Fifa/ MBéro Fifa/ MBéro

komentáře | popis | fotky | Fifa | 01.07.24 23:58 | 244x v oblíbených
Základní údaje:



Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969



Karoserie:

Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.

Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.



Podvozek:

Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.

Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.



Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).



Brzdy:

Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500

Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.

Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.



Motor:

Š Felicia 1.3 MPi,

Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.

Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,

otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.

Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.

El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.

Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.

Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.

Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.

Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V

Výměník voda-olej.





Výfuk:

Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.



Převodovka:

5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.

Startér 1 kW Magneton ala Felicia



Interiér:

Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.



Plánuji:

Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.



Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.



Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465



Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:

www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc





Fifa/ MBéro - komentáře:

12:52:09
19.08.2007
J.T.
hezo litr, ale jak budeš překopávat ten startér tak doporučuju kouknout sem www.skoda110r.cz/article. php?id=749
19:18:13
09.08.2007
dušan
-> Fifa: no ja mam nové tesnení do veterana (toho budu delat pozdeji) do téhle tam zkusím napasovat tesnení ze 120cítky není orygoš ale pořad lepší než popraskana
16:01:55
09.08.2007
Fifa
-> dušan: Je tam starý, nějak jsem nesháněl nový.Ale možná by to za to stálo. Nejlepší je že u kamaráda který mi to sklo měnil jsem sebral ještě jedno čelní sklo ze Š100 a to je ještě lepší než toto co jsme tam dali. Jenže když jsem ho bral tak bylo zas** jak jetel a tudíž jsem to nevěděl v jakém je stavu. No tak je jako náhradní.
08:49:46
09.08.2007
dušan
koukam že jsi menil přední sklo , to gumové tesneni maš nové nebo jsi tam nechal staré
08:19:11
05.08.2007
dušan
-> Fifa: dik za radu
06:30:39
03.08.2007
Fifa
-> Milan 136: Chystám redukci jako má Štěpán na erku. Hadice se musej nechat udělat též. Však mě to taky potrvá než ho tam dám.

Jinak už mám delší řemen, tak už snad namontuju tu 70ku, Saky poradil neznalému a ulehčil práci.
21:09:04
02.08.2007
Milan 136
-> Fifa: Dobrej oleják. Mám ho taky. Akorát je blbý, že u toho sráče je přes o-kroužky přímo do bloku. Budeš na něj navařovat závit, nebo mu uděláš nějakej rámeček?
18:05:42
01.08.2007
Fifa
-> dušan: U nás je pérovna tak jsem si tam pro něj jednoduše zajel. Pérovna Kunvald, jsou i na netu.
17:33:08
01.08.2007
dušan
-> Fifa: kde jsi sehnal ten nerez drat ?? tady jsem zatím na nic takového nesehnal
17:14:35
01.08.2007
Fifa
Po sundani bubnu, ocisteni a lehkem zabrouseni kuzelu zatim nic netece ale urcite to nevydrzi dlouho.
13:50:54
23.07.2007
Fifa
-> Fifa: No a mam tu opet dalsi zavadu, tece mi olej z pravyho zadnoho bubnu pras kuzel. Do bubnu to netece->v haji gufero pred loziskem8 Tzn. rohazet koplet poloosu a shanet stahovak na lozisko!39Uz me z toho asi omeje...
12:38:19
22.07.2007
Fifa
Tak jsem to dnes opět zprovoznil. Vyměněno lanko na plyn za strunu z pružinového nerezu a dladěno uchycení bowdenu u karburátoru. Trochu jsem pozměnil a snad i tedy vylepšil styl zapojení mého tandem. relé na větrák, tak to snad už bude spolehlivější. Též jsem to pořádně ohřál a chladič neteče. Ještě tedy zbývá to topení.
11:13:23
17.07.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Fifa: Aha, no já tam mám klíňák a na ten to vyšlo a i ho pohodlně sundám.
18:28:41
16.07.2007
Fifa
-> Tuner#2: Na 120 úchyt mi nevychází délka stávajícího řemene. Ten drážkovanej z Feldy je dost krátkej. Zase by měl mít menší ztráty řením než klasickej klíňák-menší rozdíl obvodových rychlostí po bocích klínových ploch.
18:22:21
16.07.2007
Fifa
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
18:20:49
16.07.2007
Fifa
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
18:06:28
16.07.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Fifa: Mám tam jen dlouhý šroub na sériovém bržáku ze 120cky a uchycení vždy sevřením dvou matek v- celkem teda pět na to dlouhém šroubu. podložkou doladíš souosot s řemenicema, ale myslím, že mě to vyšlo bez podložek. Foto asi nemám.
17:57:53
16.07.2007
Fifa
Nestartova jsem, protože jsem vymýšlel a stále vymíšlím držák na toto.

BTW nemáte někdo foto držáku tohoto alternátoru? Pro inspiraci.
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 16.07.2007 17:57:53
17:55:57
16.07.2007
Fifa
detail, ještě jsem to nezkoušel pořádně natlakovat tak uvidim jestli to bude držet.
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 16.07.2007 17:55:57
17:54:17
16.07.2007
Fifa
Opravil jsem stávající chladič-naštěstí to bylo u lemu té vrchní "vaničky" a šlo to zaletovat. Na Hrocháči to nebylo dost dobře vidět. Až na světle tam byla pěkná dírečka.
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 16.07.2007 17:54:17
Extreme Tyres