skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
19:50:59
10.10.2004
10.10.2004
Fifa
Jestli sezenu nejakej hezci nebo lepsi tak Ti ho klidne za symbolicko cenu poslu.Zatim nic nemam.
18:43:56
09.10.2004
09.10.2004
Morda
Fifo mam na teba taku prosbu,nepredal by si mi ten stredovy panel pod palubovku?Alebo nevies niaky zohnat?Strasne to zhanam
21:11:00
07.10.2004
07.10.2004
Fifa
Ja tam mam brzdovou konzolu ze 100vky.
11:54:35
07.10.2004
07.10.2004
Morda
NEmas??Tost to tak vyzera ,ja to mam v aute uplne inak.Mam inde tu nadobu na kvapalinu
11:36:53
07.10.2004
07.10.2004
Fifa
Nemam tam posilovac, a nevim vubec jestli tam nekdy bude. Mozna jo mozna ne. Az mi rupne v bedne tak ho tam treba i dam.
22:04:47
06.10.2004
06.10.2004
U-Geen
-> Fifa: mno tak pak v HP pozdravuj
22:00:18
06.10.2004
06.10.2004
Morda
Jak som si az teraz vsimol,ty ta mas posilovac ze?
20:49:27
06.10.2004
06.10.2004
Morda
Uz som to vysklil ,uplna komedia stoho bola
18:39:59
05.10.2004
05.10.2004
Fifa
-> U-Geen: Zatim nevim jake nove HP tlumice tam budu davat. To ma cas.-> DOOlittle: Zrcatka musis proste shanet. Meli by je mit i trebas v ASK motorsport.Na zavodech do vrchu mi je nabizeli novy(!) jedno za 300,- Adresa byla www.ask-motorsport.cz Palivomer:urcite vymontuj plovak a zkontroluj ho.Pak jeste zmer kabely jestli vedou a nejsou preruseny.Pak uvidis.Kdyz bude zarezlej plovak urcite nejakej sezenes treba ze 100vky.
23:13:18
04.10.2004
04.10.2004
Morda
No vyzera to dost akcne,ale skusim to, sak keby nieco tak mam nahradne sklo.Co stali u vas tie tlmice??
19:40:16
04.10.2004
04.10.2004
U-Geen
-> Fifa: jenom takovej detail, jaky novy tlumice od HP budes kupovat?
19:14:43
04.10.2004
04.10.2004
DOOlittle
jaaj a este jedna vec. nemaria mi ani palivomer co s tym? Kde moze byt problem
18:07:45
04.10.2004
04.10.2004
DOOlittle
inak este ma napada dalsia vecicka. chcem presne take spatne zrkadla ako mas ty. kde sa daju zohnat, resp prosim skus mi pomoct
17:13:35
04.10.2004
04.10.2004
Fifa
Normalne vysroubujes kapilaru a nahradis ji odporovym cidlem.Koukni se nekde jak to ma 120 nebo 100. Nic na tom neni.Pokud tedy mas el teplomer.Bez nej nebudes merit
15:27:10
04.10.2004
04.10.2004
DOOlittle
jak sa to montuje? staci vysrobovat z motora tam z vrchu tu vecicku a primontovat? Inak som pocul ze oni casom vsetky odidu......
20:33:42
03.10.2004
03.10.2004
Fifa
Kapilarovy teplomer opravdu opravit nejde.To muzes tak akorat vytahnout a zahodit.Ja jsem mel stesti a z jednoho MB co mi proslo rukama jsem vymontoval original el. teplomer. Takze ja tam mam eletryckej v orig. palubce. Nejdriv jsem premyslel jak tam upravit el. teplomer ze 100vky Ale pak se naskytl orig.
23:02:01
01.10.2004
01.10.2004
DOOlittle
FIFA> Prosim ta odisiel mi teplomer na tachaci.... ako sa da spojazdnit nevies? Vraj to je nejake liehove cidlo a neda sa to nejak zrepasovat. Nemas nejaky napad? Chcem aby mi to ukazovalo na tom origo pristroji
07:44:17
01.10.2004
01.10.2004
Fifa
Napravy sly bez jedine upravy(no mozna jen malinko zaklepnute zadni lemy. Jinak Siroka matice tam padne bez problemu.Tlumice jsou na S 120 normalne z mototechny.Funglovky.Tom je tu prodaval. Jsou znacky Delphi.
21:48:03
30.09.2004
30.09.2004
Morda
Co ta vysli tlmice a hlavme kde si ich zohnal?A jak si tam natrepal tie napravy?Islo to bez uprav??
18:22:49
30.09.2004
30.09.2004
Fifa
-> Morda: Tlumice jsou novy, hadice jsou ze 120 taky novy. Prdek - pruziny 1000MB zkracene o vybezny zavit.-> DOOlittle: U ridice je navijeci pas z Opelu Manta-ten valecek je otoceny k B sloupku a pridelan na puvodni diru sroubem z Manty. U spolujezce je origo pas(nezbyl z manty)