Fifa/ MBéro Fifa/ MBéro

komentáře | popis | fotky | Fifa | 01.07.24 23:58 | 244x v oblíbených
Základní údaje:



Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969



Karoserie:

Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.

Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.



Podvozek:

Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.

Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.



Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).



Brzdy:

Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500

Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.

Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.



Motor:

Š Felicia 1.3 MPi,

Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.

Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,

otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.

Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.

El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.

Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.

Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.

Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.

Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V

Výměník voda-olej.





Výfuk:

Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.



Převodovka:

5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.

Startér 1 kW Magneton ala Felicia



Interiér:

Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.



Plánuji:

Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.



Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.



Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465



Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:

www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc





Fifa/ MBéro - komentáře:

18:58:18
20.10.2004
Fifa
Co si budem namlouvat, ta trocha bodu kazdeh potesi.
18:57:21
20.10.2004
Fifa
Kez by bylo vic hlasujicich, kteri nejak hodnoti. Alespon 1 bodem ale hodnoti.
18:56:18
20.10.2004
Fifa
diky, uz jsem psal komentar ke zprave. Ono udrzet auto v peknym puvodnim stavu da take praci. Zvlast bez zazemi pred cinzakem.
18:22:58
20.10.2004
kirri - zrušená registrace
-> Fifa: poslal sem ti správu, přečti si, vracím hodnocení a uznání tvé práci, klobouk dolů171
19:53:28
19.10.2004
Morda
-> Fifa: Kolko ta vyslo dat do koze volant?
08:15:11
15.10.2004
DOOlittle
ok ok ja len tak
08:00:08
15.10.2004
Fifa
-> DOOlittle: Už tam jsou.
23:19:26
14.10.2004
DOOlittle
inak preco si tam nedas na tie lemy tie hlinikove listy?
11:07:46
14.10.2004
Fifa
-> DOOlittle: Mam tam jen original gumove tesneni kruhoveho prurezu. Netesni to. Budu tam muset naplacat silikon.-> Morda: Ani nevim, ale 100 tis. asi bude mit.To vis kdyz si pustis hubu na spacir, body klesaji.
22:30:25
13.10.2004
Morda
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
21:57:33
13.10.2004
DOOlittle
inak cim si utesnil predne smerovky?
18:38:12
13.10.2004
Morda
Celkom slusne,kolko to ma nabehane?
13:05:17
13.10.2004
Fifa
Kdyz to propocitam a sectu prachy za cestu a odectu veci ktere jsem z nej prodal tak me uz vic jak pred rokem vysel na 2900,-
21:21:40
12.10.2004
Morda
Kolkosi dal za ten feldacky motor?
12:38:10
12.10.2004
TUNER
-> Fifa: 3 To by šlooo,jen doufam že s tím soudruzi počítali a dostatačně tu stavebnici předymenzovali aby to ten V8 uneslo....3 4
12:26:47
12.10.2004
Fifa
Zadnej skelet ze 120, dame na to jen sedacku a poradnej 8mi valec treba z Chevroleta. A pak budem jen natrhavat prdele Feracum na sprintech.
11:22:48
12.10.2004
TUNER
A co udělat nějakej sraz,každej by přinesl Merkura co má doma....................

...............a postavíme z toho nějakej rám a na to posadíme skelet ze 120.....3 3
11:03:26
12.10.2004
Fifa
-> U-Geen: Super, nedavno jsem zahlid Merkur na pude, hned se do toho pustim.-> Morda: Ten panel si nekdo vyrabel samo domo, je to cely plechovy a potazeny kozenkou.-> DOOlittle: Nevim jestli si stihnu pujcit o vikendu fotak.Pokud se to podari tak to vyfotim.
21:51:37
11.10.2004
Morda
JASNE,zajtra som uteba1
21:15:28
11.10.2004
DOOlittle
hehe vy ste magori3
Extreme Tyres