV (jsou stejné) mám hromadu, ale nemám ty přepouštěcí ventilky a O-kroužky na utěsnění válců v kostce...
Jo, tohle znám (korkový plovák), ale nesetkal jsem se ještě s plechovým, jak psal Jozka.
Jinak gumiček na pístek HBV a HSV (jsou stejné) mám hromadu, ale nemám ty přepouštěcí ventilky a O-kroužky na utěsnění válců v kostce...

-> PAV-PO: jj to nekde mam..pokud to budu mit 2x tak ti dam vedet