skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
-> BM: Člověče,tak teď nějak ani přesně nevím kdo jsi.BM nemá v id.kartě nic takže fakt nevim.Zkus se nějak lépe přiblížit.
cau bejku.dobry fotky konecne jsem videl to tvoje embucho.docela dost solidni.tady štípa píšu za BM zatím zdar a ozvi se

Mam tam to co je tam puvodne-plastovy dorazy.Zajisteny proti otevteni- je zajisteno jen zavrenim klickou.Kazdopadne se bojim aby mi to az to bude hotovy nekdo nevykradl(ukradl)
Tusim ze si pokrocil.Ako mam zaistit tie male okienka proti otvoreniu?Co tam mas ty?
Uz mam zase naky novy foto, ale nemel jsem doma zadny RW, abych je u kamose mohl vysmahnout.A tady v Brne mi 2 RWsa nejak zahadne zmizly

taky se mi libi origo MB palubka, zvlast kdyz je strikla v barve vozu.
Mam ji nastrikynou do barvy vozu.Lini se mi puvodni provedeni.Dam sem fotku vyndane a nastrikane palubky.Pridavny veci budou vsude jinde, jen ne na palubovce.
To tvoje vypada tiez velmi dobre vidiet ze vies co je laska k auticku.Tu palubovku nechas puvodni?
Narychlo jsem zasklil a zapojil původní elektryku, abych mohl seřídit geometrii, je to zajímavý. Ale s origo motorem to moc nejede. Ještě musím vyladit nějaké mušky, které se objevily projetím kárky.
Tak začínám stagnovat, začíná pomalu ale jistě zkouškový. Takže mě čeká, se učit s eučit. A žádná garáž! A v létě nebudu mít skoro vůbec přístup na net, takže se s Vámi asi na delší dobu rozloučím. Třeba po prázdninách budete čučet na změny.(sám jsem na ně zvědav
)

Nějaké nové fotečky. Vlastně skoro všechny.
Kdyby někdo věděl o H4 parabole na MB tak beru. Jednu už mám, teď bych potřeboval druhou.
Změna pár fotek, dopis popisu. Pokusím se zapujčit foťák a zdokumentovat stav pokračování prací.(už doma vyjednávám o pořízení digitálu)
Dík. Já sem se nedostal dřív k netu. Doufam že v létě už budu taky jezdit, už se těšim jak malej kluk

Trochu popisu nového

-> Popik: Já vím kolego že schlazením je problém, hlavně v létě. Kámoš s eRkem měl taky problémy, ale s origo chladičem a le. větrákem tušim ze žigula. Další kámoš mel Š110 se 130 motorem a obdobnym chlazením a říkal že to uchladil (sice větrák furt běžel) a on se s tim nemazlil. Jen doufám že to bude fungovat a chladit, fakt nechci řezat. číslo na mýho kámoše lakýrníky kteroj je schopen zařídit lakovnu je :737853423 Tomáš K. Stačí se domluvit kdy má čas. Dá se s ním jednat.
Hele a mohl by si sem hodit telefon na tu lakovnu? Je to pro mě sice 140 kilaku ale vypada to fakt dobře a ja sem žádnou jinou lakovnu pod 25 tisic nesehnal. Příprava a plnič pro mě neni problém protože mam kompresor doma ale s lakem je to horší. Dík. Jo a ten elektrickej větrák ti to podle mě ve velkejch vedrech neuchladí. Já mam ty zadní blatníky s velkejma kapsama tak doufam že to uchladí chladič z 1,6 oktavky a větrák z 1,8 s klimou ale taky si tim nejsem jistej, to viš ta origo vrtule se jen tak něčim nahradit nedá:-)
-> Popik: Lak mi delal kamos z Chocne a delali jsme jej v lakovne u Chocne. Vyslo to na 6000 s barvou plnicem lakovnou a praci lakyry. Brousil a kitoval jsem vse sam. Paraboly shanim pouze H4 kovy, jaxem psal vim o nich ale nemam na toho manika cislo. Snad ho dohonim. Chlazeni taky dost resim, jeste presne nevim jak to udelam. Asi nejak jak to ma Pajda- vetsi chladic s el. vetrakem (mam chladic z Kadetta) nasikmo, ale bez naporaku. Nechci tolik rezat.(furt doufam za z toho pujde jeste nekdy postavit veteran)
Dnes jsem viděl na Hicosu, že někdo prodává nové paraboly na MB.
Jo a ještě by mě zajímalo jak budeš řešit chlazení když tam budes dávat tu filcku. Mě se nechce dělat s náporákem a z vlastní zkušenosti vim že s tim puvodnim se to tam dost blbě vejde.