skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
06:40:32
15.06.2007
15.06.2007
Fifa
-> Martin001: Ja nenám ani tak problém s radiátorem, jako s kohoutem, už asi potřetí mi tekl spoj kohout-radiátor. Zahňácal jsem to silikonem a snad to bude ok.
23:54:46
14.06.2007
14.06.2007
Martin001 - zrušená registrace
S radiátorem jsem řešil stejný problém. Stačí sehnat novej radiátor na Avii a pak nechat přeletovat koncovky. Z původního radiátoru se odletují koncovky a naletujou se na radiátor z Avie. Radiátory jsou jinak úplně stejný.
17:40:43
11.06.2007
11.06.2007
Fifa
Trochu infa: konečně už mi z auta (snad na dlouho) neteče žádná voda. To znamená topení opraveno.
No a nainstaloval jsem nové kryty zadních světel.
No a nainstaloval jsem nové kryty zadních světel.
23:59:44
25.04.2007
25.04.2007
Fifa
-> sep: jasně, podělím se
15:54:44
25.04.2007
25.04.2007
sep
-> Fifa: :tak pozoruj,zkoušej a pak dej vědět jak to funguje,taky bych pak něco takového spáchal.-)
15:34:47
25.04.2007
25.04.2007
Fifa
-> sep: Chtěl jsem něco lepšího ale něž jsem stačil něco nakoupit, tak mi to děda vykrouhal z obyč. hliníku
15:28:54
25.04.2007
25.04.2007
sep
-> Fifa: :a to je klasický hliník nebo něco lepšího?
10:14:33
25.04.2007
25.04.2007
Fifa
-> sep: Vlasní návrh konstrukce a výroba made in děda. Drážka je v hliníku, tak doufám že to vydrží.
06:55:02
25.04.2007
25.04.2007
sep
-> Fifa: :pěkná pumpa,vlastní výrobek?Je tam vložka nebo drážka přímo do hliníku?
10:44:42
24.04.2007
24.04.2007
Fifa
-> ekkaras: diky a jsem zvedav
01:19:59
24.04.2007
24.04.2007
ekkaras
Krasa pane kolego,ale predvedu vam skoro dokonalost,tim je mysleno,že nemam jeste lak...Preji hodne uspechu..Zatim
13:11:52
18.04.2007
18.04.2007
cutik
uzasny krasny
12:35:01
18.04.2007
18.04.2007
Fifa
Nějaký novinky: instaloval jsem vodní pumpu ze Š120 s hliníkovou řemenicí, vše samozřejmě leštěno...
20:04:20
05.04.2007
05.04.2007
Vojtik
-> Fifa: asi nezbyde nic jinýho, třeba se tam uvidíme:)
19:54:09
05.04.2007
05.04.2007
Fifa
-> Vojtik: Jedině se dá kalit na Bruně(taková pajzl piškotéka u nás). Páťa to tam v pátky a soboty 1x za 14 dní šéfuje.
19:37:39
05.04.2007
05.04.2007
Vojtik
-> Fifa: To já znám, taky jsem ještě loni studoval a to byla bída na čas i peníze, teď je to aspoň trošku lepší s obojím:) Tak Škopka pozdravuj, už jsem ho dlouho neviděl, naposledy na loňský letní kalbě v Brandejse na koupališti u Ivetky:) Ale tam už je to prej zavřený, tak nevim, kde budeme kalit letos
19:31:18
05.04.2007
05.04.2007
Fifa
-> Vojtik: No a na další auto už nemám místo, jinak bych měl určitě aspoň 3 nebo 4. No a taku furt ještě studuju, takže si nemůžu moc vyskakovat.
19:11:36
05.04.2007
05.04.2007
Fifa
-> Vojtik: Jasně že ho znám "pana podnikatele" Kdysi jako mladší jsme s nim ladily kejvačky a takový krámy. Ale to ještě bydlel o ulici vejš než já ve vile. Taky jsem původně chtěl MB s úzkym sloupkem a prolisem. O ty zadní blaťáky by mi už tolik nešlo, ake naskytla se tahle za dobrý prachy tak jsem ji vzal a už mi nejspíš zůstane....
18:19:42
05.04.2007
05.04.2007
Vojtik
-> Fifa: Fakt luxusní litr !! Jeden z nejhezčích tady. Jen škoda, že nemá úzký sloupky a žábrový sání do tunelu chlazení a topení. Pak by to byla uplná špica, takovýho bych jednou chtěl postavit do originálu. Koukám, že jsi z Brandejsa, neznáš tam Patrika Škopa? Bydlí v bytovce dvě ulice pod tebou. Chodil se mnou do třídy na automobilní průmyslovku do Ústí a teď má autobazar ve Vysokém Mýtu. Kdyžtak ho pozdravuj, Vojta byl unás ve třídě jen jeden-Já
20:08:59
15.03.2007
15.03.2007
Fifa
Aktuaálně pracuji na dolícovávání otvorů sání(zjistil jsem po sundání, že nepasuje dle představ), výrobě krytu otáčkoměru a dolakovávají se nějaké držáky(to ale stejně nebude vidět)