Fifa/ MBéro Fifa/ MBéro

komentáře | popis | fotky | Fifa | 08.01.24 15:00 | 242x v oblíbených
Základní údaje:



Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969



Karoserie:

Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.

Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.



Podvozek:

Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.

Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.



Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).



Brzdy:

Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500

Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.

Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.



Motor:

Š Felicia 1.3 MPi,

Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.

Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,

otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.

Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.

El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.

Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.

Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.

Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.

Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V

Výměník voda-olej.





Výfuk:

Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.



Převodovka:

5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.

Startér 1 kW Magneton ala Felicia



Interiér:

Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.



Plánuji:

Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.



Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.



Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465



Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:

www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc





Fifa/ MBéro - komentáře:

21:41:40
04.06.2004
cau bejku.dobry fotky konecne jsem videl to tvoje embucho.docela dost solidni.tady štípa píšu za BM zatím zdar a ozvi se6
20:16:29
03.06.2004
Fifa
Mam tam to co je tam puvodne-plastovy dorazy.Zajisteny proti otevteni- je zajisteno jen zavrenim klickou.Kazdopadne se bojim aby mi to az to bude hotovy nekdo nevykradl(ukradl)
20:09:14
03.06.2004
Morda
Tusim ze si pokrocil.Ako mam zaistit tie male okienka proti otvoreniu?Co tam mas ty?
23:57:18
01.06.2004
Fifa
Uz mam zase naky novy foto, ale nemel jsem doma zadny RW, abych je u kamose mohl vysmahnout.A tady v Brne mi 2 RWsa nejak zahadne zmizly10
10:50:42
19.05.2004
U-Geen
taky se mi libi origo MB palubka, zvlast kdyz je strikla v barve vozu.
23:02:37
18.05.2004
Fifa
Mam ji nastrikynou do barvy vozu.Lini se mi puvodni provedeni.Dam sem fotku vyndane a nastrikane palubky.Pridavny veci budou vsude jinde, jen ne na palubovce.
16:29:22
18.05.2004
Morda
To tvoje vypada tiez velmi dobre vidiet ze vies co je laska k auticku.Tu palubovku nechas puvodni?
22:02:30
16.05.2004
Fifa
Narychlo jsem zasklil a zapojil původní elektryku, abych mohl seřídit geometrii, je to zajímavý. Ale s origo motorem to moc nejede. Ještě musím vyladit nějaké mušky, které se objevily projetím kárky.

19:04:25
12.05.2004
Fifa
Tak začínám stagnovat, začíná pomalu ale jistě zkouškový. Takže mě čeká, se učit s eučit. A žádná garáž! A v létě nebudu mít skoro vůbec přístup na net, takže se s Vámi asi na delší dobu rozloučím. Třeba po prázdninách budete čučet na změny.(sám jsem na ně zvědav3)
19:53:49
03.05.2004
Fifa
Nějaké nové fotečky. Vlastně skoro všechny.
23:08:47
19.04.2004
Fifa
Kdyby někdo věděl o H4 parabole na MB tak beru. Jednu už mám, teď bych potřeboval druhou.
23:06:27
19.04.2004
Fifa
Změna pár fotek, dopis popisu. Pokusím se zapujčit foťák a zdokumentovat stav pokračování prací.(už doma vyjednávám o pořízení digitálu)
23:30:42
05.04.2004
Popik
Dík. Já sem se nedostal dřív k netu. Doufam že v létě už budu taky jezdit, už se těšim jak malej kluk1
20:15:49
29.03.2004
Fifa
Trochu popisu nového4
17:19:27
26.03.2004
Fifa
-> Popik: Já vím kolego že schlazením je problém, hlavně v létě. Kámoš s eRkem měl taky problémy, ale s origo chladičem a le. větrákem tušim ze žigula. Další kámoš mel Š110 se 130 motorem a obdobnym chlazením a říkal že to uchladil (sice větrák furt běžel) a on se s tim nemazlil. Jen doufám že to bude fungovat a chladit, fakt nechci řezat. číslo na mýho kámoše lakýrníky kteroj je schopen zařídit lakovnu je :737853423 Tomáš K. Stačí se domluvit kdy má čas. Dá se s ním jednat.
23:57:59
25.03.2004
Popik
Hele a mohl by si sem hodit telefon na tu lakovnu? Je to pro mě sice 140 kilaku ale vypada to fakt dobře a ja sem žádnou jinou lakovnu pod 25 tisic nesehnal. Příprava a plnič pro mě neni problém protože mam kompresor doma ale s lakem je to horší. Dík. Jo a ten elektrickej větrák ti to podle mě ve velkejch vedrech neuchladí. Já mam ty zadní blatníky s velkejma kapsama tak doufam že to uchladí chladič z 1,6 oktavky a větrák z 1,8 s klimou ale taky si tim nejsem jistej, to viš ta origo vrtule se jen tak něčim nahradit nedá:-)
19:56:07
25.03.2004
Fifa
-> Popik: Lak mi delal kamos z Chocne a delali jsme jej v lakovne u Chocne. Vyslo to na 6000 s barvou plnicem lakovnou a praci lakyry. Brousil a kitoval jsem vse sam. Paraboly shanim pouze H4 kovy, jaxem psal vim o nich ale nemam na toho manika cislo. Snad ho dohonim. Chlazeni taky dost resim, jeste presne nevim jak to udelam. Asi nejak jak to ma Pajda- vetsi chladic s el. vetrakem (mam chladic z Kadetta) nasikmo, ale bez naporaku. Nechci tolik rezat.(furt doufam za z toho pujde jeste nekdy postavit veteran)
06:52:14
25.03.2004
wekky
Dnes jsem viděl na Hicosu, že někdo prodává nové paraboly na MB.
00:33:03
25.03.2004
Popik
Jo a ještě by mě zajímalo jak budeš řešit chlazení když tam budes dávat tu filcku. Mě se nechce dělat s náporákem a z vlastní zkušenosti vim že s tim puvodnim se to tam dost blbě vejde.
23:51:17
24.03.2004
Popik
Je moc pěkný. Mohl bych se tě zeptat kde si si nechal dělat lak a koklik tě to stálo? Takhle to vypadá fakt kvalitně a moje embo stojí v garáži už dva roky a chybí mi už jen ten lak. Jo ty paraboly mam ale bohužel jenom dvě pro sebe, ale už jsem viděl i specialní halogenový žarovky do těch puvodních.Dík Jirka
Extreme Tyres