skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
23:54:16
30.10.2004
30.10.2004
minno
-> Fifa: diq, to som chcel vediet :-)
23:49:00
30.10.2004
30.10.2004
Fifa
-> DOOlittle: Bubny jsou vzadu cerveny a vpredu jsou cerveny kotoucovy naby- mam vpredu kotouce. Zatim to tak i zustane pokud me nenapadne ¨neco jineho.
23:47:32
30.10.2004
30.10.2004
Fifa
Trocha historie z nejakych stranek:
K další modernizaci automobilů Škoda došlo od srpna 1968. Byla zahájena výroba modelu 1969. Změnila se především střešní zadní část karosérie. Z bezpečnostních důvodů byl rozřířen zadní sloupek.
Model automobilu pro rok 1970 přinesl podstatnější změny. Výroba byla zahájena koncem srpna 1969. Automobil dostal nové označení Škoda 100 pro vůz s motorem o litrovém objemu válců ve standartním provedení. Osobní automobil v provedení "de Luxe" dostal označení Škoda 100 L a další s karoserií "de Luxe" a s motorem o vyšším objemu válců pak označení 110 L.
K další modernizaci automobilů Škoda došlo od srpna 1968. Byla zahájena výroba modelu 1969. Změnila se především střešní zadní část karosérie. Z bezpečnostních důvodů byl rozřířen zadní sloupek.
Model automobilu pro rok 1970 přinesl podstatnější změny. Výroba byla zahájena koncem srpna 1969. Automobil dostal nové označení Škoda 100 pro vůz s motorem o litrovém objemu válců ve standartním provedení. Osobní automobil v provedení "de Luxe" dostal označení Škoda 100 L a další s karoserií "de Luxe" a s motorem o vyšším objemu válců pak označení 110 L.
23:33:17
30.10.2004
30.10.2004
Fifa
-> minno: Posledni rok vyroby (69) se delala na 1000 kastle se sirokym sloupkem. Torpeda a predni podbehy byly 1000MB ale ostatni casti kastle jsou stejny jako u 100.
22:27:17
30.10.2004
30.10.2004
minno
-> Fifa: Ty mas stovkovu kasnu? Ide mi o tie zadne stlpiky a sklo. To som nikdy nevedel, ze ci sa novsie tisicky robili s tymito stlpikmi take iste ako mali potom stovky, alebo to len ludia menili skelet za stovkovy, lebo to ma vela tisiciek takto.
22:15:14
30.10.2004
30.10.2004
DOOlittle
inak fifa natri tie bubny nejakou inou farbou:) Strasne ma drazdia. Vyzeraju ako vyrazky (moj osobny nazor)
08:57:27
30.10.2004
30.10.2004
DOOlittle
uz som zohnal elektricky z tisicky aj s tym cidlom.... teraz to uz len zapojit
18:13:01
26.10.2004
26.10.2004
DOOlittle
vymontoval som ten kapilarovy teplomer a zhanam elektricky. stovkovy by bolo nutne upravit?
21:28:34
25.10.2004
25.10.2004
Simi
Nutno uznat, ze ta modra barva ji fest slusi... vypada nadherne. Jeste nejaky ty dobovy kolecka a bude to parada.
18:31:33
25.10.2004
25.10.2004
DOOlittle
ked si menil teplomer, menil si cely budik?
20:32:05
20.10.2004
20.10.2004
gim
tak sem hodnotil plnej pocet bude az budou arccka :-)
19:06:36
20.10.2004
20.10.2004
kirri - zrušená registrace
-> Fifa 20.10.04 18:56:18: už se i našli takový dobráci kteří mě to prokoply, takže zadní dveře na levo sou nový, ale stejně je to trochu ťuknutý, je to vidět na fotkách u kliky, no ale už to zatím neřeším, dík:-)
18:58:18
20.10.2004
20.10.2004
Fifa
Co si budem namlouvat, ta trocha bodu kazdeh potesi.
18:57:21
20.10.2004
20.10.2004
Fifa
Kez by bylo vic hlasujicich, kteri nejak hodnoti. Alespon 1 bodem ale hodnoti.
18:56:18
20.10.2004
20.10.2004
Fifa
diky, uz jsem psal komentar ke zprave. Ono udrzet auto v peknym puvodnim stavu da take praci. Zvlast bez zazemi pred cinzakem.
18:22:58
20.10.2004
20.10.2004
kirri - zrušená registrace
-> Fifa: poslal sem ti správu, přečti si, vracím hodnocení a uznání tvé práci, klobouk dolů
19:53:28
19.10.2004
19.10.2004
Morda
-> Fifa: Kolko ta vyslo dat do koze volant?
08:15:11
15.10.2004
15.10.2004
DOOlittle
ok ok ja len tak
08:00:08
15.10.2004
15.10.2004
Fifa
-> DOOlittle: Už tam jsou.
23:19:26
14.10.2004
14.10.2004
DOOlittle
inak preco si tam nedas na tie lemy tie hlinikove listy?