Fifa/ MBéro Fifa/ MBéro

komentáře | popis | fotky | Fifa | 08.01.24 15:00 | 242x v oblíbených
Základní údaje:

Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969

Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.

Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.

Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).

Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.

Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.


Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.

Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia

Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.

Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.

Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.

Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465

Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc


Fifa/ MBéro - komentáře:

21:17:54
13.06.2020
-> m8rinek: jak píše Milan 4
21:15:28
13.06.2020
m8rinek
-> Milan 136: jaj, jsem si to spojil s rozebranym motorem a měl za to, že dotaz směřuje na lágry :D.
20:57:41
13.06.2020
Milan 136
-> m8rinek 13.06.20 20:42:42: Na přední nápravě?
20:42:42
13.06.2020
m8rinek
-> T: páč fáčko?
21:03:13
12.06.2020
-> Fifa: jak to ,že máš železný pokličky předních ložisek ?
01:21:29
14.04.2020
Fifa
Ještě byly volné šrouby držící plech proti přelévání oleje ve vaně. Tady vyčištěná vana. Šrouby i závity vysuseny a pojistim je loctitem. I šroub co drží sací koš stejným stylem
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 14.04.2020 01:21:29
01:17:04
14.04.2020
Fifa
Jinak motor vypadá po letech prakticky tak jsem ho složil co se čistoty týká.
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 14.04.2020 01:17:04
01:14:27
14.04.2020
Fifa
Je to jak jsem předpokládal, šroub chyběl na sacím koši
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 14.04.2020 01:14:27
14:34:59
13.04.2020
Fifa
-> Eidy: Taky si myslím. Alespoň udělám inspekci. Přeci jen motor už je v autě někdy od r. 2005 a jeho život není úplně procházka růžovou zahradou1
17:02:49
11.04.2020
Eidy
-> Fifa 11.04.20 15:56:22: Uchycení telefonu, asi.
16:08:53
11.04.2020
Fifa
Nějak se jí potvoře nechce dolů
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 11.04.2020 16:08:53
15:56:22
11.04.2020
Fifa
Při výměně oleje na mě vypadl takový M6 šroub z vany 8
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 11.04.2020 15:56:22
16:49:38
19.02.2020
Eidy
-> Fifa: Aspoň jsi mohl začít s něčím, co má motor. 1
Extreme Tyres